Zwanger worden met Persona

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tutsje, 2 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bientje

bientje Actief lid

21 nov 2006
    255
    0
    0
    Ik was in het begin ook alleen maar heel erg moe. Pas later waren mijn borsten heel gevoelig. Heb verder niet veel begin klachten gehad, ook niet misselijk geweest. Alleen wat minder eetlust.

2. Suusje83

Suusje83 Lid

15 feb 2010
    86
    0
    0
    Moet de rechter lijn dan heel donker zijn? Vanmorgen test gedaan maar vind de lijnen vaag, ook de test van gister trouwens. Zie ze wel maar niet zoals de lijnen die je ziet bij de digitale cb.
    Heb wel een monitor maar start er pas aankomende maand mee, heb 'm vorige week binnen gekregen :)

Groetjes Suus

3. Seth

Seth Niet meer actief

mij luktte het niet om die testen zo af te lezen.....omdat ik de eerste maand dus op geven moment twee duidelijke strepen had, maar geen eisymbool.... die kwam dus ook pas echt later....
    Anders had ik dus echt gedacht dat de test positief was.....

komt ook omdat bij mij de testen niet opliepen.....
    maar bam opeens positief....

de lijnen waren toen wel allebei echt duidelijk....

4. Seth

Seth Niet meer actief

na het eerste eisymbool komt je ei binnen 1 A 2 dagen.....
    wisselt dus....

5. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Bibliothecaris en teamleider
    Eindhoven
    Hallo allemaal,

Hoewel het laatste bericht van 19 februari dateert, hoop ik toch dat er hier op dit onderwerp nog mensen actief zijn.

Ik ben sinds een maand ook met persona begonnen. Sinds mei 2009 ben ik gestopt met de pil. In het begin waren we vooral aan het klussen als we zin hadden. Sinds 5/6 maanden echt heel serieus bezig, waarvan afgelopen maans dus voor het eerst met persona en het bijhouden van mijn temperatuur. Over 2 dagen zou ik mogen testen, maar vanmorgen had ik licht bruinig bloedverlies. Het zal dus wel weer mis zijn.

Hoe is jullie ervaring met persona? Voor mijn gevoel geeft het meer zekerheid dan een gewone ovulatietest, maar ik ben pas een maand bezig. Hoe is jullie ervaring?

6. Tutsje

Tutsje Bekend lid

5 okt 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    Hee Loestig,

Ik ben gestopt sinds september 2009 en ik ben begonnen met de persona denk nu 3 maanden geleden. Ik vind het grote voordeel van de persona dat je met ochtend urine de test uit kan voeren. Voor de rest heb ik er wel eens een maand tussen zitten dat mij ei niet word aangegeven door de persona en dan ga ik nadat mijn testje op zijn door met andere ovu-testen.

Maar hopen dat we snel zwanger zijn met behulp van de persona :D

7. Mennie

Mennie Niet meer actief

nou loestig...dat bruinverlies was toch niets(aan je banner te zien;)) GEFELICITEERD MEID!

ik zit nu op het wachtbankje, persona heeft deze maand mn ei gemist ondanks mn rechterlijn donker was. Dus ik heb toen gewoon een ovu testje gedaan en die was idd ook positief. Ik snap dus echt niet waarom persona dat niet aan gaf....misschien verkeerd ingelzen ofzo...

maja hier nog steeds niet zwanger dus pffff.....

8. Tutsje

Tutsje Bekend lid

5 okt 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    Er zijn idd al een paar Persona meiden zwanger, leuk man gefeliciteerd!!!

@Mennie wat vreemd dat Perona je ei niet aangeeft en je ovu testen wel?! Echt gek. Ik heb wel eens dat Persona mijn ei niet vind omdat die dan net niet binnen de testen van Persona valt dan ga ik altijd door met ovu-testen als de Persona testen op zijn.

Laten we maar hopen dat we snel zwanger raken met of zonder hulp van de Persona ;)

9. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Eindhoven
    @ Mennie Ja inderdaad meteen na de eerste keer dat ik persona heb gebruikt zwanger. Het gaf mij gewoon veel meer rust, dan al die andere ovulatietesten. Misschien omdat deze dagelijks kijkt wat je toestand is. Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee.

10. Tutsje

Tutsje Bekend lid

5 okt 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    Jeetje wat zijn veel persona gebruikers al zwanger, jammer dat ik dat nog niet ben :(

Deze maand heeft Persona weer mijn ei niet kunnen vinden end aar baal ik ontzetten van dit is al de tweede keer op rij misschien moet ik de Persona maar aan de kant doen en de ovu-testen alleen maar weer doen kan natuurlijk ook s'ochtends met Persona en s'avond ovu-testen.

11. Seth

Seth Niet meer actief

hopelijk hebben de zaadjes WEL t ei gevonden....

misschien temperaturen erbij??? zo zag ik dat persona mn ei gemist had...

12. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Eindhoven
    @ Tutsje, ik wil je natuurlijk niet ontmoedigen. Ik ben wel meteen zwanger geworden met persona, maar was toen ook al 10 maanden bezig, dus ik weet niet of het aan de persona ligt :). Het voordeel van dat apparaat was voor mij dat ik gewoon meer rust kreeg, omdat ik dagelijks mijn cyclus kon volgen. Ik hoop voor je dat het bij jou, ondanks dat de persona je ei niet heeft gezien, toch raak mag zijn.

13. Tutsje

Tutsje Bekend lid

5 okt 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    dank je wel Loestig ik ga ook gewoon door met de Persona en maar hopen dat het voor mij ook snel raak mag zijn.

Gefeliciteerd met je zwangerschap

14. Tutsje

Tutsje Bekend lid

5 okt 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    Nachtzon, Shadow en Bientje hoe gaat het met jullie? Gebruiken jullie nog steeds de persona? Zo ja, hoe vinden jullie het gaan, tevreden?

Ik heb nu al 2 keer op rij mijn ei niet gevonden :( mijn volgende cyclus ga ik gewoon door emt testen en dan ga ik s'avonds nog een keertje testen met ovu-testen om zo deze keer mijn ei niet te missen 8)

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hoi,

ik probeer nog niet om weer zwanger te raken, maar mag ik meekletsen?

ben deze maand begonnen met persona. zit nu op dag 17 en nog geen LH stijging te zien.
    of kan het nu zijn dat ik morgen toch opeens een ei heb?

@Tutsje: volgens mij hoef je niet iedere maand het ei symbool te zien, als je streep maar donker wordt toch?

16. Tutsje

Tutsje Bekend lid

5 okt 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    Natuurlijk mag je mee kletsen, gezellig.

Volgens mij moet de Persona wel een ei-teken aangeven als je 2 lijntjes hebt, anders is het toch vreemd? Maar misschien had ik niet genoeg LH in mijn bloed.

Natuurlijk kan het zijn dan je morgen je ei-tekentje hebt, maar wann had je normaal je ei dan? Rond deze tijd?

17. Seth

Seth Niet meer actief

niet altijd dus... ik had op gegeven moment twee best wel duidelijke strepen, maar geen ei symbool...

die kwam pas later.... en idd mn ei was ook later... (gezien temperatuur...)

Marieke
    hoop dat persona werkt dan voor je.... ben achteraf op een groene dag zwanger geworden..... (wel gepland) maar als we er niet voor gegaan waren, was ik nu dus ook zwanger....:)

18. Tutsje

Tutsje Bekend lid

5 okt 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    Vreemd hoe dat allemaal in ons lichaam eraan toe gaat ;)

Hoe verloopt de zwangerschap Seth?

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@Seth, ik weet het, had ook je pb gelezen en ik heb wel even nog over de persona nagedacht. maar als het werkt is het prima, raak ik toch zwanger is het gewoon iets eerder dan gepland en zijn we evengoed heel erg blij :) daarom durf ik het wel aan. maar goed, zonder ei kan ik niet eens zwanger raken ;)

ik heb sinds dag 6 al 1 dikke streep en 1 lichte streep, soms breed, soms pennestreepje. soms is ie iets donkerder, dan weer lichter. ik vraag me af of ik misschien al zwanger ben, (ook gezien hoe ik me voel) maar dan zou ik 2 vette strepen moeten hebben toch?

@Tutsje, volgens mij is het echt niet erg als je geen ei symbool krijgt. als je maar 1x per dag test kun je hem gewoon missen. maar het zit idd vreemd in elkaar.

20. bientje

bientje Actief lid

21 nov 2006
    255
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben er nog hoor, en mijn Persona werkt perfect!!! We hebben alleen de poging uitgesteld tot de zomer. Het gekke is voor mij dat ik voor de eerste zwangerschap een zeer onregelmatige cyclus had en nu sinds het stoppen met de pil in januari erg regelmatig rond de 28 dagen! Tot nu toe iedere maand een ei.

Ik moet nu weer testjes gaan bestellen om volgende maand weer door te komen.

Voor iedereen veel succes...ik blijf jullie volgen op de achtergrond.

Liefs Sabine

Deel Deze Pagina