hallo allemaal ik zal eerst even kort mijn verhaaltje vertellen. Wij zijn op dit moment langer dan 1,5 jaar bezig voor ons 1e kindje. we lopen nu sinds 7 maanden in het BovenIJ ziekenhuis in Amsterdam na bloedonderzoeken(hormoonwaardes), echo's, HSG blijkt bij mij alles goed te zijn. Ook bij mijn man is het zaad goed. Het BovenIJ ziekenhuis blijft mij eigenlijk steeds naar huis sturen om zelf verder te dokteren. Wat mij zorgen baart is dat ik nog nooit vruchtbaar rekbaar slijm bij mezelf heb gezien (en ik check dit al een jaar) en ik denk dat dit komt doordat ik een lisexcisie (ingreep baarmoedermond) heb gehad. Ik wil heel graag nu verder met IUI. Ik heb al heel vaak gelezen dat dit voor vrouwen zoals ik een uitkomst is. Nu blijkt : ze doen geen vruchbaarheidsbehandelingen in t BovenIJ. Dus ik wil nu een second opinion aanvragen bij het OLVG in Amsterdam en daar IUI gaan vragen. ik heb over 1,5 maand mijn eerste gesprek daar. Weet iemand of er bij OLVG een wachtlijst voor IUI is of zouden ze misschien diezelfde cyclus nog kunnen beginnen? (wat ik hoop) bedankt alvast voor jullie reacties. Pantertje
Hoi Pantertje, Met het OLVG heb ik geen ervaring, maar ik ben wel erg benieuwd naar de antwoorden. Wat ik wel kan vertellen is dat ze in het VU een WL van 1-2 maanden hebben voor IUI (wat niet zo lang is volgens mij, soms is het wel een half jaar). Maar ik weet ook dat het protocol daar en volgens mij bij veel ziekenhuizen is, dat als er "niets" aan de hand is, je 2 jaar bezig moet zijn voor je IUI krijgt. Dat is dus wel iets om rekening mee te houden in je verwachting direct te kunnen beginnen. Ik zit zelf in een zelfde soort situatie en wil graag IUI, maar moet nu nog tot januari wachten. Ik twijfelde ook aan mijn BMS (heb geen lisexcisie gehad), want ik had ook niets of heel weinig (check ook al lang, zowel binnen als buiten). Daarnaast zijn een aantal van onze uitslagen, waaronder het zaadonderzoek, op het randje. Dat wil zeggen dat we net een paar miljoen boven de grens voor IUI (10 miljoen) zitten. Na aandringen hebben ze bij ons toch een samenlevingstest gedaan. Die doen ze eigenlijk niet meer, omdat een negatieve uitslag niet zo veel schijnt te zeggen. Maar we hadden wel de belofte dat als dat dus niet goed zou zijn, we toch eerder voor IUI mochten (de combi met de andere dingen die op het randje zijn bij elkaar zou dan doorslag gevend zijn om het wel te doen). De uitslag van de test is wel veelzeggend als het positief is, schijnt. Uiteindelijk was onze test positief. Ik ben er nog niet heel erg gerust op, want de test is uiteindelijk toevallig echt perfect op mijn eisprong uitgevoerd en mijn zorg is dat ik de dagen ervoor dus geen slijm heb. Maar goed. Wij moeten nu dus tot januari wachten. Ondanks dat ik dat jammer vind, vind ik de SLT toch wel geruststellend. Ik weet dat als we het exact op het juiste moment doen, de zaadjes kunnen overleven. Misschien kun jij ook om zo'n test vragen? Verder heb ik op internet gelezen dat grapefruitsap zou kunnen helpen (heeft met ph waarde te maken geloof ik) en is veel drinken ook belangrijk voor het slijm. Succes ermee!
hi vasca, bedankt voor je antwoord. balen dat jullie nog zo lang moeten wachten. wel goed dat je een goede uitslag had. ja ze hebben bij ons 3x een samenlevingstest gedaan. die waren alle drie negatief . alleen komt dat omdat ze het veel te vroeg hadden gedaan. (nl rond dag 14 terwijl ik mijn ei toen pas op dag 25 kreeg) . en toen zijn ze gestopt. Op zich kan ik nog wel aandringen op samenl. test ,maar dan later in de cyclus.. Ik slik sinds deze cyclus tarwekiemolie pillen en omega 3,6,9. schijnt ook n dikker bmslv te geven. ik heb morgen een gesprek met de gyn in mijn huidige zkh en ik ga toch even kijken hoe zij hier in staat...