positieve testen maar niks te zien op de echo

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door es28, 8 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. es28

es28 Lid

8 okt 2015
    21
    0
    1
    Vrouw
    Ouderen verzorgster
    NULL
    hallo allemaal,

ik ben esmeralda en ben 28 jaar.
    heb al 4 jaar een relatie met mijn vriend en proberen nu al een tijdje zwanger te worden. doordat ik bang was dat mijn kinderwens niet zo mocht zijn ben ik gaan kijken of we uberhaut wel zwanger konden worden!!
    Gelukkig kunnen we zwanger worden maar vanzelf lukt dit niet.
    nu zijn we bezig met iui behandelingen 1ste keer was mislukt maar de 2de keer heeft zo een rare wending.

27 augustus hebben we de 2de iui behandeling gehad, vorige keer na 14 dagen na de iui heb ik mijn menstruatie gehad.
    Deze keer na 14 dagen geen menstruatie, na 18 dagen toch maar een test gedaan van de kruidvat.
    Die gaf een heel licht streepje aan dus was niet zeker van me zaak, toen maar een clear blue gehaald en die gaf aan zwanger 1-2 weken.

Volgende dag na de test ben ik gaan bloeden, eerste paar dagen best wel veel bloed en daarna maar met vegen!!
    aantal testen gedaan en die gaven positief aan.
    Ik was er toch niet zo zeker van omdat ik bloed verloor dus heb ik bloed laten prikken via de huisarts.
    Me hcg waarde was toen 20, dus heel laag.

Afgelopen maandag moesten we langs komen in het ziekenhuis voor een echo en daar bleek dus niets te zitten:(
    Ik moest die dag bloedprikken om te kijken of me hcg was gedaald en zou in de middag terug gebeld worden.

Werd dus terug gebeld en gaf ze aan dat t gestegen was van 20 naar 65:$. Hoe kan het stijgen als je niet zwanger bent.??
    Nu moet ik volgende week woensdag terug om weer bloed te prikken en kijken of het nu weer gestegen is!!

Heb net nog maar een keer getest en die geeft toch weer aan dat ik zwanger ben:(:(:(

Heeft iemand dit al eens meegemaakt..??

Ik hoor het graag!

Groetjes Esmeralda

2. Mango393

Mango393 Bekend lid

4 mei 2015
    602
    101
    43
    huh?! Vreemd! Wanneer had je nu de behandeling? Ik bedoel als je zwanger bent hoever zou je nu zijn?
    Ik heb een echo met 4weken5dagen (achteraf gezien) gehad en toen was er alleen verdikt baarmoederslijmvlies te zien. Was dat bij jou ook zo? Of was zelfs dat niet het geval?

Ik hoop voor je dat het toch goed komt:)

3. Tallies

Tallies Fanatiek lid

30 jun 2015
    1.050
    19
    38
    Vrouw
    Directie secretaresse
    Hallo Esmeralda,

Ik heb dit nooit zelf meegemaakt, maar heb wel eens gelezen;
    Dat als je nog niet ver genoeg zwanger bent er dus niets te zien is op een echo, omdat het vruchtje nog zo minimaal is.
    De kans dat je wel zwanger bent is zeker aanwezig! En helemaal omdat je hcg gewoon oploopt... Wat zou een andere verklaring daar voor kunnen zijn?!

Hoelang zou je nu "zwanger" zijn?

4. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    hoeveel dagen zat er tussen het bloed prikken?

5. Blupje86

Blupje86 Lid

5 sep 2015
    25
    6
    3
    Wat vervelend dat het zo loopt!!
    Hoe ver zou je dan nu zijn?
    Ik heb dan geen iui gehad, maar toen ik zwanger was was het bij mij net zo vaag als jij beschrijft. Met 8.3 weken echo gehad waarop dus ook niks te zien was. Maar ik was echt wel zwanger. In mijn geval zijn ze er pas een week later achter gekomen dat het een eug was...
    Dit zegt natuurlijk niet dat dit bij jouzo is! Maar ik vond dat ik het toch moest zeggen..
    Ik hoop echt van harte voor jou dat alles helemaal goed is!!

6. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Als je op 27/08 een iui hebt gehad. Zou je hcg nu toch al hoger moeten zijn. Het kan zijn dat het vruchtje nog moet afkomen en daardoor nog wat verder stijgt of het zit op een verkeerde plaats.

7. 15augustus

15augustus Actief lid

7 dec 2014
    406
    17
    18
    Rotterdam
    Jeetje wat een vervelende situatie, hopende op een goede afloop voor je!

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je zwanger zou zijn van de IUI van 27 augustus, dan zou je vandaag op precies 8 weken zitten. Bij een zwangerschap van 8 weken zou je op een echo een kindje moeten zien van zo'n 1,5-2 cm met beginnende armpjes en beentjes en een hartslag. Je HCG zou in de tien-of honderdduizenden moeten zitten.

Een HCG-waarde van 20 wordt in ons ziekenhuis als een zeer waarschijnlijke niet-doorgaande zwangerschap beschouwd. De ondergrens is 50, als je twee weken na de eisprong zit. Jij zou acht weken moeten zijn en zit op een waarde van maar 65. Ook hoort je HCG om de dag te verdubbelen. Tussen de waarde van 20 en 65 zit niet maar één dag, neem ik aan?

Ik ben bang dat het niet goed zit. Misschien zit er ergens nog wat zwangerschapsweefsel dat HCG blijft produceren, dat het toen niet goed afgestoten is. De kans op een gezonde zwangerschap lijkt me minimaal, eerlijk gezegd.

Succes & sterkte!

9. es28

es28 Lid

8 okt 2015
    21
    0
    1
    Vrouw
    Ouderen verzorgster
    NULL
    voor mij is het allemaal ook zo vaag dus zou niet weten hoelang ik nu zwanger zou moeten zijn.

Afgelopen maandag zou ik 7 weken en 3 dagen moeten zijn.

Bloedprikken daar zat 11 dagen tussen dus de dag dat ik de uitslag kreeg!.
    Het is niet heel veel gestegen idd maar dat het gestegen is is wel vaag!

Er was idd dikke slijmvlies aanwezig en zagen een "cyste" in me eileider

Groetjes Esmeralda

10. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.949
    56
    48
    Zaandam
    Ik heb het meegemaakt dat ik een hele mooie positieve test had maar dat er idd niets te zien was.
    Wel kenmerken zwangerschap, verdikte baarmoederwand etc.
    Bloed getest op buitenbaarmoederlijk..
    maar een week later was t vruchtje op de echo pas te zien..
    was te vroeg, ondanks een hele duidelijke test...

Hoop voor je dat het net zo zal lopen. :)

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Zwangerschapsweefsel/een vruchtje blijft HCG produceren, als je lichaam het niet of niet goed genoeg afgestoten heeft, ook al is het foute boel. Je HCG daalt pas als je lichaam schoon is. Blijkbaar is je lichaam niet schoon en is je HCG sinds de eerste meting nog ietsjes gestegen.

Helaas zegt die minimale stijging niet dat het een goede zwangerschap moet zijn. Je zou nu 8 weken zwanger moeten zijn (gerekend met de datum van de IUI op 27 augustus), dus het ziet er niet zo goed uit. Een stijging van het HCG van 20 naar 65 in 11 dagen is helaas veel te langzaam, het zou om de dag moeten verdubbelen.

Ik denk dat de artsen nu in de gaten willen houden of je HCG uit zichzelf nog gaat zakken of dat er toch ergens in je lichaam nog iets zit, mogelijk op de verkeerde plek. Zag je baarmoeder er leeg en schoon uit op de echo?

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Jaleisha Bij IUI weet je precies wanneer je eisprong is, deze wordt vaak met behulp van medicijnen opgewekt. De inseminatie wordt precies getimed. Daardoor kun je ook precies berekenen hoe ver je zwanger zou moeten zijn.

Een klein verschil kan altijd, maar niks zichtbaar met 8 weken is niet zo'n goed teken... Tevens kan er geen vruchtje groeien bij een HCG-waarde van maar 65. Bij elke ontwikkeling van een kindje, hoort een bepaalde HCG-waarde. Als die waarde er niet is, kan de groei/ontwikkeling niet plaatsvinden. Bij een waarde van 65, zou je in principe alleen maar verdikt baarmoederslijmvlies zien. Het is een waarde die hoort bij een prille zwangerschap van 4 weken.

13. es28

es28 Lid

8 okt 2015
    21
    0
    1
    Vrouw
    Ouderen verzorgster
    NULL
    ik slikte idd clomid daar nu niks van ingenomen omdat het allemaal zo verwarrig is.
    Alles zag er goed uit op de echo, alleen in me eileider zat een cyste volgens de gyno.

verdikt baarmoederslijmvlies zat er idd, maar niks te zien verder....

14. es28

es28 Lid

8 okt 2015
    21
    0
    1
    Vrouw
    Ouderen verzorgster
    NULL
    jullie moeten me niet verkeerd begrijpen, ik ga er niet van uit dat ik zwanger ben maar wilde me verhaal delen met mensen die ook bezig zijn met iui behandelingen of al verder zijn!.

Tuurlijk hoop ik dat er een wonder gebeurd, maar zo positief ben ik er ook niet op!!

15. Adinka

Adinka Actief lid

1 okt 2015
    333
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat een naar verhaal!
    Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid, zodat je weer verder kan.
    Heel veel succes en sterkte!

16. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    In het forumdeel Vruchtbaarheidsbehandelingen zul je vast meer meiden vinden die met IUI bezig zijn. En bij de MMM-clubs kun je ook meekletsen. Hopelijk vind je daar een beetje steun!

17. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Even gek gedacht, maar zou het mogelijk zijn dat je een miskraam had en direct daarna spontaan zwanger bent geraakt? Soms ben je vlak na een zwangerschap namelijk vruchtbaarder en het zou een verklaring zijn voor een hogere hcg waarde van 65....

18. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Vanaf 6 weken is en leven te zien in het vruchtje bij een inwendige echo je zou dan het hartje moeten zien kloppen :) dat is 4 weken na de iui. Het komt niet heel veel voor maar het gebeurt wel eens dat vrouwen een hele langzame hcg stijging hebben soms testen vrouwen een week later pas positief. Omdat je zo'n laag hcg gehalte hebt kan het zijn dat je daarom een bloeding hebt omdat je lichaam nog wat in de war is. Zit helaas niets anders op dan afwachten. Succes !

19. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Wat een onzekerheid.
    Maar is er gekeken naar een eventuele buitenbaarmoederlijke zwangerschap?? Je zegt dat er een cyste te zien is maar wellicht is dit een bbz waardoor er toch hcg aangemaakt wordt.
    Tevens kan het zo zijn dat de inseminatie mislukt is maar dat je misschien later een eisprong hebt gehad en toch zwanger bent geraakt op de normale manier?? Helaas kan het ook zijn dat het mis is gegaan maar dat je nog niet schoon bent waardoor er nog steeds hcg aangemaakt wordt.
    Overigens hoop ik uiteraard voor je dat je bij de volgende controle positief nieuws krijgt;)

20. es28

es28 Lid

8 okt 2015
    21
    0
    1
    Vrouw
    Ouderen verzorgster
    NULL
    De kans dat ik na de "miskraam" gelijk weer zwanger ben geraakt is mogelijk vandaar moet ik aankomende woensdag terug om bloed te prikken en verder te kijken wat er aan de hand is!
    Het maakt je zo verwarrig en verdrietig omdat er geen zekerheid nog is!!

Deel Deze Pagina