advies gevraagd

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Maantje555, 9 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

Ik begin nu aan ronde 12, helaas nog zonder succes.. Ik lees val dat mensen er teveel mee bezig zijn.. Om die reden gebruik ik de laatste 2 maanden geen ovulatietest meer, ook al weer om precies welke dag ik mijn eisprong heb, maar mijn vraag Is nu ;

Hoe kun je het nou loslaten als je elke dag je foliumzuur en in mijn geval nog tarwekiemolie moet slikken?? Wie heeft daar tips voor?

Ik wil heel graag er minder mee bezig zijn.. Maar ik weet niet zo goed hoe. Ik doe vanalles, plan vanalles, maar die pillen slikken maken mij er elke ochtend van bewust dat We er mee bezig zijn..

2. Juul83

Juul83 Actief lid

15 apr 2014
    447
    0
    0
    Oja lastig is dat he! Dat heb ik zelf ook elke morgen. Ikverwacht nu mijn eisprong de komemende dagen en heb me voorgenomen om minder op het forum te gaan zitten. Misschien is iets als yoga of meditatie iets voor jou? Ik hoop dat je snel zwanger bent!

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Loslaten gaat zeker niet. Wat belangrijk is is genoeg leuke en ontspannende dingen te doen zodat je onbewust niet teveel stress hebt want dat heeft een negatieve invloed.

Tarwekiemolie MOET niet he; gezonde vetten in je eten worden veel beter opgenomen. Tarwekiemolie heft alleen een eventueel tekort een beetje op maar doet niks extra's.

4. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ik zou dat knopje ook wel eens willen vinden... Het wachten tot m'n cyclus weer eens deed wat ik wil, mss deze maand. Het wachten tussen ei en nod. Ik denk dat ik maar gewoon van mezelf accepteer dat ik het niet los kan laten en het ik vind het ook gewoon leuk om mee bezig te zijn. Tuurlijk kan het uitlopen op weer een teleurstelling, daar houd ik zeker rekening mee. Wellicht is dat het dus, niet zo tegen je gevoel vechten dat je er niet bezig mee mag zijn?

5. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Heel herkenbaar dit :)
    Ik heb het ook ontzettend druk met leuke dingen, maar toch ben ik ondanks deze afleiding heel erg bezig met zwanger worden.
    Deze maand ook, terwijl mijn man niet eens thuis is en ik deze maand echt 0,0% kans heb op een zwangerschap.
    Ik vind het ook gewoon leuk om er veel over te lezen... Ben het ook eens met BZD: accepteren en vooral niet geforceerd met je gedachten om gaan :)

6. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Loslaten kan volgens mij niet. Je kunt wel leren om er relaxter mee om te gaan, al is zelfs dat vaak nog erg moeilijk.

7. junior1

junior1 Bekend lid

21 feb 2010
    649
    1
    18
    Ik denk dat je het loslaten maar gewoon moet loslaten. Wees niet te streng voor jezelf. Natuurlijk wil je het graag en ben je ermee bezig.

Er is een groot verschil tussen "ermee bezig zijn" en "supergestressed" zijn. Als je het tweede bent, dan is het voor jezelf fijner meer ontspanning te gaan zoeken. Acupunctuur hielp bij mij ook om meer rust in mezelf te krijgen.

Heel veel succes!!!

8. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Geen tarwekiemolie noch foliumzuur slikken. Je kan daar ook mee beginnen als je een positieve test in handen hebt. Tot week 5 van je zwangerschap is er toch nog geen bloedband en naar mijn weten wordt je er niet sneller zwanger mee.

9. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Zie het foliumzuur en de tarwekiemolie als een multivitamine, niet als iets wat je slikt ivm een mogelijke zwangerschap. Mijn telefoon geeft mij iedere dag een reminder "Neem een mulitivitamine" en zo zie ik het nu dan ook.
    En dat loslaten is makkelijker gezegd dan gedaan. Probeer het je leven niet te laten beheersen, wellicht dat de tips van de andere dames daarbij helpen!

10. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

Tarwekiemolie slik ik omdat mijn lf te kort Is, namelijk maar 8 of 9 dagen. Met tarwekiemolie is deze 12 dagen, zeker de moeite waard dus. Wat betreft foliumzuur heb ik gelezen dat dat een aantal weken nodig heeft om op te bouwen en daarom belangrijk Is dat je ermee begint als je zwanger wilt worden?

Deel Deze Pagina