Oud zaad schadelijk effect?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sereh, 9 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sereh

Sereh Niet meer actief

M'n man en ik waren de afgelopen 2 weken ziek, onze dochter slaapt bovendien slecht, waardoor we in die weken geen seks hebben gehad en m'n man ook geen zaadlozing heeft gehad in die 2 weken op een andere manier. Nu hebben we vanavond weer voor het eerst gevreeën en is het condoom gescheurd. Ik zit in m'n vruchtbare periode, dus er is een kans dat ik zwanger word. Als het zo gaat, dan zijn we dankbaar met de verrassing.

Nu lees ik wisselende verhalen over zaad dat 2 weken "oud" is en dat het zelfs tot miskramen en afwijkingen kan leiden. Klopt dit of is het onzin?

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Onzin. Anders vragen ze ook niet om een onthoudingsperiode voordat ze een zaadtest in het ziekenhuis doen.

3. Sereh

Sereh Niet meer actief

Maar dan is de onthoudingsperiode toch 2-5 dagen?

4. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    2 weken is niet zo lang hoor. En oud zaad wordt afgebroken door t lichaam. Geen stress dus.

5. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Eh, nee dat is grote onzin. Ik zou een morning after pil halen ;)

6. Sereh

Sereh Niet meer actief

Waarom zou jij een morning after pil halen?

7. Sereh

Sereh Niet meer actief

Ok dankjewel. :)

8. ShampooL

Omdat het condoom gescheurd is? Tenzij je zwanger wil raken natuurlijk.

9. Sereh

Sereh Niet meer actief

Ik zei ook dat als het zo gaat we dankbaar zijn met de verrassing.

10. ShampooL

Dan is het niet echt een verrassing he..
    Overigens prima als jullie dit beide willen hoor :)

11. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Een weekje ongeveer maar dan is het een week erna echt niet 'oud en kan het echt niet miskramen opwekken en handicaps veroorzaken.

Sommige handicaps zitten in het dna en andere gebeuren tijdens de celdeling/aanleg... ongeacht of het zaad oud of vers was.

12. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Bij mijn man was het zaad zelfs van betere kwaliteit na 1-2 weken dan na 3 dagen. (heeft een paar keer onderzoek gehad en was heel duidelijk toen.

13. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    even een gedachte ;) maar weet je zeker dat er 2 weken geen zaadlozing was?

Zelfs al zouden wij langer dan 3 dagen niks (samen) doen, dan nog weet ik zeker dat ML tussendoor wel even de druk eraf gehaald heeft :p:)

14. Sereh

Sereh Niet meer actief

Ik snap de gedachte. ;) Normaal gesproken doen we in ieder geval elke week wel iets, maar we waren nu allebei 2 weken flink ziek. ML had nergens zin in haha. :) Heb ik nog wel even gevraagd voor de zekerheid.

15. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hun? Waarom dat? TS zegt toch dat het niet erg zou zijn mocht ze zwanger zijn? Beetje raar om gelijk met de map aan komen te dragen...

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Zaad wordt gewoon weer afgebroken en aangemaakt. Dus het maakt niks uit dat hij al een tijdje geen zaadlozing heeft gehad.

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je langer dan een week geen zaadlozing hebt gehad, gaat de zaadkwaliteit achteruit. Dat betekent dat er in verhouding meer levenloze zaadcellen in zitten. Dode zaadcellen kunnen geen bevruchting tot stand brengen. De goede zaadcellen kunnen zeker nog voor een zwangerschap zorgen. Je hebt geen grotere kans op een miskraam of afwijkingen.

18. Fleurdesoleil

4 sep 2016
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Heeft je man koorts gehad? Dat schijnt slecht te zijn voor de zaadkwaliteit. In de zin dat je dus minder snel zwanger wordt.

19. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Wat doe je flauw zeg. Eerst niet goed lezen en dan ook nog met zoiets betweterigs komen.

Anyway: kan geen kwaad hoor TO! Hoop dat het gelukt is. Laat je weten???
    Maar wel benieuwd: hoe houdt je man het twee weken vol? Maar misschien is het makkelijker als je normaliter één keer per week seks hebt? Of lees ik iets verkeerd nu? Je had het toch over elke week iets...

20. Sereh

Sereh Niet meer actief

Ik denk dat het niet zo raar is dat je geen zin hebt als je met koorts (heeft hij idd even gehad) en griep in bed ligt. ;) Normaliter zijn we 1-3x per week "actief".

Even afwachten komende weken. Mijzelf kennende ga ik al 4 dagen voor m'n menstruatie testen... ;)

Deel Deze Pagina