Helaas heb ik vanmorgen het slechte nieuws gekregen dat ook de laatste 4 cryo's niet goed ontdooid zijn, de eerste 4 waren dat ook al niet. Waarschijnlijk zijn ze toch te kwetsbaar geweest voor de lange tijd (ongeveer een jaar) dat ze ingevroren zijn geweest. Ben zo ontzettend verdrietig en teleurgesteld, zo hadden we nog 8 cryo's en zo hebben we niks meer. Heb 2 keer een punctie gehad en die waren zo'n ware hel dat ik er nu verschrikkelijk tegenop zie. Mijn man riep meteen dat we dan voor de afleiding Eva mee moeten nemen, maar ik weet niet of dat zo'n goed idee is. Als ik weer erg veel pijn heb dan moet zij dat natuurlijk niet zien en wil ook niet dat mijn man dan ook weg moet. Heb al voorgesteld om iemand anders mee te nemen om Eva eventueel mee de ruimte uit te nemen als het niet meer gaat, maar of Eva daar zo gelukkig van wordt is ook nog maar de vraag. Pffff wat is het allemaal ingewikkeld en teleurstellend! Hoor vanmiddag hoe het nu verder gaat. Heb aangestuurd op in ieder geval stoppen met de medicijnen (progynova en utrogestan) omdat het argument van het van slag raken van de cyclus op mij toch niet van toepassing is omdat ik op het moment geen eigen cyclus heb en er toch weer gestimuleerd moet worden. En heb aangegeven dat ik dan toch weer wil gaan stimuleren en weer een punctie, ondanks mijn slechte ervaringen met een punctie. Maar als we een kans willen op een tweede kindje dan zal het wel moeten. Zijn er meiden die dit herkennen of me gewoon willen steunen? Kan ik nu wel gebruiken... Liefs Susanne
Dikke knuffel meid! Zie je vaak voorbij komen in het forum Hh miskramen maar daar neem ik zelf even afstand van omdat mijn weg naar een zwangerschap verre van goed verloopt. Ongelofelijk dat het nu weer niet gelukt is! Blijf voor je hopen dat de toekomst voor jullie zonniger zal Zijn.
@Mamavanle: bedankt voor je lieve berichtje! Hoe staat het er bij jou voor dan? Heb jij nou al 1 of 2 kindjes? Weet niet meer of de 'le' uit jouw naam nou 1 of 2 namen is en je hebt ook geen onderschrift...
Graag gedaan! Lees dat jullie al een hele moeilijke weg bewandeld hebben. Ik heb 1 levend kindje en de andere is overleden met 20 weken zwangerschap vorig jaar november. Daarnaast 3 miskramen gehad en sinds de laatste curettage in augustus lijkt het dat ik verklevingen heb gekregen waardoor mijn menstruatie er niet uit kan. Kortom ook hier steeds ellende. Probeer daarom even afstand te nemen van Hh miskramen forum en probeer me nu even te focussen om mijn baarmoeder weer in orde te krijgen. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid over welk traject jullie nu te wachten staat want steeds die onzekerheid is ook niks!
Jeetje zeg, jij hebt ook al veel te verwerken gehad zeg! Waaraan is je kindje met 20 weken zwangerschap overleden? Moet echt super heftig geweest zijn! En dan ook nog verklevingen, pffff! Weten ze al of deze te verhelpen zijn en in hoeverre ze een nieuwe zwangerschap in de weg staan? Heel veel sterkte!
Kan je de punctie niet onder narcose krijgen? Als er straks bij mij wel de overstap naar ivf/icsi komt is al afgesproken met de gynaecoloog dat de punctie onder narcose gaat gebeuren. Want alles wat er vaginaal in moet al ZEER pijnlijk is. Laat staan dat ze daar ook nog gaan zitten wroeten enzo. Dat is geen doen voor mij en niet voor de arts. Dan maar even onder zeil en goed alles kunnen oogsten.
Nee, helaas doen ze dat in ons ziekenhuis niet... Lees net wel in een ander topic van mij dat iemand anders slaap tabletten voorgeschreven krijgt en het dan goed te doen is. Ben daar meer informatie over aan het vragen en ga het dan voorstellen in mijn ziekenhuis, hopelijk willen ze daar dan wel aan meewerken!
Infuus met Dormicum? Wel slecht dat ze dat niet duidelijk hebben uitgelegd! Een roesje is volgens mij al best heftig, dat zou normaal gezien wel moeten helpen. Wat ik meestal hoor en lees is een stuk minder aan verdoving. Slaappillen + een roesje lijkt me geen verstandige combi.
Waarom niet? Kan ook alleen de slaappillen doen, maar even overleggen met het ziekenhuis. En nog even goed navragen bij degene die de slaappillen voorgeschreven krijgt.
Maar slaappillen verdoven niet. Ik vermoed dat die slaappillen Oxazepam of zo zijn? Dat heb ik zelf ook gehad. Je bent minder angstig, meer ontspannen, maar dat is het dan ook wel. Dormicum is ook een slaapmiddel. Dormicum is een benzodiazepine, evenals Oxazepam. Ik heb daarnaast Rapifen gehad (kortwerkende morfine).
Ons zoontje is overleden omdat mijn lichaam onze kindjes als lichaamsvreemd ziet en de kindjes afstoot. Daardoor krijgen ze allerlei bloedingen en overlijden ze. Ons zoontje heeft daardoor een grote hersenbloeding gekregen. Onze zwangerschapswens stond al op losse schroeven omdat het überhaupt de vraag is of we nog een kindje kunnen krijgen vanwege de agressieve variant die ik heb (waardoor ons zoontje overleden is) de verklevingen komen daar helaas nu bij. Dus voor ons nu eerst zaak om alle onderzoeken mbt onze zwangerschapswens te doorlopen en dan ook nog kijken of die verklevingen verholpen kunnen worden. Kortom echt bezig zijn met zwanger worden kan voorlopig niet. Had je nu wel of geen roesje gekregen? Anders zou ik toch vragen of dat kan! En wat betreft je kindje mee nemen zou ik niet doen. Ik merk het aan mijn dochter dat ze teveel ziekenhuis gezien heeft en dat ze erg veel last heeft wanneer ze ons ziet huilen of als mama pijn heeft. Als we nu naar het ziekenhuis moeten zeggen we zelfs dat we even boodschappen gaan doen en als nog vraagt ze dan of ik moet huilen als ik terug kom. Erg sneu want ze is pas 2,5. Als het enig sinds kan zou ik dat dus niet doen
Oxazepam is geen slaapmiddel maar een rustgevend middel. Verwacht idd ook niet dat ze slaapmiddel geven maar misschien iets van diazepam, oxazepam of dormicum allemaal rustgevend.
Dat kan zeker, dat kan dormicum of diazepam ook maar het is geen slaapmiddel. Ze vallen onder de benzodiazepinen en slaapmiddel als temazepam of zopiclon ook alleen de laatste twee zijn echt inslapers.
Neemt niet weg dat als iemand aangeeft dat ze slaappillen heeft gehad voor de punctie, ik gok op Oxazepam (of iets dergelijks). Of weet jij van andere (echte) slaappillen die worden voorgeschreven bij puncties?
Zal straks als ze bellen eens vragen wat ze in mijn ziekenhuis geven. Laat het dan wel weten en dan hoor ik van jullie of er iets is dat beter helpt. Kan dan altijd vragen of ik dat kan krijgen.
Hoi, ik heb zelf Rapifen (via een infuus)tijdens de punctie gehad, een snel, maar kortwerkende morfine. Mijn ervaring, ik heb weinig gevoeld en was helemaal crocky. Bij de eerste punctie werd de vagina ook plaatselijk verdoofd, was even vervelend, maar verder prima te doen. De volgende punctie wordt geen plaatselijke verdoving gegeven. Maar dormicum is zeker een slaapmiddel. Ik werk zelf op een ic en daar geven we de patiënten dormicum om ze in slaap te houden (kunstmatige coma) Het nadeel van dormicum is dat het lang doorwerkt en je er een ademhalingsstilstand van kan krijgen. In sommige ziekenhuizen geven ze voor een punctie dormicum via een injectie in een spier. Een nadeel hiervan is dat de werkingstijd bij iedereen verschillend is. Oxazepam is geen slaapmiddel, maar een kalmeringsmiddel.
wat dat betreft zijn er enorm veel benzo's (slaapmedicatie/ rustgevende medicatie) eigenlijk alles wat op pam eindigt. Mijn ervaring is dat dormicum het meest gebruikt word bij onderzoeken in het ziekenhuis dit kan zowel in tablet vorm of via een infuus gegeven worden. Afhankelijk van de dosering kan het ook echt direct werken als een roesje maar dat is dan meestal wel intraveneus (direct via het bloedvat). Tablet vorm werkt meestal rustgevend omdat het dan een lagere dosering is. Ik zou gewoon vragen of ze de punctie met een roesje kunnen doen. Veel mensen vallen direct in slaap of krijgen erg weinig mee van een onderzoek