Jilli, wat zielig voor je zoontje. AB is ook echt niet goed voor kleintjes. Onze dochter heeft een kuur gehad voor een dubbele oorontsteking toen ze acht maanden was. Daar heeft ze nu een flinke beschadiging aan haar glazuur aan overgehouden. Ze heeft allemaal gele vlekken op haar kiezen. Gelukkig niet op haar tanden, dus je ziet het alleen als je haar tanden poetst. Ja Bel, toch weer een lange cyclus. 34 dagen, één van mijn langste zelfs. Het was ook te mooi om waar te zijn dat die druppels de boel zo snel al zouden reguleren. Of ze Überhaupt al zouden reguleren. Welterusten trouwens.
Jeetje wist niet dat kinderen daar zo op konden reageren. Hoop dat jouw zoontje er geen last van krijgt, Jilli. Dat is inderdaad lang (al zou ik blij zijn met een cyclus van 34 dagen). Blijf je die druppels gebruiken?
Jilli: de reden dat ik het zeg van die ab en kindertandjes is dat je hem op tijd meeneemt naar de tandarts voor controle. Mocht hij het hebben krijgt hij op tijd fluor behandelingen om zijn glazuur sterk te houden. Het volwassen gebit houdt er niets aan over. Bel: geen idee, ik ga maar eens met die natuurarts bellen want zoals het deze maand geweest is heb ik het zelfs na de miskramen niet gehad. Zo veel pijn en spotting. Ik ben er sowieso een beetje klaar mee. Op foliumzuur na wil ik niets meer slikken. Maar ik durf ze ook niet te laten liggen.
Jilli; wat zielig voor je zoontje. Had je de tekenbeet snel ontdekt? Beterschap voor hem! Magnolia; vervelend die lange cyclus. Ik kan het mij voorstellen dat je nu twijfelt over het nemen van die druppels, waren ze alleen bedoeld voor het reguleren van je cyclus? Want dan lijkt het mij dat ze dat effect juist niet hebben. Vanochtend ben ik de bij de huisarts geweest. Man wat was ik zenuwachtig! Uiteindelijk werd ik ook emotioneel tijdens het gesprek, baal ik zo van he. In ieder geval krijg ik een verwijzing naar de gynaecoloog met het verzoek te bezien of er verklevingen zijn. Hij zei; je bent al twee keer zwanger geworden dus daar zou ik het niet in zoeken. Op internet lees ik over HSG en laparoscopie. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Zouden jullie nog meer onderzoeken aanvragen? Ik lees vaker dat andere een hele cyclus worden gevolgd met bloedonderzoek, echo's etc.
19801 de stap die je hebt gezet is ook groot logisch dat het wat met je doet! Magnolia dank je wel voor de tip! Heb ik nooit bij stil gestaan en staat ook nergens, maar ik zal zijn tanden in de gaten houden. !
Ja suf hé? Ik had er ook nog nooit van gehoord. Maar mijn tandarts zei gelijk: jij hebt tijdens je zwangerschap van haar ab gehad of zij voor haar kiezen door waren. En dat laatste klopte.
hoi Magnolia, in december had ik ook een héle lange cyclus en negatieve testen (had trouwens geen bloedverlies), maar ik wist toen ook niet wat er aan de hand was. Terwijl ik zeker wist dat ik niet zwanger kon zijn, begon de twijfel toch toe te slaan. Ik was er toen zelfs helemaal niet echt mee bezig. Ben toen zelfs even naar de huisarts geweest, die veronderstelde dat het toch een nasleep was van mijn miskraam in augustus. Daarna was het gelukkig weer normaal en heb sindsdien weer een regelmatige cyclus. Gelukkig heb ik nu eindelijk een keer direct AB gekregen. En is de pijn meegevallen. Normaal vinden ze niks in een testje, en dan krijg ik ook geen AB mee. Dan loop ik eerst 3 dagen te vergaan van de pijn (kan amper zitten, liggen of lopen) en dan wordt er eens positief getest. Ik was erg blij met deze assistente Onze onderzoeken in België waren gewoon in orde, geen gekke dingen gevonden. Dus aan de ene kant heel fijn, dat er niets mis is, aan de andere kant, vervelend omdat we nu niet iets kunnen doen om het op te lossen. Gewoon maar weer proberen dus. Ze stelde wel voor om eventueel inseminatie te gaan doen, omdat we dan iig sneller zwanger zijn en ik ben toch ook al 32 jaar... Toch nog wel spannend dus.
Oh Blueberrie dat is zeker fijn. Zou je open staan voor inseminatie? Ik word deze maand ook 32. Is dat al oud dan? oei. Dat is confronterend! En wat fijn van de ab. Sterkte!
Blueberrie sterkte met de blaasontsteking.. Fijn dat er niks gevonden is.. sta je open voor zelfinsiminatie? Jill sterkte met je zoontje! 19081.. goee dat je de stap hebt gezet..natuurlijk doet het iets met je, voor mij voelde het als een opluchting! Wacht gewoon af wat de gynaecoloog zegt.. ik merk dat er per ziekenhuis andere richtlijnen zijn.. Leeftijd.. in Nederland vinden ze 32 geloof ik niet zo oud.. maar voor jr eigen gevoel begint de klok toch wat meer te tikken. Ik ben afgelopen zondag 30 geworden.. vond dat wel even een dingetje haha. Nog 2 dagen tot nod. Temperatuur is nog hoog.. Verder nog geen enkele symptomen van iets..ga ook pad donderdag een test doen.. Kan ik meteen bij de gynaecoloog de uitslag vertellen haha.
Hi 1980I, ik denk ook dat het logisch is dat je emotioneel wordt,ook dat je nu echt stappen gaat ondernemen. Dat was voor mij toch ook echt al een dingetje! Maar helemaal terecht! Weet je al wanneer je een afspraak hebt bij de gyn? Ik heb zelf geen ervaringen met de onderzoeken die je noemt. Ik ga wel eind van de maand voor een Hysteroscopie, dan gaan ze ook in de baarmoeder kijken en kijken of mijn eileiders 'open'(?) zijn. Ik laat het maar gebeuren, dan weet ik zeker dat er niks met mij en mijn partner is. Ik sta trouwens best wel open voor inseminatie. Geloof niet dat ze dat zomaar in Nederland doen. Ze zij ook dat je dan iig sneller zwanger bent en dus sneller weer aan het proberen bent. 32 is inderdaad niet te oud ofzo, en in Nederland vinden ze je gewoon nog jong. Echter denken wij ook aan de toekomst en zouden we graag 3 of 4 kinderen willen (als het ons gegund is natuurlijk). Tja en dan is 32 helemaal niet zo jong meer, helemaal niet als je al 2 miskramen hebt gehad. Dus ik was eerlijk gezegd ook wel blij toen ik in België kwam en dr. Valkenburg ook zei dat de tijd toch wel begon te dringen dan. Pfft nu denk ik weer, wat word ik een oude moeder. Dat was echt het enige dat ik mijn hele leven wilde voorkomen . Maar ja then life happens en gaat het allemaal niet meer zoals gepland Maar toch, kan ik daar soms een beetje van balen.
Oh ja, en we gaan dit weekend een weekendje naar Barcelona met mijn schoonfamilie, en nu zit ik op 7dpo... Ik denk eraan om een ovulatietest te doen. Hoor toch wel regelmatig dat die positief uitslaat als je zwanger bent. Wil het gewoon een keertje proberen Zijn er meer met ervaringen hier mee?
1980, fijn dat je een doorverwijzing hebt gekregen. Ook ik ben niet bekend met de onderzoeken die jij noemt. Leeftijd ........ hou maar op. Met mijn 37 voel ik me in dit traject oud. Deze pauze voelt dan extra als "weggegooide maanden", omdat ik voor mijn gevoel een race tegen de klok voer. Maar mijn huisarts heeft mij verzekerd dat ik niet te oud ben en me geen zorgen moet maken, dus ik geloof 'm maar. Jullie moeten je dus ook geen zorgen maken Ik snap je gevoel Blueberrie. Ik hoop op mijn 38e moeder te worden, want eerder gaat sowieso niet lukken. Maar ik had niet verwacht dat ik op deze leeftijd nog geen moeder zou zijn. Als ik in dit proces ergens achter ben gekomen, is het dat dingen niet altijd te plannen zijn. Wat leuk dat je naar Barcelona gaat. Ik heb geen ervaring met ovulatietesten als zwangerschapstest.
Blueberrie: Fijn dat alle onderzoeken goed zijn. Hoeveel meer kans is er eigenlijk bij inseminatie? Ik lees ook vaker dat de slagingskans van IUI nauwelijks hoger is als er geen bijzonderheden zijn? Hier voel ik het klokje ook wel tikken, had graag voor mijn 35ste klaar willen zijn maar zoals eerder aangegeven valt het allemaal niet te plannen. Anneke; nog even geduld dus. Spannend en alvast succes donderdag! Ik werd vandaag al gebeld door het zkh voor het maken van een afspraak en kan volgende week al terecht. Het gaat wel heel snel zo, hoop dat de gynaecoloog mij begrijpt en niet zoiets heeft van het jaar is nog niet voorbij.....
1980, fijn dat je zo snel terecht kunt. Ben benieuwd naar je afspraak volgende week. VC80 wat een geweldig nieuws!! Alvast voorzichtig gefeliciteerd. Hopelijk brengt dut forum ook de rest van ons snel positief nieuws.
VC80: Gefeliciteerd! Ik duim voor jullie dat deze nog acht maanden bij jou mag groeien voor hij/zij ter wereld komt! 1980 super dat je nu al terecht kunt! Ik ben ook heel erg benieuwd naar het verloop van je afspraak. Bel hoe is het met jou? Kun je het nog een beetje volhouden dat wachten op de komende afspraak? Hier: Nog steeds ongesteld. Met die spotting van afgelopen week al bijna twee weken aan de gang met inlegkruisjes en tampons. Ik heb het nu wel weer gehad. Ronde 5 na de miskraam alweer. Ik weet nog dat we vorig jaar in september in ronde vijf belande, wat vond ik dat lang! En nu al anderhalf jaar verder. Nu voelt ronde vijf als kort. Toch ben ik langzaam het vertrouwen dat we ooit nog een kindje mogen verwelkomen aan het verliezen. Steeds vaker denk ik dat onze dochter enigst kind blijft en dat dit oké is.
VC80: Geweldig nieuws! Gefeliciteerd en ik duim voor je dat deze zwangerschap goed blijft gaan. Had je al symptomen? Of was vandaag gewoon je nod? Magnolia; ik ken het gevoel. Vorig jaar september was voor ons ronde 4 en toen dus raak! De wens voor een tweede kindje is heel sterk, maar uit zelfbescherming ga je toch nadenken over wat als het niet meer lukt.... Hier op cyclus dag 17 en nog steeds negatieve ovulatietesten dus toch weer een iets langere cyclus, helaas.
Magnolia, twee weken is inderdaad erg lang. Ik heb ooit een goede tip van iemand gekregen tijdens mijn ongesteldheid: Tony's Chocolonely zeezout caramel Raak het vertrouwen niet kwijt, meid. Hoe moeilijk dat soms ook is. Maar ik vind het heel knap van je dat je er inmiddels zo over denkt. Zo denk ik er trouwens ook over. Als het niet lukt dan zal ik daar eerst verdrietig om zijn, maar uiteindelijk is dat ook oké. Met z'n tweetjes hebben we het ook goed. Neeeeeeeeeeeee nauwelijks! Als een klein kind "nog ........ nachtjes slapen" Maar verder gaat het goed met me hoor 😂
Inderdaad 1980: balen dat het zo lang duurt, rond welke dag komt hij 'normaal'? Bel: hahaha, goede tip zeg! Ik heb nu karamel/amandel ijs ontdekt. Geen wonder dat ik niet afval van al dat hardlopen. LOL. Ohhh, nog twee nachtjes!!! Dat is zo snel al!