Zwanger worden na één of meerdere miskramen (2015)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Magnolia83, 6 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Lm. Wat een verhaal meid. Ik weet niet zo goed wat ik er op moet zeggen. Ik hoop dat je snel goed zwanger mag zijn en een een prachtige kroon op jullie gezin mag ontvangen.

Ik hoop voor ons allemaal dat het nu eindelijk is afgelopen met de ellende. Tijd voor een dosis geluk dames.

2. jilli

jilli Lid

30 mei 2011
    94
    0
    0
    Friesland
    Goed gesproken magnolia! Positief blijven! En wat zou het fijn zijn als mensen die in hun vingers knippen en zwanger zijn dit ook begrijpen ;)

3. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes!
    We blijven positief :D
    A.s dinsdag echo (controle) en daarna gesprek met de arts. Ben benieuwd!

Idd magnolia, goed gesproken meis ;)

4. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Heftig verhaal, LM. Wat moeten jullie je onbegrepen/niet gehoord hebben gevoeld gedurende dit zware traject. Veel sterkte. Hoop dat er gauw goed nieuws is voor jullie.

5. Miss86

Miss86 Actief lid

18 feb 2014
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey dames

Lijkt me leuk om mee te schijven.. helaas na dik 1,5 jaar bij ons ook nog niet gelukt. Wel 2x zwanger geweest, maar helaas. Wat n verdriet en nog steeds.. en wanneer de stap naar de mmm..

Vind t supermoeilijk!

Ik hoop dat we allemaal snel zwanger mogen zijn.. en n btje begrip vanuit de omgeving zou ook niet verkeerd zijn.

Xxx

6. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Welkom Miss.
    Begrip uit de omgeving, tja, van sommige kun je dat beter gewoon maar vergeten. Die weten niet hoe het is en snappen het niet. Ik heb ook van die vriendinnen. Daar bespreek ik maar andere dingen mee. :)

7. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    De eerste stap genomen in de voorbereiding naar onze afspraak in Gent in september; ik heb mijn medisch dossier opgevraagd bij het ziekenhuis die de curettage van de laatste miskraam en de chromosomen- en bloedonderzoeken heeft gedaan.

Dit vind ik best wel spannend om de één of andere reden. Ook omdat ik het natuurlijk straks weer niet kan laten om eigen dokter te spelen en alle uitslagen te Googelen. Want naar het schijnt willen de 'groene' marges die hanteert worden in NL nog wel eens afwijken van die in het buitenland.

8. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Welkom, Miss86.

Fijn dat je de eerste stap genomen hebt, Magnolia. Naar een ander ziekenhuis gaan is inderdaad spannend. Begin september was je afspraak toch?

Vanmorgen baarmoederonderzoek met cameraatje (hysteroscopie) gehad. Grappig om op deze manier binnen een kijkje te nemen. Ik heb een tussenschot in mijn baarmoeder, een subseptum. Dit speelt mogelijk een rol bij mijn miskramen, maar duidelijkheid hierover bestaat tot op heden niet. Er loopt momenteel een studie naar herhaalde miskramen bij vrouwen met een septum, waaraan ik mee kan doen. Ik heb informatie meegekregen, maar ik wacht eerst alle onderzoeksresultaten af en wat Gent er allemaal van vindt.

9. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Jeetje Bel! ik zou haast juichen dat er iets gevonden is. Maar dat voelt ook weer ongepast. Hoe sta je er zelf in?

In NL doen ze daar niets mee, Gent dus ook niet standaard begrijp ik uit je reactie? Ik snap dat je eerst de rest wilt afwachten. Enig idee wanneer je die krijgt?

10. jilli

jilli Lid

30 mei 2011
    94
    0
    0
    Friesland
    Welkom miss! Weet precies hoe je je voelt!
    Tsjong belony hoop dat je nog wat meer duidelijkheid etc krijgt.
    Zou het ook heel spannend vinden hoor magnolia! Maar het is een stap en vast in de goede richting!

11. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Magnolia, het is zeker niet ongepast. Het fijne aan deze club is dat wij allemaal hetzelfde hebben meegemaakt of meemaken en dus ook ongeveer dezelfde emoties ervaren. Ik sta inderdaad bijna te juichen dat er wellicht een verklaring is voor mijn miskramen. Het voelt gewoon (bijna) als een opluchting.

Dit onderzoek is in opdracht van Gent uitgevoerd. Ik heb het in mijn eigen zkh hier laten uitvoeren, omdat Gent mij een extra rit daarheen wilde besparen. Bij Gent zit dit onderzoek standaard in het pakket onderzoeken bij herhaalde miskramen (het kan dus zijn dat jij dit onderzoek ook krijgt, Magnolia). In NL dus niet, wat ik heel vreemd vind.

Het zkh in NL stuurt nu dus alles door naar dokter de Sutter in Gent. Ik weet dus nog niet of Gent zal adviseren om het tussenschot te laten verwijderen. Op 28 augustus worden alle onderzoeksresultaten in Gent met ons besproken en dan zullen we het horen.

Even een plaatje voor de beeldvorming. Nr 1 is een gewone baarmoeder. Ik heb nr 3.

image.jpg

12. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Gelukkig maar! Mijn eerste reactie was echt een rondedansje voor je doen. :) De spanning blijft dus nog anderhalve maand. Wat fijn dat er nu iets gebeurt meid en je het hele gedoe even uit handen kunt geven.

Ja, dat lijkt me dan ook Bel, geen idee eigenlijk. Ik weet wel dat mijn man een semen monster moet afgeven de ochtend van de afspraak. Ook dat hij dat ter plaatse zal moeten produceren. Ik ben plaatsvervangend zenuwachtig voor hem, hij is geloof ik niet zo onder de indruk van het idee. :)
    De standaardonderzoeken hebben we al gehad in NL, dus in Gent zullen we alleen degene moeten laten doen die zij extra doen.

Weet jij waar je bloed allemaal op getest is daar?

13. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Lief van jou, Magnolia :)

Dat moet mijn vriend op 28 augustus ook doen. Ook ter plaatse! Het potje hebben we al meegekregen en heb ik maar uit zijn zicht bewaard, haha. Ook hij is niet onder de indruk van dit idee, haha.

Dit zijn de onderzoeken die Gent doet. Ik hoop dat je het kunt lezen. Hysteroscopie heb ik dus vandaag gedaan. Het chromosomenonderzoek heb ik ook al in NL laten prikken evenals schildklier. De rest van de onderzoeken (9 buisjes bloed) doet Gent dus.

image.jpg

14. 1980I

1980I Actief lid

25 apr 2015
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom miss86.

Belony; " fijn" dat er mogelijk een reden is gevonden voor de miskramen. Het plaatje maakt het wel duidelijker. Ik zou ook wel zenuwachtig worden voor het vullen van het potje. Aan de andere kant jij hebt ook wel genoeg ongemakkelijke onderzoeken gehad, toch? Komt vast goed!

Magnolia83; Spannend de eerste stap naar vervolgonderzoeken. Ben benieuwd!

@all zit er binnenkort een nod aan te komen? Ik moet nog een week wachten op mijn nod, maar eigenlijk ben ik me ook alweer aan het voorbereiden op de menstruatie......:(

15. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Hou meiden

Ik zou hier ook graag mee willen kletsen..een aantal van jullie ken ik/kennen mij vanuit andere groepen.
    Ik ben anneke, bijna 30 en heb een dochter van ruim 2.
    We zijn sinds mei 2014 bezig voor een brusje en heb ik oktober een miskraam (windei) gehad en ben hiervoor gecuretteerd.
    As maandag 20 juli hebben wij de 1e afspraak staan bij de gynaecoloog.

Ik ga vanaf hier inhaken en reageren op jullie!

16. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Belony fijn meid dat er misschien een oorzaak ie gevonden van je miskramen.
    Magnolia het is heel spannend de vervolgstappen en ik hoop zo dat ze jullie daar verder kunnen helpen.
    Andere meiden wat een rot verhalen, maar fijn dat we elkaar hier kunnen steunen en we weten allemaal op onze eigen manier wat het betekent en hoe het voelt..

17. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Jee! Welkom Anneke! Leuk dat je ons gevonden hebt!

18. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Heeeeeeee Anneke, welkom!

19. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Anneke Welkom meis.

Belony, wat fijn dat ze iets hebben kunnen vinden meis. Ik schrijf hier al jaren mee op n ivf topic, en daar zit/zat ook een meisje die een tussenschot had in haar baarmoeder. bij haar veroorzaakte dat de miskramen. zij is er meerdere malen aan geopereerd geweest, en uiteindelijk na die operaties blijvend zwanger geraakt. Ik ben erg benieuwd wat jouw zh besluit te doen.

Magnolia, wat goed dat jullie die stap hebben genomen meis.

Ik heb morgen, nou ja eigenlijk vandaag al ;) controle afspraak bij de gyn staan om te kijken of alles schoon is. tevens hebben we ook wéér een gesprek van hoe nu verder.

Ik heb een paar mooie A4tjes gemaakt, met diverse onderzoeken etc dus ben benieuwd wat ze daar mee gaat of wilt doen. Willen ze nogmaals nergens aan mee werken, wil ik morgen al mijn dossiers mee hebben, en gaan we op stap naar een nieuw zh. Voorkeur gaat momenteel naar de hh miskramen polie in t lumc. wordt dat niets zullen wij wss ook gaan overstappen naar gent of DD.

20. lindaatje22

lindaatje22 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.119
    0
    0
    Herbalife
    Zuid Holland
    Hey meiden!

Ik ben er niet veel, maar denk wel degelijk aan jullie!

Hier lekker vakantie en de vruchtbare dagen zijn op vakantie. Druk maken doe ik niet. Ik zie t wel. Als we t maar gezellig hebben 😃

Sterkte met de onderzoeken...wat is t lichaam soms toch zo bijzonder en veelzijdig...

Deel Deze Pagina