Ik gebruik elke maand ovulatietesten en kan eigenlijk altijd mijn lh piek vinden. Miss86; Test je wel 2 keer per dag? Kan zijn dat je een korte piek hebt en dan mis je hem. Anneke; Menstruatie toch doorgezet? Anders ben ik heel benieuwd naar de test dit weekend. Vandaag zit ik op 9 dpo en eigenlijk heb ik alleen de bekende symptomen. Vanochtend had ik ineens een beetje bloedverlies, dit heb ik normaal nooit! Zou het een innesteling kunnen zijn? Pff ik durf er niet op te hopen.....
Hallo allemaal, Ik had afgelopen zondag een positieve test helaas gister veel bloedverlies gehad en dat heeft doorgezet, een miskraam dus. Erg verdrietig maar kijk nu alweer uit naar het moment dat we weer aan de slag kunnen. Zou ik me in dit groepje mogen aansluiten? Ga toch een stuk angstiger de hopelijk volgende zwangerschap in.
Ik heb een aantal verhalen gelezen hier en veel zijn al een tijdje bezig met zwanger worden. Gezien wij net gaan beginnen is dit misschien niet helemaal de juiste club. Dus ik ga me toch alweer even afmelden
Magnolia, ik had de Tony Chocoloney in mijn handen, maar heb 'm toch teruggelegd Ben zo goed bezig met fit worden en afvallen, dus moest van mezelf sterk zijn, haha. Hoe is het met de pijn in je rug? Emsy, deze club is voor iedereen die een miskraam heeft meegemaakt en weer zwanger wil worden. Het maakt niet uit of je net begonnen bent, hoor. Wees vooral welkom. Er is hier plek voor ieder verhaal.
Emsy : laat je niet "afschrikken" Door sommige verhalen hier. Er is altijd iemand die iets ergers geeft meegemaakt. Doet niet af aan jouw verdriet. Bel: ja, echt nodig want je bent zo'n vetklep! Doe toch normaal joh! Je bent prachtig. Muts. Rug is nog rot. Onderbuik ook. Ik weet niet wat dit is. In alle oprechtheid denk ik er niets van. We zien het volgende week wel. Energie is momenteel wel nul en dat is bijzonder frustrerend
Inmiddels denk ik er heel veel van en maak ik mezelf gek. Vanmorgen werd ik namelijk wakker met pijnlijke, gespannen borsten. Kon ik maar terug naar die tijd dat ik er niets vanaf wist en ik niet iedere laatste twee weken van de cyclus aan het stressen was.
Dank! Het heeft wel meer impact dan ik dacht. Vanmorgen op het werk ging echt niet. Meid wat doe je hier zei mn collega ga lekker naar huis en neem je tijd. Dacht het gebeurd zoveel vrouwen, het was maar 6 weken maar dat intense geluk van het zwanger zijn heeft dan toch zo'n verdriet als het misgaat als gevolg.
Emsy, hoe kort ook, het was een zwangerschap met alle blijdschap die erbij hoort. En als zo'n proces ineens wordt gestopt dan is dat intens verdrietig. Neem je tijd om je verdriet te verwerken. Een dikke knuffel.
Spannend Magnolia83! Die twee weken zijn echt vreselijk.... Emsy; het is ook heel verdrietig. Neem je tijd om dit te verwerken, sterkte! Anneke; hoe was het bij de gynaecoloog vandaag? Hier was het geen innesteling, maar een aankondiging van de menstruatie.
Hoi meiden.. De wachtweken zijn altijd slopend.. 1980i echt balen meid weer ongesteld, bah..knuffel Emsy iedere miskraam is moeilijk.. wees welkom en geef jezelf de tijd om het een plekje te geven. Het was een goed gesprek vanmiddag. direct een echo gehad. Mijn baarmoeder en baarmoederslijmvlies zien er goed uit. Geen verklevingen oid nav de keizersnede en curettage. Er was een duidelijk eitje te zien van 17 mm die op springen staat. Dus we weten wat ons te doen staat haha. Ik moet volgende week nog bloedprikken om te kijken naar mijn schildklier en het hormoon wat vrij komt na de eisprong (of die waarde hoog genoeg is dat mijn ei daadwerkelijk is gesprongen) Jeof moet zijn zaad inleveren volgende week en dan hebben we 6 augustus weer een afspraak om de uitslagen vh bloed en het zaad te bespreken.
1980I : wat balen meid. Elke ronde is er nu één te veel. Anneke: super fijn dat er 'iets' gebeurd. En 6 augustus is ook al weer snel! Hier: nog steeds te veel last van alles. Dit kan nooit van een zwangerschap zijn. Veel te vroeg al symptomen. Nog een weekje wachten.
Emsy, welkom meis! Laat je idd niet afschrikken door alle verhalen. Ook jij bent hier welkom meis! Sterkte met het verwerken van je miskraam. Anneke, verklevingen van een keizersnede en of curretage kunnen ze op een gewone echo niet zien is mij altijd verteld Maar voor nu mogen jullie dus lekker aan de klus. Magnolia, hier na eisprong mega misselijk weer. Verschrikkelijk is dat. Kunnen ze niet iets anders verzinnen? Voor jou nog n weekje afwachten meis... mijn duimpjes draaien hoor
Magnolia, je vroeg me ook nog of ik neigde naar Gent te gaan of naar DD.... eerst wil ik naar t LUMC. Zij blijken net iets meer te doen en te onderzoeken dan de meeste streekziekenhuizen in NL. Ik wil eens kijken wat zij zeggen en denken van mijn dossier, en dan evt als zij denken niets voor ons te kunnen betekenen dat we dan gaan overstappen. Ik neig meer naar gent dan naar DD. ( is een gevoel wat ik niet half kan uitleggen geloof ik) Gent is alleen voor ons wel "erg lang" rijden geloof bijna 2.5 uur. DD is dichterbij. Alle contact gegevens etc van gent en dd heb ik dus dat moet wel goedkomen. Nu eerst ff afwachten wat mn huisarts wil/me aanraad. Daar ga ik de 29ste heen voor de verwijzingen. En hopelijk kan ik daarvoor nog mn dossiers ophalen in t zh.
LM: ook al zo misselijk na je eisprong. Ik ook ja. Verschrikkelijk vind ik dat. Op dit moment heb ik dan ook erg veel spijt van die kop koffie van net. Aan de andere kant zijn de hormonen die nodig zijn om een zygote in te laten nestelen kennelijk present. Maar als je eerst naar het LUMC gaat en eventueel daarna naar Gent krijg je dan geen probleem met je verzekering? Ik weet niet precies hoe het zit maar een second opion wordt vergoed maar daarna toch niet meer? Dat is namelijk de reden dat we nu gelijk uitwijken naar Gent en niet eerst in Nederland verder kijken. Deze ronde, tja. Ik merk dat ik me steeds meer verslagen ga voelen. Tot nu toe hebben we steeds de 'mazzel' gehad om snel zwanger te worden maar nu is het alweer ronde 4 na de miskraam. Ik word er moedeloos van. Wat is ronde 4 nou helemaal right? Niets maar als je al 16 maanden bezig bent voor een kindje en nog geen zicht op een ontknoping hebt wordt het wat pijnlijk. Wist je van te voren maar: nog twee miskramen en een half jaar en dan wordt je goed zwanger. Dan weet je tenniste waar je aan toe bent. Needless to say: ik zit er echt even doorheen.
1980I, balen dat je ongesteld geworden bent. Hopelijk de volgende ronde positief nieuws. Anneke, fijn dat je een goed gesprek hebt gehad bij de gynaecoloog. Erg belangrijk in dit proces. En fijn dat je baarmoeder en baarmoederslijmvlies er goed uitzagen. Nog even wachten tot 6 augustus dus. Hopelijk kunnen zij jullie verder helpen. Magnolia, mijn duimen draaien voor je meid. Als je iets zo graag wilt dan is elke maand 1 teveel. Werkte het inderdaad maar zo. Die onwetendheid/onzekerheid is killing. Een dikke knuffel.
Magnolia, hahaha dat van de koffie herken ik direct! Had ik vanmorgen ook last van Wat betreft de zorgverzekering. Het zou mss zo kunnen zijn dat mijn huisarts alleen een doorverwijzing stuurt/geeft ipv het ook daadwerkelijk een second opinion te noemen. Geen idee verder. Met mijn heup en schouder heb ik ook meerdere ziekenhuizen, klinieken en artsen bezocht als zijnde second opinion maar nog nooit geen problemen mee gehad. Ik weet wel dat je er voor moet zorgen dat zaken echt goed afgerond moeten zijn, en je dus weer al je dossiers bij elkaar moet hebben anders kun je wel problemen krijgen. Dus bijv als dossiers "open" blijven staan in ziekenhuizen want dan is t net of je bij meerdere ziekenhuizen tegelijkertijd onder behandeling staat voor t zelfde. En dat pikken ze natuurlijk niet. Hier wees mijn huisarts me erg goed op toen ik de eerste keer bij hem was voor de verwijzingen. Meis wat vervelend dat je er helemaal door heen zit. Balen is dat! (En dat is nog zacht uitgedrukt) en idd elke maand wachten is er op een gegeven moment voor je gevoel gewoon 1 te veel. Denk aan je meis! Dikke knuffel!