Zwanger worden na één of meerdere miskramen (2015)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Magnolia83, 6 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Dames wat zijn jullie lief. Bedankt. Daarbij voel ik me schuldig want serieus, 16 maanden? waar hebben we het over? :D

LM: zo had ik het nog niet bekeken. Goede tip. We hebben nu de afspraken in Gent al staan en dat is bijna al dus het is goed zo, maar goed om die optie in mijn achterhoofd te houden. Bedankt voor je uitleg. Ik heb nog nooit echt wat 'gehad' waardoor ik in een ziekenhuis moest lopen vandaar dat ik nog totaal onbekend ben met hoe alles werkt.

2. 1980I

1980I Actief lid

25 apr 2015
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn Anneke dat het een goed gesprek was. 6 augustus dan gaat het wel lekker snel met de onderzoeken en dan hopelijk een plan van aanpak maken!

Ik herken het misselijk zijn ook tijdens de ovulatie. Wel fijn om te weten dat je dan vruchtbaar bent.

Inderdaad elke maand is er nu een teveel. Inmiddels zijn wij ook 14 maanden verder en pas 1 keer zwanger geweest. Nu 9 maanden na de curettage. Komende maand ook naar de huisarts en hoop dus dat ook ik een verwijzing krijg......

3. jilli

jilli Lid

30 mei 2011
    94
    0
    0
    Friesland
    Hè dames wel positief blijven hè! Al weet ik precies hoe het is om er even door heen te zitten! Hopelijk helpt het mooie weer een beetje. Ben niet een hoop aan het mee typen maar vind het heel fijn om alles te lezen en straks helemaal voorbereid ergens aan te beginnen. Stuk voor stuk toppers zijn jullie en of je nu een half jaar bezig bent of 2 jaar of 1 miskraam of meerdere we weten allemaal Hoe het voelt! Dikke knuf

4. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Jilli bedankt voor de vlaag van positiviteit!
    Al is het soms natuurlijk ook even fijn om ook de minder positieve gevoelens hier te delen en daar her- of erkenning voor te vinden.

Hoi dames, Hoe is het vandaag met iedereen?!

Hier: ik ben toch weer heel hoopvol, begin steeds vermoeider te worden, gespannen borsten, wat misselijk af en toe en lage buik- en rugpijn en een erg onrustige huid in mijn gezicht en op mijn rug. Maar dit kan natuurlijk net zo goed PMS zijn. Ik vrees nu de teleurstelling al.

5. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Goeiemorgen meiden

Ik heb dat soms ook misselijk rondom de eispron, al verschilt het per maand. Wel vaak hoofdpijn..
    Magnolia dikke knuffel meid.. jij die altijd zo positief gestemd is mag ook echt haar moeilijke momenten hebben.. iedere maand dat het niet is gelukt is er gewoon 1 teveel.. dat is een heel begrijpelijk gevoel voor iedereen..
    Wist je maar waar je aan toe was, dat zou het idd makkelijker maken.. het verlangen naar iets is groot!
    Dikke knuffel meid!!
    Mijn duimen draaien dat het voor iedereen snel zo mag zijn!
    Ik heb vandaag mijn eisprong denk ik.. Dus de afgelopen dagen hebben we het gezellig gehad en dan nu weer dat verdomde wachtbankje op.. 6 augustus is de afspraak en mijn nod..

6. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Magnolia, ik ga duimen voor positief nieuws. Wanneer ga je testen?

Anneke, veel succes op het wachtbankje, vooral in de laatste week. Die is extra killing. Hoop op goed nieuws over 2 weken.

Hier alles rustig. Zit op een ander soort wachtbankje hè :D
    Hoop gauw te kunnen zeggen dat ik op het echte wachtbankje plaatsneem.

7. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Ja dat hoop ik ook Bel. Vind je de pauze (bij gebrek aan een beter woord) prettig of juist niet?

Anneke, echt haat aan het f@$@#@ing wachtbankje. :D
    Des te erger dat je het zelf zo moeilijk maakt maar probeer het maar eens te stoppen! Zooo moeilijk.

Ik weet nog niet wanneer ik ga testen. Ik probeer pas woensdag of zo te testen. als ik overtijd zou zijn.

8. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Bij mijn laatste miskraam in mei had ik heel veel moeite om te accepteren dat ik het zwanger worden voor waarschijnlijk de rest van dit jaar moest loslaten (weggegooide maanden, ik word er niet jonger op, we wachten al zo "lang"), maar de pauze (zo noem ik het ook hoor :)) valt mij reuze mee.

De pauze is niet onprettig, maar ik zou het ook niet prettig willen noemen, omdat ik natuurlijk het liefst bezig met het in vervulling laten gaan van onze kinderwens. Hoe k*t en stressvol dat f@$*#king wachtbankje ook is, ik kan niet wachten om daar weer plaats te nemen. Maar ik ben in mijn hoofd inmiddels zover, dat het achterhalen van de oorzaak van mijn miskramen - en die is misschien wel gevonden - en het verhelpen daarvan in ons geval gewoon een onderdeel is van het in vervulling laten gaan van die kinderwens.

Owwwwwww je zit dus in die laatste verschrikkelijke wachtweek 😝😝😝

9. VC80

VC80 Lid

23 jul 2015
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Na lang getwijfeld te hebben, heb ik me vandaag toch geregistreerd op dit forum. Ik zal kort even iets over mezelf vertellen.

Ik ben 35 jaar, alleenstaand en heb nog geen kinderen, maar wel een grote kinderwens. Begin vorig jaar heb ik de knoop doorgehakt om met KID (kunstmatig inseminatie met behulp van een donor) te beginnen. Ik was meteen in de eerste ronde zwanger, maar helaas bleek bij de eerste echo bij 10 weken dat het hartje niet (meer) klopte. Na een lange lichamelijke nasleep ben ik er in oktober weer voor gegaan. En helaas tot nu toe zonder resultaat.

Ik merk dat het elke maand zwaarder wordt en dat er weinig tot geen begrip uit mijn omgeving is. Daardoor raak ik ook steeds meer teleurgesteld in de mensen om me heen. Ik zag hoe begripvol jullie hier op elkaar reageren en elkaar steunen en ben daarom nu over de drempel gestapt om hier mee te gaan schrijven.

10. jilli

jilli Lid

30 mei 2011
    94
    0
    0
    Friesland
    Hè vc80 welkom! En wat ontzettend stoer om zo,n keuze te maken! Hoop ook voor jou gauw positief nieuws.

Ja Magnolia tuurlijk Is hier ook ruimte voor de mindere dagen, Die hebben we Namelijk ook genoeg! Bedoelde het goed :)
    Klinkt trouwens wel positief je klachten. Duimen!

Bijna iedereen op het Wacht bankje dus. Me to! Duimen maar weer met zijn allen!

11. VC80

VC80 Lid

23 jul 2015
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je jilli. Ik zit trouwens zoals het er nu naar uitziet vanaf zaterdag of zondag ook weer op het wachtbankje.

Succes allemaal!!

12. 1980I

1980I Actief lid

25 apr 2015
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom VC80! Geweldig dat je deze stap alleen zet!
    Ontzettend verdrietig dat jij ook een missed abortion hebt gehad. Heb je een curettage gehad of is het gelukt met medicijnen?

Hier herkennen wij zeker het gevoel van lang wachten, teleurstelling en verdriet.

Hoe vaak mag je nog KID doen of zit daar geen max aan?

13. maria37

maria37 Nieuw lid

24 jul 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Kunnen jullie er nog iemand erbij gebruiken?
    Ik merk dat ik erg behoefte krijg aan contact hebben met mensen die hetzelfde meegemaakt hebben als mij en mij begrijpen!

Zal even kort voorstellen ben 37 jaar heb 2 kinderen van 6 en 8 jaar oud en wil heel graag een derde kindje, heb net gisteren mijn 3e miskraam gehad van dit jaar, in totaal 5 miskramen in mijn leven. We worden blijkbaar snel zwanger (was in verleden anders) maar op 1 of andere manier mag het niet blijven dit keer...

Ik ga even lezen hier zodat ik jullie wat leer kennen!

Maria

14. VC80

VC80 Lid

23 jul 2015
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    1980I, ik heb eerst medicijnen gehad en toen mijn HCG niet genoeg daalde (en men dus begon te vermoeden dat er nog een placentarest zat) heb ik een hysteroscopie gehad. Ik wilde geen curretage in verband met het risico op verklevingen. Nu ik echter na 10 rondes nog steeds niet opnieuw zwanger ben, begin ik toch te denken dat er iets is beschadigd bij de hysteroscopie. Maar dat is misschien ook te negatief gedacht, ik weet het niet, aard van het beestje misschien... De twijfel slaat gewoon toe of het nog wel gaat lukken.

Ik heb geen max wat KID betreft, want ik doe dat gewoon thuis. Ik heb gelukkig een donor die bereid is onbeperkt te doneren.

En heel veel sterkte maria37! Wat moet dat zwaar zijn, drie miskramen al dit jaar...

15. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    VC80, welkom meis, en wat knap dat je deze stap gemaakt hebt!
    Maar wat verdrietig van je ma. En dan ook de nasleep nog...

Mocht je echt twijfelen of er beschadigingen zijn opgetreden, kun je dan niet beter eerst daar naar laten kijken?

Magnolia, je klachtjes klinken hoop vol meis ;) spannend!
    Hier ook in mn wachtdagen van onze zelf geprobeerde poging ;) voel t zelfde als vorige maand. T rare is... k wordt smorgens wakker met misselijkheid. Trekt later weg maar gaat over in maagzuur de hele dag door. (En dat vind ik echt verschrikkelijk)

Maria, jij ook welkom meis. Ik lees dat je 3 miskramen hebt gehad dit jaar, is het voor jullie niet een optie om langs te gaan bij de gyn? Na 3 (opvolgende) miskramen heb je recht op verder onderzoek.

16. maria37

maria37 Nieuw lid

24 jul 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    VC80 als jij bang bent voor beschadiging zou ik dat aangeven, misschien kunnen ze dat nakijken via echo ofzo en ben jij weer gerustgesteld.

Dank je voor de welkom lovelymommy, ik loop al bij de gyn. Kreeg deze keer dag voor geplande curettage een spontane miskraam van hel pfff heel anders dan vorige 2x ging nog met spoed naar ziekenhuis en eenmaal daar verloor ik het vruchtje en ging het beter. Ik ga over paar weken afspraak maken met mijn gyn mijn man een chromosonen test doen. Ik ben jaren geleden al door de malle molen gehaald en is niks zichtbaars mis met mij. Gyn zei je gooit 6x met dobbelsteen dan is het 1x raak tja vraag is hoe lang kan je dit vol houden elke keer....we zijn nu drie x zwanger geweest met 1 menstruatie na de miskraam dat geluk hebben we dus wel om snel zwanger te worden.

Spannend die wachtdagen weer, ik duim met jullie mee!!

17. VC80

VC80 Lid

23 jul 2015
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie suggesties m.b.t. mijn angst voor beschadigingen. Ik heb al een aantal echo's gehad, maar daar is niets afwijkends op te zien. Wat ik lees op andere forums is dat verklevingen en dergelijke vaak ook niet te zien zijn op een echo.

Verder is er progesteron geprikt bij een cyclus en dat was goed. Ook heeft mijn donor vruchtbaarheidsonderzoeken gehad en die zijn ook goed. En nu doen ze verder niets meer de komende 6 maanden.

Vanwege mijn leeftijd overweeg ik dan ook om naar Gent of Düsseldorf te gaan voor verdere onderzoeken. Heeft iemand van jullie daar ervaringen mee?

Wat jouw miskramen betreft maria37 zou ik toch overwegen om nader onderzoek te laten doen. Ik begrijp dat je er in totaal inmiddels 5 hebt gehad? Is je schildklierfunctie wel eens onderzocht?

De meesten hier zitten in de wachtdagen las ik. Wanneer is jullie NOD?

18. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Hoi meiden

Welkom Maria! Heftig hoor 3 miskramen.. idd een goede reden om nader onderzoek te doen!
    Vc80 ik herken je gevoel. Van onze dochter snel zwanger, miskraam ook en nu in ronde 11 na miskraam.. maar ook mijn echo afgelopen maandag was goed.. voor nu even rust hier in gevonden. Maandag of dinsdag moet ik nog bloed laten prikken
    Voorlopig vind ik dit prima, mocht ik over een half jaar nog niet zwanger zijn wil ik verder gaan kijken.

Mijn nod is 6 augustus.. nog even geduld dus!

19. VC80

VC80 Lid

23 jul 2015
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Annekeruiter85, fijn dat je echo goed was en dat je hier rust door hebt gekregen. Al die stress in je lichaam is ook niks hè?! Ik begrijp het dat je een half jaar af wil wachten. Voor mijn gevoel is dat voor mij alleen niet verstandig, omdat ik inmiddels ruim 35 ben. Het is geen kwestie van ongeduld (na 1,5 jaar heb ik me er wel bij neergelegd dat heb allemaal niet zo snel gaat), maar meer bezorgdheid.

Aan mijn ovulatietesten te zien wordt mijn NOD trouwens 8 augustus.

20. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Welkom Maria en VC80.
    VC: een vriendin van mij heeft het ook alleen gedaan met een bekende donor. zij wel via het ziekenhuis. Zij heeft twee miskramen gehad en nu een geweldige dochter.
    Ik heb enorm veel respect voor je keuze, het lijkt me niet makkelijk. Heb je een goed sociaal vangnet?

Maria: ik heb mijn drie miskramen in zeven maanden tijd gehad. Wat een nachtmerrie hè? Konden we allemaal maar wakker worden. Ik heb alle mogelijke onderzoeken in Nederland gehad en hen mijn dossier in Nl opgevraagd en ga naar Gent. We hebben in de herfst een afspraak met het hoofd van de afdeling. Ik wilde per se bij haar maar ze heeft een wachtlijst van vijf maanden of zo. Sneller is om gewoon een afspraak te maken met een willekeurige gyn. Om een afspraak te maken mail je naar: arg@uzgent.be

Jilli: was ook alleen maar lief opgevat door mij hoor meid!
    Welkom op het wachtbankje. Rot hè?

Hier. Heb me niet kunnen bedwingen en vanmorgen getest. Witter dan wit. Verder ook nergens last meer van. S morgens wat misselijk en veel hoofdpijn maar verder niets. Gek hè? Stomme hormonen.

Lovelymommy: oe spannend!

Deel Deze Pagina