Zwanger worden na één of meerdere miskramen (2015)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Magnolia83, 6 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Magnolia hè balen van je test.. hoeveel dpo zit je nu dan?
    Vanmorgen een duidelijk temperatuurstijging. Dus eitje is gister gesprongen. als ik dan op dag 26 ongesteld wordt heb ik een lf van 12 dagen..het wachtbankje is echt begonnen!

2. jilli

jilli Lid

30 mei 2011
    94
    0
    0
    Friesland
    Magnolia een witte test zegt nog niks hoor. Bij mij van de eerste teste ik pas positief toen ik al 5 weken was... Dus nog een beetje hoop? Hier erg last van mijn buik Vanacht ook echt last.... innesteling? Nog wachten tot de 6e zucht .

3. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Anneke, weer die wachten in. Ik ga weer voor jullie duimen!

Jilli: ik hoop dat dat het was meid!

4. maria37

maria37 Nieuw lid

24 jul 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Magnolia mag ik vragen waarom je voor Gent kiest? Kunnen ze daar meer dan hier in Nederland?

Vc80 jij ook voor onderzoeken naar buitenland raak wel benieuwd naar jullie redenen hiervoor?!

Anneke sterkte maar weer met dat wachten, zal voor je duimen.

Hier voorlopig niks eerst herstellen van deze miskraam dan over paar weekjes afspraak maken met mijn gyn. Kijken wat die nog kan doen! Moet eerlijk zeggen dat ik ook doodeng vind om weer proberen zwanger te worden deze laatste x was een aanslag voor mijn lichaam en ook emotioneel was pittig vooral omdat dit keer we zelfs het hartje al zagen kloppen...eerst maar een plekje geven!

5. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Maria, ach meid. Het is verschrikkelijk oneerlijk. Hoe verschrikkelijk dat het na een kloppend hartje toch fout gaat. Wij hebben het de laatste keer ook gehad. knuffel.

Wij kiezen voor Gent omdat in NL we een nogal calvinistische instelling hebben wat herhaalde miskramen betreft. "Het is gewoon pech, schouders eronder en doorgaan." Bij mij zei de assistente letterlijk tegen mij na de uitslag van de onderzoeken doorgegeven te hebben (die overigens allemaal goed waren) dat het sommige vrouwen wel 5, 8 of 10 miskramen kostte voor ze een gezond kindje kregen. :$ Eh, oké.

België, en eigenlijk de meeste landen om ons heen, gaan daar met drie miskramen niet meer vanuit. Eén kan, twee misschien maar drie is geen toeval meer. Er wordt naar veel meer mogelijke oorzaken gezocht. Hier in NL wordt vitamine B12 tekort bijvoorbeeld niet erkent als een mogelijke oorzaak van miskramen. In Amerika wel, daar krijg je als je waarden laag zijn wekelijks B12 injecties. Ga zo maar door.

Dit en het ontbreken van elke mogelijke klik met mijn eigen Gyn, heeft me ertoe gezet om naar België uit te wijken.

6. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Hallo meiden, wat is er lekker veel gekletst de afgelopen dagen.

VC80, welkom en uiteraard ontzettend naar van jouw miskraam. Wat een moedige keuze om het op deze manier te doen. Wat de verklevingen betreft, die zijn inderdaad met een echo niet te zien. Wel met een hysteroscopie. Is daar niks uit gekomen dan?

Hier ook iemand die voor Gent gekozen heeft. Ik heb mijn eerste afspraak al gehad en de onderzoeken zijn volop in gang. We zijn in ieder geval al meer opgeschoten dan in het zkh hier in NL, want via Gent is middels een hysteroscopie een tussenschot in mijn baarmoeder ontdekt.

Maria37, welkom en wat heftig dat je zoveel miskramen hebt meegemaakt. Hopelijk vind je hier steun bij de rest van ons.

Magnolia, wat ontzettend k*t van je witte test. Maar geef de moed niet op. Het kan nog steeds.

Dames op het wachtbankje: veel succes! Mijn duimen draaien voor jullie allemaal.

7. nvbr

nvbr Bekend lid

4 feb 2014
    901
    578
    93
    Zo, ik ben er ook weer. Alles even bijgelezen. Een aantal wachtenden, spannend!

Ben zelf net weer ongesteld geworden. 9 weken na mijn vroege miskraam. Ik had wrs vorige week ergens mijn eisprong. Ongeveer een week ervoor was het hcg nog op 10, dus het kan ineens nog snel gaan.
    Normaal gesproken krijg ik erg zere borsten na eisprong, maar ik had nu nergens last van. En dan automatisch weer hopen natuurlijk... Bah.

8. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    nvbr, fijn dat je ongesteld geworden bent. Het is toch een soort afsluiting. Zo heb ik de eerste menstruatie na de miskramen in ieder geval ervaren. :) Oh, en mijn gyn zei dat je na een miskraam een cyclus kunt hebben zonder eisprong. Dus wie weet heb je er helemaal geen gehad.

Hier vanmorgen een tuurtest trouwens. Ik denk niet dat het duidt op een zwangerschap. cd 28. Kan 14 maar ook 10 dpo zijn. Ik heb ruim een week ovulatiepijnen gehad. Afgelopen donderdag had ik zelfs nog enorme buikpijnen. Ik heb dus geen idee meer wat er allemaal gaande is (geweest). Toch weer een beetje hoopvol waar ik enorm van baal. ;)

9. nvbr

nvbr Bekend lid

4 feb 2014
    901
    578
    93
    Heb je een foto magnolia?;)

Vermoed wel eisprong gehad te hebben, omdat ik flink buik/rugpijn had en dacht t gezien te hebben aan het slijm. Nou maar hopen op een vakantiebeeb ;)

10. Annekeruiter85

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Nvbr.. "fijn" dat je ongesteld bent geworden. Je lichaam heeft alles weer op een rijtje en nu kunnen jullie weer verder kijken!
    Magnolia.. wat blijft het toch vaag.. misschien over een paar dagen weer testen?

11. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Nee, niet op de foto te krijgen. Het is raar, met doorlopen werd hij steeds duidelijker om vervolgens weer vager te worden. Nog nooit gehad en ik heb wat testen versleten kan ik je vertellen.
    Vanmiddag maar even langs de trekpleister rijden na mijn werk. :)

Sorry nvbr, ik heb je post niet goed gelezen. Ik dacht dat je je eisprong niet gevoeld had na je miskraam voor je ongesteld werd. (ben nog niet helemaal wakker) Ik hoop met je mee! :D

12. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Nee, ik ga niet naar de trekpleister. Ja, ik ga wel, nee ik ga niet en wacht rustig af, arghhhhhhhhh.

13. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Ah, ongesteld aan het worden. Dag 28, nice!

14. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Neeee wat balen zeg!! 🌹
    Knuffel, meid.

15. Annekeruiter85

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Nee balen..niet leuk!
    Knuffel

16. Blueberrie

13 nov 2014
    12
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Hoi allemaal,

Ik kom even binnenvallen :). Ik was op zoek naar mensen die ook in het buitenland behandeld worden, gewoon om te delen. Dit is het eerste forum dat ik tegenkom.

Ik heb afgelopen jaar 2 miskramen (7 à 8wkn). Verloskundige zei je kan nu naar gyn, maar na raadplegen protocol stuurde de huisarts me alleen voor chromosomenonderzoek door, in de hoop binnen 3mnd een afspraak te kunnen maken voor een bloedonderzoekje.
    Wij hebben toen direct een afspraak gemaakt in België (niet in Gent), kon binnen 2 weken terecht en werd direct van top tot teen onderzocht. 3 augustus volgende afspraak en we hopen dan erachter te komen wat het is.

Ik vind het belachelijk (hoewel ik de redenatie ook wel weer snap) dat ze in Nederland miskramen niet zo serieus nemen.

Ondertussen ook weer gestart met proberen (je wilt toch eerst alle onderzoeken afwachten, maar dat blijkt toch wel lastig te zijn :) )
    Hopelijk is er iemand die dit ook herkent.

17. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Bedankt lieve meiden. Na een beetje roze niets meer. Frustrerend. Maar ik verwacht dat het binnen nu en twee dagen wel doorkomt.

Blueberrie: welkom! Wat goed dat jullie zo snel al zijn uitgeweken! Waar staan jullie onder behandeling? Ik ben heel erg benieuwd naar de uitslagen. Best snel al!
    En het niet kunnen wachten is heel herkenbaar. Elke maand is er één te veel hè?

18. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hè meiden

Ik zou hier graag mee kletsen. Helaas heb ik ook drie miskramen gehad. Zwanger worden was geen moeite, ben tot nu toe altijd meteen bij onveilige seks zwanger geraakt, maar zwanger blijven is moeilijker. Gelukkig heb ik wel twee gezonde zoons mogen krijgen dus ik weet dat het lukt.

Nu durven we het aan om voor ons derde kindje te gaan. Maar wel met enorm veel angst. Ik hoop zo dat een nieuwe miskraam ons bespaard blijft..De angst die je voelt bij een positieve zwangerschap test. Afschuwelijk :(

Gelukkig mag ik wel met zes weken al voor de eerste echo. Dat scheelt wel.

Meiden ik hoop dat jullie allemaal nooit meer het verdriet van een miskraam mee hoeven maken! We gaan voor gezonde zwangerschappen

19. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blueberrie : wat goed dat je in België zo serieus genomen word ! Hier in Nederland wordt er inderdaad vrij luchtig over miskramen gedaan. Ik was 24 en had toen al 3 miskramen gehad. Terwijl ik verder vol deed aan het plaatje : geen overgewicht, jong, niet rokend, geen alcohol, gezond etc.

Ze bleven het pech noemen. Maar dat geloof ik gewoon niet

20. jilli

jilli Lid

30 mei 2011
    94
    0
    0
    Friesland
    Aaaaah magnolia is het al helemaal door gezet? Die vervelende hoop die je ook blijft houden hè! Duim nog wel voor je hoor!

Welkom beste! Hoop dat je gauw een plakbeeb mag hebben en in tussentijd hier de steun mag vinden.

Hier nog steeds last van mijn buik en borsten, durf niks te denken zo vaak heeft mijn lichaam me voor de gek gehouden!
    Ik haat wachten. ...

Deel Deze Pagina