Geen ovulatie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Do1981, 13 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik ben op zoek naar ervaringen of mogelijk herkenning

deze maand besloten het zwanger worden met vakantie even te laten rusten na mislukte 3e cryo terugplaatsing vorige cyclus.

Op vrijdag 17 juli werd ik ongesteld. Ik had al vrij snel best wat afscheiding, dus heb op cyclus dag 8 toch een ovulatie test gedaan, deze heb ik tot cyclus dag 12 dagelijks gedaan (daarna op vakantie en gestopt), geen enkele positief (die op dag 8 was nog het duidelijkste).

vervolgens kreeg ik op cyclus dag 21 kramp en dacht dat ongesteldheid eraan zat te komen. Op dag 22 begon bruin verlies. Dit hield aan tot cyclus dag 24. Daarna stopte het. Ik heb dat nog nooit gehad en max een paar uurtjes voorafgaand aan menstruatie, meestal is het direct rood bloedverlies.

Ik zit nu op cyclus dag 28 en heb net weer een vlaag van misselijkheid gehad (eerder een enkele keer ook gehad). Ik heb tussen dag 21 en nu dag 28 iedere dag wel vlagen van krampen alsof mijn menstruatie eraan zit te komen. Maar niks te bekennen.

Natuurlijk ook een zwangerschapstest gedaan, niets te zien natuurlijk.

normaal heb ik een cyclus van 24/25 dagen, ik heb sinds stop met de pil in 2014 nog nooit een langere cyclus dan 26 dagen gehad.

zou het kunnen dat ik deze maand geen ovulatie heb gehad? Misschien agv het vele hormoon gebruik afgelopen maanden? (Sinds feb iedere maand wel utrogestan gebruikt). Ik heb overigens geen laag amh.

heeft iemand ervaring met een maand geen ovulatie en hoe verliep dat? Kan zoiets ‘zomaar’ een keer gebeuren? En ging dat ook gepaard met bruin verlies?

heel verhaal geworden. Hoop dat iemand een ervaring kan delen. Dank alvast!

2. Tylak1234

Tylak1234 Bekend lid

11 jan 2019
    621
    588
    93
    Vrouw
    Ik heb van mezelf geen ovulatie, wat betekend dat ik zelden ongesteld ben. Wanneer een cyclus te lang duurt (bij mij 100+dagen),dan breekt het baarmoederslijmvlies af en wordt ik ongesteld, omdat het lichaam wil reinigen. Woorden van mijn fertiliteitarts. Dan dus niet ongesteld door een eisprong.

Als ik aan de hand van deze informatie jouw berichtje lees, dan lijkt het of je je eisprong gemist hebt met testen.

misschien over een paar dagen nog een zwangerschapstest doen? Voor de zekerheid?

Do1981 vindt dit leuk.
  3. Arwen86

Arwen86 Actief lid

29 nov 2016
    304
    206
    43
    Vrouw
    Mij werd verteld in t ziekenhuis dat overtijd en negatieve testen ook wel eens een mislukte innesteling kan zijn. Maar kan ook dat je cyclus een ronde van slag is.

Over paar dagen nog eens testen? Succes!!!!

Do1981 vindt dit leuk.
  4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Je ei kan ook de 21ste nog wel zijn gesprongen. Dat dat eipijn was en het bruinverlies een ovulatie bloeding. Dan zou je op dag 35 ongeveer ongesteld worden.

Do1981 vindt dit leuk.
  5. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    oh, dat hoop ik echt niet, dat het zo lang gaat duren. Maar dat zal waarschijnlijk ook wel niet. Lastig voor jou zeg.

het zou zeker kunnen dat ik mijn eisprong gemist heb, alleen vraag ik me dan af waar mijn menstruatie dan blijft, haha.

Gisteren wel test gedaan, vandaag niet. Morgen misschien toch nog maar eentje.

6. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    dat zou theoretisch kunnen van die innesteling. Ik zeg dan theoretisch omdat dat nog nooit gebeurt is in een natuurlijke cyclus. Ik ga er alleen wel vanuit dat je dan wat zou moeten zien op een test. Dus verwacht niet dat het daar aan ligt eigenlijk

7. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Dit zou ook kunnen. Maar denk je dat je dan opeens een zoveel langere cyclus kan hebben?

Heb trouwens wel veel dagen kramp gehad dus niet alleen rond een eventuele latere ovulatie. Dit lijkt me ook niet de oorzaak eigenlijk

8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    Kan prima :) kan bij elke vrouw een keer voorkomen dat een eisprong is mislukt doordat een ei een keer te groot werd of afwijkende vorm had. Volstrekt normaal :)

Ik heb het zelf ook meegemaakt en de bloedwaardes ondersteunden dat ook en die ronde had ik ook een cyclus van paar dagen langer en lang bruinverlies

Do1981 vindt dit leuk.
  9. Tylak1234

Tylak1234 Bekend lid

11 jan 2019
    621
    588
    93
    Vrouw
    Voor kinderwens is het lastig, zkh afhankelijk. Maar een paar keer per jaar ongesteld is wel lekker:roflmao:

menstruatie breekt vast door nog!(tenzij je zwanger bent), kan ook nu door de ‘stress’ komen, dat ie later is​

Do1981 vindt dit leuk.
  10. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Wat overigens anders is deze cyclus is dat ik voor het eerst een hoge dosering van vitamine b6, b11 en b12 gebruik. Op arts recept.

zou het misschien daar aan kunnen liggen?

11. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    dus dan zou ik over een paar dagen ongesteld moeten worden denk je?

12. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    stress niet echt hier, we waren juist op vakantie.

en idd vind ik het normaliter ook niet erg als het nu langer duurt, maar ik wil me weer aanmelden voor volgende terugplaatsing, vandaar

13. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ja dat zou kunnen, na hormonen kan je lijf gewoon wat van slag zijn

Do1981 vindt dit leuk.
  14. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    ja, daar gaan we dan maar vanuit. Suffe is dat ik gisteravond en vandaag met vlagen best misselijk ben. Ik vind het allemaal heel raar. Het zal wel een combi van hormonen, warmte en mogelijk de nieuwe vitamine pillen zijn.

Ik denk dat ik over een paar dagen toch even kliniek ga bellen als het nog steeds niet doorbreekt. En morgen toch nog maar weer even een testje doen (tegen beter weten in).

15. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    ja een gekke ronde kan er tussen zitten.
    Ik heb een best regelmatige cyclus van rond de 32/33 dagen. Ik zou dus op 29/30 juli mijn ovulatie moeten hebben. Ik heb getest van 22 juli tot 6 augustus, toen gestopt, ik werd gek. Totaal geen positieve test te bekennen.
    Op 11 augustus krampen en steken in mijn buik, voelde bekend. Die ochtend een ovulatie test en zwangerschapstest gedaan en bam. Een knaller op de ovulatie.
    Opeens kwam deze dus 11/12 dagen 'te laat'. Geen idee waarom of hoe, ik gooi het maar op een gekke ronde.

16. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    :confused::confused:
    Het zou kunnen idd. Heb deze week nu een echo bij de kliniek om na te kijken en evt bloedprikken. Dan zal ik meer weten.
    Ben inmiddels zo’n 7-8 dagen later dan normaal. Denk dat ik gewoon een ronde overgeslagen heb. Krijg inmiddels weer wat meer afscheiding lijkt het, meestal teken dat over paar dagen ovulatie volgt. Tov het de dagen waarop dat bruin verlies was zou dat logisch kunnen zijn. Ik vraag me dan alleen wel af waar het menstruatie bloed gebleven is :rolleyes::confused:

17. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Voor de volledigheid bij evt teruglezen door mensen. Ik heb een echo gehad en daarop was een mooi bms en al goed follikel te zien. Ik heb een ovulatie test gedaan en die was knal positief. Nu mag ik toch meedoen voor een terugplaatsing, nog niet 100% zeker, wel grote kans.

tav het niet bloeden werd gezegd dat het vrij ongebruikelijk is, maar dat het kan voorkomen. Je moet het dan zien als een soort van blauwe plek werd gezegd. Hoe dat precies werkt snap ik niet helemaal, maar het kan dus voorkomen dat het alleen keertje bruin bloedverlies is en dat zegt dus verder niks.

18. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Het bloed wordt dan net als bij een blauwe plek weer door je lichaam afgebroken. Waarschijnlijk was het zo weinig dat je daarom alleen wat bruinverlies had. Wat een goed nieuws dat er nu toch een eitje rijpt! Succes! Hopelijk is dit De ronde!!

19. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    thanks voor je uitleg! Dat klinkt logisch idd. Blijf het wel gek vinden hoe dat zomaar ineen keer een keer kan...

Deel Deze Pagina