Hallo lieve meiden Zit er toch een beetje mee in mijn maag; Zo'n drie jaar geleden had ik een soort van aan uit relatie met een jongen en was gewoon aan de pil. Na twee weken overtijd te zijn geweest kwam ik er achter dat ik zwanger was (ja aan de pil, zelfs microginon 50) Na veel denkwerk heb ik om persoonlijke redenen besloten om de zwangerschap niet door te zetten en heb een abortus in rotterdam laten uitvoeren, dit was op een dinsdag. In het weekend deed ik samen met mijn moeder boodschappen, tijdens het afrekenen aan de kassa schrok ik en mijn spijkerbroek was helemaal rood van het bloed. Wat bleek de kliniek in rotterdam had de abortus niet volledig uitgevoerd en het vruchtje was heel en weer aan het schieten in mijn baarmoeder. Er is toen zaterdagavond alsnog een abortus uitgevoerd door een gynacoloog in het ziekenhuis.. Ik ben natuurlijk nog op controle geweest en alles bleek toen in orde te zijn en ik zou gewoon kinderen kunnen krijgen. Afgelopen kerst ben ik gestopt met de pil, helaas tot op heden ben ik nog steeds niet zwanger. Ik ben bang dat er iets niet goed met me is. Is er iemand die dit ook heeft of in iedergeval heeft meegemaakt? Of wie weet wat er aan de hand kan zijn? Liefs
Op zich hoeft het niets te betekenen dat je nog niet zwanger, veel vrouwen doen er wat langer over, maar ik kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakt. Voor zover ik weet moet je na een abortus gewoon weer zwanger kunnen worden. Er bestaat bij alles wat er met je gedaan wordt een klein risico dat er iets verkeerd gaat. Maar aangezien je toen gecontroleerd bent denk ik dat je je daar niet heel veel zorgen over hoeft te maken. Als je dat wel zou doet, zou ik het aan je huisarts voorleggen, misschien kan je je voor je gemoedsrust even na laten kijken. Maar houd er wel rekening mee dat het gewoon wat langer duurt dan je misschien gehoopt en verwacht had.
jeetje, wat een heftig verhaal zeg... je had wel leeg kunnen bloeden... ik ken wel verhalen van mensen die na een abortus niet meer zwanger konden raken.. een aantal, maar dat heeft ook met de doelgroep waar ik mee werk te maken dat ik er meerder ken... in de familie is het ook gebeurt dat iemand een abortus heeft laten plegen en die heeft jaren daarna gewoon drie gezonde kinderen gekregen.. het kan dus beide kanten op.. ik zou, als ik jou was, eens informeren bij de huisarts. Die kan je altijd eens doorsturen voor een echo, o.i.d? veel sterkte ermee in elk geval, liefs