Zwanger worden na afbreken zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mom586, 27 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mom586

    Mom586 Lid

    27 dec 2018
    25
    1
    3
    Vrouw
    Huisvrouw
    Hoi,

    12 December 2018 is onze zoon en onze 1e kleintje stilgeboren met 23w en 6d.
    Wij hadden besloten de zwangerschap af te breken omdat ons zoontje een zeer ernstige hartafwijking had (hypoplastisch linker hart syndroom), zodanig erg ook dat hij niet oud zou worden en een zwaar leven met veel operaties zou hebben.

    Nou vroeg ik me af of er meer moeders zijn die de zwangerschap hebben laten afbreken en hoe lang ze erna weer zwanger waren?

    Wij willen wel graag snel weer zwanger raken omdat we met mij met meerdere problemen zitten, in het kort ik heb PCOS en vorig jaar een bbz gehad waarbij er een eileider is verwijderd en ik ben al 32 dus 3dubbelop verminderde vruchtbaarheid alhoewel die eileider niet heel veel invloed heeft gelukkig afgelopen zwangerschap was t eitje ook van de kant gekomen waarvan de eileider was verwijderd dus mijn andere eileider neemt het goed over gelukkig.

    Wat zijn jullie ervaringen?

    Liefs deze mommy van een sterretje
     
  2. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Hallo.
    Wat verschrikkelijk dat jullie je zoontje kwijt zijn...En nog maar zo kort geleden.
    Mijn verhaal is wel ietsje anders maar het gevoel meteen weer zwanger te willen worden is hetzelfde.
    Mijn zoontje is stil geboren bij 24.1 weken in aug 2013. In november was ik weer zwanger en heb toen een gezond kindje gekregen.
    Ik hoop dat je gauw weer zwanger mag zijn ♡
     
  3. Mom586

    Mom586 Lid

    27 dec 2018
    25
    1
    3
    Vrouw
    Huisvrouw
    Hoi Simmy,

    Jeetje dat is ook heftig fijn dat je weer zo snel zwanger was, wij hopen ook dat t hier ook snel weer lukt ook omdat je na een bevalling extra vruchtbaar bent en ik problemen heb met mijn vruchtbaarheid dus maken we gebruik van.
    Bij jou ook afbreken van zwangerschap geweest of spontaan?
    Je verhaal geeft wel hoop, hebben we ook wel nodig want dat hebben we niet veel meer na alle ellende de kans op een hartafwijking is 0,8% bij een zwangerschap en dan hadden we ook nog zo'n ernstige te pakken we dachten eindelijk een keer geluk te hebben maar helaas pakte t anders uit.
    Maar echt fijn dat je weer zo snel zwanger was en je een gezond kindje hebt gekregen!! Dit doormaken wens je niemand toe dat is onmenselijk om door te moeten maken.

    Liefs xx
     
  4. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Het is verschrikkelijk als zoiets je overkomt. Het is altijd bij "iemand anders" tot je het zelf bent...
    Mijn vliezen braken bij 24.0 dag daarna knikte de navelstreng waardoor de baby in mn buik overleed aan het zuurstof gebrek...

    Ik heb toen ook extra goed gebruik gemaakt van de eventueel hogere vruchtbaarheid. Ook als mn hoofd er niet naar stond eigenlijk
    En gelukkig is t niet voor niets geweest.
    Toen ik weer zwanger was (En doodsbang) hielp het om me vast te houden aan de gedachte dat zo'n drama me echt niet nog een keer zou overkomen en dat deze baby wel gewoon zou komen.
    Ik hoop dat je gauw zwanger raakt en dat het je dan lukt om positief te blijven als t heel moeilijk wordt ♡
    En dat de gedachte aan een mooie toekomst je ook een beetje door deze tijd helpt.
    Hoe gaat het nu met je? Red je t een beetje en kom je de dagen een beetje door? X
     
  5. Sep16

    Sep16 Lid

    29 dec 2018
    29
    18
    3
    Vrouw
    Afgelopen juni is mijn bevalling ingeleid in de VU omdat ons kindje een mega blaas had.
    Niet met het leven verenigbaar.
    Hartverscheurend....
    Zo’n prachtig jongetje....
    Na 3 maanden wilden we het weer proberen omdat ik door een buiten baarmoederlijke zwangerschap 1 eileider heb en het ruim 1,5 haar duurde voordat ik zwanger was de laatste keer...
    Nu, in 1 keer raak.
    Ben wel uitgerekend deze keer op de geboorte en sterfdag van ons overleden zoontje....
     
  6. Mom586

    Mom586 Lid

    27 dec 2018
    25
    1
    3
    Vrouw
    Huisvrouw

    Ohh jeetje dat is ook heftig zeg!! Wat een drama zo onverwachts ook!! Ach meisje toch ook nog geknikte navelstreng wat moet dat ontzettend zwaar zijn geweest voor jullie!! :cry:

    Gelukkig maar dat je weer snel zwanger was!! Hoe snel als ik t vragen mag?
    Ja snap dat je doodsbang was, hadden wij t ook elke keer over dat we nooit meer echt ontspannen zullen zijn met een zwangerschap en nooit meer echt zullen kunnen genieten je hebt veel erger die angst dat t misgaat, omdat t al een keer mis is gegaan.

    Ja t ging redelijk ben druk bezig geweest met een fotoalbum maken van ons knulletje hebben prachtige foto's van stichting still gehad )maar de mooiste vind ik 1 van die mijn mannetje had gemaakt dat onze kleine knul bij mij op de borst ligt) heel lang mee bezig geweest werd elke keer emotioneel dus vaak tussendoor moeten stoppen maar hij is afgekomen en ben er blij mee, nu nog bestellen als we eraan toe zijn.

    Hopelijk kunnen we snel weer een album maken maar nu een vrolijkere:rolleyes:

    Had dat net af werden we gebeld dat onze zoon gister werd gecremeerd hadden een voicemail van die mensen eergister nou das f een klap je bent gelijk terug bij het begin en je rouwproces mag je opnieuw mee beginnen:cry:
     
  7. Mom586

    Mom586 Lid

    27 dec 2018
    25
    1
    3
    Vrouw
    Huisvrouw
    Och meis wat heftig en zo herkenbaar hier ook een prachtig perfect kereltje.
    Ooh dat is fijn dat t nu in 1x raak was wel dubbel dat je op je zoontjes geboorte en sterfdag bent uitgerekend.
    Hoop dat alles goed gaat en jullie een gezond kleintje mogen verwelkomen in juni!
     

Deel Deze Pagina