Hoi dames vraagje. Ivm pcos weet ik nooit zeker of mijn ei springt. Heb wel slijm en een zachte bmm en ovulatietesten positief. Maar of ie springt weet ik nooit. Nu zou ik vorig weekend mijn ei gehad moeten hebben. Op vrijdag een flinke ovusteek die even aan bleef houden. Zaterdag voelde ik niks en zondag had ik zo'n buikpijn. Ik liep er gewoon krom van en pijnstillers hielpen weinig. Pijn heeft aangehouden van 7 uur s ochtends tot ergens een uur of 3 smiddags. Gaan zitten en gaan staan deed het meeste pijn. Lopen was ook geen pretje. Zou dat er op kunnen wijzen dat mijn ei inderdaad gesprongen is? Heb dit nooit eerder gehad..
Ik heb meteen na mijn ei buikpijn. Niet in die mate dat ik pijnstilling neem, maar meteen na ei heb ik pijn in mijn baarmoeder bij zitten, staan, wandelen... Alsof er een grote pijnlijke tennisbal in zit of zo die overal tegen duwt en alles gevoelig laat aanvoelen
Ik had donderdag ook veel pijn, gaan zitten, rondlopen deden veel pijn. Alsof er iets veel te groot vastzat rechts in m'n buik. Heb er een pijnstiller bijgenomen en heeft enkele uren aangehouden. Op woensdagmiddag en donderdagmiddag had ik een positieve ovutest (knaller waarschijnlijk ergens woensdagavond/nacht, of donderdagochtend, maar had geen ovutesten meer liggen). Dus voor mij was het waarschijnlijk die laatste groeispurt met op vrijdag dan eisprong.
Ovulatiepijn kan door verschillende dingen komen. De eierstokken rekken zich vlak voor de ovulatie uit door de groei van de follikel, wat gepaard kan gaan met pijn. En/of tijdens de eisprong komt eveneens fluïdum of bloed vrij uit het gescheurde follikel, waardoor schade ontstaat aan het buikvlies en resulteert in pijn. Ik heb vaak last van beide. Maar ik denk dat beide pijnen op zich geen 100% garantie geeft wanneer je pcos hebt. Al hoop ik natuurlijk dat hij gewoon netjes gesprongen
Tja lastig he, je hebt geen luikje Ik had geregeld 5 dagen lang eipijn......en ging er dan voor t gemak maar van uit dat ie gesprongen was zodra de pijn weg was. Volgens de osteopaat had die pijn te maken idd met de bewegingen van baarmoeder tov eierstokken en dat bij mij 1 eierstok sowieso “vast” zou zitten wat dus zoveel pijn deed als daar aan getrokken werd. Zoiets was t verhaal. Ontzettend pijnlijk. Vond t vaak voelen alsof iemand de eierstokken beetpakte, eraan trok en ze ronddraaide Bij mij t pijnlijkst als ik van staande naar zittende houding ging, maar heb ook geregeld krom gelopen van de pijn dat ik juist nie rechtop kon en dan juist zitten weer t enige was wat even hielp.... Hoop dat dat allemaal gereset is straks Hoe dan ook, vervelend is t sowieso die pijn!
Ik hoop vooral dat het inderdaad resulteert in een menstruatie dit weekend. Of een zwangerschap natuurlijk. Ik ben met beiden tevreden. Haha
Ik had zaterdag en zondag ochtend vreselijke pijn. Stond ook constant voorover gebogen en moest heel vaak de pijn weg zuchten. Ovulatietest was beide dagen positief. Dus bij mij was het juist de laatste groeispurt.