Zwanger worden na afgebroken zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Juul1979, 28 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    8 maanden, daarvoor 14 jaar aan de pil. Ik rookte niet en vond 8 maanden al een hel haha. Ik weet dat ik in mijn handjes mag klappen dat ik binnen het jaar zwanger was, maar toch vond ik het lang duren. Ik hoop dat het voor ons beide nu sneller gaat.

Dat tempen vind ik niet zo'n probleem, heb nu alleen een forse verkoudheid, dus die temp klopt nu niet. Met dit doosje (20 stuks) kan ik hierna nog wel 2 maanden doen hoor haha. Voel je je eisprong?

2. Juul1979

Juul1979 Bekend lid

5 nov 2015
    694
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ja het is ook achteraf gelul van mij dat ik nu zeg dat het MAAR 7 rondes duurde :D
    Op dat moment werd ik ook gek en stond al op het punt om afspraak te maken in het ziekenhuis...

Ja met 20 stuks kun je wel ff vooruit hihi.
    Nou ik heb toevallig afgelopen ronde duidelijk mijn ei gevoeld, 1 dag ervoor positieve ovu test gehad :)

3. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Je leert je lichaam met het tempen en de testen zo goed kennen, heb nu ook echt het gevoel dat m'n eisprong er aankomt. Merk het aan m'n lijf.

4. Juul1979

Juul1979 Bekend lid

5 nov 2015
    694
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is wel fijn hé! en dan worden het weer heeeele lange dagen wachten haha!
    Ga straks maar eens beginnen met ovu testen. Beste tijdstip is rond 12:00 uur ongeveer toch?

5. Seleen

Seleen Lid

25 jul 2012
    58
    0
    0
    zeeuws-vlaanderen
    vlinder: bedankt voor de tip de extra foliumzuur had ik wel al maar de b12 heeft niemand gezegd! ga het gelijk halen!!

spannend hoor dames ik ben weer ingesteld geworden dus op naar de volgende ronde. ik ga toch eens aan dat temperaturen beginnen.

6. Juul1979

Juul1979 Bekend lid

5 nov 2015
    694
    0
    0
    NULL
    NULL
    Seleen, vandaag ongesteld geworden? :x Balen!
    Maar de moed niet opgeven hoor!!
    Ja door het tempen leer je je lichaam idd kennen...

7. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Balen seleen!

Ja Juul ik test altijd rond de middag

8. Keekje

Keekje Actief lid

15 feb 2016
    183
    0
    0
    Wat ontzettend naar... Gecondoleerd!

Ik heb zelf een MA gehad met 11w+5d.
    Twee keer gecurreteerd moeten worden. 1 keer in NL, vlak daarna gingen we op vakantie, kreeg ik weer bloedingen en moest de baarmoedermond schoon gemaakt worden. Zonder verdoving in een niet al te schoon zkh in Turkije waar ze nauwelijks Engels spraken. Ik was bang dat ik nooit meer zwanger kon raken en had geen vertrouwen meer in mijn lichaam. Maar.. Werd precies 6 weken na de curretage ongesteld en de 1e ronde daarna weer zwanger! Schrale troost, maar ik probeerde daar ook maar aan vast te houden; de meeste zwangerschappen lopen goed!! Daarna nog een kindje gekregen, ronde 2 zwanger. Sterkte!!

9. Juul1979

Juul1979 Bekend lid

5 nov 2015
    694
    0
    0
    NULL
    NULL
    Keekje, ook een heftig verhaal...het is al erg genoeg allemaal..en dan ook nog in Turkije waar alles toch ff anders gaat dan hier.
    Gelukkig is het goedgekomen en jouw verhaal geeft mij ook weer hoop :)
    We hebben er ook alle vertrouwen in!

Ik zie dat je al bijna weer kunt gaan testen...spannend!!!

10. naomirebecca

naomirebecca Actief lid

16 apr 2015
    192
    10
    18
    Heftig, heel veel sterkte met het verlies..

Ik heb 2 miskramen en een afgebroken zwangerschap gehad. We probeerde altijd gelijk weer om zwanger te worden maar de tussenposes werden steeds langer. Na t stoppen met de pil was ik binnen 2 maanden zwanger na de eerste miskraam duurde het weer 2 maanden om zwanger te worden toen een MA daarna diurde het 3 maanden om zwanger te worden en na een afgebroken zwangerschap van 17 weken duurde het 5 maanden om zwanger te worden. Heb niks geprobeerd en gewoon rustig afgewacht.

11. Juul1979

Juul1979 Bekend lid

5 nov 2015
    694
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoeveel 'pech' kan iemand....zo heftig meid!! En steeds weer opkrabbelen na veel verdriet.
    Hoe ervaar je nu deze zwangerschap??

Mag ik vragen waarom jouw zwangerschap na 17 weken afgebroken werd?

12. Sana88

Sana88 Lid

6 mrt 2015
    66
    4
    8
    NULL
    NULL
    Hoi Juul,

Gefeliciteerd en gecondoleerd met jullie kindje.
    Ik zelf ben begin januari 2015 bevallen van mijn dochtertje met 21+6 weken (oorzaak van vroeggeboorte onbekend, ze is met hartslag geboren). We zijn meteen weer verder gegaan met proberen en nu na meer dan een jaar nog steeds geen zwangerschap.

Ik hoop dat het bij jou een stuk sneller gaat, het wachten is verschrikkelijk. :(

Liefs,

Sana

13. Juul1979

Juul1979 Bekend lid

5 nov 2015
    694
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Sana,

ach jeetje meid... ook jij gefeliciteerd en gecondoleerd! Ons meisje had ook een hartslag en heeft nog even geleefd.
    Ik neem aan dat ze bij jou ook controle hebben gedaan erna?
    Waarom nemen jullie geen contact op met het ziekenhuis, om te kijken wat de oorzaak is dat het niet lukt?
    Ben je de eerste keer snel zwanger geraakt?
    Tegen ons werd gezegd dat we in principe al na een half jaar aan de bel mogen trekken als het niet lukt.

Doe je ook ovu testen etc?

14. Sana88

Sana88 Lid

6 mrt 2015
    66
    4
    8
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik was meteen na stoppen pil zwanger (1,5 jr geslikt), zat niet eens een menstruatie tussen.
    Ovutesten heb ik geprobeerd en temperaturen ook maar met mijn cyclussen heb ik geen eisprongen, behalve de 2 korte cylcussen, daarbij wel.
    De artsen kunnen het ook niet verklaren. Misschien dat mijn lichaam nog steeds in de war is van wat er is gebeurd? Ik weet het niet..Ik wacht het tot de zomer (juni) nog af en dan gaan we toch voor meer onderzoeken als het nodig is. Ik heb nu de moed niet om het ziekenhuis in en uit te moeten lopen. Bezorgd me toch iedere x weer een naar gevoel. En ik hoop gewoon op een wonder, wil zo graag dat het "vanzelf en spontaan" lukt.

15. Seleen

Seleen Lid

25 jul 2012
    58
    0
    0
    zeeuws-vlaanderen
    sana88 wat een heftig verhaal en wat naar dat je cyclus helemaal in de war is zeg! sterkte x

wat ik zelf moeilijk vind is als mensen tegen ons zeggen jullie moeten er niet mee bezig zijn dan gaat het vanzelf....tja dat vind ik makkelijker gezegd dan gedaan

16. Juul1979

Juul1979 Bekend lid

5 nov 2015
    694
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoooo herkenbaar! Vreselijk als mensen dat zeggen... Dat gaat toch niet?! We willen zo graag een kindje...Hoe kun je daar nou niet teveel mee bezig zijn?!
    Misschien als je 20 bent en nooit zoiets hebt meegemaakt zoals wij...dan werkt dat misschien...

Nou meiden...Ooit wordt het ons ook gegund :)

17. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Ik heb nog niet alle reacties kunnen lezen hier, maar ik wil iedereen veel sterkte wensen met het verlies... Heb het zelf ook jammer genoeg meegemaakt al was er bij ons wel een gekende reden.
    Ik ben zelf moeten bevallen op 14w+5 omdat ons meisje het Syndroom van Down had plus een hartafwijking, navelstreng was niet ok, veralgemeend huidoedeem & hygroma Coli... ene hele waslijst aan afwijkingen dus.

ik heb na die bevalling 2 maanden de pil moeten nemen, daarna terug zwanger in ronde 7.. wat een vroeg MK werd en vervolgens de ronde erna weer zwanger... en dat hartje is op 28 januari gestopt met kloppen op 8w2d ..
    Nu zijn ze wel genetische testen aan het doen en voorlopig had ik wel een Proteïne S tekort bij de laatste zwangerschap.

Dus tot dusver nog geen geluk gehad....
    Ik wens iedereen veel sterkte en succes !

18. Juul1979

Juul1979 Bekend lid

5 nov 2015
    694
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jdk; jij ook ontzettend veel sterkte en hopen dat jullie ook gauw gezond zwanger raken en een wondertje vast kunnen houden...

19. Seleen

Seleen Lid

25 jul 2012
    58
    0
    0
    zeeuws-vlaanderen
    is er bij iemand al goed nieuws? ik ben begonnen met temperaturen en heb oveluatie testen gekocht spannend hoor! eind van de maand kan ik weer testen.

20. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Seleen, temperaturen heb ik altijd erg simpel gevonden om de ovulatie achteraf terug te vinden :D Ik doe het wel niet in combinatie met ovulatie testen :p
    Hier ook af en toe eens aan het temperaturen, vooral om te weten of mijn cyclus al terug vertrokken is uit zichzelf (1e ronde na 3e miskraam + maand pil nu )

Al moet ik eerlijk zijn dat ik er niet echt in geloof nu. Ik schat dat het wel weer een half jaar zal duren zoals na onze eerste (mini-bevalling +) curretage

Deel Deze Pagina