Zwanger worden na bevalling* van 23 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mamajens, 10 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamajens

Mamajens Actief lid

5 apr 2012
    409
    0
    0
    Hallo,

Nu heb ik al zoveel gelezen maar het blijft knagen.. Ik heb 2 weken geleden moeten bevallen van onze zoon* na 23 weken zwangerschap door dat ik zwangerschapsvergiftiging kreeg. Heel heftig allemaal en immens veel verdriet. Nu blijft die leegte alleen enorm knagen. Ik heb moeder mogen worden en eraan gesnuffeld maar mama heb ik nog niet mogen wezen. Nu las ik dat we onderzoeken in Maastricht kunnen gaan doen. We hebben besloten dit niet te gaan doen omdat ze alleen maar kansen kunnen geven en opnieuw zwanger worden willen we sowieso heel graag. Dus dat risico nemen we, is dat handig?

Daarnaast is de drang om weer zwanger te zijn enorm! Ik ben gecuretteerd en het bloeden is gestopt op wat bruin na, maar dat mag geen naam hebben. Volgende week woensdag heb ik na controle in het wkz. Zouden we voor die tijd alweer kunnen klussen of is dat ten strengste af te raden? En hoe groot is de kans dat het deze keer weer in 1 keer raak is? Waar moet ik rekening mee houden?

Heel wat vragen maar het blijft maar door mijn hoofd spoken.. Ik hoor graag jullie antwoorden. Alvast bedankt!
    Groetjes

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Wat erg om zo'n groot verlies te moeten mee maken.

Ik snap heel goed dat de wens om opnieuw moeder te worden en te mogen zijn heel groot is maar of het lichamelijk en geestelijk verstandig is, moet je jullie zelf wel afvragen.
    Misschien is het goed om dit grote verlies eerst een plek te geven voordat jullie opnieuw zwanger worden, maar dit is aan jullie, dat kunnen het beste aanvoelen.
    Lichamelijk zou het goed zijn om nog even te wachten, zodat je lichaam weer herstelt van de zwangerschap maar ook van de hoge bloeddruk. Hoe lang het beste is overleg dat op de nacontrole, de arts die jou behandeld kent jou dossier en kan daarin het beste advies geven.

Hoe groot de kans is dat het weer meteen raak is, is niet te zeggen.

Heel veel sterkte met dit verlies en met de keuze te maken.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina