Hoi Dames. Er zullen vast wel dames zijn hier die een hsg onderzoek hebben gehad? Nou was ik nieuwsgierig of jullie ook zoveel afscheiding hadden na de hsg? hier rond mijn eitje heel veel afscheiding gehad. Nooit eerder gehad. En natuurlijk ben ik nieuwsgierig of er dames zijn die sneller in verwachting zijn geraakt door het hsg onderzoek? Liefs Beeb
Zelf heb ik het nog niet gehad.. Mag volgende cyclus. Hoorde van mijn arts dat er wel een verhoogde kans is op zwangerschap maar dat ze dit nog aan het onderzoeken zijn. Er zou namelijk verschil zitten in een hsg op waterbasis of oliebasis. Pin me er niet aan vast heb het ook maar van horen zeggen.. Als je op internet kijkt vind je wel veel verhalen dat ze daarna sneller zwanger zijn. Dus wie weet ! Hoop het voor je. Wat het pijnlijk trouwens? Ik heb allerlei pilletjes meegekregen voor de pijn....
Ze zeggen dat die op oliebasis wel de vruchtbaarheid verhoogd ja. Mijn arts zei ook dat ze dat nog aan het onderzoeken zijn. Guess what ik heb die op waterbasis gehad en ik was de ronde na de hsg zwanger
Ik moest een formulier invullen zodat ik mee kon doen aan het 'onderzoek' of oliebasis of waterbasis. Arts gaf ook aan dat de kans verhoogd is na een hsg. Ik was aan het wachten op menstruatie, hsg stond gepland. (Bij mij alleen niet meer nodig)
Ja ik had ook meer afscheiding na mijn HSG. De HSG is nu 2 maanden geleden bij mij en helaas net weer ongesteld geworden... Ik vond de HSG wel pijnlijk, maar het duurde kort. Ik vond het heel spannend. Bij mij ging het als volgt: inbrengen eendebek (niet pijnlijk, alleen beetje ongemakkelijk), daarna vragen ze je te hoesten en zetten ze een klem op de baarmoedermond (was helemaal niet pijnlijk), daarna brengen ze een katheter in (dat was heel erg pijnlijk, ik wist niet hoe ik het had, maar dat duurde maximaal een halve minuut, toen trok de pijn weg). Toen moest mijn man bij mij weg (achter een glazen scherm waar ook andere doktoren stonden) en moest ik iets omhoog schuiven op de tafel. Toen ging ze het spul (olie) erin spuiten, dat voelde als menstruatie krampen, maar was niet heel erg. Wel leuk om op het beeld te zien dat eerst de ene eileider opkleurde en daarna de tweede. Succes bij jullie HSGs
ik heb een eileider die dicht zit.. en heb die van de oliebasis gekozen.. ik wilde geen proefkonijn zijn hihi. gefeliciteerd met je zwangerschap sterre.