Zwanger worden na buitenbaarmoederlijke zwangerschap (bbz)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Elvje, 31 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rhea karels

rhea karels Actief lid

16 mei 2012
    287
    0
    0
    Ik geloof wel dat je je eigen lichaam het goed aanvoelt. Heel apart. Ik weet nog dat een vriendin een paar maanden voordat het bij mij gebeurde opbelde en zei dat ze Zwanger was maar ze klonk helemaal niet enthausiast. Toen zei ze het voelt niet goed maar ik was helemaal blij voor der dus zei ook stel je niet aan joh dat komt echt wel goed hoe kan je dat nou aanvoelen. En daarna kreeg ze ook een mk. En toen ik de positieve test vast had van mezelf wist ik precies wat ze bedoelde!!

Spannend hoor! Nog een hele week wachten pfff... ons geduld wordt ook wel weer elke maand op de proef gesteld!

2. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    De eerste paar dagen na de posi test voelde ik me super, helemaal in de wolken.
    Totaal onverwachts positief getest (had op dag 11 getest en die was negatief, dag 13 (nod) weer getest en dus positief)
    Maar na 3 dagen ofzo zakte dat gevoel weg.
    Was dus ook totaal niet verbaasd toen ze bij de echo vertelde dat het niet goed zat.

Ik heb voor de buitenbaarmoederlijke zwangerschap een vroege miskraam gehad.
    Met innestelingsbloeding en kwaaltjes.
    Maar ik wist dat het niet goed ingenesteld was, had dat al tegen mn man gezegd.
    En ja hoor, het werd een vroege miskraam.

Vind het wel eng voor een volgende zwangerschap.
    Want als ik me niet geweldig voel ga je toch bang worden dat het weer misgaat.
    Maar laten we maar duimen dat we een supergevoel hebben dan!
    En dat alles goed mag zitten en goed mag blijven gaan.

3. rhea karels

rhea karels Actief lid

16 mei 2012
    287
    0
    0
    Heel apart toch allemaal hé!! Daar ben ik ook wel bang voor als ik weer zwanger mag raken of ik dan geen raar gevoel heb. In eerste instantie zou ik gewoon willen zien of het goed zit op de goede plek. Maar ja eerst maar weer zwanger worden haha!! Ik hoop voor je dat het raak is en natuurlijk op de goede plek.

4. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Spannend dreamer! ik ga denk ik woensdag een testje wagen.. tenzij ik al ongi ben.. denk dat ik ook officieel op vrijdag mag testen, maar vorige keer ook 10dpo positief getest..

Ik was met de buitenbaarmoederlijke zwangerschap echt op en top zwanger, vanaf de innesteling wist ik al dat ik zwanger was, misselijk, boobies groter en pijnlijk, pukkels, opgezette darmen, moe, en kreeg een zwangerschapsbuik niet te doen zo groot en dat met 9 weken.

Bij mn eerste zwangerschap was ik helemaal in de wolken en ook helemaal onwetend en naïef, na 13 weken dus miskraam en totaal van die wolk af geknikkerd.. maar ik had wel het gekke onderbuik gevoel dat ik op een of andere manier geen spirituele connectie kon maken met het kindje. tweede keer dat ik zwanger was voelde het niet goed en kon ik al helemaal geen connectie maken, 3de keer voelde het allemaal wel super goed (en klopte ook, want kindje was perfect) helaas besloot een hogere macht om het buiten mijn baarmoeder te laten groeien....

heb besloten dat wanneer ik weer zwanger ben al mn gevoelens te negeren, klopt toch niet.. en voor zover ik het voor het laatst heb gecheckt, ben ik nog steeds niet helderziend dus gewoon afwachten geduld etc..

dames.. ik hoop dat we allemaal zsm weer zwanger zijn en blijven!

@rhea: ben zo benieuwd wanneer je ei gaat vinden, ga je ovulatietesten en temperatuur bijhouden?

5. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    @twinkel: euhhh we zijn hier om te zeuren! anders zouden onze mannen gek worden haha dus lekker doorzeuren! ga je nog testje doen?

6. rhea karels

rhea karels Actief lid

16 mei 2012
    287
    0
    0
    Wordt een spannende week met testen voor jullie dames!

@suuskie, nee ik ga niet tempraturen en ovu testen gebruiken. als ik daar aan begin dan wil ik dat pas in oktober doen. In september ga ik lekker op vakantie en dan ga ik ervan genieten en dan zien we wel. Ik heb nog geen ervaringen daarin ook. Ik heb wel gehoord als je gaat tempraturen dat je dat echt op het zelfde tijdstip moet doen. Dat is voor mij al geen optie. Ik werk drie a vier dagen per week en dan moet ik al om kwart voor 5 me bed uit. En ik ga op me vrije dagen echt niet de wekker zetten om dat tijdstip;)

7. twinkel85

twinkel85 Lid

10 mrt 2012
    65
    0
    6
    Dreamer en suuskie ik ben ontzettend voor jullie aan het duimen. Krijg er blaren van haha. De symptomen klinken heel veelbelovend!

Ik ben net ontzettend ongi geworden. Echt een stortvloed en enorme buikkramp. Denk dat ik een hoop paracetamolletjes nodig heb vandaag, dat wordt een lange werkdag. Ik zit er aan te denken om vandaag pas als dag 1 te tellen, vanaf 11 dpo bruinverlies en af en toe heel klein beetje rood (stipje) en nu 14 dpo is het echt doorgebroken. Wat denken jullie?

8. rhea karels

rhea karels Actief lid

16 mei 2012
    287
    0
    0
    Hoi twinkel,

Ik zou dat ook als dag 1 doen denk ik. Succes wel fijn dat het eindelijk is doorgebroken. Ik heb echt drie dagen heel erg veel last gehad. Afgelopen zondag ben ik geworden en vandaag helemaal niks meer! Dus we kunnen beginnen met klussen hihi...

9. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    @twinkel: anders doe je een tussenweg? dpo 12 als dag 1? ook al is het weinig, er was wel rood dus dat betekent dat je bm wel aan het werk was.. bij mij breekt het ook meestal pas 3 dagen later echt door

@rhea: ik temp ook niet echt, ik doe het gewoon overdag ook helemaal niet accuraat, maar ik weet zodra mn temp savonds boven de 37,0 is dat mn ei is geweest er wellicht een zw in aantocht is.
    Wat betreft ovutesten: ik doe het oa omdat ik zo mn 'nieuwe' cyclus weer kan uitvinden.. vind het lastig niet te weten wat me te wachten staat en met de ovutesten heb ik een houvast.

alhoewel ik er over nadenk om het volgende ronde niet te doen..

Hier geen rood meer gezien by the way.. is het al woensdag? ;)

10. rhea karels

rhea karels Actief lid

16 mei 2012
    287
    0
    0
    Oke! misschien kan ik dat wel gaan doen even gewoon om te kijken.
    Maar is je temp al aan het stijgen s'avonds hihi!!
    Wordt spannend woensdag voor jullie allemaal bijna, Minnie 1e echo jij testen. Dreamer ook testen volgende week!! Leuk leuk....

11. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    ik wil je nergens toe aanzetten natuurlijk, maar vorige keer wist je bijna 10 weken niet waar je aan toe was.. dus nu zou je echt je ei kunnen vinden :)

Ja hou op schei uit! kan niet eens meer nadenken van de spanning! nu al! was vergeten hoe die wachtbank er ook alweer uitzag en ik vind het niet leuk haha

Spannende week voor ons allemaal echt leuk als we allemaal goed nieuws krijgen!

Ja mn temp is savonds idd rond de 37..
    maar ben bang dat ik nu teveel hoop heb...

12. rhea karels

rhea karels Actief lid

16 mei 2012
    287
    0
    0
    Oke ik ga het gewoon doen ook! Maar hoe weet je dan dat je je ei hebt gaat je temp dan ook stijgen ofzo? Ik ben echt een leek wat dat betreft! beetje uitleg dan weet ik wat.
    Oke en ik zal het niet meer over volgende week hebben ;)

13. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    oke, ik ga het je uitleggen, maar allereerst: ik ben geen die-hard temp-ovutester en hou geen grafieken bij en wil dat voorlopig ook niet worden. haha Ik hou mn temp bij ivm mijn eigen nieuwsgierigheid, maar hier kunnen vooralsnog geen rechten aan worden geleend ;)

Suus methode:
    Als je temp meet vandaag rond ochtend, middag, avond. dan weet je ongeveer wat gemiddeld je temp is rond je ongi.
    Dan meet je die volgende week ook middag ochtend avond en dan heb je ongeveer een beeld wat je temp is voor je ei.
    Wanneer je ei geweest is zal je temp bijna altijd 0,4 graden gestegen zijn op diezelfde tijdstippen.
    Als je die temp houd tot je ongi kan het zijn dat je zw bent, zakt ie vlak voor of tijdens je ongi dan ben je niet zw.
    met mijn temp tactiek vind ik dus nooit mn ei, maar weet ik wel zeker wanneer ie in ieder geval geweest is, voor het 'echt' vinden van mn ei gebruik ik ovutestjes

Officiele methode:
    Elke dag voor het opstaan, rectaal je temp meten, opschrijven in een grafiek, dan weet je voor de volgende ronde waar je eisprong was (tempdip) en waar die is geweest (verhoging)
    Maar das teveel gedoe voor mij..

snappie het nog?

14. rhea karels

rhea karels Actief lid

16 mei 2012
    287
    0
    0
    Oke ik snap hem nog! Maar nu ben ik vanaf vandaag niet meer ongi en ik heb ik natuurlijk ook niet getempratuurd! Is het dan wel verstandig om te tempraturen zal dan morgen worden en volgende week ook? Ik denk het dus wel want als mijn ei is geweest moet ie hoger zijn de temp. en nu dan lager???

De officiele manier is ook inderdaad niet aan mijn besteed teveel tijdverschil ook maar teveel moeite nog!

15. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    temperaturen voordat je ei is geweest kan altijd! dan meet je nu zo om de paar dagen eens wat je temp is.. gewoon voor de weet.. en zodra je ei hebt gespot met ovutestje meet je het een paar dagen later weer, je zult zien dat je temp dan hoger is.

Ik weet bij mij als mn temp boven de 37,1 blijft dat ik zw ben.
    Hij hangt nu rond de 36,9 a 37 dus spannend nog..

16. rhea karels

rhea karels Actief lid

16 mei 2012
    287
    0
    0
    Nou ik snap het! Ik ga het proberen altijd leuk om te proberen!

17. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Dames hoe is het hier????
    Hier testdrang al over the place!!
    Ene kant denk ik raak, andere kant denk ik nie
    Leef echt tussen hoop en wanhoop! Vreselijk dit zw worden
    Opnieuw ondergaan met alle ongeduld van mij pfff

Denk dat ik morgen testje waag om mezelf af te straffen
    Hoeist bij jullie?

18. rhea karels

rhea karels Actief lid

16 mei 2012
    287
    0
    0
    Hey suuskie! Heb je je in kunnen houden?
    Io zou nog twee dagen wachten om te testen, maar al zou ik echt ook moeite hebben om me in te houden om niet te testen! Wat één spanning voor je.

19. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Zucht omowit, kan ook niet anders... Haha ben echt obsedeerde kip
    Woensdag ga ik pas weer testen, nu echt!

20. Jesse32

Jesse32 Bekend lid

30 jan 2011
    628
    0
    0
    Spannend suuskie.

Ik hou het even kort ben op vakantie batterij is bijna op

Deel Deze Pagina