Zwanger worden na buitenbaarmoederlijke zwangerschap (bbz)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Elvje, 31 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. selfje

selfje Lid

15 okt 2012
    37
    0
    0
    NULL
    Hilversum
    Bedankt voor de reacties, we zijn nu met een juridische procedure bezig...
    teveel fouten van al die artsen. het was volgens de artsen wel een buitenbaarmoederlijke zwangerschap maar achteraf gezien in het vetweefsel en niet in de eileider? ik vraag het me nog steeds af....

Wat een hoop hebben jullie ook allemaal meegemaakt....!
    Ik wens jullie ook allemaal het allerbeste, mooi om te lezen dat het bij sommigen al is gelukt. Alle geluk en geniet van de zwangerschap!

hopelijk voor de rest hier ook snel goed nieuws.

liefs

2. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Selfje wat n verhaal... Ben er stil van...
    Veel sterkte en succes met de processen

Rhea dankjewel! Kut dat je weer ongi bent! Boeee op naar de volgende ronde!

Morgen weer n echo ben weer even bang als vorige week... Hoop dat ik de tijd vooruit kan spoelen en dat helemaal goed gaat

3. selfje

selfje Lid

15 okt 2012
    37
    0
    0
    NULL
    Hilversum
    Suuske hoe was je echo???hopelijk alles goed?hier op naar de volgende eisprong...liefs

4. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Ja goed gelukkig!!! 8 weken en hartje! Volgende week weer n echo heel fijn!
    Hoeist met jullie?

5. selfje

selfje Lid

15 okt 2012
    37
    0
    0
    NULL
    Hilversum
    oh wat fijn!!!! gefeliciteerd!!
    Hier gaat het wel, veel huilbuien en dan kan ik niet zo goed plaatsen waarom. het hoeft maar een reclame te zijn waarin iets liefs wordt gezegd en daar ga ik.
    De enorme teleurstelling vorige weeg van de menstruatie heeft er flink in geharkt.
    hopelijk volgende maand beter nieuws. Toch vraag je je iedere keer af of het nog wel gaat lukken. deze maand ook netjes om de dag, maar neit gelukt, waarom zou het volgende keer dan wel lukken?

Maar gelukkig ben jij er als voorbeeld :)

geniet er lekker van liefs!!!

6. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    vertrouwen houden!
    Ik heb twee rondes ovutesten gebruikt en temp gemeten en om de dag of elke dag geklust en toen was het niet geulkt

deze ronde helemaal niks in de gaten gehouden en hop! zwanger en nog wel mn eisprong gehad 5 dagen voordattie nogmaal kwam.. dus geen touw aan vast te binden.
    ik heb hoop voor jullie allemaal echt!

7. pom77

pom77 Niet meer actief

Wat fijn Suuskie! Op naar de volgende echo!
    @selfje heb je verhaal gelezen, wat erg, wat zijn er toch een nare verhalen bij veel meiden. Hoop dat het voor jou ook snel weer raak mag zijn.

@ik: Met mezelf gaat het wel redelijk, heb nog een hb van 5,7 en ben daardoor nog erg moe. Ben begonnen met halve dagen werken maar dat valt niet mee.
    Nu speelt er in de familie ook een hoop narigheid, had al eens geschreven (weet niet meer of dat hier was) dat m'n schoonvader pas is overleden, hij is gecremeerd een dag voordat ik positief testte. Vlak daarvoor hoorden we dat mijn zus haar borstkanker die ze in 2009 had gekregen, nu is uitgezaaid naar botten en lever....niet te genezen alleen te verlengen. En toen kwam mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap....als klap op de vuurpijl.
    Gister verjaardag van jongste zoon gevierd en alsof het nog niet erger kon kregen we gister te horen dat mijn moeder ook borstkanker heeft......het houdt echt niet op :(.
    Ben lamgeslagen, bang om het zelf ook te krijgen ookal is van mijn zus uitgezocht dat het niet erfelijk is....nu mijn moeder het heeft is het toch weer erg dichtbij.
    Dus maandag naar dokter, controle hb en vraag maar weer briefje voor mammografie, nu ik niet zwanger ben. Moet trouwens ook voor een uitstrijkje, iemand van jullie ervaring of dat na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap mag? Weet dat na een miskraam je 6 maanden moet wachten maar aangezien het vruchtje niet in mijn bm zat, is het misschien anders?

Goed, wil nu wel weer wat goed nieuws, en dus snel zwanger zijn zodat ik me weer op nieuw leven kan richten ipv ziekte en de dood.

Sorry voor het nare verhaal maar moest het ff kwijt.

x pom.

8. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Het meiden ik kom even spieken hoe het met jullie gaat,

Zag dat Dreamer weer zwanger is, gefeliciteerd meid!!!!!

Las ook verdrietig nieuws van Themar, sterkte meid, ik weet hoe je je voelt, maar zie aan mijn bannen het komt goed ook al is dat nu moeilijk te bevatten. Vorig jaar zat ik in dezelfde ellende, 3 aug geopereerd vanwege buitenbaarmoederlijke zwangerschap, daara gelijkweer zwanger, kloppend hartje gezien en met 9,5 week te horen gekregen dat er geen hartactie meer was ( gisteren een jaar geleden), paar dagen later gecuretteerd. Maar nu schijnt het zonnetje weer en ik weet zeker dat dat bij jou ook weer gaat gebeuren! Dikke knuf x

9. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Pom ik heb er geen woorden vOor wat je allemaal meemaakt
    Heel veel sterkte met alles en laat de zon maar snel voor jullie schijnen hoeveel elende kan m mens aan zeg??

Minnie blij dat het met jou nog steeds goed gaat!
    Dreamer ook n goeie echo gehad echt super

Jesse hoeist met jou? Al meer duidelijkheid?

Hier alles goed woensdag weer echo ik tel de uren tot zover is....

10. Babeloe

Babeloe Lid

3 aug 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kom me ook even hier melden. In maart 2010 heb ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Had eigenlijk niet door dat ik zwanger was (gewoon ongi geworden) pas toen het pijn begon te doen en ik dacht een miskraam te hebben. Het vruchtje is met 6 weken vanzelf weggegaan, maar heeft veel bloed, tranen en pijn gekost.
    Binnen twee rondes was ik weer zwanger, iets van 4 á 5 keer bloedverlies gehad plus krampen, maar in maart 2011 bevallen van een gezonde zoon. In september 2011 weer met de pil gestopt, maar door de borstvoeding kwam het pas weer laat op gang. Na 7 rondes ben ik nu eindelijk zwanger, maar.... sinds gisteravond heb ik pijn. Links brand en steekt het. Zorgen, zorgen, zorgen. Vannacht naar het ziekenhuis gegaan. HCG was 800, (gemiddeld bij 4 weken en 6 dagen) maar er was geen vruchtje te zien in de baarmoeder. (ook niet in de eileider) Nu 'moet ik wachten tot woensdag, als het goed is moet er dan iets te zien zijn. En anders is de kans groot dat het mis is. Het stomme is dat buiten de buikpijn er niks mis is. Geen bloedverlies, geen verhoging (zat eerst tegen de 37.5 aan tijdens de buitenbaarmoederlijke zwangerschap) een rustige pols en mijn HCG lijkt zich goed te ontwikkelen. Het gemene daarvan is dat ik dan toch nog hoop heb. Beuh! En was zo blij met deze zwangerschap... en in één keer is alle blijdschap opgeslagen naar angst.

11. selfje

selfje Lid

15 okt 2012
    37
    0
    0
    NULL
    Hilversum
    Pom wat een vreselijk verhaal, heel veel sterkte, echt ongelooflijk, when it rains it poors. Voor jou komen er zeker weten ook betere tijden...ik duim voor je.

Minnie, wat fijn dat het met jou goed gaat!!

Suuskie, spannend morgen weer!! erg benieuwd.

Babelou: jeetje, wat een naar verhaal. Hopelijk konden ze het vruchtje gewoon nog niet zien omdat het te klein was, ik duim met je mee...
    Hoop is heel logisch vind ik hoor, dat heb ik ook nog steeds, zonder hoop zal het allemaal een nare bedoeling zijn toch?

Hier gisteren eisprong gehad gaf de ovulatietest aan. Dus weer aan de slag ondanks een griepje...hoest kuch...
    Ik hoop een heleboel...we zullen het over 2 weken weten. Vorige week vernomen dat het afgelopen periode een miskraam is geweest (zei de gyn.) dus wel raar en bijzonder dat de ovulatietest gisteren 2 streepjes gaf 2 weken na de miskraam. hoop doet leven!!

12. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Hier ook maar weer eens een berichtje van mij.
    Op zich gaat het goed met me.
    Het is nu alweer ruim 8 maanden na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
    Helaas geen spontane zwangerschap opgetreden en zijn deze maand gestart met onze eerste IVF poging.
    Inmiddels heb ik sinds gister een toppertje aan boord en nu maar duimen dat deze zijn of haar ankertjes met weerhaken uit gaat gooien.

13. Babeloe

Babeloe Lid

3 aug 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heb ik er een nacht ziekenhuis opzitten. De pijn was in volle heftigheid terug gekomen. Kon niet meer staan, liggen of zitten. In de baarmoeder was een klein zwart vlekje te zien, maar dat kon ook bloed zijn. De eileiders waren rustig, hcg was gestegen naar 1200, maar had 1600 moeten zijn. Het deed zo'n pijn dat ik mocht blijven en een morfine spuit gekregen heb. Toen die was uitgewerkt was de pijn weer wat minder en mocht ik weer naar huis. Moet vrijdag terug komen, dan hopen ze meer te zien. Thuis begon ik licht te vloeien en de pijn voelt minder lokaal aan. Hopen dat het doorzet en het vruchtje vanzelf weg gaat. Want dat er nog een levensvatbare zwangerschap is geloof ik niet meer.

Jane1981@ Ik hoop met je mee dat je toppertje lekker zijn (goede!) plekje vind.
    Selfje@ vreemd om achteraf te horen dat je een miskraam hebt gehad. Blijven hopen inderdaad!

14. selfje

selfje Lid

15 okt 2012
    37
    0
    0
    NULL
    Hilversum
    Jane.ik duim met je mee....spannend!
    babelou,wat onwijs naar_wel fijn dat je je al wat beter voelt....vrijdag weet je dus meer.ik ben erg benieuwd en leef hier met tranen in mn ogen met je mee.sterkte_de miskraam bij mij was trouwens wat de 2e menstruatie had moeten zijn na mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap .ik hoopmaar dat t n miskraam was (raar om zo te zeggen) want de gyn had een zwart vlekje met baarmoederslijmvlies gezien na mn rare menstruatie. daarna kreeg ik nog is bloedverlies en n raar slijmpropje met bloed,wat de embryo had moeten zijn.maar hij zat dan iig op de goede plek...pffft sommige mensen NEMEN een kind....nou die koop je niet zomaar hoor!!!als ze dit forum lezen dan zullen ze wel anders praten.
    heel veel sterkte allemaal.hopelijk allemaal snel goed nieuws!!!

knuffel

15. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Jane ik duim!
    Babeloe jeetje hoop dat je geen pijn meer krijgt dat is toch wel zo vreselijk... Het doet emotioneel al pijngenoeg
    Selfje.. Hoop echt dat je snel weer zwanger bent

Hier vandaga weer n goeie echo, kindje was al druk aan het bewegen.. Zit dus even op n roze wolk al weet ik dat ik er overmorgen weer vanaf val omdat ik zoo onzeker ben, ach t hoort erbij

16. Babeloe

Babeloe Lid

3 aug 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poeh, nog 15 uur wachten en dan krijgen we eindelijk meer te horen. Merk dat als ik blijf liggen dat ik eigenlijk nergens last van heb, dus dat heb ik de afgelopen 2 dagen gedaan. Herkennen jullie dit trouwens? Dat je de pijn kunt bedwingen met liggen en in bad gaan?
    Ergens is er nog een splintertje hoop, zeker omdat ze toch echt iets in de baarmoeder zagen. Maar dan denk ik weer aan de pijn van afgelopen dinsdag en dan vervliegt de hoop weer. Zeker in combinatie met licht bloedverlies.
    Vraagje: als jullie de keuze zouden hebben wat zouden jullie dan kiezen? Kijkoperatie of methotrexaat? Kijk erg tegen een eventuele operatie op en we zijn er immers snel bij. Maar het is waarschijnlijk wel mijn 2e buitenbaarmoederlijke zwangerschap...

17. selfje

selfje Lid

15 okt 2012
    37
    0
    0
    NULL
    Hilversum
    Suuskie,goed nieuws!!!geen reden om niet op n roze wolk te zitten.wat fijn
    babelou.ik hoop het zo voor je....mocht t zover komen zou ik kijkoperatie doen.mrlet dqt chemospul schijn je 6maanden te moeten wachten voor je t weer probeert.voor nu goede hoop.
    liefs!ik voel weer een en ander gebeurenin mn lijf.....van de week mn eisprong gevonden via de test...rnu hopelijk goed maar durfnog niet te hopen.over anderhalve week meer nieuws

18. selfje

selfje Lid

15 okt 2012
    37
    0
    0
    NULL
    Hilversum
    Hoi allemaal.een vraagje van mij.ik heb vorige menstruatie anderhalve week pijn gehad.onderrug,uitstralend naar benen,krampenin mn baarmoeder etc.ook voel ik steeds een soort ballonnetje links onder.nu begint t een week voor kn menstruatie,weer opnieuw@pijn in mn onderrrug,kramp etc.heeft iemand van jullie ervaring met deze pijnen?ik had dat nooit en sinds de operatie behoorlijk heftig....de eerste menstruatie na de operatie was wel normaal.ik hoor graag jullie ervaringen.ik merk dat ik me zo druk maak om die pijnen.de huisarts doet rr niks mee,die vind me een of andere hypogonder.dat ben ik echt niet maar sinds die buitenbaarmoederlijke zwangerschap zoveel angst gekregen.de gyn ziet ook niets.hoe stellen ze vast of je endometriose hebt?alles spookt door mn hoofd.ik hoopte echt deze keer zwanger te zijnmaar met al deze pijn vraag ik het me af enbekruipt die angst me weer.hopelijk weet iemand raad.liefs

19. rhea karels

rhea karels Actief lid

16 mei 2012
    287
    0
    0
    @selfje, Ik herken jou klachten. De eerste keer na de operatie was mijn menstruatie ook normaal, maar de afgelopen twee keer pfff.
    Ik ben ook al anderhalve week voor mijn menstruatie van slag, ook de krampen en pijnen die jij beschrijft en twee dagen van te voren nog eens knallende hoofdpijn. De afgelopen keer heb ik twee dagen in me bed gelegen ik kon niks meer. Ik maak me er niet echt druk om, maar ik hoop wel dat het minder gaat worden want het is niet leuk meer.

20. selfje

selfje Lid

15 okt 2012
    37
    0
    0
    NULL
    Hilversum
    Rhea, dank je wel voor je reactie, toch fijn te weten dat dit dus meer voorkomt...hopen op betere tijden.
    Babelou, hoe is het gegaan?

Deel Deze Pagina