Zwanger worden na buitenbaarmoederlijke zwangerschap (bbz)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Elvje, 31 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyken1982

17 jun 2012
    30
    0
    0
    ik had dat zelfde gevoel vanaf de 2de week dak wist da ik zwanger was had ik al beetje bruin verlies. Mijn huisdokter zei dat dat normaal was, innestelingsbloed noemde hij dat.. maar naar gelang de week vorderde werd dat steeds meer en meer.. de eerstvolgende zaterdag begon ik nog meer te bloeden, het begon meer en meer rood te zien ook. zaterdag nacht kreeg ik enorm veel steken in mijn zij. en toen zag ik wat voor mij leek op een vruchtje in mijn onderbroek liggen. Toen wist ik al dat ik het kwijt was. De zondag morgend werd ik wakker van de pijn in mijn onderbuik, kon haast nt stappen, kermde van de pijn. Dan zei mijn vriend is genoeg geweest, we gaan naar spoed. daar toegekomen, werd ik onmiddelijk aan infuus gelegd, met pijnstillers.
    de dokter kwam en zei dat ik vermoedelijk miskraam had gehad. maar zelf geen gyneacoloog zijnde verwees hij mij door s'anderdaags bij mijn gyneacoloog te gaan.
    die heeft dan inwendige echo gedaan, en zag dat mijn baarmoeder leeg was, maar aan mijn linkereileider zat bloedklonter ( achteraf bleek dat er in die bloedklonter een vruchtje zat). en die moest zou snel mogelijk verwijdert worden. Of het nu werkelijk een vruchtje was die zaterdagavond in mijn onderbroek, zal het nooit weten.
    Maar ik weet dat ik kans maak op een tweeling (grootmoeder was tweeling).
    Donderdag moet ik opnieuw mijn bloed laten trekken omdat mijn waarden vorige week nog nt voldoende gezakt waren. Kijk er echt nt naar uit ze, voel me net een bloedbank de laatste weken.
    sorry voor lange verhaal.
    Maar ben blij dak hier eens mijn hart kan luchten bij lotgenoten.
    want ik ken persoonlijk niemand die dit al heeft meegemaakt.
    grtz wendy

2. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Nee je hoort het ook niet veel, daarom is dit forum zo fijn.

Hopelijk zijn je waardes snel gedaald zodat jullie weer verder kunnen.

3. Elvje

Elvje Lid

18 dec 2011
    61
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    @ Wendy, welkom hier! Helaas dat jij je ook moet aansluiten bij dit groepje maar je kunt altijd even je hart luchten, hoe lang je verhaal ook is :)

Wat jij voelt had ik ook in het begin na mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ten eerste waren we niet eens van plan om zwanger te raken en daarom voelde het ook nog helemaal niet 'echt' aan. In de loop van de tijd ging ik er toch steeds meer over nadenken en nadat mijn beste vriendin voor de 2e x zwanger bleek voelde ik me steeds meer in een diepe put zakken. Ik praatte er ook nooit over met me vriend, tot we een half jaar later terwijl we een weekendje weg waren er eens goed over gepraat hebben. Toen bleek dat hij er ook veel meer mee zat dan ik had gedacht! Daarna kwam toch de wens naar boven voor een kindje maar omdat ik net een nieuwe baan had besloten we nog even te wachten. Daarna vanaf maart weer geprobeerd en nu ben ik zwanger! Tis nog wel heel pril dus ik hoop echt dat het nu wel goed zit. Morgen heb ik mijn eerste echo dus dan zal ik het zien... Voor mij heeft het dus door omstandigheden een jaar geduurd voordat we weer zijn gaan proberen, maar in principe raden ze aan om in ieder geval één menstruatie af te wachten na je buitenbaarmoederlijke zwangerschap ivm met de pijn die je zult krijgen als je meteen weer zwanger bent! En ik denk dat dat ook sneller helpt voor het verwerkingsproces.

Ik hoop voor jou dat je snel weer aan de slag kunt, succes meid!

4. wendyken1982

17 jun 2012
    30
    0
    0
    hey elvje, thx voor je reactie, eerst en vooral van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, ik hoop van harte dat alles goed verloopt voor jullie!
    ben idd heel blij dak niet alleen ben met zo'n situatie.
    doet deugd er te kunnen over praten met mensen da weten wat het is.
    grtz wendy

5. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Hoe was je echo Elvje?

6. Themar

Themar Actief lid

18 mei 2010
    127
    1
    0
    Even snel vanuit het zonovergoten eiland naast Marokko :)

Elvje, wat lees ik nu: gefeli vrouw! Super nieuws. Spannend ook, hopelijk bij de echo een vruchtje in je baarmoeder! Ik duim.

Hier ook goed nieuws te melden, ik ben vandaag ongesteld geworden. Iets langer dan de 6 wkn die er normaal voor staat. Ben ik echt blij mee, ik als mega onregelmatige cyclus mens. Goede nieuws is dus, dat ik overmorgen alweer mag beginnen met het slikken van de hormonen. Kan dus zomaar binnenkort weer zwanger zijn, duimduimduim!
    Ik ga weer even verder met vakantie houden (wel helaas met mega heftige buikpijn:(
    Adios!

7. Elvje

Elvje Lid

18 dec 2011
    61
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    @Wendy, kan me heel goed voorstellen, gelukkig heb je forums zoals deze :)

@Minnie Heb vanmiddag dus de echo gehad. Het goede nieuws is dat de zwangerschap in de baarmoeder zit, dus op de goede plek! :D Er was alleen helaas nog geen vruchtje of hartje te zien. Wel een zwangerschapsring met een wit puntje erin. Moet over 2 weken terugkomen want dan is er vast meer te zien! Ook zat er een soort tweede dooierzakje naast, maar ze denken dat dat gewoon een vochtblaasje is en geen tweeling ofzo ;)

@Themar Dank je!! Fijn dat jij ook weer ongesteld bent geworden. Je kunt weer aan de slag ;) Geniet lekker van je vakantie, hopen dat je buikpijn snel over is!

8. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    O wat fijn Elvje dat het op de goede plek zit, en dat er nog geen hartje te zien is is heel normaal hoor in dit stadium!! Volgende keer zien jullie een mooi knipperlichtje.

@Themar, wat goed dat je cyclus het weer heeft opgepakt, hopelijk binnenkort op roze. Fijne vakantie nog ( ik ben jaloers haha).

Hier allerlei kwaaltjes maar ik durf nergens op te hopen, heb al vaker gedacht zwanger te zijn door bepaalde kwaaltjes maar werd iedere keer toch weer ongi. Ach ja zondag ga ik testen als mn temp nog niet is gezakt en geen bruin/roze verlies heb. Heb meestal 2 dagen voor ongi bruin/rose verlies. Heb wel ongikrampen op en af maar dat heb ik ook weleens in een zw.schap gehad dus tis afw88

9. Elvje

Elvje Lid

18 dec 2011
    61
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    En Minnie, al getest? :)

10. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Ja al 2x maar helaas negatief, vanmorgen een beetje rose slijm met afvegen en temp wat naar beneden dus ik ben deze ronde hoogst waarschijnlijk afgeschreven.

11. Elvje

Elvje Lid

18 dec 2011
    61
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Onee, wat jammer zeg :(
    Nu maar hopen dat het snel voorbij is want dat is echt altijd zo'n rot moment!

12. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Ja idd heb bij de negatieve testen al flink wat gehuild, maar nu de ongi echt is doorgebroken gaat het wel weer. Nieuwe ronde nieuwe kansen. En hoe gaat het met jou??

13. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Hey meiden, hier weer ff een update.
    We zijn weer bij de fa geweest, moet nu tot september aan de utrogestan en mocht ik niet zwanger zijn voor september starten we met ivf.

14. Elvje

Elvje Lid

18 dec 2011
    61
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Inderdaad Minnie, altijd positief blijven, het is vast wel snel raak!
    Met mij gaat het oké. Vandaag was ik vrij en zou bij mn moeder op bezoek gaan. Echter was ik zooo misselijk dat ik een uur later aankwam. Heb maar een smoesje verzonnen over een weg omleiding enz. Wat vreselijk om nu nog te moeten liegen! :) Maar goed, nog even... Volgende week donderdag weer een (vervroegde) echo! Hopelijk is er dan meer te zien..

@Jane Heel veel geluk meid, hopelijk lukt het gewoon op deze manier en heb je de IVF helemaal niet nodig! :)

15. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Spannende tijd voor je Jane, hopelijk is ivf niet meer nodig.

Elvje dus de zw.schaphormoonjes doen goed hun werk (misselijk). Ach het is voor het goede doel. Knap hoor dat je je mond dicht kunt houden tegen je moeder. Dat het maar snel volgende week is dan kunnen echt gaan genieten als jullie een hartje hebben zien kloppen.

16. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Dag dames,

helaas hier een lotgenootje!
    ben afgelopen 5 juni geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap van 9 weken..
    Er was bij mij een heel mooi kindje met hartactie te zien en het zag er heel goed uit, totdat de gyn ineens een 'tweede baarmoeder' zag naast het vruchtje.. tijdens de operatie bleek het kindje in mijn linker eileider te zitten.

Na een missed abortoir bij 13 weken en een vroege miskraam van 6 weken was dit een keiharde mokerslag.. vooral omdat ik me gewoon lekker zwanger voelde en totaal geen klachten had.

Maar goed.. ik krijg nu steeds meer de 'zin' om door te gaan.
    we zijn al zover gekomen, nu op naar een gezonde plakbeeb IN mijn baarmoeder!

Ik heb afgelopen zondag nog licht 'positief' getest en hoop as zondag negatief te testen.. (zit dan 3,5 week na operatie)
    vraag: Hoe lang duurde dit bij jullie voordat HCG weg was?
    Ik heb 17 juli controle bij de gyn en 'moet' tot die tijd veilig doen.
    vraag: Hebben jullie dit ook gedaan?

Laten we allemaal snel zwanger worden en Elvje's voorbeeld volgen!

17. Themar

Themar Actief lid

18 mei 2010
    127
    1
    0
    Hallo Suuskie, jeetje zeg wat een domper. En bizar ook. Heel veel sterkte met de verwerking en hopelijk komt je cyclus weer snel op gang.
    Ik heb bij de nacontrole gevraagd aan de gyn hoe nu verder. Wij moesten de eerste ongi echt afwachten. Hebben het niet veilig gedaan, opmgoed geluk..
    Ben gelukkig een week geleden voor het eerst weer ongi geworden en ben nu weer van start gegaan met m'n hormonen, hopelijk na de 1e ronde raak. maandag m'n eerste FM (follikel meting).

Hoe is het met de rest, Elvje, Jane, Minnie?

18. wendyken1982

17 jun 2012
    30
    0
    0
    ik heb op 12 juni laporoscopie gehad na buitenbaarmoederlijke zwangerschap, bloedklonter en vruchtje zaten aan linker eileider.
    na operatie heb ik nog paar dagen bloedverlies gehad,
    nu zijn we drie weken later, mijn gyneacoloog heeft me vorige week groen licht gegeven qua hcg terug negatief. ze zei na de operatie dat het 4 a 5 weken zou duren tot ik terug ongesteld zou worden..
    Sinds vandaag heb ik menstruatie pijn en bruinverlies, maak mij daar eerlijk gezegd beetje zorgen over. hebben gisteren onveilig gevreeën met het idee dat dat niet veel kwaad kan omdat ik momenteel toch nt kan zwanger geraken tot ik ongesteld word. Maar nu dat bruinverlies.. weet nt goed wat ik daar allemaal moet van denken..
    plss help...

19. Elvje

Elvje Lid

18 dec 2011
    61
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    @Minnie ja ik wil het graag op een originele manier kunnen vertellen aan mijn moeder en ik wil eerst graag de zekerheid hebben van een kloppend hartje :)

@Suuskie Wat onwijs vervelend en vreemd ook! :( Je zou zeggen dat ze met de techniek van tegenwoordig wel beter weten, dit kan toch niet? Had je een inwendige echo? Kan me voorstellen dat jullie er nu helemaal doorheen zitten. Ik kan je vraag helaas niet beantwoorden over hoe lang het duurde voordat het HCG uit je bloed was. Dit omdat wij door omstandigheden een jaar hebben gewacht met weer zwanger worden! Hoop voor je dat je zondag negatief test (klinkt raar maar is goed bedoeld) en hoop inderdaad dat het weer snel raak mag zijn, en deze keer écht!

@Themar Succes maandag meid! Met mij gaat het wel goed. Voel me een beetje een zeurpiet als ik nu ga klagen over misselijkheid en zere borsten. :) Maarja, alle symptomen zijn er wel... Ben vreselijk moe, kan wel hele dagen slapen en voel me vreselijk beroerd. Gisteren bijvoorbeeld alleen maar de hele dag op de bank gelegen. Echt genieten kan ik nog niet. Er speelt nog te veel door mijn hoofd, wat als het weer mis gaat? Misschien komt dat wel als we volgende week donderdag een kloppend hartje zullen zien? ;)

@Wendyken Waarschijnlijk is je bruinverlies nog wat oud bloed van de operatie. Het zou zelfs al een begin kunnen zijn van je menstruatie. Mijn menstruatie begon wonderbaarlijk genoeg weer op hetzelfde tijdstip als dat deze zou moeten beginnen vóór de operatie! Het kan dus wel! Ik zou me nog niet al teveel zorgen maken zolang je geen heftig bloedverlies gepaard met ernstige krampen krijgt.

20. wendyken1982

17 jun 2012
    30
    0
    0
    @ themar weet nt of het bij iedereen ongeveer hetzelfde is, maar bij mij waren de waarden na twee weken terug negatief.

Veel succes aan diegenen die terug zwangerschapssymtonen hebben.

Deel Deze Pagina