Zwanger worden na buitenbaarmoederlijke zwangerschap (bbz)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Elvje, 31 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    helaas welkom hier Suuskie. Wat erg meid dat ze wel een hartje hebben zien kloppen maar dat het niet op de goede plek zat. Heb je een besparende operatie gehad?
    Bij mij is het 3 aug een jaar geleden dat ik ben geopereerd, bij mij hebben ze mn rechtereileider moeten verwijderen. Gyn zei tegen ons niks over menstruatie afwachten. Na operatie hadden we 2x gevreeen en tot onze verrassing was ik weer zwanger. Ik deed een test omdat ik al 2 weken het gevoel had ongi te gaan worden maar het niet werd, toen kreeg ik ineens andere borsten dus ging er een lampje branden. Test gedaan en idd zwanger, dacht eerst dat het nog hcg van buitenbaarmoederlijke zwangerschap was, maar dat was toen 6 weken geleden. Paar dagen later moest ik op nacontrole en zagen ze al een zwangerschapsring.
    Wat betreft het hcg, ik denk dat als je een besparende operatie hebt gehad het hcg iets langer in je lichaam blijft.

Hopelijk heb je snel weer een positieve test en dat het dan wel goed gaat!!!!!

@Wendyken, mijn menstruaties beginnen sinds buitenbaarmoederlijke zwangerschap en ma altijd met bruinverlies dus misschien bij jou hetzelfde geval.

Hier, menstruatie loopt bijna op zijn eind dus nu gaan we weer op zoek naar ons ei, ik doe sinds vorige cyclus mijn temperatuur bijhouden en ik gebruik ovulatietesten,dan weet ik tenminste zeker of er een eisprong plaatsvindt en wanneer ik dan eventueel kan gaan testen

2. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Thanks voor jullie reacties!

@minnie: omdat ik al zo'n grote (mooie) zwangerschap had hebben ze mijn linkereileider helemaal weggehaald.
    Vanmorgen weer getest, nog licht positief dus hoop echt dat het volgende week weg is.

Wij hebben inmiddels ook al onveilig gevreeën, en ik had gisteren vruchtbaar slijm, maar zolang er nog hcg in je lichaam zit krijg je geen eisprong toch? Ik ga in ieder geval weer ovulatietesten kopen en beginnen van vooraf aan.. zucht vind het ook fijn om te weten wanneer die EI komt, had voorheen geen meetbare cyclus dus kon elke dag van de maand wel een ovutest doen..

Minnie: toen je weer terug zwanger was, is deze zwangerschap goed gegaan?

@wendy: wow wat is het nog kort geleden voor jou.. hoe voel je je verder? buikpijn van de operatie nog? zou kunnen dat je lichaam nog niet helemaal hersteld is he!

3. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Nee die zw.schap is helaas niet goed gegaan, met 7 weken hebben we een hartje zien kloppen en 3 weken later was het gestopt, kindje werd gemeten op 9,5w dus het was toen net misgegaan. Heb toen gelijk voor curettage gekozen, wilde absoluut niet wachten totdat het vanzelf een miskraam werd. Maar goed ik was gelijk weer zwanger (met 1 eileider) en dat het fout is gegaan had niks met buitenbaarmoederlijke zwangerschap te maken maar gewoon vette pech. Helaas zit ik nu alweer in de 6e ronde en heb nog geen posi test mogen hebben. Hopelijk duurt het niet lang meer.

4. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Sorry meiden dat ik wat weinig reageer.
    Sinds 3 dagen aan de utrogestan en word er steeds minder blij van.
    Bijwerkingen nemen helaas met de dag toe blegh niet fijn maar voor een goed doel.

5. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    jeetje wat naar... ja ze zeggen dat het niks met elkaar te maken heeft.. en nu alweer de 6e ronde.. hoe lang gebruik je al ovulatietesten? sta je nog onder controle van de gyn?
    ik heb in dec een MA bij 13 weken gehad.. spoedcurretage.. daarna meteen zwanger weer een miskraam bij 6 weken en daarna 1 x ongesteld en toen weer zwanger wat een buitenbaarmoederlijke zwangerschap werd.. pfff

Zwanger raken kan ik blijkbaar (na bijna 2 jaar oefenen) nu nog blijven...

Jane: dikke knuffel; idd is voor een goed doel...you can do it!

Ps' mn vriend vindt de zwangerschapstest hetzelfde als die van afgelopen zondag.. betekent dus dat hcg niet daalt.. what to do?

6. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Anders maandag even de gyn bellen Suuskie.

Ja ik zag aan je banner dat je ook al het een en ander voor je kiezen hebt gehad. Waarom kreeg jij een spoedcurettage? Hopelijk ben je net zo snel weer zwanger en is het dan een plakkerd.

Nee ik sta nu niet onder controle van de gyn, op nacontrole na mn curettage heb ik nog een echo gehad en alles zag er goed uit, ze zei dat ze het geen problemen moest opleveren om weer opnieuw zwanger te worden. Wel moet ik gelijk bellen als ik weer zwanger ben voor een vroege echo te maken. Sinds vorige ronde gebruik ik ovulatietesten en meet ik mijn temperatuur op.
    Zwanger worden was tot nu toe ook geen probleem, bij mijn dochter was ik in de 3e ronde zwanger, bij buitenbaarmoederlijke zwangerschap in de 2e ronde en daarna gelijk. Soms ben ik weleens bang dat de boel is verpest daarbinnen. Maar ik denk dat ik iedere keer een ei aan de verkeerde kant heb. Ach ja we zien het wel, maar als het aan het eind van het jaar nog niet raak is ga ik toch maar naar de gyn, hopelijk komt het niet zo ver want ivf zie ik echt niet zitten

7. Themar

Themar Actief lid

18 mei 2010
    127
    1
    0
    Lieve dames, heb even jullie mening/ervaring nodig.
    Ik ben dus 20-6 voor de eerste keer ongesteld geworden na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap eind april. Menstruatie begon heftig, veel klontjes en veel buikpijn. Dit heeft ong 4 dagen geduurd en de menstruatie bleek al over te zijn. De afgelopen paar dagen lijkt het weer af en toe terug te zijn, roze bij afvegen enzo. Dus, al met al duurt het nu 10 dagen. Was dat ook zo lang bij jullie 1e menstruatie?
    Daarbij heb ik sinds vandaag erge buikpijn, eisprong buikpijn om precies te zijn. Lijkt me ook wat vroeg, zit pas op dag 10. Heb van dag 3 t/m 7 braaf m'n hormonen genomen. Hadden jullie ook een andere cyclus na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap?
    Anyway, stel dat ik dus nu een eisprong heb, hebben themar-man en ik daar even gebruik van gemaakt natuurlijk. Maandag heb ik de folikelmeting in ziekenhuis, dus dan weet ik meer.
    Fijn weekend allemaal.

8. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Hoe mijn cyclus was na buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan ik niet zeggen want ik was gelijk weer zwanger, maar na mn curettage heeft het 6 weken geduurd toen ongi weer op gang kwam, had daarna ook regelmatig last van doorbraakbloedingen (bruin/rose). Je kan ook wat bloed verliezen bij een eisprong ( was bij mij ook het geval denk ik). Meestal als je eipijn voelt is je eitje aan het rijpen om vervolgens een paar dagen later te springen maar hij kan ook goed op dag 10 springen hoor, dan heb je een cyclus rond de 24 ( ligt eraan hoe lang je LF is). Misschien heb je wat aan deze info maar bij onzekerheid zou ik ff de ha bellen want ieder mens is natuurlijk anders

9. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    O ik zie al dat je maandag naar zh moet, ben benieuwd wat ze daar zeggen.

10. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Mijn bloeding na de operatie begon op maandag en de operatie was op vrijdag.
    Die bloeding was veel en heftig en heeft al met al langer als een week geduurd.
    Mijn eerste menstruatie was 31 dgn na de operatie erg pijnlijk net zoals mijn eerste eisprong.

11. Themar

Themar Actief lid

18 mei 2010
    127
    1
    0
    Bedankt meiden. Dit is alleen niet mn eerste bloeding na operatie, maar wel 1e ongi. Vandaag nog steeds beetje :(

12. Cheiba010

Cheiba010 Lid

11 feb 2012
    88
    0
    0
    Rotterdam
    Heyhey

Ik heb maart 2010 een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, waarbij mijn rechter eileider is verwijderd. Ik hoorde ook van vrouwen in mijn omgeving dat ze snel (binnen een half jaar) zwanger raakte..
    IK NIET, ik heb er 2 jaar over gedaan met clomid.
    Ik voelde me zo alleen en waarom lukte het niet bij mij?

Na mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap kreeg ik een hele onregelmatige cyclus wat ik voorheen niet had, dat is mijn "boosdoener" geweest en inpr. niet de buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Maarja zoals jullie kunnen zien ik ben na 2 jaar (ik kwam er achter precies op dezelfde dag (14 februari) als in maart 2010) weer zwanger wel door clomid maar we krijgen een dochtertje! :D

Hebben meer het gehad dat ze na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap een hele onregelmatige cyclus kregen?

13. wendyken1982

17 jun 2012
    30
    0
    0
    hey,
    @minnie, idd het bruinverlies is sinds gisterenochtend overgegaan in bloedverlies..

amai als ik dat hier bij sommige lees mag ik gelijk van geluk spreken dat ik zo snel terug ongesteld ben..

@suuske; de meeste pijn van operatie was weg na twee weken,
    ik voel me eerlijk gezegd prima, soms wel eens zwak moment maar da gebeurt bij de beste onder ons zeker wel :)
    eens de draadjes er na 7 dagen uit waren, ging het elke dag beter en beter.

14. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Cheiba wat ontzettend leuk dat je nu eindelijk weer zwanger bent. Dus bij jou lag de oorzaak aan onregelmatige cyclus? Klustte je dan niet op de juiste momenten en wist je wel wanneer je je eisprong had? Ik ben na mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap wel weer zwanger geraakt maar dat is niet goed gegaan (miskraam) en sinds toen lukt het niet meer. Zitten nu in de 6e ronde en klussen doen we echt op de goede momenten (ik temperatuur en heb ovulatietesten) dus ik snap het niet. Het enigste wat ik kan bedenken is dat mn ei nu telkens aan de verkeerde kant springt (waar ik geen eileider meer heb). Of mijn baarmoeder hebben ze verpest door de curettage maar op de nacontrole toen zag alles er perfect uit. Echt onregelmatige cyclussen heb ik niet zit meestal rond de 30 dagen (zie banner).

Geniet van je zwangerschap meid!!!!!

15. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Ik had de eerste 2 dagen flink last van de operatie ( met trap op lopen en omdraaien in bed) maar daarna ging het stukken beter. Na 2 weken stond ik alweer op de sportschool voor een lesje Zumba, weliswaar op een aangepast tempo en niet teveel springen. Maar echt het verbaasde me hoe snel je hersteld van zoiets.

16. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Spoedcurretage: ik kreeg bij 13 weken, 2 dagen voor kerst licht bloedverlies... was niet erg zolang geen krampen blablabla... totdat de nacht van 24 dec ik weeën kreeg.. de hele nacht duurde het en om de 3 minuten, wilde er zelf doorheen, wist dat het een mk werd, maar s'ochtends kon ik niet meer en had zoveel pijn dat ik niet eens kon ademen.. gelijk ziekenhuis gebeld en mochten komen, mn baarmoeder zat helemaal dicht en wilde de baby (inmiddels zonder hartactiviteit) niet loslaten.. omdat niets qua medicijnen hielp ben ik met spoed naar ok gereden om mij van de pijn te bevrijden..

Na deze buitenbaarmoederlijke zwangerschap-operatie voelde ik me na 2 weken ook weer goed, geen pijnstillers nodig oid. helaas kwam ik mezelf tegen toen ik dus dacht weer alles te kunnen, kreeg pijn in m'n milt en pijn in darmen.. ik ben toen naar de bedrijfsarts gegaan en die heeft mij verboden om te gaan werken.. die 6 weken 'lichamelijke' rust is namelijk zodat je binnen in je buik en bij je baarmoeder geen verklevingen krijgt. ook al voel je, je goed binnen is alles nog kapot. en als je dat krijgt ben je verder van huis..
    Ik begin maandag pas weer met werken na 4 weken thuis. Ik ben elke dag opgestaan met het idee dat ik gewoon naar werk ging, maar iedereen verbood me dat.. vreselijk! maandag weer lekker beginnen!

Ik ben ook erg benieuwd hoe mijn cylcus gaat worden.. voordat ik zw werd had ik dus geen cyclus; om de 3 a 4 maanden een keer ongie. daarna werd ik elke keer meteen zw dus zal wel ergens een cyclus hebben gehad ;) hoop nu binnen die 6 weken ongesteld te worden, dus deze week of volgende week!

@cheiba: je geeft ons hoop! ook al duurde het twee jaar, uiteindelijk kan het goedkomen!

@minnie: ik denk dat een kindje krijgen nog steeds een groot wonder is en blijft.. wil je niet bij de dr checken waar je eitje vrijkomt tijdens de cyclus? ik denk dat ik dat wel zou doen ook al is het 'pas' 6 rondes, je hebt wel al een hele geschiedenis..

17. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Jeetje Suuskie, heftig verhaal van die spoedcurettage, gelukkig werd je meteen geholpen.

Dat wist ik dus niet dat je verklevingen kon krijgen dmv teveel bewegen. Mijn gyn zei toen dat ik alles weer gewoon mocht doen als het goed voelde, tja en ik voelde me ook snel weer goed. Nee ik ga nu nog niet naar de dokter, hoop gewoon dat het spontaan gebeurd, ben als de dood om de mmm in te gaan, en eerlijk gezegd weet ik niet of ik wel aan ivf wil beginnen, wil er ook nog niet aan denken. Mijn viend zei wel al waarom ik niet naar de dokter ga maar ben daar nog niet aan toe, ik geef het nog tot het eind van het jaar en dan ga ik die stap maar wagen. Maar ik heb nog altijd goede hoop dat het wel goed komt

18. Jesse32

Jesse32 Bekend lid

30 jan 2011
    628
    0
    0
    Hoi,

Ik heb op 6 juni een spoedoperatie gehad om dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had. Het kindje was 8 weken.
    Mijn linker eileider is verwijderd.
    Wij wisten niet dat we zwanger waren.
    Ik had wel 8 weken daar voor gedacht dat ik het was omdat ik de zelfde dingen in mijn buik voelde als bij de andere 2 zwschappen. Maar ik testen niet positief en ik begon weer te vloeien.
    Gelukkig hadden we een afspraak bij de fertiliteitsarts voor cyclus bewaking via echo. En zo zijn we er achter gekomen.
    Ik heb nog steeds vaak het gevoel dat het niet om ons gaat wat er is gebeurt.

Helaas is mijn buik nog steeds erg gevoelig, maar dat gaat wel goed komen. Maandag ga ik weer proberen te werken.
    Vandaag ben ik ongi geworden. Maar we gaan nog niet verder. Eerst op vakantie.

19. Faith2008

Faith2008 Lid

30 jun 2012
    34
    0
    0
    voedingsassistent
    amsterdam
    hallo dames,
    na het lezen van jullie verhalen, wil ik mijn verhaal graag met jullie delen.

in 2006 is mijn eileider geknapt door een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, ik was op dat moment 10 weken in verwachting, helaas was mijn linker eildeider niet meer te redden en is verwijderd.

in 2008 is mijn dochter geboren na een goede zwangerschap.

in december 2011 heb ik mijn spiraal verwijderd omdat we voor een tweede wouden gaan. tot onze verbazing was ik in februari al zwanger, na erg alert te zijn op de symptonen van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ben ik onverwachts begin maart opgenomen en wat bleek, weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. meteen met spoed naar de o.k. en helaas kreeg ik achteraf te horen dat ook mijn rechtereileider niet meer te redden was.

het was een zware periode omdat je niet verwacht dat de bliksem 2 keer op dezelfde plek inslaat, maar het kan dus wel.

ik ben nu onder behandeling in het VU ziekenhuis voor een IVF behandeling omdat dat de enige optie is voor ons. gelukkig is het nog wel mogelijk.

ik wil jullie laten weten dat je altijd alert moet blijven omdat de kans dat het nog een keer gebeurt aanwezig is en zelfs hoger is dan bij iemand die het nog nooit overkomen is.

het is heel goed mogelijk om erna ook gewoon zwanger te worden want mijn dochter is inmiddels alweer 4 jaar oud!

liefs faith

20. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    @Jess, wat zullen jullie zijn geschrokken zeg. Ten eerste dat je onverwachts zwanger was en dat het om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap bleek te gaan. Wat raar dat je geen enkele positieve zwangerschapstest had. Goed dat je naar je lichaam hebt geluisterd.

@Faith, ook jouw verhaal grijpt me erg aan, 2x hetzelde hoor je wel vaker maar dan is het vaak in dezelfde eileider ( besparende operatie) maar dat het nogmaals in de andere eileider gebeurd is gewoonweg een nachtmerrie. Hopelijk mogen jullie via ivf een 2e wondertje in jullie armen sluiten. Hoever was je precies toen je de 2e keer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had? Ik had weinig klachten bij mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap, ja ik had bloedverlies en 1x hele erge buikpijn dus dacht een miskraam te hebben, achteraf vallen alle puzzelstukjes op zijn plaats.

Deel Deze Pagina