Zwanger worden na buitenbaarmoederlijke zwangerschap (bbz)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Elvje, 31 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jesse32

Jesse32 Bekend lid

30 jan 2011
    628
    0
    0
    Jaqotter welkom hier. Idd wat minnie al zei helaas.
    Minnie hoest met u?
    Themar. Dat is idd een kut dag. Maar ik duim dat het raak is voor je! Dikke knuffel
    Jane kan de gyn geen cyclus bewaking doen. Dan heb je meerdere keren per maand een echo om te kijken hoe het daar binnen gaat? En of je een eisprong hebt. Dat wilden ze bij mij ook doen maar bij de eerste echo bleek het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te zijn.
    Suuskie nee we zetten in op een zwangerschap.

Hier vandaag op controle geweest na operatie. Buik was goed. Ze hebben het kindje ook nagekeken. Geen afwijkingen.

Wij hebben bloed af gegeven voor chromosomen onderzoek.om te kijken of we wel matchen. Horen we over 2 maanden.

27 juli afspr met de fertiliteitsarts. Over hoe nu verder.
    En afgesproken met de gyn. Mocht ik zw zijn of het vermoeden hebben dat we in week 7 dan een echo hebben om te controleren. Maar misschien zegt de fertiliteitsarts wel iets anders. We wachten af.

Fijne avond

2. Themar

Themar Actief lid

18 mei 2010
    127
    1
    0
    Ff snel, progesteronwaarde was erg hoog, dus heb een goede eisprong gehad.... Whoop whoop, spannende dgn voor de boeg.
    Ben weer weg, dochter naar bed brengen.
    Fijne avond!

3. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    mogen wij ook mee doen, gelukkig gaan we er ook weer voor een 2e wondertje.... 2 ronde.

4. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    @Jesse, gelukkig zag alles er goed uit vanbinnen. Hebben ze bij jou het kindje nagekeken? iS dat omdat je meerdere mk hebt gehad? Ik wist niet dat ze een vrucht uit de eileider na konden kijken. Fijn iig dat ze geen afwijkingen hebben gevonden.

@Themar, goed nieuws dat je progesteronwaardes hoog zijn. Hopelijk over 2 weekjes een mooie test in handen. Merk je er ook nog iets van dat die waardes zo hoog zijn? Ik bedoel krijg je dan bepaalde kwaaltjes of mek je er helemaal niks van, het zijn toch hormonen.

@Riv, jij ook helaas welkom hier maar het is goed dat je er bent want we zijn hier om elkaar te steunen. Jij hebt ook al een behoorlijke weg afgelegt om zwanger te worden zie ik. Hopelijk gaat jullie wens snel in vervulling!!

Hier: Gisteren had ik een posi ovu test, had s'morgens en s'avonds getest en die van s'avonds was nog knallender. Had er ook flink wat eipijn bij aan de linkerkant. Springt dan je ei ook op links?? Zou wel fijn zijn aangezien mn rechtereileider weg is. Dus gisteravond nog ff geklust. Vanochtend was temp ook gestegen dus ik denk dat ik op het w8bankje mag yeahhhh. Straks nog maar eens een ovu testje doen kijken of de piek al weg is.

5. Jesse32

Jesse32 Bekend lid

30 jan 2011
    628
    0
    0
    Minnie. ik heb geen idee of dat de reden is of dat ze dat altijd doen. Als je links pijn had zal hij daar ook gesprongen zijn. Lijkt mij. Ik voel het ook altijd. Nou duimen dat het raak is. Wanneer is je nod?

Riv. Welkom hier en praat gezellig mee. Hopelijk is het voor jou ook snel goed nieuws.

Thermar. Jij zit op het wachtbankje spannend. Duim duim duim. Wanneer is jou nod?

Dikke knuffel

6. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    de eitjes vliegen ons om de oren!! ;)

ff een korte update: nog niet ongi!

7. rhea karels

rhea karels Actief lid

16 mei 2012
    287
    0
    0
    Hoi Dames,

Graag wil ik me ook aansluiten. Ik ben 18 juni geholpen aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap met 9,5 week. Hierbij linkereileider verwijderd. Ik was heel nieuwsgierig hoe het bij andere ging om weer zwanger te worden en hoelang te wachten. Toen vond ik deze topic. Ik heb al een kleine ongi gehad een week na de operatie en wacht nu op de goede menstruatie. Als ik moet uitgaan van de kleine menstruatie dan moet ik zaterdag over een week ongeveer weer ongesteld worden. Of niet!! We hebben niet gewacht en gewoon weer gaan oefenen en dan zien we wel...en anders de volgende ronde weer!

8. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    @rheo Karels: welkom (helaas)
    Maand geleden voor je nu.. vertel hoe is het gegaan, acute pijnen en zo?

9. rhea karels

rhea karels Actief lid

16 mei 2012
    287
    0
    0
    Hoi Suuske,

Nou heb je ff! haha lang verhaal.
    10 mei had ik een positieve test echter voelde het op een of andere manier niet goed. Ik heb al een dochter toen ik zwanger was van haar dacht ik er niet aan dat het fout kon gaan! Bij de afgelopen alsmaar.... Omdat ik medisch ben zat ik een paar dagen al in het ziekenhuis maar ze konden niks zien met een inwendige echo. Dat was nog te vroeg heel begrijpelijk. Wel bloedafgenomen om hcg af te nemen deze was maar 30. Ik vroeg de assistente ook of dit goed was maar ze liet weinig los. Precies vier dagen kreeg ik krampen en bloedingen dus wij gingen ervan uit dat het een miskraam was. Me gevoel was dus goed. Ik moest een paar dagen later terugkomen in het ziekenhuis en is mijn hcg was gedaald naar 10. Dus dat was goed gelukkig. Maar het zat me nog niet lekker geen klachten hoor maar gewoon me gevoel. Een week later nog een keer bloedprikken toen was me hcg gestegen naar 117 maar er was nog niks te zien op de inwendige echo... Ondertussen helemaal geen klachten, bloedingen waren gestopt, geen krampen enz. Maar omdat hcg gestegen was wilde ze me toch in de gaten houden en een week daarop weer bloedafnemen gestegen naar 675. Onderstussen had ik hier ook al een berichtje gezet en de meiden wezen mij op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Dus ik heb dat uitgelegd bij de artsen maar volgens hun was dit onwaarschijnlijk. Ze dachten dat ik opnieuw bevrucht was (dit kon niet omdat wij vanaf toen 10 mei niks meer hadden gedaan) Dat zei ik ook toen kwamen ze met een verhaal dat als je hcg onder de 1500 is dat ze ook niks kunnen zien op een echo. Ondertussen waren we al een paar weken verder en nog niks wijzer. Toen nog twee keer bloedprikken maar de hcg bleef stijgen naar de 900. Nog steeds geen klachten. Zaterdag 16 juni kreeg ik s'nachts zulke hevige krampen het leken wel weeen. Dus wij naar het ziekenhuis, hcg ondertussen gestegen naar de 2000 maar nog steeds niks te zien. Toen ik in het ziekenhuis kwam waren de krampen ook helemaal weg en had ik nergens meer lanst van zo vervelend! Dus hun dachten dat het weggeschoten was uit mijn eileider en dat het nu ergens rondzwerfde maar konden niks zien. Maandag 18 juni had ik al een afpsraak staan en daar moest ik maar op wachten. Uiteindelijk hebben ze toen besloten om een kijkoperatie te doen en jahoor het zat in mijn linkereileider! Ik was opgelucht dat het klaar was naar de operatie omdat ze wat hadden gevonden. En dat het ziekenhuis je niet serieus genoeg nam. Want een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was zeer onwaarschijnlijk!!
    Maar ik heb helemaal nergens last van gehad op die zaterdag voor de operatie na dan!

10. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    @rhea, (helaas) welkom hier. Heb je verhaal gelezen. Niet te geloven dat de artsen dachten dat een buitenbaarmoederlijke zwangerschap onwaarschijnlijk was. Ik had ook nergen last van alleen ook 1x enorme wee-achtige krampen wat de andere dag ook weg was. Dus je ziet je hoeft niet altijd symptomen te hebben. Hoe ben je er verder onder? Kun je het een plaatsje geven? Hopelijk mag je weer snel op roze!!

@jesse, mijn NOD was de 28e maar ik denk dat ie 2 dagen eerder is, maar dat zie ik morgen wel als FF mn kruis zet ( ik temp)

@Suuskie, spannend joh, nog niet ongesteld, ik duim voor je hoor!! Wanneer waag je weer een testje??

11. rhea karels

rhea karels Actief lid

16 mei 2012
    287
    0
    0
    @minnie zelf ben ik er redelijk nuchter onder echter wat gefrustreerd op het ziekenhuis. Mijn gevoel vanaf het begin was niet goed dus dat kon ik redelijk snel één plek geven. En in mijn dochter haar kamer staat haar eerste echo die was ook met 9weken en dat is toch wel een apart gevoel! Maar we gaan gewoon weer door en hoop ik inderdaad weer gauw zwanger te zijn!

12. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    ik heb ook geen sympt gehad van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, was gewoon heerlijk zwanger (misselijk, ruiken, opgezette darmen etc etc)
    Spannend rhea dat jullie zijn door gaan klussen!
    Hier dus ook per ongeluk meer eigenlijk..

@minnie: ik ga morgen testen.. nog steeds niet ongi dus net na werk langs de kruitvat gegaan.. denk het nog steeds niet dat ik zwanger ben maar dat n lichaam gewoon in de war is.. maar duim toch maar voor me haha

13. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Ja ja ik ga heeeel hard voor je duimen hoor!!!!!

14. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    @rhea, dat had ik nou ook, dat mn gevoel vanaf het begin al niet goed was, maar dat kwam ook door het bloedverlies wat ik al had een dag na de positieve zwangerschapstest. Mede daarom had ik me er al op voorbereid dat het niet goed zou aflopen maar dacht eerst aan gewoon een mk, dat het later om buitenbaarmoederlijke zwangerschap bleek te gaan was toch wel ff schrikken.

15. rhea karels

rhea karels Actief lid

16 mei 2012
    287
    0
    0
    Ja zeker spannend! Hoop dat het voor jullie het ook gauw gebeurd zwanger raken! Al ben ik wel angstig een beetje voor herhaling... Maar goed daar moeten we niet vanuit gaan. Weet alleen me cyclus nog niet als die normaal loopt als voorheen dan moet ik volgende week ongi worden. Ben benieuwd naar je test suuskie! Spannend..

16. rhea karels

rhea karels Actief lid

16 mei 2012
    287
    0
    0
    @minnie raar is dat toch dat je het zelf aanvoelt. Ik had idd niet verwacht een buitenbaarmoederlijke zwangerschap dat was wel schrikkenvooral na dat hele gedoe in het ziekenhuis!

17. rhea karels

rhea karels Actief lid

16 mei 2012
    287
    0
    0
    Ja zeker spannend! Hoop dat het voor jullie het ook gauw gebeurd zwanger raken! Al ben ik wel angstig een beetje voor herhaling... Maar goed daar moeten we niet vanuit gaan. Weet alleen me cyclus nog niet als die normaal loopt als voorheen dan moet ik volgende week ongi worden. Ben benieuwd naar je test suuskie! Spannend..

18. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    die angst hebben we denk ik allemaal... de eerste 7 weken zullen hel zijn, nog erger dan bij een 'normale' MK.. slopend!
    Maar het is al een zege wanneer we weer die streep zien!
    (en dat terwijlik hem 3 weken geleden zat weg te kijken op die zwtest) hoe tegenstrijdig kan het allemaal zijn... truste dames!

19. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    test was omowit! toch wachten op een ongi.. pffff ben benieuwd wanneer die komt!

fijn weekend allemaal! xx

20. wendyken1982

17 jun 2012
    30
    0
    0
    welkom dames.. helaas is het idd het woord :)

Deel Deze Pagina