Hey allen Ik weet niet goed vanaf wanneer ik juist moet rekenen... Zowel gisteren rond 14u00 als vandaag rond 12u30 een positieve ovulatietest. Wanneer denken jullie dan dat mijn ei springt? Normaal binnen de 24-36u, maar vanaf wanneer moet ik dan juist rekenen? Bedankt!
Vanaf de eerste test is het in de meeste gevallen! En vergeet niet dat sperma ook langer leeft. Dus als je een feestje bouwt wanneer de ovulatie test positief is weet je iig dat je je kansen het best heb benut
Ik testte positief op 02-01-2016 maar ben al zwanger geraakt op 31-12 of 01-01 (volgens de termijnecho) dus ik zeg altijd; klus sowieso om de dag/om de twee dagen! want uitgaande van mijn positieve ovulatietest zou ik 03-01 pas een eisprong hebben. Over de slijmprop; die heb ik nooit gehad
Heb je een fotootje van je testjes? Je telt in principe vanaf je eerste positieve test, dan springt je ei 24-48 later. Dit zou betekenen dat je nu 1 of 2 dpo bent.
Hierbij de testjes van afgelopen dagen. De ene test (waarop de wasmand op de achtergrond te zien is), is die van 06/03. De andere van 07/03. Beiden dus wel duidelijk en positief volgens mij.
Vanaf de eerste positieve test duurt het ongeveer 24-48 uur voordat je eisprong is! Na een eerste positieve test kun je dus eigenlijk stoppen met testen. Bij mij is het meestal zo dat op de dag na de positieve test de eisprong is. De dag daarna heb ik witte afscheiding en is mijn temperatuur ongeveer 0,3 graden gestegen (een teken dat de eisprong is geweest). Succes!
Toch vind ik zelf die onderste nog net een tikkeltje donkerder dan de eerste. Meestal springt je eitje tussen de 24-48 uur. Maar of die ook echt springt kun je het beste testen met temperaturen.
Lees inderdaad veel dat temperaturen toch duidelijker is, maar ik sta op zo'n verschillende momenten op, dat dit echt bijna onmogelijk is - las nl. dat je dan steeds op exact 't zelfde moment moet meten... :/