Dag dames, Ik las eergisteren iets behoorlijk verontrustend over de eventuele bijwerkingen die na het HPV vaccin (baarmoederhalskanker prik) voor kunnen komen. Het blijkt namelijk dat er een aantal gevallen zijn voorgekomen waarbij de eierstokken van meisjes/jonge vrouwen die het vaccin toen ze 16 waren toegediend hebben gekregen volledig geruïneerd zijn. Deze vrouwen zijn dus waarschijnlijk moeilijk tot nooit in staat om zelf kinderen te krijgen door dit vaccin. Nu ben ik daar best een beetje angstig van geworden aangezien ook ik deze prik heb gehad. Zijn er hier meiden die hier meer over weten of die wellicht ook deze prik hebben gehad en zich daar zorgen over maken?
Aan je onderschrift te zien, heb je een mooie cyclus. Als je eierstokken geruïneerd zouden zijn, denk ik niet dat ze nog werken en je een eisprong zou krijgen. Jouw cyclus is wat variabel, maar valt ruim binnen de normen. Dus ik zou me er geen zorgen over maken. Ik heb er trouwens ook nog nooit van gehoord. Ik heb het vaccin niet gehad. Toen ik 16 was, bestond het nog niet. (ik ben 36, dus nog niet bejaard!)
Hahaha 36 is nog laaaaang niet bejaard joh!! Dankjewel voor je antwoord, je hebt inderdaad wel gelijk.. ik overdrijf waarschijnlijk best wel maar weet niet, gaf me gewoon ineens zo'n onzeker gevoel. Het artikel waar ik het over had.. http://www.wanttoknow.nl/nieuws/hpv-vaccin-gardasil-vernielt-eierstokken-jonge-vrouw/
Heb ook de HPV-vaccinatie gehad en 2x in ronde 1 zwanger geworden. Van de oudste kan je zelfs niet echt van een ronde spreken, met dat het een ongelukje was. Denk niet dat je je echt zorgen moet maken.