ovulatie na curettage

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mooonique, 3 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mooonique

mooonique Nieuw lid

3 dec 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo. voor precies 5 weken vanaf vandaag heb ik een curettage gehad van mijn eerste kindje. het mocht helaas niet ouder worden dan 10 weken. nu dacht ik dat ik 2 weken erna een eisprong had gehad omdat het slijm wat anders was als normaal ik had er alleen ook een bloeding bij van een dag. nu weer 3 weken later heb ik weer 1 ochtend een bloeding gehad met eerst helderrood bloedverlies en daarna weer bruin en binnen een dag is het alweer gestopt. Ik vroeg me af of dit misschien dan toch innestelingsbloed kon zijn of dat mijn menstruatie gewoon rommelig is na de curettage? herkend iemand dit?

2. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    Hallo,

Ik herken het niet, maar naar alle ervaringsverhalen die ik gelezen heb kan het van alles zijn. Inderdaad wat je allemaal beschrijft. Hopelijk snel duidelijkheid.

En nog heel veel sterkte met het verlies

Liefs

3. mooonique

mooonique Nieuw lid

3 dec 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor je reactie. hoop dat iemand dit ook herkend. een kindje zou zo gewenst zijn.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hoe weet je dat je na twee weken een eisprong had? Over het algemeen is je HCG bij een zwangerschap van 10 weken zo hoog, dat het langer duurt voordat het uit je lichaam is. Het kan tot zes weken duren voordat het weg is. Als er nog HCG in je lichaam zit, krijg je geen eisprong.

En je kunt ook nog wekenlang bloedverlies hebben. Soms bloed je niet meer, maar heb je ineens tussendoor weer wat bloed-of bruinverlies. Bijvoorbeeld als je iets meer doet (ver lopen, fietsen, zwaar tillen). Ook kunnen je hormonen in de war zijn, waardoor je zo nu en dan wat bloedverlies kunt hebben.

Ik denk dat je niet na twee weken al een eisprong had, die kans lijkt me klein na een miskraam van tien weken. Maar zeker weten doe ik het niet, misschien is het wel mogelijk. Succes en sterkte!

5. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoi, allereerst veel sterkte met de verwerking van je miskraam, ik heb namelijk 23 november ook een miskraam gehad op 8 weken en het voelt verschrikkelijk!
    Ik heb gesproken met iemand die ook een curettage heeft gehad en zij had na 12 dagen weer een eisprong. Zij is toen meteen zwanger geworden en is ondertussen 26 weken ver. Heb je normaal een regelmatige cyclus? Het kan zeker dat het een innestelingsbloeding was, als je na 2 weken weer zwanger was. Het kan natuurlijk ook zijn dat je cyclus nu nog in de war is want ik ken ook iemand die na een curettage na 5 weken de eerste dag een klein beetje bloedde, daarna een paar dagen niets had en dan is de menstruatie uiteindelijk toch doorgekomen. Heb je enige zwangerschapssymptomen? Toen ik 2 a 3 weken zwanger was had ik vooral pijnlijke borsten en grotere tepelhoven. Ik was ook overdreven moe al. Ik zou eens een zwangerschapstest doen, als je zwanger bent zou dat nu zeker al te zien moeten zijn op de test.
    Liefs

6. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mijn moeder was ook meteen terug zwanger van mij, na haar miskraam.
    Dat slijm dat herken ik trouwens, dat heb ik nu ook, dat krijg ik meestal zo'n 3 dagen voor men eisprong, ook de bijbehorende steken. Het zou dus bij mij ook wel kunnen dat men eisprong eraan komt, al wil ik zelf 1st een menstruatie afwachten voor ik er weer aan begin. Dat is me aangeraden omdat dan zeker alle rommel uit je baarmoeder verdwenen is.
    Succes! Ik ben benieuwd! Liefs

7. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

dit is niet waar!! Ik heb een partiële mola zwangerschap gehad en het kindje is met 13 weken gecureteerd ik heb deze vuretage gehad in juni en in september testen ik nog positief omdat mijn hcg extreem hoog was ivm de mola! Echter had ik de maand juli aug en september een strakke cyclus en ook zeker weten een eisprong! Dit weet ik zeker aan de hand van ovu testen en tempenn en ik had hele hoge hcg waarde in m'n bloed.

8. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Eerst en vooral: veel sterkte!

Een goede vriendin van me heeft bij 5-6 weken een miskraam gehad en werd een week later gecurreteerd... Zij heeft pas weer een eisprong gehad na ongeveer 4 weken en dus na 6 weken ook weer ongesteld geworden.

9. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Hoi lieverd,

Ik wil je totaal niet ontmoedigen maar hier mijn verhaal.

12 juni gecurreteerd, eigenlijk na de curettage weinig tot geen bloedverlies gehad. Toen 2 weken later ineens weer wel echt veel bloed verloren. Ik heb toen op aanraden van het ziekenhuis iedere week na de curettage nog een zwangerschapstest gedaan om in de gaten te houden dat het HCG er uit zou zijn. Pas 4 weken na de curettage had ik een witte test. Pas 7 weken na de curettage werd ik ongesteld doordat deze opgewekt was met primolut omdat er geen eisprong geweest was. Hiermee probeerde ze het zegmaar opnieuw op te starten.

10. IrisN

IrisN Niet meer actief

Ik ben 20 april gecuretteerd na een zwangerschap van 10 weken. En daarna gewoon na 28/29 dagen weer ongesteld. En direct zwanger daarna. Zie mijn banner! Dus er zijn ook zeker succes verhalen na een curettage!

Deel Deze Pagina