Is het goed of was het een miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Musje81, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Musje81

Musje81 Lid

24 mei 2008
    7
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw hier, en heb me al wel voortgesteld op het forum.
    Mijn vriend en ik hebben onze eerste behandeling erop zitten...KID (Kunstmatige Inseminatie Donor) Mijn vriend is onvruchtbaar.
    Na dat ik overtijd was heb ik er wel een paar testen tegenaan gegooid, beginnend bij een licht streepje die met de dag donkerder werd.
    Heel onwerkelijk maar super en we zijn zoooo blij...een positieve test al na een eerste behandeling!
    Nu heb ik afgelopen maandag een bloeding gehad..de hele dag door rood bloedverlies. Voor deze dag had ik ongeveer een weekje een beetje bruinverlies (oudbloed)
    Gelukkig heeft de echte bloeding maar een dagje aangehouden...het leek op een menstruatiebloeding (hoeveelheid) Ik heb geen buikpijn gehad.
    Ik heb toen gelijk het ziekenhuis opgebeld en ik kan aankomende donderdag terecht voor een Echo...ik zou dan 6 weken en 1 dag zijn. Ze gaan dan kijken of ze nog wat zien.
    Moet ik nu erg bang zijn voor een Miskraam?
    Zijn er meer mensen die bloedverlies hebben gehad en dat het toch goed gegaan is.
    Ik lees wel eens over een beetje bloedverlies..drupjes. Maar bij mij was het toch wel wat meer.
    Hopelijk kan iemand mij er meer over vertellen want ik word gek van deze onzekerheid.
    Dank jullie wel.

Lfs Mus

2. Niet meer actief

Ik heb enorm veel bloedverlies gehad en ben écht nog hartstikke zwanger. Ik kreeg met 7 weken ineens heel veel bloedverlies (echt meer dan bij een ongesteldheid, een handdoek vol bloed..) en dacht dus dat ik het kindje al verloren had. Maar ik merkte wel op dat ik geen stolsels verloor.
    We hebben die dag direct een echo gehad en daarop zagen we een springlevend kindje met een stevige hartslag!
    Ook was er een hematoom te zien die dus het bloeden veroorzaakte. Een hematoom is een soort bloeduitstorting in de baarmoeder. Gelukkig zat ie onder het vruchtje en was het volgens de VK totaal geen risico dat het mis zou gaan ofzo.
    Ik heb daarna nog een beetje bloed verloren en nu al weken niets meer.

Dus: bloed is niet altijd het einde!

3. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi,
    Ik wil je mijn verhaal wel vertellen, maar ik denk niet dat je zekerder gaat worden.
    Ik kreeg ook bloedverlies, alleen met plassen.
    Ik kreeg een echo en er was een beginnend kloppend hartje te zien en het zou ongeveer 5,5 tot 6 weken zijn.
    Ook was er ook een bloeduitstorting te zien, net als bij kleinwonder.
    Wij hebben zelf nog een echo laten maken en daar was ook een kloppend hartje te zien en het vruchtje was gegroeid.
    Wel bleef het bloedverlies aanhouden.
    Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik het niet vertrouwde en dat de het bloedverlies maar bleef aanhouden.
    De vk vond een echo nog niet nodig.
    In de nacht van 12 op 13 mei kreeg ik ineens nog meer bloedverlies in mijn onderbroek en ook 1 stolsel.
    Ik heb die ochtend een spoedecho gehad en i.p.v van de 9 weken die ik moest zijn was het hartje van het vruchtje helaas gestopt 2 dagen na de echo die ik zelf had laten maken.
    Bij mij kwam het bloed dus niet van de bloeduitstorting.

Maar nogmaals meid, er zijn zoveel verhalen van iedereen want iedereen maakt iets anders mee.
    Blijf gewoon positief, en wacht hoe moeilijk ook donderdag even af anders maak je je misschien wel helemaal gek.

Trouwens om je een beetje op te beuren, ik had met mijn zoontje ruim 1,5 week oud bloedverlies en hij is nu een lekker joch an 16 maanden, dus het kan ook echt gewoon goed gaan.

Groetjes MB2005.

4. Niet meer actief

hoi musje
    bij 50% van mensen met een bloeding is er geen miskraam.
    ik heb van 10 op 11 mei (was toen 10 weken) een hele hevige bloeding gehad. gevolg spoedeche en wat bleek niets aan de hand. as veel helder rood bloed. de donderdag erna gestopt en de maandagf daarop weer een nieuwe bloeding. dit keer donker met stolsels en krampen. weer dacht ik dat het dan toch mis zou zijn. maar afgelopen woensdag wederom daarom een echo gehad en de kleine doet het nog steeds goed. de krampen en het bloeden is nog niet over maar lijkt langzaamaan ietsje minder te worden.
    de oorzaak weten ze bij mij niet maar ze achten de kans op een miskraam erg klein dus ik ga er vanuit dat het allemaal erbij hoort.
    een bloeding kan ook verschillende oorzaken hebben zoals een vaatje wast is geraakt (bijvoorbeeld na gemeenschap hoor je dat nog wel eens) het hoeft dus niet altijd foute boel te zijn

ik zou zeggen, houd het goed in de gaten en succes met je echo. als je het eerder niet vertrouwd gewoon nog een keer bellen !

succes en ik duim met je mee dat alles goed is

5. olivia79

olivia79 Lid

20 feb 2008
    94
    0
    0
    @ Musje: Ik hoop voor je dat het allemaal goed zit! Heel veel succes met de echo donderdag! Laat je het even weten?

Zijn stolsels iets om bang voor te zijn? Ben nu ook ontzettend onzeker. Heb vanmiddag iets krampen gehad (eigenlijk gewoon zoals bij mn ongi) en een drukkend gevoel in mn onderrug. Bruinverlies heb ik al een tijd, maar af en toe is het rose/bruin met stolseltjes erin. De HA kan niets doen, maar kan ik al een afspraak maken met de VK?

Liefs Olivia

6. janina

janina Actief lid

hoi hoi

hier ook een positief verhaal,
    op 21 januari heb ik een miskraam gehad met 9 weken en was gelijk weer zwanger, ik ging weer vloeien met 5 weekjes (stroomde eruit), ik dacht dat het voor de tweede keer over was, ik had ook geen buikpijn en geen stolsels, na 1 week een echo gehad en we hebben een hartje zien kloppen, bij de termijn echo met 10 weken zagen we ineens 2 hartjes, bij mij was het een grote inestelingsbloeding geweest en heeft 1 dag geduurd, daarna 2 daagjes beetje bruinverlies en daarna niks meer, ben nu bijna 17 weekjes onderweg van mijn tweeling, ik hoop echt dat het bij jou ook goed zit, ik ga voor je duimen, ik weet hoe het voelt om je zo onzeker te voelen

groetjes janina

7. Musje81

Musje81 Lid

24 mei 2008
    7
    0
    0
    Hallo,

Helaas is het uitgelopen op een BBZ en heb ik 3 dagen in het ziekenhuis gelegen.
    (Zie ook mijn andere onderwerp: beland in het ziekenhuis.......)

Lfs Mus

8. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Wat spijtig! Veel sterkte met de verwerking!

Deel Deze Pagina