Maar 1 dag menstruatie, bijna altijd nachtzweten, etc.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door SeaShell, 17 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hoi Allemaal,

zoals jullie zien ben ik nieuw hier..
    Mijn naam is Daantje en ben 23 jaar oud.
    Heb al 3,5 jaar een hele lieve vriend, waarmee ik inmiddels verloofd ben , en we volgend jaar gaan trouwen :D
    Ook wonen we al weer 1,5 jaar samen.

Mijn vriend en ik hebben een zwangerschapswens. We hebben ons leventje goed voor elkaar en zijn klaar voor een klein wondertje die we alles kunnen bieden.

Vanaf mijn 12e had ik veel last van menstruatieklachten en ben ik na 3 keer ongesteld te zijn geweest de pil gaan slikken ( eerst microgenon 30, en daarna de diane 35),tot 4 maanden geleden ( 11 jaar dus)
    Ik ben nu bijna 4 maanden gestopt met de pil, alleen ben ik sindsdien zeer onregelmatig ongesteld, en als ik ongesteld ben, dan maar 1 dagje ( dus weet niet of ik dit wel als menstruatie mee kan tellen, ook al was het helder bloed)

of zou dit nog met het ontpillen te maken hebben?

ook denk ik dat ik geen eisprong heb, ( nooit gevoeld en qua temperaturen of ovulatietesten kom ik ook niet verder)

Ook heb ik al jaren last van nachtzweten.. ( dat ik elke nacht een kletsnatte borst + rug heb en me om moet kleden)

zouden dit tekenen kunnen zijn van een vervroegde overgang? ook al ben ik 23 ..Het zit niet bij ons in de familie, maar maak me toch wel zorgen..

en kan ik die ene dag bloedverlies meetellen als menstruatie?

Ik moet 29 december bij de gynecoloog komen met dit probleem..
    hopelijk kunnen jullie me helpen bij sommige vraagjes..

liefs, Daantje

2. SeaShell

heb trouwens net eventjes een afspraak gemaakt bij de HA. Misschien kan die alvast bloedprikken zodat ik de uitslagen al weet van sommige dingen voordat ik naar de gyn moet.. Anders kom ik bij de gyn, en moet ik misschien alleen maar bloedprikken en na het nieuwjaar pas terugkomen voor de uitslagen.. Kunnen ze in je bloed trouwens ook zien of je een eisprong hebt gehad? Zoja, van hoeveel dagen/weken terug? En kunnen ze je FSH altijd testen of moet dit op een bepaald moment in de cyclus? Wat veel vragen heb ik weer he *schaam*. Groetjes Daantje

3. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Hoi Daan, Ik kan je niet echt antwoorden geven, daarvoor moet je toch echt bij de gyn zijn, maar ik las wel ergens over een meisje die last had van nachtzweten en een hele onregelmatieg korte cycus en die bleek vervroegd in de overgang te zijn gekomen. Maar dat wil niet zeggen dat dat bij jou zo is. Onregelmatige en korte menstruatie kan van alles zijn en het meeste is goed te verhelpen!
    Je kan in je bloed zien of je een eisprong hebt gehad (ze meten de progestron), maar dit kunnen ze niet ver vantevoren of lang ernaar zien, dat gaat echt om een paar dagen. Dus wanneer je nu 5 dagen na je eisprong zit wanneer je je bleodtest kunnen ze niet zien of je eisprong hebt gehad.
    Wel verstandig van je dat je vast naar je HA gaat. want vaak is dat wel zo dat je naar de gyn. gaat en dan hoop je antwoorden te krijgen, maar dan mag je 2 weken gaan zitten wachten op uitslagen. Waarschijnlijk zal je ook een inwendige echo krijgen. Op die manier kunnen ze kijken of eventueel cystes hebt en of ze je eitjes zien (wat best grappig si om te zien trouwens).
    Heel veel succes meid

4. SeaShell

Dankjewel voor je reactie leonizzie! Hoop iig niet dat ik in de vervroegde overgang ben.. Maak ik
    me wel zorgen om.. Ik vraag morgen dan ook of ze even het fsh in mijn bloed willen testen. Kan ik ook meteen vragen aan de HA of 1 dag bloedverlies ook gewoon meetelt als menstruatie, zo niet, dan heb ik al bijna 4 maanden geen menstruatie. We zien wel.. ( ben wel heel zenuwachtig voor de uitslagen) dankjewel voor je berichtje! Liefs Daantje

5. Niet meer actief

Het nachtzweten is wel een teken wat KAN duiden op vervroegde overgang.
    Als je zeker wilt zijn moet je er op staan dat ze je laten testen..
    Misschien heb je dan namelijk nog een paar eitjes over die ze in kunnen vriezen.
    De meeste komen er namelijk veel te laat achter.. Als ze helemaal geen eitjes meer hebben.

Het hoeft niet zo te zijn natuurlijk, maar als het wel zo is kan je er beter vroeg bij zijn.

6. SeaShell

Zometeen naar de dokter! Hoop dat ze instemd op mijn vraag om nu al bloed af te nemen, en de dingen waarop.. We zullen zien.. :)

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    spannend daantje..hoop voor je dat ze een bloedtest wil doen..maar dat zal vast wel :)
    Succes!

8. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Hoi,

Bij mij was het geen vervroegde overgang maar schildklier
    problemen die dezelfde klachten gaven.Dus misschien handig om de
    arts te vragen dit meteen met je bloed mee te laten prikken.
    Overigens heeft mijn meiden tweeling van nu 14 hetzelfde
    probleem en ook hun schildklier werkt te traag.
    En als je arts prikt op schildklierwaarden vraag hem maar meteen
    je schildklier antistoffen ook te checken.Je "gewone" waarden
    kunnen namelijk goed zijn maar als je antistoffen heb kan dat ook
    weer een effect hebben.
    Hoop dat de arts je snel kan helpen.Succes !

9. SeaShell

hoi allemaal, dankjewel voor jullie berichtjes! Heb net bloedgeprikt op FSH en mijn schildklier ( ook al is die vaker getest, en was altijd goed..werkt eerder te snel als te langzaam bij mij) en nog iets, maar weet niet meer precies hoe dat heet.. Iig geen progesteron ofzo, maar kon de naam niet.. Di/wo krijg ik de uitslag.. Ben wel zenuwachtig .. Laat het jullie direct weten.. En dan maar wachten tot de 29 op de gyn :D

10. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Mijn schildklier werkt ook te snel en mijn ongi is ook maar 1 dag.
    Heb alleen dat nachtzweten niet.

Hoop dat je uitslagen goed zijn meis!

11. SeaShell

@ Dreamer;

wat zijn de gyn of de HA ervan van dat 1 dag ongi zijn? Mijn HA zijn alleen dat ze niet wist of 1 dag ongi ook meetelde.. omdat ze niet kan vergelijken hoeveel bloedverlies, etc..

heb net voor de grap een ovutest gedaan van het kruidvat..

( zie foto album)

alleen weet niet of die nu positief of negatief is..
    ze zegen dat als het hokje en het rondje even donker zijn, dat er dan binnen 24-36 uur een ei aan zit te komen..( en volgens mij zijn ze allebei even donker) maar vind het zo raar, want ik ben dus al 4 maanden niet ongi, op 1 dagje na dan.. en zit nu 4 dagen die ene ongi dag.. dus kan eigelijk nooit mijn ei hebben ? of zou het een tussentijdse bloeding zijn geweest.. :rolleyes:

12. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Wil je niet blij maken met een dooie mus maar......
    Misschien was die ene dag ongie geen ongie maar
    een innestelingsbloeding ? Als je zwanger bent slaat een
    ovulatietest vaak ook positief uit.Zeker als je zegt dat die
    ongiedag 4 dagen terug was? Die ovu-test is inderdaad positief.
    De testlijn is donkerder dan de controle lijn.Ik zou voor de zekerheid
    een zwangerschapstestje doen om het uit te sluiten.

13. SeaShell

bedankt voor je reactie Nessy, en ik hoop zo dat het een positieve ovu test is, of misschien wel zwanger...

hoop iig niet dat deze ovu test vals positief was.
    aangezien ik in 4 maanden tijd maar 2 dagen ongi ben geweest, en vrees voor geen eisprong..

maar wie weet :D

Nog iemand meer een mening over mijn ovu test , altijd welkom :)

liefs, Daantje

14. Miggy

Miggy Actief lid

3 apr 2008
    128
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik zou zeggen doe een zwangerschapstest!

Misschien ben je wel al zwanger?

15. SeaShell

Was te ongeduldig haha, dus heb er net een zwangerschapstest tegenaan gegooid,( die van het kruidvat van 7 euro die je niet perse met ochtend urine hoeft te doen ) maar was negatief.. Weet niet wat het dan is, of die ovu testen zijn flut haha., morgen nog maar ff een ovu test doen, kijken wat ie dan aangeeft :)

16. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Ik zou in elk geval gaan klussen vanavond! Stel dat die klopt dan moet je geen kans onbenut laten! Succes!

17. SeaShell

Hebben we ook gedaan :) want je weet maar nooit.. Vind het toch gek.. Al 4 maanden niet ongi op 2x1 dag na.. en dat was 4 dagen geleden, en heb volgens mij nooit een ei gehad in deze 4 maanden.. Dus morgen nog maar een ovu test doen, en anders even afwachten op de uitslagen vd HA en anders kan de gyn misschien met een inwendige echo zien hoe het met mijn eitjes zit of daarop bloed prikken ( al moet je daarvoor wel je cyclus weten, omdat dat op een specifieke dag geprikt moest worden dacht ik?)

18. SeaShell

heb net nog een ovu test gedaan.. kan iemand voor me kijken of deze nu weer positief uitwijst? zit zelf namelijk te twijfelen.. ( zie album)

en had ik nog een vraagje;

kan de test ook positief kleuren terwijl je bijv ook 4 maanden geen ei hebt gehad? zoja, waarom wordt hij dan positief? gewoon fabrieksfoutje?

groetjes Daantje

19. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Deze is ook nog positief. Zelf had ik ook 2 dagen een positieve test. Als het kan zou ik weer klussen vanavond! Mocht ie de komende dagen positief blijven zou ik dat melden aan de ha, maar 2 dagen positief is niks vreemds! Succes en veel plezier weer!

20. SeaShell

dankjewel voor je reactie :) straks maar weer klussen dan haha.. en als hij dan morgen nog positief is, zal er wel iets mis zijn met die dingen.. dan ga ik maar anderen halen..:)

Deel Deze Pagina