Zwanger worden na curettage

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door annabeth, 21 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TJ82

TJ82 Bekend lid

27 nov 2010
    929
    20
    18
    Europa
    Ik heb begin februari een MA gehad. Dit bleek bij de 12 weken echo. Wilde het lege vruchtzakje meteen uit m'n lichaam hebben (zat er al een paar weken) en heb dus gekozen voor een curettage. Dit is prima gegaan, geen klachten gehad. Heb alleen nog 2 keer een flinke bloeding gehad na 2 weken. Op de laatste echo bleek dat alles nu helemaal schoon was. Ik ben m'n cyclus gaan tellen vanaf de laatste bloeding en kwam op 30 dagen. Dacht dat ik dus weer een beetje een normale cyclus zou hebben. Niet dus... De cyclus daarna duurde 34 dagen. Ben de ronde daarna begonnen met ovu testen en zat weer op 34/35 dagen, maar zie hier het resultaat! Ben als het goed is 6 februari uitgerekend, precies een jaar na mijn miskraam. Toeval??!!

Hoop dat jullie je miskraam allemaal een plekje kunnen geven en snel weer 2 roze streepjes hebben. Op naar een plakbeeb!

2. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Wat jammer dat het bij jou ook mis is gegaan. Maar je bericht is hoopvol. Het kan dus zomaar weer snel gaan! Ik hoop ook dat we allemaal snel weer twee streepjes hebben! :) Een "plakbeeb" :D Prachtig woord die houd ik erin!

3. TJ82

TJ82 Bekend lid

27 nov 2010
    929
    20
    18
    Europa
    Dacht dat m'n berichtje niet geplaatst was, maar toch wel. Daarom hier tekst weer verwijderd!

4. TJ82

TJ82 Bekend lid

27 nov 2010
    929
    20
    18
    Europa
    Ik gun jullie ook echt snel een mooie positieve test! Merk wel dat ik nu anders 'deze zwangerschap sta, ben niet meer zo onbezorgd. Zal voorlopig ook nog wel blijven, maar gelukkig heb ik maandag al een mooi kloppend hartje gezien.

Maar het kan dus wel, snel zwanger worden na de miskraam. Ik hoefde van de gyn en vk ook niet te wachten met zwanger worden, ben hier ook blij om!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kom hier ook nog even reageren. Wij hadden een zogenaamd windei: leeg vruchtzakje. Daar kwamen we pas achter bij de termijnecho bij 12 weken (eerste echo), en toen had het vruchtzakje de grootte van 8,5 week. Pas met 14,5 week kwam de miskraam op gang, een dag nadat ik bij de gyn was geweest en cytotec mee had gekregen: die zou ik een paar dagen later inbrengen op een dag dat Thirza bij de gastouder was.
    Maar goed, toen begon ik toch spontaan te vloeien nog, (wel erg fijn, absolute bevestiging dat het echt mis is, dat de echo's klopten enzo). Dat was woensdags en zondags kwam de miskraam eindelijk echt los. Ik ben gaan bloeden als een idioot, begon binnen de kortste keren helemaal weg te vallen en ben met de ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis, waar ze geholpen hebben het vruchtje los te krijgen.
    Vervolgens bleef ik ma-di-woe bloeden als bij een zware menstruatie. Woensdag nacontrole, volgende dag terugkomen voor een curettage. Moest op de spoedlijst, en had de pech dat er een transplantatie langs kwam zeilen die dag, plus wat bevallingen en een spoedkeizersnee, dus uiteindelijk pas om kwart voor 11 's avonds geholpen, na een hele dag nuchter zijn :(

Tot nog toe niet weer zwanger geworden, wel hele andere menstruaties, (veel minder heftig), dus ik ga de 14e naar de gyn om alles te laten checken, vertrouw het allemaal niks :( Is toevallig onze eigenlijke uitgerekende datum, dus hoop hier dat we deze ronde dan eindelijk wel weer zwanger mogen worden en die dag we een eerste kijkje kunnen nemen, een eerste bevestiging kunnen krijgen dat ik echt zwanger ben, (en hopelijk al iets kunnen zien van een vruchtzakje/vruchtje, ant dat is hier het belangrijkste, dat er deze keer wel echt een vruchtje in het vruchtzakje zit!).

Hier is trouwens nooit wat gezegd over niet direct zwanger mogen worden. Advies was 1 ronde afwachten, zodat je weer een beetje wist wanneer je ei was, maar verder geen bezwaren om er direct weer voor te gaan, mits het vloeien gestopt was. Dat was daags na de curettage, (mocht dan ook eindelijk wel eens, na 8 dagen vloeien en bloeden!).

6. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    @Rozemarijke: wat vervelend dat je dit hebt meegemaakt zeg! Ik kan me wel goed voorstellen dat het goed voelt dat het vloeien vanzelf begon. Dat was bij mij niet zo. Ik heb wel eens nachtmerries daarover. (Zal je de details besparen, maar je kunt hele akelige dingen dromen).

Je hebt daarna lichtere menstruaties gekregen? Lijkt op zich wel regelmatig als ik je cijfertjes zo zie. Is een lichtere menstruatie in zo'n geval dan 'erg'? Ik dacht nl. van niet.

Ik heb na de curettage pas 1 menstruatie gehad. Daar kwam ook bijna niks, maar dat komt denk ik omdat ik na de curettage voor mijn gevoel gewoon leeggebloed ben. Jakkes! En ik had me laten aanpraten dat de pil de cyclus op gang zou helpen, dus dat rotding heb ik ook nog een maand geslikt (en volgens mij bloed je dan ook veel minder)....

Pffff fingers crossed.... dat het ons allemaal maar mag lukken deze maand!

7. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Ik kan me voorstellen dat je minder onbezorgd bent, maar een echo met een mooi kloppend hartje is wel een heel goed teken. Probeer maar voorzichtig wat vertrouwen te krijgen. :) Ik gun het je!

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Na 1 of 2 menstruaties zou je cyclus weer gewoon hersteld moeten zijn en je menstruatie ook weer moeten gaan zoals je gewend bent. En bij mij zijn ze zo heftig minder dat ik me er, in combi met nu al ronde 6 en nog steeds niet zwanger, wel wat zorgen over maak :(
    Dus gewoon voor mn eigen rust en niet langer hoeven piekeren en zorgen maken dan nodig gewoon weer een verwijzing naar de gyn gevraagd. We zullen zien, hopelijk is het niks en heeft mijn lijf tot nog toe gewoon gezegd: nog ff geen polonaise na die hele toestand!

Deel Deze Pagina