hallo, ik ben eind oktober vorig jaar gestopt met de pil! om alvast te ontpillen Wy zyn op dit moment aan verbouwen en wouden graag als klaar was voor kindje gaan nu komt moment steeds dichter bij maar nu probleem! ik ben vanaf die tijd maar3x ongesteld geworden laatste x heb ik pmp gebruikt en toen was die35dagen! ik helemaal blij maar ga nu weer na de50dagen toe! Pff word gek van! moet dan toch maar weer die pmp pillen halen? wat vinden jullie? nu hoop ik dat er meiden vrouwen zijn die zich in mijn herkennen die mischien advies hebben die mischien nu wel prachtige kindjes hebben ben zo bang dat mischien niet wil of heel veel moeite gaat koste om zwanger te raken! soms vliegt het me zo aan! iedereen alvast bedankt voor lezen groetjes
Verbouwen behoort tot een van de life Events' die een mens kan hebben. De stress hiervan kan lichamelijk allerlei klachten/veranderingen geven. Wat ik uit jouw verhaal lees, is dat je met begin van ontpillen al bezig bent geweest met het daadwerkelijke zwanger worden. Dus verbouwing stress plus toekomst stress. Misschien zegt je lichaam: rustig aan! Ik herken me erin dat mijn lichaam sterk reageert op stress en ik weet dan ook altijd wanneer ik rustiger aan moet doen. Afgelopen jaar ben ik verhuist, en hup mijn ongesteldheid bleef uit. En dan te bedenken dat het een verhuizing was waar we slechts spullen over hoefden te brengen . Misschien toch even alleen je gedachten op de verbouwing en niet op de zwarte toekomst zoals: zal het allemaal wel lukken, lange cyclus etc etc.
De eerste keer dat ik naturulijk ongesteld werd duurde 8 weken, daarna werd het korter 31 tot 28 dagen heeft gewoon even tijd nodig allemaal. Volgens mij duurt het circa zes maanden om te ontpillen kan bij jou iets langer duren.