Voorbereiden op zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sweety28, 19 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweety28

Sweety28 Bekend lid

25 jun 2014
    808
    285
    63
    Ben erg benieuwd wat jullie allemaal doen of laten om de kans op een zwangerschap te bevorderen en om zo gezond mogelijk een eventuele zwangerschap in te gaan?

2. Mel7

Mel7 Bekend lid

12 apr 2016
    870
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik deed zelf granaatappelsap maken, zorgen dat ik altijd warme voeten had en na de daad 20 minuten blijven liggen met een kussentje onder de billen :)

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Het wordt aangeraden om foliumzuur te slikken.
    Foliumzuur | Voedingscentrum

Verder kun je als je wil multivitamines slikken voor zwangere vrouwen. Kan nooit kwaad :)

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    1e zwangerschap herl nuchter ingegaan.
    Met foliumzuur van t Kruidvat
    2e minder nuchter rest hetzelfde
    3e en 4e alles uit de kast getrokken aan vitamines etc
    5e minder panisch. Solgar zwangerschapsmulti en rest obv Gent.

5. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Eigenlijk alleen foliumzuur geslikt. Dus nog een paar wijntje een week na de eisprong, lekker nog carpaccio op 2 dagen voor positieve test etc etc. Enige wat ik deze keer heb gedaan in de paar dagen voor de positieve test geen alcohol gedronken ondanks dat we op vakantie waren en ik s avonds een wijntje dan normaal gesproken lekker vind. Wel direct de regels rondom leefstijl zwangerschap in acht genomen zodra ik de positieve test in handen had.

6. Lyse1989

Lyse1989 Lid

28 apr 2016
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slikte alleen foliumzuur en lette op mijn eten, nog maar heel af en toe een wijntje. Na 5 maanden zonder resultaat Solgar Nutrients gaan slikken :)

7. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Orthica Prena Fem, al toen ik stopte met de pil. Ronde 3 was ik zwanger en heb een zorgeloze zwangerschap gehad! Na de eisprong geen alcohol meer gedronken

8. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Eigenlijk niets speciaals gedaan behalve al begonnen met foliumzuur.

9. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Sowieso slik ik foliumzuur,vitamine c (deze slik ik altijd al) en vitamine b
    daarnaast eten we gezonder, minder zout en suiker, meer groente etc.
    en ben ik vorige maand begonnen met m'n doorbloeding te bevorderen (ivm innesteling) voeten warm houden, en elke dag een half uurtje yoga. die maand ook zwanger geraakt maar is helaas op een miskraam uitgelopen, maar nu deze maand (ronde 1 na miskraam) doe ik die dingen hetzelfde.. hopelijk over 2 weken weer positieve test

10. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Foliumzuur innemen en geen alcohol & niet roken.

11. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    ik rook en drink nooit ik ben begonnen met foliumzuur en ben wat meer gaan sporten schijnt goed te zijn. verder een feestweek ingelast rondom eisprong zie banner

12. Sweety28

Sweety28 Bekend lid

25 jun 2014
    808
    285
    63
    Leuk om te horen... En verschillend ook.

Wij zijn net begonnen met onze kinderwens maar had nog niet eerder gehoord van het effect van granaatappelsap? En voeten warm houden voor de doorbloeding?

Deel Deze Pagina