Hallo allemaal Wij hebben er 2 jaar over gedaan of zwanger te worden van ons eerste kindje, 1 jaar zo en 1 jaar in t zh gelopen. Ik heb een hele onregelmatige cyclus en soms gewoon geen eisprong of er komt geen eitje af. Dus toen ik in het zh liep moest ik mezelf spuitjes zetten etc. Nu na lang nadenken willen we toch heel graag voor een tweede kindje gaan. De eerste keer gebruikte in de gewone pil. Na onze zoon heb ik een spiraaltje laten plaatsen. Deze is ondertussen al verwijderd. Maar nu is mijn vraag, zijn er meer mensen die de eerste keer heel moeilijk zwanger werden, en wat zijn jullie ervaringen bij een tweede zwangerschap?
Ik ken meiden bij wie het de eerste keer heel moeilijk ging (zwanger geraakt via ivf) en waarbij het de tweede keer spontaan gebeurde. Misschien een stomme vraag, maar waarom heb je een spiraal laten zetten?
Ik zelf niet... maar een collega van mij werd heel moeilijk zwanger van de eerste en van de tweede was ze zo zwanger.... Hopelijk gebeurt dit voor jou ook
Bij de eerste 1,5 jaar moeten wachten, kijkoperatie en cyste verwijdering en clomid gebruik 100 mg. De tweede was 11 maanden na de bevalling raak. Dat was een echt cadeautje. Nu voor nummer 2 sinds april bezig en nu in het ziekenhuis. Deze ronde kijken ze mee en mag de volgende ronde dan eventueel met medicatie gaan gebruiken. Maar heb weer een cyste dus wil eerst dat die weer weggaat. Er valt dus weinig over te zeggen.
Hier de eerste pas na 1,5 jaar mmm (3 jaar van pil af). Na de eerste niet meer aan de pil gegaan. Cyclus van 35-37 dagen maar toch zonder eisprong bleek uit ovulatietesten en temperaturen. Nu na 9 maanden mmm weer zwanger. Maar niet zonder slag of stoot helaas.
Op advies van mijn gynaecoloog, omdat je na de pil nog best lang hormonen in je lichaam hebt en na t spiraaltje meteen alles eruit is en kan beginnen. En ik moet zeggen ik zweer echt bij een spiraaltje. Zoveel beter dan de pil. Dus als er een tweede mag komen ga ik erna weer voor spiraaltje. We willen ook na de tweede geen derde meer. Wat fijn allemaal jullie reacties. Ik ben ook meteen begonnen met ovulatietesten maar doordat ik zo onregelmatig ongesteld ben is dit heel lastig. In januari gaan we naar fertiliteitsarts. Bij de eerste werd ons door de gynaecoloog al aangegeven dat als we ooit voor een tweede zouden willen gaan we meteen in het zh terecht konden.