Dames, Ik volg dit forum al een paar weken maar nu zit ik met een vraag en ik heb dus een account aangemaakt in de hoop wat hulp te vinden hier. Het gaat om een 'mannelijk' probleem dus ik ben niet zeker of jullie kunnen helpen, maar ik probeer het toch maar even omdat ik er zelf weinig kan over vinden. Sorry voor het lange verhaal, maar het doet mij ook goed dit even chronologisch te kunnen neerschrijven. Ik ben enkele weken geleden gestopt met mijn pil. Mijn man en ik willen graag een baby. Ongeveer drie weken geleden merkte ik aan de uitloop (sorry voor de viezigheid) dat het dag na dag wat minder werd. Mijn man laat bij zijn orgasme normaal gezien de niagra watervallen in het niets verdwijnen , maar dat gebeurde dus niet meer. Hij gaf ook aan dat het niet zo fijn meer was (en soms zelfs wat pijnlijk). We dachten toen nog dat we er te veel mee bezig waren en mijn man stelde toen voor om veertien dagen even alles te laten rusten. Hij is toen ook dus veertien dagen niet meer klaargekomen. Dat hij dat op zich kon vond ik sowieso al vreemd, dus ik dacht wel dat er iets aan de hand was. Dit weekend kreeg hij ook pijn bij het plassen en koorts. Na heel wat moeite heb ik hem toch mee kunnen nemen naar de huisarts (ik had voor mezelf een afspraak gisteren en ze kon 'm wel even tussendoor nemen). De huisarts heeft een prostaatonderzoek gedaan. Mijn man moest op z'n knieeën gaan zitten en dan heeft ze met vingers aan de prostaat gevoeld, wat bij hem erg pijnlijk was. Haar conclusie is dat het om een prostaatontsteking gaat. Ze kon duidelijk harde zaadklieren voelen, vermoedelijk een soort van blokkage. Dat komt wel meer voor zegt ze bij koppels die wat vaker beginnen vrijen. Mijn man heeft nu medicatie mee en morgen moet hij terug, de huisarts gaat dan via de prostaat de klieren proberen leeg te drukken (!). Als het niet lukt moet hij naar een uroloog. Mijn man is zo bang als een wezel... wiens man heeft dit ook al laten doen? Ik vermoed dat dit ook een invloed kan hebben op de vruchtbaarheid? Als alle zaadjes door die procedure naar buiten gedrukt worden, kan ik natuurlijk ook niet meer zwanger worden?
zelf geen ervaring hiermee in de omgeving maar vond deze text: Wanneer de arts de prostaat met de vinger controleert via de aars, voelt deze warm, plaatselijk harder en gezwollen aan. De aanraking van de prostaat door de arts is pijnlijk. Zowel in het prostaatvocht als in de urine vindt men een aanzienlijke hoeveelheid ziektekiemen. Via een laboratoriumonderzoek kan uitgemaakt worden om welke ziektekiemen het gaat en met welke antibiotica deze het best bestreden kunnen worden. Een correcte diagnose is zeer belangrijk omdat alleen aan de hand daarvan bepaald kan worden welke behandeling het meeste kans op succes heeft. Het maakt immers een verschil waar de ziektekiemen zich bevinden (blaas, urinebuis of prostaat) en om welke ziektekiemen het gaat. Men moet immers een antibioticum kunnen kiezen dat zowel de besmettende ziektekiem kan doden als kan doordringen tot op de plaats waar deze ziektekiem zich bevindt. ik neem aan dat de arts wil onderzoeken om welke ziektekiemen het gaat om de juiste antibiotica voor te schrijven? succes iig. ik denk dat je man deze maand nog wel zoet zal zijn met de behandeling en herstel maar daarna zou alles weer in orde moeten zijn. mannen maken continu verse spermacellen dus dat zal de volgende ronde het punt niet zijn. hopelijk knapt hij snel op en kunnen jullie er weer van genieten en voor gaan
Heey nickyhartje, mijn man heeft hier ook last van gehad, prostaatontsteking gehad (nadat hij blaas en nierbekkenonsteking had) , mocht je hier wat meer over willen weten mag je me gerust even een PM sturen hoor!!! praat wat makkelijker