Ik voel me toch een potje onzeker hier Elke keer als ik nu niets voel denk ik "o, nee het gaat weer mis". En ik kan niets anders doen dan alleen maar wachten totdat die ellendige twee weken om zijn Ik kan helemaal niet blij zijn en daardoor voel ik me weer schuldig...
Hé Loepie, Wat rot dat je je zo onzeker voelt. Het is voor mij wel iets heel herkenbaars moet ik zeggen. Vorige week las ik toevallig in een tijdschrijft voor zwangere vrouwen, dat als je een miskraam hebt gehad en daarna binnen een half jaar weer zwanger bent, de kans dat je opnieuw een miskraam krijgt 34% kleiner is dan bij andere vrouwen. Ook de kans op vroeggeboorte wordt dan gehalveerd. Dat heeft mij heel erg geholpen in het zekerder voelen. Ik ben vandaag precies 12 weken zwanger en ik ben heel blij dat ik al bij die 12 weken ben. Al blijft het ook wel weer even spannend tot de volgende echo (28-1). Maar de afgelopen weken heb ik me continue onzeker gevoel, als ik wel iets voelde, of als ik juist niets voelde, als ik wel of juist geen kwaaltjes had, etc. Weet in elk geval dat de zwangerschapskwaaltjes continue komen en gaan. Soms heb ik twee dagen nergens last van en dan ineens ben ik weer aan het overgeven en voel ik me de hele dag beroerd. Dat gaat hetzelfde als met de krampjes in de buik. Ik heb heel vaak het gevoel gehad dat ik ongesteld moest worden. Gelukkig melde een college me dat ze dat 9 maanden lang heeft gehad. Het hoort er dus allemaal bij. En als je heel onzeker blijft, kun je misschien de vk bellen met de vraag of je een vroege echo mag krijgen. Probeer te relativeren, zolang je geen hele heftige krampen hebt of vers bloed verliest is er niets aan de hand. Heeeeeeel veel good luck!!!
dank je wel voor je lieve berichtje! Dat van die 34% helpt wel om te lezen... het zullen ook wel de hormonen zijn! Je beschrijft precies hoe ik me voel en dat stelt ook wel gerust dat ik niet de enige ben met zo'n onzeker gevoel. Ik zou heeeel graag eerder willen voor een echo, maar dan ben ik weer beng dat het te vroeg is en er nog geen hartje klopt. (bij de vorige eerste echo kwamen we er achter dat het niet goed was) Het gekke is nu ook dat ik ben uitgerekend op de datum (1 dag verschil) dat ik vorig jaar een curettage heb gehad... da's toch ook gek!
@Loepie: Dat is wel bijzonder dat je rond diezelfde datum uitgerekend bent! Wel een mooie gedachte denk ik? Ik hoop dat je je goed blijft voelen. Ik kon de tweede keer ook niet genieten.. Pas toen ik de echo zou hebben zou ik het kunnen geloven. Helaas was het toen ook bij ons geen goed nieuws. Maar ik hoop en duim voor je dat het nu een top echo voor je word. @Ago: Fijn om te lezen dat het bij jou ook goed gaat. Ik duim voor jullie dames!
Hé dames, Hoe is het bij jullie? Gaat het allemaal goed? Morgenvroeg hebben we weer een echo, pfff vind het zo enorm spannend! We zijn morgen 13 weken en 2 dagen. Ik heb de laatste tijd geen klachten meer gehad als misselijkheid etc. Da's op zich wel lekker en ook wel normaal bij 12 weken, maar aan de andere kant mis ik nu soms de bevestiging. Maar goed, morgen kunnen we onze spruit weer zien! Joehoe!
Hey Ago, spannend idd weer een echo. Begin je al een buikje te krijgen? Bij mij gaat het goed. Heb volgende week mijn nod.... Maar weet niet of het wel een roze maand voor me word. Aangezien ik totaal geen idee heb hoe mijn cyclus loopt! Laat je ons morgen weten hoe het gegaan is
ago spannend morgen!! ik heb vandaag mijn echo gehad.. ben 2 weken terug gezet.. ipv 8 nu 6 weken.. wel het hartje zien kloppen! wat is dat gaaf zeg pff!! mag over 3 weken weer terug komen voor een nieuwe echo.. wedny hopen op een beeb!!!
Dankje Rinke. Fijn dat je het hartje hebt zien kloppen. Ik ga er maar niet vanuit dat het raak was deze keer. Al heb ik hele vage klachten ik ga me er niet op verheugen. Vind het ook wel weer beangstegend hoor! Stel het gaat weer mis. Maar daar moet ik me niet mee bezig houden.
We hebben een super echo gehad! Het gaat gewoon helemaal goed met onze kleine spruit! Wat een heerlijk gevoel! @ Rinke: balen dat je 2 weken bent teruggezet, maar gelukkig gaat het wel allemaal goed! @ Wedny: hoop dat jij ook snel supernieuws te melden hebt!
Gefeliciteerd! Voelt deze zwangerschap voor jou anders?... ik probeer me steeds te bedenken of ik me nu anders voel dan de eerste keer... Ik hoop dat ik ook zo'n berichtje kan posten volgende week, maak me er nu al druk om
Hé Loepie, Bij jou gaat het ook vast en zeker goedkomen dit keer! Ik ben de laatste weken (en vooral nachten) ook heel bezorgd geweest. Die echo is dan toch weer even heel spannend. Gevoel van 'het komt goed' en 'het zal wel weer mis zijn' hebben elkaar continue afgewisseld. Dat is gewoon de angst die erin zit na de vorige keer. Probeer op je lijf te vertrouwen. Ik kan niet echt zeggen dat deze zwangerschap anders voelt, het verschil is alleen dat ik tov de vorige keer een stuk onzekerder ben geweest. Gelukkig is dat na vandaag weer minder geworden. Ik ga voor je duimen!!! Liefs
THx, pfff ik kan wel janken... die hormonen ook! Je omschrijft precies de rollercoaster waar ik in zit en hoe dichterbij de echo, hoe erger het word... gelukkig is het dalijk weekend en heb ik weer genoeg afleiding. Na de curettage ben ik taarten gaan decoreren om mijn gedachte op iets leuks te zetten Ik heb er al aardig wat gemaakt haha Cake! - a set on Flickr
Loepie: Mooie taarten hoor. Zonde om ze op te eten!! En bedankt voor jullie reakties. Ik hoop het ook! We zullen het zien...