Zwanger worden na curretage

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ago, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dieni

dieni Actief lid

17 mei 2010
    113
    0
    0
    @ Rianne,
    vanaf de dag van je curretage moet je weer beginnen met tellen. Alleen kan nu alles verstoord zijn en kun je een langere of kortere cycles hebben..succes ermee!!!

2. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Okee, dank je wel.

3. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Mij is inderdaad ook verteld dat je hier niet echt ergens van op aan kunt omdat alles ontregeld is. De vk heeft zelfs het liefst dat we eerst een cyclus afwachten voordat we weer gaan proberen, zodat ze bij een zwangerschap ook precies kunnen berekenen hoe ver we zouden zijn.
    Maar ja, tegenwoordig zijn er ook zwangerschapstesten die inschatten hoe lang je zwanger bent... Dus wij willen geen cyclus afwachten.

4. MamavanTom

3 feb 2009
    20
    0
    0
    hoi allemaal,
    had in juli mk ben 13 augustus gecurreteerd en was 11 sept weer zwanger
    hoop dat het bij jullie ook niet lang meer duurt

Mamavantom

5. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Gefeliciteerd MamavanTom. Dat is snel zeg! geweldig.

Wanneer mag je eigenlijk weer sex hebben? Als je niet meer bloedt?

6. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    @Rianne: Zodra het bloeden gestopt is mag je weer 'klussen'.

@MamavanTom: wat super dat je zo snel zwanger bent geraakt na de curretage. Dat geeft weer moed!!!

7. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Thnx Ago.

Hier vandaag toch wel wat krampjes en steken. Bloedverlies minimaal. Af en toe wat rozig, maar geen helder rood bloed. Zou het nog erger kunnen worden?

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Kom ik ook nog even wat moed brengen:
    3 augustus gecurreteerd, nu net de 12 weken grens gepasseerd :).
    Ik zal voor jullie duimen, het is een hele ingrijpende gebeurtenis :(

9. aankomendemama

aankomendemama Actief lid

2 aug 2007
    421
    1
    0
    Helaas mag ik me ook weer toevoegen :(

Ik had van de week al wat licht bloedverlies en helaas is dat een donderdag doorgezet en ben met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Eerst nog 4 uur afgewacht met een goede pijnstiller maar er zat geen schot in de zaak. Ik dacht echt dat ik dood ging van de krampen en de echo liet zien dat mijn baarmoeder heel hard werkte maar er gebeurde niks, dus om 19 uur alsnog een curretage. Mijn 2de miskraam is dus een feit. Ben er helemaal kapot van en had dit echt geen 2de keer verwacht.
    Ik heb geen bloedverlies meer, maar voel me zo verschrikkelijk slap en temp is ook niet echt laag. Net geen koorts zeg maar. Ach ja het zal wel weer tijd nodig hebben.
    Ben wel benieuwd wat mijn cyclus nu gaat doen maar hopelijk hersteld hij zich zoals na mijn 1ste curretage!
    Moet over 4 weken op nacontrole en we moesten nadenken of we verder onderzoek willen. Mijn vriend heeft namelijk al 2 gezonde kinderen dus??? Wat zouden jullie doen???

10. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Wat ontzettend naar voor je meis! Ik begrijp dat je zelf geen kinderen hebt? Hoe denkt je man erover dan? Ik denk als je kinderwens zo groot is, je ervoor moet gaan. Maar je moet je gevoel volgen. Hoop dat je je snel beter voelt.

11. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Wow, hoe heb je dat gedaan? gelijk de 1e keer weer zwanger geraakt zonder je ongi af te wachten begrijp ik?
    Hoe weet je dan wanneer je vruchtbaar bent?

12. aankomendemama

aankomendemama Actief lid

2 aug 2007
    421
    1
    0
    Ik heb zelf inderdaad nog een kinderen. Gister een heel gesprek gehad met mannetje en die is er op zich wel positief over maar ben zo bang dat eruit komt dat het aan mij ligt (al is daar tot op heden nog geen aanleiding toe, erfelijk dan) Ach ja heb nog 4 weken om er over na te denken!

Hoe voel jij je na je curretage??

13. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Positief blijven denken meis!

Voel me redelijk. Vandaag wel veel krampjes. Vooral mijn keel doet erg zeer van het intuberen. Dat heeft wel veel indruk op mij gemaakt, toen ze die slang uit mijn keel trokken toen ik al wakker was.
    Verder soms nog wat emotioneel, maar als ik er niet aan denk gaat het goed. Probeer weer positief naar de toekomst te kijken.

14. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Jeetje, wat verschrikkelijk dat je een tweede miskraam hebt gehad.... Heel veel sterkte! En als je kinderwens zo groot is, ga er dan voor! Het hoeft niet altijd te betekenen dat het nu niet meer kan of dat er iets mis is. Een vriendin van ons kreeg 3 keer een miskraam voordat ze een gezonde dochter op de wereld zette. Bij hun was er lichamelijk helemaal niks aan de hand.

Heel veel good luck gewenst!!!

15. Hannes

Hannes Actief lid

27 aug 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    @aankomende mama wat een verschrikkelijk nieuws. Een tweede miskraam... het gebeurt vaak zonder reden, maar wat naar...

16. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    *breekt in*

Aankomende mamma:
    Sterkte, ik weet helaas wat je meemaakt. 1 keer is heel pijnlijk maar het vertrouwen dat de keer er op goed komt overheerst (na de tranen) gelukkig nog. Na een 2e keer lijkt het echt of de wereld stil blijft staan en jullie wens nooit mag komen. Weer zwanger zijn na 2 miskramen is dan ook een hel, maar de enige weg naar een kindje...
    Onderzoeken of niet ligt helemaal aan jou gevoel. Ik ben er meteen ingedoken (na de eerste keer informeerde ik al over alles alleen wilde niemand me helpen natuurlijk, ik wist dat ik het nodig ging hebben op de 1 of andere manier). We hebben meteen een chromosomen onderzoek opgestart en 'aangemeld' voor de andere onderzoeken (stollingsonderzoek, schildklieronderzoek en methioninebelastingstest). Ook een Hysteroscopie stond al gepland en ik melde me aan bij St Geertgen (Elsendorp, NB) omdat nederlandse gynacologen geen Utrogestan, Aspirine en Heparine voor willen/mogen schrijven en ik 'wist' dat ik zonder medicatie geen kindje zou krijgen.
    Precies op de dag van het eerste onderzoek teste ik licht positief dus is alles afgeblazen. Een week daarna was mijn intake bij st Geertgen en ben ik aan de Utrogestan gegaan (ook tarwekiemoliecapsules geslikt en acupunctuur gedaan) en zie mijn banner :). Het is een hele eenzame weg en níemand komt een oplossing aandragen maar met wilskracht, doorzettingsvermogen en vooral niet alles aannemen wat een willekeurige gyn zegt kun je een eind komen. Mocht je graag contact met me opnemen of vragen hebben: Je bent van harte welkom meid. Knuffel.

Rianne:
    Mijn cyclus kwam weer heel netjes op gang na de curretage. Eerst deed ik om de 3 dagen temperaturen hoe het zakte en toen het weer normaal was ben ik ovulatietesten gaan doen (hcg was al zo goed als weg terwijl ik toch ruim 10 weken zwanger was geweest). Ik vond mijn ei (wilde er niet perse iets mee doen maar wel weten ivm hoe mijn cyclus zou zijn) en jawel raak. De vakantie bracht ons een nieuwe zwangerschap :)
    De eerste keer heb ik een ronde gewacht omdat ik een licht verhoogde kans zou hebben op een herhaalde miskraam (volgens de gyn). Na 4 maanden was ik weer zwanger en guess what, dat ging mis. Nu was ik dus zo boos op alles dat ik dacht "Als het mis moet gaan gaat het dat toch wel, eerste ronde of niet!". Ondanks de curretage wist ik op de dag af hoe ver ik was en jawel, de echo heeft al 6 keer hetzelfde bevestigd ;) Het kán dus wel. Ook voor jou, knuffel en veel succes. Het is een vreselijke periode in een hele donkere wolk...

17. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Dank je wel voor je verhaar. Heftig hoor. Probeer lekker te genieten van je zwangerschap! En wat een prachtige echo foto in je banner.

18. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Weet iemand of het normaal is om steeds meer bloed te verliezen? de eerste dagen had ik bijna geen bloedverlies maar sinds een paar dagen ( is vandaag een week geleden de curretage) bloed ik heel veel en heb ik hele erge krampen. Lijken soms wel weeen. Ik verlies allemaal stolsels en helder donkerrood bloed.Vanmorgen ben ik zelfs flauwgevallen van de pijn.

19. yasje

yasje Lid

7 nov 2010
    87
    0
    0
    hey mensen ik las hier ff op het topic. ik wil iedereen sterkte wensen die een curretage hebben ondergaan of in afwachting zijn. ik zelf heb 2 jaar terug een curretage gehad omdat ik een miskraam had van een tweeling dus ik weet hoe vervelend en leeg je je voelt.

@Rianne het lijkt mij dat je de ergste bloeding vlak na de curretage heb als ik jou was zou ik gewoon voor de zekerheid even bellen mssichien weet de gyn wel of het normaal is ..sterkte xxxx

20. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    @Rianne, dat lijkt me niet goed. Het vloeien moet echt minder worden en niet meer. Zeker buikkrampen erbij is niet goed. Je zou echt even contact moeten opnemen met je gyn hierover. Sowieso als je flauwvalt van de pijn is dat niet oké.

Deel Deze Pagina