Hallo Dames, Ben gister bij mijn ha geweest en hij wil me niet door sturen voor verder onderzoek. Wij proberen al een jaar in verwachting te raken zonder resultaat. Omdat hij mij te jong vind ( 23 jaar ) vind hij dat ik nog maar een jaar moet wachten!! Ik heb hem verteld dat dat niet de normale procedure is en dat ik zelf wel beslis wanneer ik een kindje wil. Hij was het er niet mee eens en heeft me dus geweigerd!! Eerst moest ik maar geopereerd worden ( heb een fistel ) dat gebeurd dus over 2 weken en dat wasbelangrijker ( ben ik het mee eens want narcose is niks voor als je in verwachting wil raken ) toen vroeg ik of ik daarna wel werd doorgestuurd als het allemaal achter de rug was maar hij bleef bij zijn standpunt nog een jaar wachten. pfff.... xxxx
meen je dat nou? dat is inderdaad niet de gang van zaken.. normaal gesproken word je na een jaar proberen doorgestuurd. is er niet een andere huisarts waar je terecht kan? vind het wel belachelijk, maakt toch niet uit of je 23 of voor mijn part 35 bent....
Dat is belachelijk, laat je niets aanpraten, ik zou ook een andere dokter raadplegen al is het maar voor een doorverwijzing. Maar eerst die operatie! En misschien kan je ook nog een klacht indienen over die dokter er is daar een speciale commissie voor!
Helaas is er hier in de buurt maar 1 huisarts, ik stond echt te kijken toen die me dit vertelde.. maar wat kan ik er aan doen? Ik weet dat een ha soms mag weigeren.. bij mij heeft die geweigerd maar ik denk niet dat ik er iets aan kan doen.. vind het ook uitermate belachelijk!
Ik vind het ook belachelijk voor je! Zou inderdaad een klacht indienen. Was je partner bij dat gesprek voor doorverwijzing? Want eventueel voel je je dan sterker en ik zou je verwachting van je ha op papier zetten zodat je helemaal goed uit je woorden komt als je met hem spreekt. Ik zou gewoon nog een keer gaan en zeggen dat je veel vrouwen kent (ons) die soms al na een half jaar worden doorgestuurd en dat je denkt dat je PCO hebt en gewoon het zekere voor het onzekere wilt nemen! Ik denk aan je! Heeeeel veel succes! Wat ga je nu doen?
Kan je de poli anders niet eens bellen en vragen of je ook zonder doorverwijzing terecht kan? Leeftijd moet niet uitmaken. Als jij naar de gyn wil (na een jaar geen gek idee), dan moet dat ook gebeuren! Kom voor jezelf op hoor!
Hey meis, Wat een waardeloze arts zeg! Procedure is procedure en hij mag nooit zijn persoonlijke opinie hierin mee laten wegen! Daarnaast ben je als je 'jong' bent op zijn vruchtbaarst dus juist nog een reden voor verder onderzoek. Wat had hij gedaan als je 29 was geweest?Rare arts.. Ik zou idd ook gewoon de poli bellen voor een afspraak en het verhaal uitleggen.Je bent niet voor niets ziektekosten verzekerd! Verder zou ik na je operatie ook gewoon aan de h arts vragen (lees eisen) dat hij je bloedprikt op hormoonwaardes etc. Het is jou lijf en niet het zijne! Suc6 meis!
hoi jarine, laat je absoluut niet afschepen. je bent jong maar hebt die wens. ik kan daar zo boos om worden je hoort niet anders dat als je ouder bent de vruchtbaarheid afneemt, en dan ben je nog jong en dan zeggen ze wacht nog maar een jaar want je bent nog jong. wat een onzin zou ook zeker nog een keer terug gaan met je man en zeggen dat je indd jong bent maar dat die wens net zo groot is als bij iemand die ouder is. meid heel veel sterkte en blijf met beide benen op de grond staan het is jullie wens en jullie lichaam. knuff choco
belachelijk van je huisarts! ik zou gewoon nog een keer gaan desnoods gewoon bellen en anders laat je je vriend bellen en zeggen dat dat niet de gang van zaken hoort te zijn, en ik zou idd de gyn even bellen en daar vragen of hun niet iets kunnen betekenen ... of contact opnemen met je verzekering die bemiddelen toch ook weleens wellicht dat hun wat voor je kunnen betekenen.. maar idd je bepaald zelf wel wanneer je een kind wil.. ik ben ook toen ik iets van 22 was naar de gyn geweest omdat ik amper ongesteld werd, bleek pcos te hebben.. gelukkig hebben ze tegen mij nooit zoiets gezegd! zou echt kwaad zijn, maar je zit op zon moment wel met je mond vol tanden denk ik...
Goh, wat balen zeg. Heb juist vandaag een hele positieve ervaring bij de huisarts. We willen het zaad van mijn man laten onderzoeken. We zijn officieel nog niet effectief een jaar bezig (wel in doorlooptijd). Zonder al te veel te benoemen kregen we al een forumlier mee. Ik heb ook wel ergens op dit forum gelezen dat je niet perse een verwijzing van de huisarts nodig hebt om naar een gynacoloog te gaan. Zie dat je wel een afspraak al hebt staan met de gyn (voor de fystel? weet niet wat is...), maar dan zou ik het dan ff met de gyn bespreken hoor. Want jij bent er klaar voor en hebt al officieel een heel jaar afgewacht. Belachelijk dat ze je dan niet verder helpen...
Je mag er op staan dat hij je doorstuurt, je bent al een jaar bezig namelijk en dan mag hij je niet weigeren op grond van je leeftijd. En anders een klacht indienen! Neem sowieso even contact op met de afdeling gynaecologie van het ziekenhuis waar je naartoe wilt en leg je situatie uit, die zullen dan waarschijnlijk niet moeilijk doen over het maken van een afspraak.
volgens mij mag ie je wel weigeren maar aardig is het niet... ik zou het eens over de boeg van leeftijdsdiscriminatie gooien...
Ik had het ziekenhuis al gebeld.. als de ha me niet doorstuurd moet ik alles op eigen kosten doen. Dat zou behoorlijk oplopen. Zit even met de handen in het haar. Ik wacht mijn operatie af en daarna ga ik terug met mijn vriend en als hij me nog weigert dan dien ik een klacht in en ga ik naar een andere ha. Als ik echt iets zou hebben duren de onderzoeken etc alleen maar langer. Bedankt voor jullie adviezen en reacties.
maar meis.. ik zie in je handtekening dat je een afspraak hebt bij de gyn de 27e.. wat belet je om dan eens een balletje op te gooien??
@Jarina, dit is toch niet normaal. je beslist zelf wel of je wel of niet toe bent aan een kindje! ben zelf ook 23 en al een tijdje bezig. je moet er opstaan idd en anders zou ik een keer naar een huisartsen post gaan voor second opinion ofzo! als je wilt mee kletsen met meiden van 23 kijk dan eens in het topic http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/237625-meiden-1987-zwanger-willen-worden.html groetjes mbtc
Ik was...euh....20 toen we de MMM in gingen. Raar zeg, dat je HA zo terughoudend doet. Second opinion?
Ik weet niet zeker of het "procedure" is om na een jaar altijd doorverwezen te worden. Volgens mij is het wel gebruikelijk, maar dat betekent niet dat een huisarts het MOET doen. Ik vind zijn reden (leeftijd) wel raar. Gezien jouw leeftijd zou je juist eerder in verwachting moeten raken. Ik snap wel dat het voor een 35-jarige misschien urgenter is om snel doorgestuurd te worden. Maar op de leeftijd is het juist ook logischer dat het wat langer duurt, ook als er niks bijzonders aan de hand is. Ik zou gewoon nog een keer gaan. Mijn huisarts vond het destijds ook niet zo nodig. (Ik ging naar de huisarts toen ik een mk had. Waren al iets meer dan een jaar 'bezig' en speelden al met de gedachte naar de ha te gaan als het die ronde niet raak was. Het was dus wel 'raak' maar het ging mis.) Zijn standpunt is dat niet iedereen binnen een jaar zwanger moet zijn en dat het wel vaker wat langer duurt. Hij vindt het dus niet nodig om na een jaar gelijk door te sturen. Maar ik weet zeker dat als ik niet zwanger was geworden en mijn poot stijf had gehouden, dat hij me echt wel verwezen had.
ik zou zeker een second opinion vragen en gewoon direct contact opnemen met het ziekenhuis. het is jouw lichaam, jullie wens! daar heeft die arts niets mee te maken! hij moet gewoon zijn werk doen!! succes!
hoi jarina, wat een vervelende situatie zeg! kan me helemaal voorstellen dat je graag doorgestuurd wil worden. ik weet vanuit mijn werk (verpleeghuisarts) dat in de huisartsenstandaard staat dat het advies is om een koppel na een jaar proberen te verwijzen naar een gyneacoloog. De huisarts is echter niet verplicht zich aan de standaarden te houden. De huisarts kan ook zelf allerlei onderzoeken inzetten, die kan bijvoorbeeld een zaadonderzoek doen, bloedonderzoek bij jullie beiden, en hij kan je ook verwijzen voor een echo van je baarmoeder en eierstokken. Misschien kun je je huisarts voorstellen om alvast deze onderzoeken te gaan doen? Meestal gaat dat ook sneller dan een afspraak bij de fertiliteitsarts. Heel veel succes ermee! liefs Suuus