Zwanger worden na de prikpil..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Huppeldingkje, 22 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huppeldingkje

Huppeldingkje Bekend lid

21 aug 2017
    786
    160
    43
    Vrouw
    Hallo..dames

Ik zal beetje over mezelf vertellen..
    Ik ben net 36 geworden...
    Altijd kinderwens gehad.. helaas me vriend die wilde eerst nooit ..
    Ik ben vanaf me 16e al aan de pil. Eerst gewoon pillen tot 21 jaar.. toen ben ik overgestapt naar de prikpil tot vorig jaar.. in oktober heb ik mijn laatste gehaald.. toen was ik er ineens zo klaar mee.. ik dacht ben toch niet langer gek.. al die rot hormonen.. ik stop ermee.. zo gezegd zo gedaan.. vriendlief vond het ook prima. Die zou later naar de knipdokter zeg maar.. maar toch heeft hij zich vorig jaar goddank bedacht... ik was zo blij en gelukkig .. er ging zoveel door me heen..zoveel geluk..
    Maar goed tien kwam natuurlijk de uitdagingen.. hoe snel ga ik überhaupt vruchtbaar worden en zwanger.. ik ben nu inmiddels bijna jaar verder.. nog weinig gezien van een fatsoenlijke menstruatie.. soms wat bloeding van 1 halve dag.. ook al onderzoekje in het ziekenhuis gehad.. kort gezegd was dat tot nu toe goed.. maar mijn moed zakt me steeds verder in de schoenen als ik om me heen hoor hoe lang t wel niet kan duren ..Zwanger worden na de prikpil..of überhaupt vruchtbaar.. zijn er hier dames met ervaring of dergelijke. Sorry voor het mischien lange verhaal.. gr

2. karlijn

karlijn Niet meer actief

Oh die rot prik pil. Wat een troep is dat zeg.
    Voor sommigen zal het best een uitkomst zijn maar mijn ervaring was dat ik pas na anderhalf jaar mijn eerste menstruatie had. Kwam ook ontzettend veel aan in de periode dat ik de prik pil gebruikte.
    Ik was al een hele tijd van de prikpil al toen ik zwanger raakte, ik kan je daar dus niets over vertellen.
    Maar misschien is het een idee om het hier eens met je huisarts over te hebben?

3. Huppeldingkje

Huppeldingkje Bekend lid

21 aug 2017
    786
    160
    43
    Vrouw
    Hy zoals ik al schreef ik ben al in ziekenhuis geweest voor onderzoeken om te kijken of alles nog ok is down under.. het was in orde..maar goed mijn menstruatie is nog niet goed op gang.. er is veel gaande allemaal.. veel pijntjes ..ik voel ook van alles..maar geen vinger op te leggen wat het is.. maar ik wil zo graag.. helemaal omdat het 14 jaar nooit van had kunnen dromen dat we toch x de kans mochten krijgen...

4. Huppeldingkje

Huppeldingkje Bekend lid

21 aug 2017
    786
    160
    43
    Vrouw
    Ze kunnen me pas in begin november verder gang helpen met evt hormonen om menstruatie op te wekken.. omdat ik dan net jaartje verder ben..

5. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Je schrijft dat je in oktober de laatste prikpil hebt gehad. Deze werkt 12 weken, zeg voor t gemak 3 maanden. Dus januari was je eerste maand zonder ac. Als je gaat kijken naar de werking vd prikpil dan zul je al snel vinden dat het een jaar of zelfs langer kan duren voordat je weer vruchtbaar bent.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar dat is wat ik heel snel/makkelijk erover kon vinden.

Als je je er echt veel zorgen over maakt kun je altijd een bezoekje aan je huisarts brengen. Hij kan je er meer over vertellen.

Huppeldingkje vindt dit leuk.
  6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier na drie keer de prikpil geen cyclus meer van mezelf.
    Met hormonen zwanger moeten worden. De gyn zei dat de prikpil de reden was dat mijn lijf niks meer deed. Voor de prikpil had ik altijd een mooie cyclus.

Ik zou niet te lang wachten op stabilisatie van je cyclus maar opwekking vragen middels primolut en kijken of het dan wel op gang komt.

7. Huppeldingkje

Huppeldingkje Bekend lid

21 aug 2017
    786
    160
    43
    Vrouw
    Ik wil dit ind echt ook graag.. maar ze zeggen dat ik een jaar van de prikpil af moet zijn.. dat is dan eind oktober.. en als ik 26 jaar was geweest had ik ook minder haast.. ik ben de jongste helaas ook niet meer.. dus bij jou is het ook opgewekt met hormonen?.. binnen hoeveel tijd ben je toen zwanger geworden. Hoe lang was jij af van de prikpil

8. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Het heeft hier 10 jaar geduurd voor ik blijvend zwanger was. Maar dat komt niet door de prikpil. De slechte cyclus komt wel vd prikpil.

Primolut kun je gewoon via de huisarts krijgen. Hier heeft het 1.5 jaar geduurd voor ik weer zelf een eisprong kreeg. Maar zulke onregelmatige cycli dat ik hormonen heb gekregen om een echte kans op zwangerschap te hebben. Ik denk dat je toch echt moet hameren op je leeftijd en een kuurtje primolut moet vragen. En dan kijken of er iets gebeurd qua cyclus. De primolut reset als het ware je systeem. Het is een kuurtje van 10 dagen om menstruatie op te wekken. Dat valt verder niet onder de noemer vruchtbaarheidsbehandeling...die doen ze idd pas na een jaar onbeschermde sex zonder zwangerschap en boven de 36 na 6 mnd.

Huppeldingkje vindt dit leuk.
  9. Huppeldingkje

Huppeldingkje Bekend lid

21 aug 2017
    786
    160
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Ojee zeg tien jaar.. Pfff respect ik wordt nu al gek soms.. Dit trek ik niet 10 jaar. Ik moet nog ff dan maar zien vol te houden nog 2 mnd.. omdat ik al in behandeling sta in ziekenhuis..en daar zeggen ze kunnen me pas extra hormonen geven na een jaar.. omdat het mekaar anders alsnog zou kunnen tegen werken.
    Ik voel ook vaak pijn in mn onderbuik enof eierstokken.. ik weet soms niet eens wat ik voel.. weet wel dat het soms zo pijn doet dat ik er moeilijk door loop..dus er is wel van alles bezig. Maar ja wat..

10. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik heb ook jaren aan de prikpil gezeten.
    In februari 2010 moest ik een nieuwe halen, maar niet gedaan om alvast te 'ontpillen'
    Half jaar later had ik mijn eerste menstruatie, daarna heel onregelmatig (heel weinig, of weer 3 maanden niet)
    In februari 2011 had ik een positieve test in handen!

Na mijn eerste zwangerschap was mn cyclus weer normaal :)

11. Huppeldingkje

Huppeldingkje Bekend lid

21 aug 2017
    786
    160
    43
    Vrouw
    Oh dit geeft beetje hoop.. ik heb wel al wat kleine bloedingen gehad van hooguit 1 dag.. veel pijntjes waar ik niet van weet waar t weg komt en wat het is .wordt er gek van.. veel pijn aan mn borsten..had jij dat ook?

12. Huppeldingkje

Huppeldingkje Bekend lid

21 aug 2017
    786
    160
    43
    Vrouw
    Er zijn denk toch weinig vrouwen aan de prikpil.. vind ook dat Ze spul uit de handel moet... heb er nu zo spijt

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Veel vrouwen die op korte termijn een kinderwens hebben, krijgen dat spul ook niet voorgeschreven door de huisarts. Vanwege het feit dat de vruchtbaarheid na prikpil pas na een jaar of zelfs langer weer terug kan komen. Het is echt rotspul! Maar wellicht voor vrouwen die voor de komende jaren geen kinderwens hebben wel een uitkomst....

Hoop dat het bij jou wel gauw op gang komt. En anders zou ik er vanwege je leeftijd een beetje vaart achter proberen te gaan zetten.

14. Huppeldingkje

Huppeldingkje Bekend lid

21 aug 2017
    786
    160
    43
    Vrouw
    Ik hoop t ook... mijn lijf is nu wel flink bezig heb ik t gevoel.. ik heb nu al vorige week een bloeding van halve dag gehad.. en vandaag weer.. ik snap er niks van.. ik had gehoopt afgelopen weekend eisprong te hebben gehad.. maar denk dat ik pech heb.. maar goed daar maar blij moeten zijn met het feit dat me lichaam wel bezig is. Het op regel krijgen.. duimen

15. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    O, dat weet ik niet meer....
    Hoop dat je lijf 'bezig' is en dat je ook snel zwanger bent!
    Het kan ieg wel, ook al heb je je cyclus nog niet terug

16. Huppeldingkje

Huppeldingkje Bekend lid

21 aug 2017
    786
    160
    43
    Vrouw
    Thanks Ik hoop t ook zo.. je moet alleen we goed gokken.. ik had ook Lh testjes gekocht.. en ben ook tijdje aan t temp geweest.. maar daar was geen touw aan vast te knopen ..

Deel Deze Pagina