Zwanger worden na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kweenie, 7 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaJo1976

MaJo1976 Actief lid

31 jan 2010
    151
    0
    16
    Zuid-Holland
    Nou jullie mogen stoppen met duimen.
    Vanochtend getest en die was witter dan wit en inmiddels zat er ook wat rood van binnen.
    Dus vandaag of morgen komt het ongimonster weer langs en ga ik door naar ronde 20.
    Enige positieve van het geheel is dat ik nu op een ronde van 29 of 30 dagen uitkom.
    Baal best wel al besef ik wel dat ik het goede gevoel wat ik vorige week best wel had al sinds het weekend was weggezakt.
    We gaan gewoon weer met goede moed op voor de volgende ronde (zei zij heel stoer).

Sorry voor het egobericht, maar moet zo op weg naar mn werk en wilde het jullie toch ff laten weten.

2. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    aaaah Majo. Logisch dat je loopt te balen! Ronde 20 alweer? Pfff, respect meid! Nou, als het doorzet, lekker wijntje derbij en weeral op naar de volgende ronde. Wel mooi dat je cyclus korter was.

Laurie: ik weet niet vanaf hoeveel je kan spreken van een "goede daling" in je hcg... het is wel een geruststelling dat het daalt denk ik. Moet je nu ook nog steeds die injecties krijgen? En zijn dat die injecties waar je dan 3 maanden niet bij zwanger mag worden?

3. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Majo: wat jammer:(

Tina: ik krijg nu nog geen injecties. De optie is ons alleen gisteren voorgelegd indien de daling niet voldoende doorzet.

4. Mar76

Mar76 Actief lid

4 mrt 2011
    223
    107
    43
    Zuid-Holland
    @Majo, wat ontzettend balen meis :(. Wat ik las klonk zo veelbelovend. Je cyclus zit wel mooi bijna op de perfecte 28, maar dat is maar een kleine troost natuurlijk. Dikke knuf voor jou!!!
    Las trouwens dat je op Madeira bent geweest. Gaaf, daar willen wij ook graag nog een keer naar toe. Waar zaten jullie op het eiland? En hoe was het weer? Het kan soms behoorlijk mistig zijn toch?

@Laurie, tuurlijk mag je hier gezellig meekletsen. Fijn dat je hcg aan het dalen is, maar het blijft nog wel even spannend natuurlijk. Met dalen van hcg heb ik ook geen ervaring, bij mij ook een operatie (waarbij mijn rechter eileider is verwijderd). Tijdens het surfen hier op zp heb ik wel eens mensen voorbij zien komen die een bbz hadden die vanzelf is opgelost, dus die zijn er zeker. Maar volgens mij niemand die hier nu meekletst toch? In ons ‘oude’ topic (http://www.zwangerschapspagina.nl/miskraam/254001-buitenbaarmoederlijke-zwangerschap.html) was er moi78 die een tijdje op een dalend hcg gevolgd is. Een bbz is bij haar alleen volgens mij nooit met zekerheid vastgesteld.
    De daling bij jou en de uitleg van de gyn klinken wel goed vind ik, maar blijf je zelf goed in de gaten houden hoor. Gaan ze over een paar dagen weer bloed prikken en dan door tot het onder de 5 is? Succes met deze slopende dagen meis, hopelijk daalt het snel verder en lost je lichaam het helemaal van zelf op.

5. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Heb dat even terug gelezen van moi, maar herken dat niet helemaal. Bij mij is het wel zeker vast gesteld. Vruchtje ligt in de buikholte. Ze blijven me om de dag dmv bloed en echo controleren. Bij blijvende daling grijpen ze niet in. Ik hoop het maar.....

6. Mar76

Mar76 Actief lid

4 mrt 2011
    223
    107
    43
    Zuid-Holland
    #206 Mar76, 9 aug 2011
    Laatst bewerkt: 9 aug 2011
    @Laurie, ik wist niet meer precies hoe het met Moi zat. Misschien nog ergens een oproepje plaatsen, onder "Miskraam" ofzo. Of had je dat al gedaan? Wel goed dat ze om de dag blijven controleren. Ik duim voor je dat het snel verder zakt! Heb je veel pijn nu?

@Kweenie, je hebt zeker nog kans hoor, ze zeggen toch dat zaadjes zo’n 2 tot 3 dagen kunnen overleven (48 dagen zou wel heel erg superzaad zijn he hihi, ;)). Duim voor je dat 1 keer genoeg was!
    En wel fijn dat je dit keer geen vage pijntjes hebt.
    Hoe gaat het met hardlopen? Ik ben vorige week voor het eerst sinds lange tijd weer geweest, 3 min. achter elkaar was voor mij ook ong. het max. Langzaam opbouwen he.

@Bellarose, goed om te lezen dat het weer wat beter gaat met je meis. Helaas wel weer ongi geworden dus :(. Dikke knuf voor jou! Ik hoop ook dat de iui niet meer nodig blijkt te zijn voor jou, wie weet. En anders dat de behandelingen snel succes hebben. Weet je al meer over je haaruitval? Dat lijkt me echt vreselijk. Hoop dat ze daar snel wat aan kunnen doen.

@Juulzon, hoe was het in Gent? Heb daar veel goede verhalen over gehoord, ik hoop dat ze jullie ook een wondertje kunnen geven en om te beginnen weer nieuwe hoop. Die hysteroscopie klinkt trouwens erg pijnlijk zeg, en dan zonder verdoving, respect hoor.

@Tina, jouw afspraak bij de gyn begint ook al dichtbij te komen. Ze gaan je vast niet zomaar weer wegsturen met maar 1 eisprong in bijna een jaar. En anders idd gewoon ergens anders naar toe, je wacht al lang genoeg. Duim igg voor een ei ergens de komende dagen! Hoe is het met de verkoop van jullie huis, zijn er al meer kijkers geweest?

@Ona, balen dat jij ook pcos hebt. En zijn jullie er uiteindelijk deze maand weer voor gegaan? Ik vond het de eerste maanden ook erg spannend/eng allemaal, de 1e 2 maanden durfde/wilde ik nog niet, maar dat wordt gelukkig steeds minder (mijn operatie is 5 maanden geleden nu). Dus dat vertrouwen komt bij jou met de tijd ook vast weer terug. Bij jou hebben ze het dus ook pas laat ontdekt. Bij mij ook, ik was al bijna 10 weken zwanger toen ik geopereerd ben. Maar ‘gelukkig’ was het vruchtje al rond 6 weken gestopt met groeien, wie weet hoe het anders was afgelopen. Bij mij kwam het omdat ik gewoon ongesteld was geworden, en dus best lang niet wist dat ik zwanger was. Dat speelt bij mij ook wel mee qua angst, ik vraag me elke maand weer af of de ongi wel een echte ongi was…. Maar ook dat wordt elke maand steeds minder. En zoals Kweenie al zei, de volgende keer gaan ze ons vanaf het begin echt goed in de gaten houden. Dat vind ik een erg fijn idee.

@Danabelle, fijn dat het beter gaat met je. Helaas ben jij tot nu toe idd nog de enige die weer op roze is. Fijn dat je af en toe nog even hier komt kijken en met ons meeleeft, je bent ons goede voorbeeld ;).

@ All, na de laatste ongi had ik ook even een dipje. Ook mijn verlof zou nu in zicht komen (23 sept. was de datum)… Maar nu gaat het weer een stuk beter, en we zijn actief op zoek naar een huis! Echt fijn om iets anders groots te hebben om mijn zinnen te verzetten. Ons eerste koophuis ooit, dus ik heb een hoop om uit te zoeken en me op te storten ;).
    Ik wordt aan het einde van het jaar trouwens ook 35, begin het klokje ook wel te voelen hoor. Achteraf wou ik dat we eerder begonnen waren, maar daar was de situatie een paar jaar geleden nog gewoon niet naar. Iig over een maandje zijn we een jaar bezig.

7. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Hoi meiden,

Graag wil ik hier met jullie komen kletsen.
    Afgelopen woe 3 aug met ik geopereerd omdat ik een bbz had.
    Zal straks even mn verhaal hier kopieeren.

Groetjes Minnie

8. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Afgelopen woensdag 3 aug ben ik geopereerd omdat ik een bbz had, ik zou precies 8 weken zwanger zijn die dag.
    Ik zal even mijn voorgeschiedenis van deze zw.schap vertellen.

Vrijdag 1 juli had ik de positieve test in handen, en dag later kreeg ik bruinverlies en de dag daarna roodverlies, en dat is zo heel de tijd doorgegaan, dan weer bruin dan weer rood en soms een dag geen bloed. Op 17 juli kreeg ik opeens hele erge buikpijn wat leek op weeen dus ik dacht dat ik een miskraam had want er kwamen ook wat stolsteltjes mee, na een uurtje of 2 geen buikpijn meer. De dag erna de vk gebeld en ik kon op woe 27 juli een echo krijgen in het zkh om te kijken of het een mk was of dat het gewoon goed zat, ik was toen precies 7w. Zelf had ik al een slecht voorgevoel al vanaf het begin van de zw.schap, bij de echo kwam mijn voorgevoel ook uit mijn bm was leeg, de echoscopiste heeft nog mijn eierstokken gecontroleerd maar kon niks vinden dus de conclusie was een mk.
    Maar mocht ik nog erge buikpijn krijgen of na een week nog bloedverlies moest ik de ha bellen. Maandag 1 aug heb ik de ha gebeld omdat ik nog steeds bloedverlies had en ik me nog heel erg zwanger voelde, had zelfs nog een vet positieve test in handen.
    De ha stelde voor om mijn hcg te checken dmv bloedprikken, dinsdag bloedgeprikt en woe belde de ha mij al op dat mijn hcg te hoog was dus moest gelijk naar het zkh voor een echo.
    Daar heeft 1 gyn in opleiding en nog 2 andere gekeken en ze vermoedden een bbz, daaro stelde ze een kijkoperatie voor.
    Diezelfde avond ben ik nog geopereerd en het was idd een bbz, helaas hebben ze ook mijn rechter eileider weg moeten halen.
    Ik ben nu bijna een week verder en moet zeggen dat de ingreep me heel erg is meegevallen maar toch zou ik graag ook verhalen van andere meiden horen die zoiets hebben meegemaakt.

Het enigste waar ik nu ontzettend last van heb is een opgezette buik, ze hebben gas in mijn buik geblazen tijdens de kijkoperatie weet iemand hoe lang het duurt voordat die buik weer normaal is??

Nou het is een heel verhaal geworden maar ik hoop dat er wat reacties komen!!

Groetjes Minnie

9. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Hoi Minnie: Welkom in ons clubje...jammergenoeg in een topic waar niemand terecht wil komen... Ik heb net je verhaal gelezen. Jeetje, bij jou kwamen ze er laat achter. Ik was op het moment van mijn BBZ ongeveer 7 weken zwanger. Ik wist het toen ook nog maar net eigenlijk. Was tussendoor gewoon ongesteld geworden. Hele rare situatie bij mij dus... maar ik kreeg op het moment dat ik in het ziekenhuis liep (laatste week) ook last van licht bloedverlies. Verder niet zo heel veel klachten. Mn HCG steeg niet genoeg...vandaar dat de gyn niet echt wist wat ie met me moest. Op echo niets te zien, maar toch hcg in mn bloed... Ik heb verder ook haast geen pijn gehad. Alleen op de avond van de operatie. Maar toen was mijn eileider al gescheurd. Bij mij is ook rechts verwijderd. Hele situatie is in januari gebeurd. Sindsdien is er bij mij ook nog PCOS vastgesteld (heb in 11 maanden maar 1 eisprong gehad...waar ik ook gelijk zwanger van was) maar mag volgende week bij de gyn komen voor verder onderzoek/hulp.

Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen. Neem je tijd om dit te verwerken. Zowel lichamelijk als psychisch. Je kan hier altijd terecht voor steun. Wij weten wat je doormaakt. Als je vragen hebt, kan je die hier altijd stellen.
    Ik hoop dat je de hele situatie een plaatsje kan geven en dat je binnenkort weer een positieve test in handen mag hebben en dat dan alles "gewoon" goed gaat.

Liefs

Tina

Ow...zie net je vraag over het gas in je buik :) Bij mij was dat vrij snel weg...na een dag of 2-3. Mijn buik was ook niet opgezwollen ofzo (maar heb van mezelf al een dikke buik;)) maar ik merkte het aan mn schouderpijn dat er nog gas in mn buik zat. Maar was dus naar 2à3 dagen weg.

10. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Jeetje Tina ik hoop dat er weer snel een eitje voor jou mag rijpen meid.

Ja ik heb ook last van mn schouders en mn buik is nog steeds maatje 6 maanden zwanger, ik vind het erg vervelend om naar buiten te gaan, ben doodsbang dat mensen gaan vragen of ik zwanger ben, heb geen zin om alles uit te leggen.

11. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Lieve allemaal, hoe is het met jullie? En weer 2 nieuwkomers, welkom!
    Wat zijn er opeens veel meiden met een bbz zeg. Laurie, spannend voor jou hoor. Bij mij zakte het ook netjes, heb het 3 x laten prikken maar uiteindelijk ben ik toch nog met bijna 10 wkn geopereerd:(
    Minne, jij ook welkom. Wat verdrietig zeg, ik lees zo mijn eigen verhaal in het jouwe. Mij hebben ze na de eerste krampen en buikpijn nog 8 weken laten geloven dat het een miskraam was ipv een bbz. Ook ik ben met spoed geopereerd. Deze maand is het een jaar geleden, helaas nog altijd geen roze hier.

Majo, pff baluh!! Omdat je iedere keer veel symptomen hebt blijft het spannend hè meid. Ik gun het jou ook zo! Zeker wanneer je uitgerekende datum bij jou en de andere in zicht komt. Ik heb het daar ook zo moeilijk mee gehad. Ik wil zo graag hè, binnen het half jaar, voor mijn 35 e verjaardag, voor de uitgerekende datum en op zijn minst toch wel binnen het jaar na mijn bbz...maar helaas, niets van dat alles....en we wachten en wachten en wachten....Sterkte weer en knuf voor jou!

Mar, jouw datum komt ook in zicht..richt je maar fijn op je nieuwe huisje wat jullie zoeken, wie weet laat je het wat los en dan...ik duim voor jou!
    Kweenie meid, jij bent toch altijd zo positief, hou vast hè! Ik denk dat jij een hele goede kans maakt. Veel vrouwen raken zwanger door het 1 x te doen ipv een hele reeks tussen dag 8en 18 van de cyclus, ook voor jou duim ik!
    Tina, gaan wij samen naar. Gyn? Ik mag de 30e, en jij? Ik ben benieuwd. Duimendraaien....succes!
    Juulzon, respect voor jou! Op naar nieu kansen in Gent, oh wat hoop ik op goede berichten voor jou.
    Ona,ook een knuf voor jou!
    @ all, hier, mijn regels zijn weer achter de rug, op zoek naar een ei in ronde 14! 13 was toch niet zo'n mooi getal vond ik hihi.
    Ik zit alweer op dag 8 en verwacht m'n ei altijd de 13e dag, ook hier dus al wel begonnen met elkaar heel lief te vinden:)! Roosman is eigenlijk altijd heel lief voor mij, mijn grote liefde en steun, net als jullie! Allemaal een knuffel en ik bid, duim, hoop voor iedereen!!
    Liefs Roos

12. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    @ Minnie, ik heb nog zeker een dag of tien last gehad van een opgezette buik/gas in mijn buik. Mijn buik voelde eigenlijk pas weer 'normaal' aan na mijn eerste menstruatie na de operatie (dat was na 30 dagen).
    @ Laurie, goed dat ze je HCG-waarde nog in de gaten houden! Bij mij is het nooit gecontroleerd, maar mijn kindje 'leefde' (= er was hartactie) en dan moet er direct ingegrepen worden.
    @ Tina, wat rot zeg, in al die tijd maar één eisprong! Hoe doe jij dat dan met ovulatietesten, ik bedoel, je zou bij wijze van spreken elke dag van het jaar moeten testen dan?
    @ Mar, wat leuk, op zoek naar een huisje!
    @ Hier, nog misselijk en moe, maar wel heel blij natuurlijk :).

13. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Haaaai,

Nieuwe meiden: Welkom! Ik heb 2 x achter elkaar een BBZ gehad. Eerste keer eileider besparend, prompt weer zwanger geraakt, toen eileider verwijdert. Nu in een 'probeer positief stemming' te zijn want niet helemaal lukt. We hebben zo'n mooie kans laten liggen deze maand (goede kant eisprong) en ook al maken we als nog een kleine kans...Denk dat het heel hard gaat aankomen als ik over 2 weken ongesteld wordt!

@Majo: Ik had nog wel zo'n goede hoop! Wat balen zeg! Dikke knuf!

@All: Sorry, zit echt een beetje op de zeurbank. Dus ik zit wat meer op de leesmodus de komende dagen.

Liefs, Kweenie

14. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Roos: Ik mag volgende week woensdag (17de) bij de gyn komen :) Klinkt gek, maar ik kijk er echt naar uit! Heb zo mn best gedaan de afgelopen 3 maanden om af te vallen, en teller staat momenteel beetje stil tussen 9 en 10 kg. Maar ben der zelf heel blij mee :) Hopelijk de gyn ook...

Minnie: doen waar jij je goed bij voelt meid! Als je lekker thuis wil blijven omdat je de confrontatie nog niet aankan, blijf dan lekker binnen. Ik weet uit ervaring dat sommige mensen heel lomp kunnen zijn met vragen en opmerkingen...maar er zijn ook mensen die begrip tonen en met je meeleven. Ik heb de eerste dagen ook binnen gezeten. Een week later hebben we het verteld tegen vrienden...die hadden door dat er iets aan de hand was (ze zagen dat mn auto al enkele weken voor de deur stond ;)) Ach ja, iedereen heeft tijd nodig om dit te verwerken. Het is niet niks wat je hebt meegemaakt. En alleen jij kan aangeven wanneer je er klaar voor bent.

Danabelle: tja...ik ben een wandelend goudmijntje voor de ovulatietestfabrikant :D Ik test buiten mn ongi bijna alle dagen :) Nu moet ik wel zeggen dat ik lange ongi's heb. Meestal 7 tot 10 dagen en soms nog langer. Ook al aardig wat tussentijds bloed/bruin gehad, en dan test je natuurlijk niet. Maar gelukkig kan je op internet grote pakketten bestellen en die zijn dan niet zo heel duur :D maar al bij al toch al aardig wat centjes aan uitgegeven...

Hier: net lekker een uurtje gesport :) Ja, ik wil echt die -10 kg halen :D heb ook mijn enige bewijs aan mn zwangerschap nog eens uit de kast gehaald...heb al mn positieve zwangerschapstesten van mn bbz bewaard in een doosje...is buiten mn littekens het enige tastbare wat ik heb. Word ik soms wel verdrietig van. Maar af en toe mag dat ook. Heb het nu weer netjes opgeborgen in de kast en mn happy-face weer opgezet :) Maar het doet me ook wel goed om af en toe het doosje te openen en de inhoud te bekijken. Helpt mij bij de verwerking.

En nu ga ik lekker serietjes kijken...en manlief eens lief aankijken voor een voetmassage :D

zie jullie morgen weer!

Doedels!

15. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Hoi Allemaal,

Hier weten al onze goede vrienden wat er is gebeurd, ze leven ook allemaal ontzettend mee, heb alleen geen zin om vage kennissen er over te vertellen.
    Gisteravond had ik opeens weer ontzetende last van mn rechterkant, daar waar de eileider is verwijderd, was weer te positief en had weer veel te veel gedaan, ook autorijden is nog geen pretje.
    Kan niet w88 totdat alles weer "normaal" is. Ik ben geen typ wat stil kan zitten, ik sport bijna dagelijks en nu lijk ik wel een bejaarde pfff. Weet iemand wanneer je weer mag sporten??

*Einde klaaggezang*

Tina ik zie dat jij op dieet bent, voor mijn zw.schap deed ik aan weight-watchers, was er al ruim 8 kilo mee afgevallen, er zullen er nu weer 2 bij zitten dus ben vandaag weer begonnen met punten tellen, gister nog even los gegaan met de Mac en een bak ijs als troost haha, as maandag ga ik weer naar de cursus toe, wil er nog een kilootje of 4 af hebben.
    Tja nu ik opeens niet meer zwanger ben heb je ook ineens weer andere prioriteiten, even voor de duidelijkheid ik wil wel weer heel graag zwanger worden maar wil mn lijf eerst even tot rust laten komen en mn 1e menstruatie afwachten daarna zullen we waarschijnlijk weer de 1e ronde ingaan.
    Had een hele stapel zw.schapsboeken van de bieb in huis maar heb ze maandag door iemand weer terug laten brengen.

Tina ik heb ook mn zw.schapstesten bewaard, zelfs die van Mvm, het klinkt stom maar het is een soort van aandenken.

Zo het is een heel verhaal geworden.

16. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    #216 Ona, 10 aug 2011
    Laatst bewerkt: 10 aug 2011
    Welkom Laurie en Minnie. Helaas in dit topic maar het is niet anders. Wat blijft het toch altijd heftig om verhalen te horen van vrouwen die een bbz hebben meegemaakt. Ik herken in jullie beider verhalen veel. Bij mij werd het ook gemist door de verloskundige/echoscopiste. In eerste instantie werd er ook gedacht aan een gewone mk omdat ik weefsel ben verloren en m'n bm leeg was. Na heftige pijnaanvallen ben ik in eerste instantie opgenomen en werd m'n HGC gecontroleerd. Deze was sky-high: 4000! Echter, omdat het flink dalende was werd ik zelfs naar huis gestuurd omdat ze dachten dat m'n lichaam het misschien zelf zou oplossen. Na een nog heftigere pijnaanval kon ik me weer melden op de spoedpoli van het ziekenhuis en werd het vruchtje wel gelokaliseerd. De volgende dag werd de ok uitgevoerd en bleek m'n eileider gescheurd. Ik hoop echt voor jou Laurie dat jouw lichaam het wel zelf kan oplossen. Het scheelt dat het niet in je eileider zit, die wil je het liefst behouden. Ik duim hard voor je meid!
    Minnie: klaag maar lekker hier hoor. Wij begrijpen als geen ander hoe je je voelt. Je hebt er tenslotte alle reden toe. Bij mij heeft het ook wel een kleine 2 maanden geduurd voordat ik me weer helemaal de oude voelde. Sporten mag geloof ik alweer na 6 weken maar ik zal vooral goed naar je lichaam luisteren!

Tsjonge er was veel bij te lezen meiden. Onder omstandigheden "leuk" dat jullie zo lekker actief zijn.

Tina: meid wat ben je ontzettend goed bezig. Daar heb ik veel bewondering voor. Ik heb zelf een tijdje terug veel gewicht verloren met 't South beach dieet. Wat balen voor je dat je zoveel ovulatietesten moet gebruiken. Ik hoop echt dat je mag starten met Clomid (of iets anders), dit lijkt me geen doen zo! Je hebt er iig de indicatie voor. Ik houd niet goed bij wanneer ik m'n eisprong heb. Ik ben nu aan het tempen maar ik heb wel eens gehoord dat dat ook niet helemaal betrouwbaar is.

Majo: wat balen zeg. Een dikke knuf van mij!! Ik hoop echt dat er gauw een wondertje gaat komen. Het blijft gewoon confronterend he als die datum in zicht komt. :( Gelukkig wel uitzicht op een nieuw huisje. :)

Bellerose: dus ook weer aan het proberen. Ik merk dat ik alleen tijdens m'n menstruatie m'n wens pas redelijk los kan laten, dat geeft ook weer rust gek genoeg. Maarja als dat dan weer voorbij is en je weer mag... Het duurt gelukkig niet lang meer voor je ei. Ik hoop echt dat het dit keer positief mag uitpakken.:)

Kweenie: wij zitten allebei op een onzeker wachtbankje. Ik heb ook maar 2 keer geklust en eigenlijk niet echt gelet op m'n eisprong. Gezien m'n PCOS weet ik eigenlijk enkel met ovulatietesten wanneer het precies is. Ik heb een soort schatting gemaakt maar ik denk dat ik er niet op tijd bij ben geweest. Ik mag zo rond de 19e testen (als m'n ongi niet spontaan optreedt natuurlijk), spannend voor ons beiden dus!

Mar: wat blijft het toch dubbel he. Enerzijds de spanning en anderzijds wil je het graag afsluiten en weer opnieuw beginnen en daar positief over blijven. Het klopt dat PCOS nu ook bij mij geconstateerd is. Mijn gyn zei dat het voor vrouwen met PCOS niet onmogelijk is om zwanger te raken. Het maakt het alleen niet makkelijker. Ook de leeftijd begint mee te spelen. Nou ja niks is onmogelijk. We hebben de afgelopen keer heel veel pech gehad en nu is het gewoon hopen op heel veel geluk!:)

17. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Meiden ik zie dat een aantal van jullie PCOS hebben, betekend dat dat je niet iedere maand een ei hebt?? Sorry ik weet helemaal niks daarover. Hoe zijn jullie daarachter gekomen??

Vind het zo dapper dat een aantal van jullie in de mmm zitten, ik geloof niet dat ik dat aan zou durfen.
    Maar goed ik heb nu makkelijk praten heb al een gezonde dochter van 3, daar was het in de 3e ronde raak, en bij mn bbz was het de 2e ronde raak, ben benieuwd of nu ook weer alles naar behoren werkt, maar goed eerst even aansterken en over een paar weken zien we het wel, moet eerlijk gezegd ook ff niet aan sex denken, is dat normaal?? Hadden jullie dat ook??

18. MaJo1976

MaJo1976 Actief lid

31 jan 2010
    151
    0
    16
    Zuid-Holland
    Hier ff een kort berichtje van mij. Vandaag is mn ongi eindelijk doorgebroken. Wel een hele nette ronde van 31 dagen met een lf van 14 dagen (is bij mij 9 van de 10x 12 dagen).
    Hier dus weer vol goede moed beginnen aan de nieuwe ronde, alleen als mn ei weer op dag 17 springt komt dat iets minder goed uit omdat Majoman rond die dagen heel weinig thuis is. Nou ja we zien wel hoe het loopt.
    verder behoorlijk gesloopt na een lange drukke dag op het werk. ga zo douche en dan mn bedje in, want morgen ook nog een lange dag.

Dikke knuf voor iedereen

ps sorry :) reageer gauw weer op iedereen.

19. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dag lieve meisjes!

Vind dat het wellang duurt voor er hier weer iemand zwanger is hoor...
    Dikke knuf voor allemaal en mijn uodate van Gent vinden jullie onder het topic vruchtbaarheidsbehandelingen, IVF dagblog, van omowit naar ariel colour.

Kuskus!

20. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Juulzon: heb net je hele verhaal gelezen! Was een half boek :D Maar wel fijn dat je er een goed gevoel over hebt. Vond het stukje met het vlaams accent wel amusant :D Het valt me op dat er heel veel nederlanders die zo van dat vlaamse accent houden :p Ik krijg die opmerking ook vaak (maar ik heb meer een Belgisch limburgs accentje...beetje brabants getint nederlands ;))
    Nou, op naar 12 oktober meid! Het duurt nog wel even, maar hopelijk krijg je dan een duidelijk antwoord. En ik hoop en duim heel erg voor je dat ze je verder kunnen helpen. Ik gun het je zo!

Minnie: PCOS is de afkorting voor PolyCysteus Ovarium Syndroom. Het houdt in dat de eierstokken meerdere eiblaasjes gaan produceren waardoor de kans op het doorgroeien van 1 eiblaasje kleiner word. Hierdoor springt er niet elke maand een volwassen eitje. Je heb dit in verschillende gradaties. Sommigen hebben om de 3 maanden een ei, in mijn geval heb ik dus 1 ei gehad in 11 maanden tijd. De werkelijke oorzaak van PCOS is nog niet wetenschappelijk vastgesteld. Het heeft waarschijnlijk met een insuline-resitentie en hormoonschommelingen te maken. Verder is overgewicht ook een vaak voorkomend "symptoom". Sommigen beweren ook dat het erfelijk is. Bij veel meiden hersteld de cyclus zich na het verlies van wat kilootjes, bij anderen niet. Heel veel "als" en "misschien"-en in het verhaal hè :) Tja, niemand kan een echte oorzaak geven... Maar hoofdzakelijk komt het er dus op neer dat een PCOS-er niet maandelijks een eisprong heeft en dan ook vaak last heeft van onregelmatige en lange cyclussen. (Maar ook dat is niet altijd het geval) Veel meiden weten geeneens dat ze PCOS hebben. Bij mij hebben ze het dmv een echo vastgesteld. Daarop was duidelijk te zien dat er heel veel eiblaasjes op mijn eierstokken zaten... Ik ben in tussentijd 10 kilo afgevallen en hoop dat de gyn mij woensdag verder kan helpen met clomid of iets dergelijks, en zo een eisprong gaan opwekken.

Dames, ik moet aan het werk!
    Ik lees straks weer even bij. Maar heb hier een stapel dossiers liggen...en die moeten echt vandaag gedaan worden...

Deel Deze Pagina