Jeetje weer 2 nieuwe meiden, welkom, al had het beter op een ander topic kunnen zijn, maar gelukkig kunnen we elkaar hier steunen. Joni2 en Iris ik ben hier ook net nieuw, ben 3 aug geopereerd en ook mijn rechtereileider is weggehaald, ook dachten ze bij mij eerst aan een mk maar door aanhoudend bloedverlies en hcg check er toch achter gekomen dat het een bbz was, daarentegen had ik geen pijn ( met uitzondering van 1 keer een uur flinke krampen 2 weken voor de operatie ). Wel voelde ik me niet lekker en had zeurende rugpijn en was duizelig, achteraf vallen alle puzzelstukjes bijeen. Over bloedverlies na de operatie, ik heb nu ongeveer 3 dagen geen bloedverlies meer dus iets meer als een week nog gebloed. Hoe gaat het met jullie herstel, lichamelijk maar zeker ook emotioneel?? Hier gaat het lichamelijk de goede kant op, de eerste 2 dagen had ik wel veel pijn maar toen is het al iedere dag beter gegaan, afgelopen zondag zelfs een dag naar de Efteling geweest en dat is toch heel de dag lopen, had s'avonds wel een beetje last van een zeurderig gevoel. Hebben ze trouwens ook naar jullie andere eileider gekeken of die er wel goed uit zag?? Hebben ze bij mij namelijk wel gedaan. Ik wens jullie heel veel sterkte met het verwerken ervan, gaan jullie er gelijk weer voor of w88 jullie totdat je een keer ongie bent geworden?? @Tina, ik hoop dat de buikgriep over is!! Gisteren weer naar de weight-watchers geweest en was bijna 3 kilo aangekomen dus ik weet wat me te doen staat. Ik wil er ongeveer nog 5 kilo af, maar het liefst ben ik natuurlijk weer snel zwanger, alhoewel we er nu nog niet mee bezig zijn, wil eerst weer een beetje in balans zijn. Ik denk dat we het eind volgende maand weer een kans gaan geven, het begint toch weer te kriebelen. Maar ben zo bang dat het dit keer heel lang gaat duren maar ja dat zien we dan wel.
@Jonie: Geen tampons gebruiken! Weet niet meer precies waarom maar geloof ivm infectiegevaar. Mijn cyclussen waren niet extreem afwijkend na de operaties. Een keer 40 en een keer 33 dagen. Zie ook mijn handtekening. Mijn advies is wel om even 1 menstruatie af te wachten. Voornamelijk voor je eigen gemoedstoestand. Heb je koorts? Want dat mag denk ik niet al te lang duren. Liefs, Kweenie
Nieuwe meiden welkom! hopelijk herstellen jullie snel van de ingreep en zijn jullie snel weer zwanger. Bij mij ligt het vruchtje ergens in de buikholte en wordt een afwachtend beleid toegepast dmv regelmatig HCG controle en echo. Vanmorgen weer geweest, HCG was gelukkig weer gedaald (193 nu) pas over 2 weken weer. We "mogen" dus gewoon op vakantie!
Nieuwe meiden, welkom! Hopelijk vinden julle veel steun en antwoorden hier. Hier ook inderdaad de rechter eileider verwijderd,gek hè, bij de meeste meiden zat de bbz rechts. Ik werd 9 dagen na de operatie weer ongesteld. Ik heb na de ok niet meer gevloeid. Voor de operatie vloeide ik bijna 5 weken. Ook bij mij is in eerste instantie gedacht aan een miskraam. Wij zijn er wel meteen de volgende ronde voor gegaan, ben nogal ongeduldig geloof ik. Mochten jullie vragen hebben, stel ze gerust hier hè! Majo, slapen? Wat is dat? Wakker houden die majoman! Btw, slapen lukt alleen maar beter wanneer jullie eerst de bloemetjes buiten zetten, go girl! Kweenie, zit je in de zon op je bankje?mspannend! Mijn gevoel zegt dat jij de eerste bent in de rij van de dames die zwanger raakt! Tina, vandaag kijkers,het is mooi weer,dat het meestal goed! Veel succes morgen! Mar, hoe gaat het met jou? Naast Kweenie op de bank? Ik duim voor je meid! Hier deze ronde dacht ik dat mijn ei is geweest maar vanmorgen was mijn temp maar 36.6 ipv 37.1?? Mijn temp gaat altijd meteen op dag 14 naar 37.1. Ben dus even in de war. Vanavond nog maar eens gezellig vroeg naar bed. Ik tel af tot mijn gesprek opm30 aug. @all, een dikke knuf! Heel veel sterkte bij het herstel. Neem jullie tijd,dat doe ik ook **leest onderschrift voor ** Liefs Roos
Haaai, Net terug van de kapper. Werd wel eens tijd. Zit inderdaad flink op t wachtbankje en dat vind ik maar niks. Dag 9 is echt te vroeg om te testen he? Voel verder niks. Niet anders dan anders in elk geval, al hoeft dat natuurlijk ook niet veel te zeggen. Zou in elk geval geen probleem hebben met jouw voorgevoel Bellerose!!! T liefst dan gelijk maar NU . En t liefst niet alleen. Liefs, Kweenie
Bedankt voor het verwelkomen!! Bij mij is de linker eileider trouwens verwijderd, dus dat kan ook..... Ik bloed nog maar een heeeeeeeeel klein beetje, zal wel blij zijn als ik geen maandverband meer nodig heb. Bloed nu al een maand en daarvoor ook bruinverlies (blijkbaar toch gelijk al een slecht teken). Ook ik heb veel bloed verloren, mijn hb is nu 5, dus moet weer hoger worden met tabletten. Hebben jullie dat ook (gehad)? En was dat snel weer op peil? We hebben hier dit weekend feest en heb wel erg veel zin om daar heen te gaan, maar dan moet ik me wel beter voelen als nu. De pijn valt me nu mee, heb nog wel last maar niet veel meer. Misschien bij lang staan wel. Blijkbaar komt het toch wel vaak voor, een bbz. Er zijn hier best veel meiden. Vind het wel een hele ingreep hoor, nog niet zo'n operatie als een keizersnede maar het lijkt er aardig op. Hebben jullie 4 gaatjes id buik of ook sneetjes? Ik heb 2 gaatjes links en rechts en boven en onder een snee van zo'n 5 cm. Was blijkbaar nodig om alles goed te kunnen zien en het bloed weg te halen.. Weet trouwens niet of het verstandig is om tampons te gebruiken nu, maar zelf heb ik met de pijn in mn buik daar ook geen zin in.
@Iris2009, Bij mij is ook mn rechter eileider verwijderd en ik ben ook veel bloed verloren. tijdens de operatie hebben ze bij mij 900 cc bloed weggehaald, maar is er ook nog bloed achter gebleven in mn buik omdat ze daar niet bij konden omdat het tussen mn organen zat. Ik had een dag na de operatie een Hb van 5,4 en heb ijzertabletten in bruisvorm gekregen en na 4 weken was mn Hb 8,1. Ik heb toen ook advies aan de dietiste gevraagd om mn Hb op te krikken. Heb oa roosvicee ferro gedronken, verse jus d'orange bij het ontbijt, appelstroop, spinazie etc. Verder had ik 3 gaatjes na de operatie 1 in mn navel, 1 rechts en 1 in het midden net boven mn schaamstreek. @Bellerose, vrees dat dat lastig gaat worden om hem dan wakker te houden. Hij helpt die dagen als vrijwilliger bij een festival bij ons in de wijk en is dan'van 's-ochtends 8 tot 's-avonds laat aan het werk. Zie wel wanneer het lukt en hoe veel, daarom ga ik er nu al voor een groot deel van uit dat het een verloren ronde gaat worden. @Jonie2, bij mij was 3 weken na de operatie mn hcg kleiner dan 5. Wij hebben ook eerst een menstruatie afgewacht en zijn er toen pas weer voor gegaan. Mn 1e ongi was toen 40 dagen na de operatie. @Minnie, ik ben uiteindelijk 10 weken thuisgeweest. Het lichamelijke herstel heeft best wel wat tijd gekost, deels ook door mn lage Hb en pas toen het lichamelijk beter ging, kwam het emotionele herstel pas. Maar ondanks dat het nu voor mij bijna 7 maanden geleden is heb ik af en toe best nog wel momenten dat ik het emotioneel best wel ff moeilijk heb. Zeker omdat het tot nu toe nog steeds niet raak is. @Kweenie, lekker weer naar de kapper geweest. Knap je altijd weer ff van op. Ik ga volgende als het goed is weer @Tina, hoe is het met je buikgriep? @hier, niet veel nieuws. Ongi is over dus we kunnen hier weer aan de klus. Verder morgenavond samen met mn moeder naar de musical Mary Poppins. Ga nog ff lekker onderuit op de bank en dan niet te laat mn bed opzoeken.
He dames, heel even klein berichtje van mij Buikgriep is over. Gelukkig! Heb vandaag weer gewerkt. Heb wederom niet alles gelezen (foei toch!:x) Majo: een quickie kan der toch wel vanaf? Kweenie: wat heb je laten doen bij de kapper? Me curious! Iris: Ik had een sneetje in mn navel (zie ik nu amper iets van) een gaatje rechtsonder in mn buik (is best wel lelijk littekentje, maar ik stoor mezelf er niet aan) en een mooi klein sneetje op mn schaambot. Dames...morgen EINDELIJK afspraak met gyn Oooh ben zo benieuwd! Ga nu douchen (en scheren...voor t geval dat ik weer met de benen wijd moet ) Je weet maar nooit en daarna maar bedje in. Ik hoop dat ik een beetje kan slapen. Voel me net een kind dat morgen naar een pretpark gaat! Hoewel de gyn nu niet bepaald een pretpark is! Whaahaa! See you girls tomorrow!
Nou meiden... ik heb mn gesprek bij de gyn gehad. Maar eerst... heb ik weer ... Had vanmorgen een ovutest gedaan...zie bijlage Gyn was heel tevreden over mijn gewichtsverlies. BMI van 34 word als max aangehouden door het ziekenhuis, en daar zit ik met mijn 32-33 dus mooi onder. Ik heb trouwens niets gezegd van mijn positieve test vanmorgen Was zo bang dat ze me naar huis zou sturen... dus heb gewoon gezegd dat ik al een tijdje niet meer had getest omdat mn testen toch nooit positief werden. Manlief wou dat er een echo werd gemaakt. Hij wou zien of je dat eitje zag zitten dus met het excuus "zouden de cystes op mijn eierstokken al minder zijn door mijn gewichtsverlies" een echo gehad. En........ .....wou houden de spanning erin ....... de cystes op mijn eierstokken waren weg! En er was 1 duidelijke follikel te zien aan op de linkereierstok. Gyn zei dat mijn pcos-beeld op de eierstokken verdwenen was, en dat die ene follikel in de komende tijd zou gaan springen Ben zo blij! Heb toen gezegd dat ik schrik had voor een terugval in mn pcos. Ze zei dat de kans klein was. Als ik nu ongesteld word moet ik bellen met het zh en dan krijg ik vanaf dag 10 follikelmetingen. Zo gaan ze me volgende cyclus volgen. Zijn er dan weer problemen met het doorgroeien van eitjes, dan krijg ik de cyclus erna medicatie voorgeschreven. Advies voor de komende tijd...lekker vrijen! en over twee weken een zwangerschapstestje proberen. Als ongi doorkomt even bellen voor monitoring. Dus goed nieuws hier. Ik heb met manlief afgesproken dat ik gewoon rustig doorga met afvallen. 2 modifast maaltijden en 1 normale maaltijd per dag. En klussen!
Whaaaaaaaaah, Tina! Kan er bijna wel een traantje om laten, je hebt een smiley! Hoe goed, owwwwww ik weet wat jij gaat doen vanavond hahaha....te gek! En met wat geluk nu dus met regelmaat een sprong en anders medicatie. Ik zeg het je, zwanger het jaar uit. Dat moet gewoon! Whiiiiii
Ben ook helemaal trots Mijn eerste smiley sinds de bbz! Eindelijk!!! En ook een bevestiging dat ik op de goede weg ben
Even een kort berichtje. Nieuwe meiden welkom hier, helaas onder omstandigheden treffen we elkaar hier maar ik kan zelf zeggen dat ik de herkenning erg fijn vind. Even je hart kunnen luchten is erg fijn . Tina, ook van mij gefelie! Ik kreeg spontaan een glimlach toen ik je smiley zag! Wat een goed nieuws zeg!!! Later meer ... ben erg moe vandaag dus ik ga later verder bijlezen.
Wat een goed nieuws Tina!!! Hopelijk heb je snel een positieve zw.schaps test meid. Ik denk zelf dat ik ook in mn vruchtbare periode zit, ik heb namelijk dat doorzichtige slijm ( sorry voor detail hihi ). Dus als het goed is word ik dan over ongeveer 2 weken ongesteld, want hier wordt op het moment nog niet geklust. Gister had ik een heel klein beetje bloed in mn navel van de hechting, ik denk dat mn broekrand er net had opgezeten, iemand ook gehad??? Heb gister trouwens ook wat lichte ontspannende yoga-oefeningen gedaan, is goed bevallen, ik denk dat ik maandag weer voorzichtig ga proberen te sporten.
@Minnie: hoe lang geleden is het dat je bent geopereerd dan? Ik heb nog hechtingen, dus moet ook uit kijken met mn broek.. Zou ook graag mijn normale leven weer oppakken, niet mogen tillen 3 weken lang met een kleine van 2 is niet zo makkelijk! En ik sport ook graag, maar zal nog ff rustig aan moeten doen...
Hoi Iris, ik ben 3 aug geopereerd, dus gisteren was dat 2 weken geleden. En idd met nog een kindje dat hier ook rondloopt is het moeilijk 3 weken niks te doen ( ik haat niks doen trouwens), ik heb ook nog hechtingen, alleen aan de linkerkant zijn ze al opgelost. Het verbaasd me dat een lichaam zo snel herstelt, een dag na de operatie dacht ik dat ik echt 6 weken niks kon doen, maar na een week ging het alweer zn gangetje en nu denk ik weer aan sporten. Lichamelijk valt het me allemaal reuze mee, en emotioneel wordt ook hard aan gewerkt. Heb een afspraak gemaakt met een soort alternatieve therapeut, die aan de hand van gesprekken en massage de boel weer in balans gaan brengen, ik krijg namelijk altijd ontzettende hoofdpijn en last van schouders en nek als ik niet lekker in mn vel zit
Mijn operatie is nu een week geleden en het gaat ook al een stuk beter, maar heb nog wel last van de wondjes en het is helemaal blauw/paars/geel op mijn onderbuik. Ze zijn lekker tekeer gegaan denk ik . Niks doen is ook niks voor mij, maar doe wel rustig aan met tillen en zwaar werk. En last vd schouders en nek heb ik ook! Misschien ook maar eens wat aan doen...