Tina, heb je een verzoekje gestuurd . Majo, ik had dit keer veel eerder gevoelige borsten dan normaal, dus wie weet is het een goed teken! Balen dat je je zo slecht voelt, hopelijk is het voor een goed doel. Succes met werken vandaag. Heb net gebeld voor een echo afspraak, was al zenuwachtig aan de telefoon , maar tussen 12 en 13 uur zijn ze niet bereikbaar. Zo nog een keer proberen. Man, als ik alleen al aan de echo denk wordt ik zo zenuwachtig, denk dat ik 2 nachten van te voren al niet meer kan slapen straks ....
Zo dat zijn hele mooie duidelijk testen Mar!!! Dat ziet er erg goed uit, genoeg HCG in je lichaam zo te zien, dat is een goede teken. Ben benieuwd naar jullie echo's Mar en Tina. Laurie, bloed je erg veel dan of een klein beetje elke dag? Ik heb in totaal ook erg lang bloed verloren (2 mnd) voor mijn operatie, maar steeds heel weinig. Het kan zijn dat je HB waarde zo te laag wordt, dus contact opnemen met je arts is nooit verkeerd lijkt me... zeker niet als je je er zorgen over maakt. Ik denk idd ook dat het de eierstok was, het lijkt me ook vreemd na een bbz heb er ook niks over gelezen op internet. Volgende week maandag ga ik voor controle naar de gyn + gesprek hoe nu verder. Ben benieuwd...
Wat een knallers Mar, en logisch dat je gespannen bent! Blijft toch spannend he? Ik weet van Tina dat ze aan de goede kant een eisprong heeft gehad. Ben benieuwd hoe het met jou zit. Jij voelt ook niet welke kant geloof ik he? @Majo: Spannend meid! Wie weet ben jij de volgende wel! Ik voel de ene ronde rechts duidelijk meer pijn rond/ na eisprong dan de andere keer. Dit keer weer wat meer aan de rechterkant dus vermoed dat ie daar ook gaat springen dit keer. Wat dan wel weer positief is is dat ik vandaag, op dag 16, een positieve ovulatietest heb. Dus een cyclus rond de 31 dagen! Netjes he? We gaan dit ei ook flink bestormen hoor! Al vind ik het dus wel wat enger weer. Maar misschien reageert mijn lijf inderdaad al goed en wordt het eitje door links opgevangen. Of misschien is de eisprong toch wel links ipv rechts. Of misschien springen er wel 2...t kan allemaal . @All: Stay positive!!! Kus, Kweenie
Volgende week dinsdagmiddag de eerste echo! Ben dan 6 wk en 4 dg als het goed is. Pff, nog een goede week in spanning zitten . Voel me nu prima hoor, en ik denk ook dat de knaltesten een goed teken zijn, iig dat het geen bbz is. Aan het einde van het gesprek zei ze nog wel dat ik meteen moet bellen als ik klachten krijg. Toen dacht ik wel weer even o ja, het is niet niks zo'n bbz. Ik hoop zo al een kloppend hartje te zien dan, op de goede plek! @Kweenie, goed zo pakken dat ei ! En je cyclus wordt steeds korter, mooi. Ik voel idd niet (meer) aan welke kant mijn ei is, meestal voel ik aan beide kanten wat steekjes enzo. @Tina, nu kan ik je testen wel zien. Die van vandaag klopt precies met hoe ver je bent toch? Ziet er bij jou ook goed uit! @Iris, ik had al mijn vragen voor de gyn opgeschreven. Tip van anderen hier, en daar was ik achteraf erg blij mee. Alles was ook zo snel gegaan. Bij jou was het nog heftiger zie ik (heb je eerste post even terug gelezen), dat ze jou die eerste keer weer naar huis gestuurd hebben was eigenlijk niet verantwoord vind ik. Maar gelukkig is het allemaal goed afgelopen! Misschien kun je vragen om een hsg om te kijken of je overgebleven eileider wel goed is? Kan me voorstellen dat je je daar zorgen om maakt door je geschiedenis.
Oooh mar wat leuk! Ik mag ook volgende week dinsdag! Ben dan 5w5d. De kans is groot dat we het hartje nog niet zien kloppen, maar voor mij zal het al een geruststelling zijn als ik zie dat het juist zit Spannend hè! Ik ben trouwens om 15.20u aan de beurt. Hoe laat mag jij gaan? Ik kijk er nu al zoooo naar uit!
Bedankt voor de tip het is idd een goed idee om al mijn vragen op te schrijven. Ik heb zelf zoiets van als mijn andere eileider goed is en de kans op weer een bbz dus klein, wil ik het zelf weer op de natuurlijke manier proberen. Maar heb ik veel verklevingen ed (ook vd endometriose) en weten ze het niet, dan ga ik eerst verder onderzoek laten doen. En wat is eigenlijk een hsg?? Ik heb al een dochtertje en ik vind het risico te groot om weer deze ellende mee te maken, zeker niet in dit ziekenhuis. Ik heb overigens ook een klachtenmail gestuurd over wat allemaal fout is gegaan en waarom, moet nog steeds wat horen, dus ben benieuwd... Veel succes volgende week alsvast met de echo's!! We lezen het hier wel
Ik mag om 15:00 uur! Zijn we ook nog bijna tegelijk . Hopelijk dus dinsdagavond 2x goed nieuws hier! @Iris, ben benieuwd hoe ze gaan reageren op je mail. Goed dat je dat gedaan hebt. Een hsg is een onderzoek om te kijken of je eileiders goed doorgankelijk zijn. Volgens mij spuiten ze er dan een vloeistof in en maken ze vervolgens een rontgenfoto. Majo en Bellerose hebben het gehad, die kunnen er misschien meer over vertellen. Ik heb zelf alleen opgezocht wat het was, voor het geval weer zwanger worden lang zou duren. Ik maakte me ook zorgen om mijn overgebleven eileider. Maar hopelijk heb ik het dus niet meer nodig...
Ik heb geen vervolg afspraak meer gekregen, mijn gyn was tevreden met een HCG van 17. Hij zag op de echo nog wel 2 reststukken in de baarmoeder die er nog uit moesten. Dus vorige maandag gaf hij bij de laatste controle aan dat het bloeden nog wel even kon aanhouden. Het is trouwens wisselend. Soms paar dagen veel meer dan normale menstruatie, dan weer niets, dan weer bruin enz enz. Ben echt spuug zat van het bloeden. Gisteren nog wel even geschrokken. Ik dacht doe even een kv2v5 testje om te zien dat ie wit is. Immers mijn HCG was ruim week geleden maar 17 meer. Maar ik had een vaag streepje Kv2v5 testen pas bij 25 HCG positief. Ik heb echter in verleden wel vaker vals positief getest met deze testen dus heb besloten om donderdag nog een keer te testen, heb ik dan nog een streep dan ga ik bellen voor nog x HCG prikken en echo. Hou ook nog steeds wat klachten net boven mijn lies. (vruchtje zit bij mij ergens in mijn buikholte dus volgens gyn geen direct gevaar op het knappen van iets)
@Iris: Ik ben ook heel er benieuwd of je antwoord krijgt op je mail! @laurie: Test K2V5 niet al posi bij 20? Die testen zijn in elk geval erg gevoelig, t zal me niets verbazen als ze 17 hcg ook al oppikken. MAAR....ik vind het ook wel apart dat je dik een week na de laatste meting nog positief test. Je zou toch denken dat je waardes nu dan op nul moeten zitten of hooguit rond de 5-10 hcg? En ja, dat bloeden. Pffff. Ik hoop dat het gauw ophoudt!!! @All: Vandaag weer een negatief testje. Dus ovulatie zal vandaag of morgen denk ik wel plaatsvinden. We hebben het gisteren gezellig gemaakt en vanavond nog een keer. Je weet immers maar nooit, misschien wel weer een ei van links of misschien heb ik wel een S van Supereileider op mijn linker eileider staan en zuigt ie het eitje zo op en schiet m, bevrucht en al hops zo door naar mijn baarmoeder. Visualiseren die hap!!!! Go Egg Go! Linksom, rechtsom, pingpongend heen en weer...zolang ik over 9 maanden maar een lief, gezond kindje mag vasthouden! Zucht.... wie stuurt nog even wat HCG? Oh en Majo / Tina: Ik zit klaar voor een flink virtueel stuk chocoladetaart a.s. dinsdag hoor!!! Nou ja, in de avond dan. Er moet ook gewerkt worden . Wie neemt de feesthoedjes mee? Want het MOET gewoon goed zitten hoor, bij jullie allebei! Kus, Kweenie
pff, ben even wat minder positief hier: sinds gisterenavond last van een beetje bruinverlies . Ik weet wel dat bruin op zich helemaal niet erg is, het veel vaker voorkomt etc., maar toch voelt het niet goed. Mijn bbz begon ook met bruin, zonder buikpijn ofzo. Duimen jullie voor me dames? @Laurie, hoop dat het bloeden snel ophoudt en dat je morgen wel een witte test hebt! Kan me goed voorstellen dat je het bloeden zat bent. @Kweenie, goed zo zo'n positieve instelling! Go Kweenie-ei go, je kunt het! Hopelijk werkt het. Ik ga even op zoek naar verhalen over bruinverlies met een positieve afloop, om ook weer wat positiever te worden. Anders gaan die 6 dagen nog wel erg lang duren....
O jee Mar ik hoop dat het niks is, houdt voor ogen dat bruin vaak oud bloed is en het in de meesten gevallen gewoon goed gaat, maar ja ik snap je ongerustheid, vooral omdat we die ellende al eens hebben meegemaakt. Knuf meid. Hier trouwens nog niet ongesteld, het is vandaag precies 5 weken na mn operatie, volgende week moet ik op nacontole. Heb trouwens wel af en toe het gevoel dat ik ongie moet worden maar ja dat gevoel is er al 2 weken. We hebben wel 2x geklust na de oparatie, dus niet echt veel in 5 weken dus ik verwacht niet dat het raak is, dat zou wel een toevalstreffer zijn. Ik wacht deze week nog af en misschien dat ik na de nacontrole toch maar ga testen. @Bellerose, ik kom ook uit Noord-Brabant. Jij vroeg toch of ik veel sportte? Ik sport idd best veel en ik moet zeggen vorige week werd ik wel teruggeroepen door mn lichaam, nu gaat het gelukkig weer goed, soms wel wat steekjes.
Owww Mar, dat willen we dus niet horen he! Man, ik word echt even een paar maanden terug in de tijd geslingerd! Blijven ademen lieverd en inderdaad, blijf positief! Bruinverlies zegt nog helemaal niks! Wat zegt je gevoel? En 6 dagen gaan we redden meis!!! Wacht *rent naar wachtbankje van Mar en Tina toe en ploft er gezellig naast*!! Zo, ik heb mijn ei denk ik gehad (of is nu gaande) dus ik kom gewoon gezellig bij jou en Tina zitten. En dan gaan we voor 2 supergoede echo's voor jou en Tina, en daarna blijven jullie maar gezellig even op het wachtbankje zitten voor mijn superposi test . Plus er zijn er meer die in de wachtdagen zitten...Majo? Wie nog meer? We can wait, yes we can!!!! Woot, woot! Ik ga héél hard voor je duimen dat het niets is Mar!! @Tina: Hoe gaat het met jou? @Minnie:Ik werd ook gelijk weer zwanger na de BBZ. Dus het kan wel.... Denk aan jullie!!! Kweenie
Mar: Hè gadsie! Dat wil ik ook niet horen natuurlijk! Hoe is het nu met je? Weet je...een beetje bruinverlies kan geen kwaad. Dat zal wel oud bloed zijn dat je lichaam nog even wegwerkt. Positief blijven meid! Je had zo een knaltest! Dit kan echt niet verkeerd zijn. Dat mag gewoon niet! Geeft mar dikke knuffel. Kweenie: Woot!Woot! kom jij al gezellig bij ons op het roze bankje zitten? Jaja, maak je plekkie alvast maar warm Gezellie met zn allen op ons mooie bankje! Waar blijft de rest? Hier: Boobie-alert! Zooooooow! Pijnlijk! I'm on fire baby! heb de 'do-not-touch-policy weer in werking gezet! Gisteren met mannetje naar de film geweest. Hebben voor de film zitten verzinnen over babynamen...zo leuk om het saampjes over frummel te hebben! Meisjesnaam zijn we zo goed als over uit...jongensnaam is wat moeilijker. Manlief vond mijn jongenskeuze toch niet zo geslaagd...dus we zoeken druk verder Verder alles goed hier! Heb eigenlijk geen last meer van misselijkheid ofzo. Enkel me tieten en de vermoeidheid. Dus ik mag niet klagen
Hallo dames, Ben gisteren naar het ziekenhuis geweest, en ik heb goed nieuws: een mooie zwangerschapsring met knipperlichtje gezien . Maar helaas was er ook slecht nieuws, dat op dit moment nog een beetje overheerst bij mij: nadat ze heel even naar het vruchtje hadden gekeken, zagen ze meteen een grote vochtbel naast mijn baarmoeder . Ze hebben er twee keer met twee artsen naar gekeken (en nog met een derde gyn overlegd), maar ze konden niet goed zeggen wat het nu is. Het is waarschijnlijk of een cyste aan mijn eierstok of vocht in mijn eileider. Omdat ik pas zo pril zwanger ben kunnen we niets anders doen dan afwachten, over drie weken moet ik terug komen voor een echo. Als het er met 12 weken nog zit dan kunnen ze eventueel een kijkoperatie doen. Tot 12 weken brengt dat teveel risico's met zich mee. Mijn gevoel dat er weer iets niet goed zat klopte dus gedeeltelijk wel weer. Dat is wel fijn om te weten, ik ga de volgende keer dus weer op mijn gevoel af. Hele gemende gevoelens dus hier, aan de ene kant heel blij met het knipperlichtje , maar ook bezorgd over de toekomst. In ieder geval weer geen onbezorgde zwangerschap voor ons (voor zover dat na een bbz uberhaupt nog kan natuurlijk). Duimen jullie voor me dat ons kleintje mooi doorgroeit en het vocht niet meer wordt de komende 6 weken? o, het bruin verlies is wel zo goed als over. @Kweenie, welkom op ons wachtbankje! Ik zit er dus nog wel even, dus wat gezelschap is zeer welkom! @Minnie, spannend, het zou heel goed kunnen hoor! Ik ben erg benieuwd naar je test. @Tina, haha, wat omschrijf jij alles toch altijd leuk . Ik heb continu een beetje last van mijn boobies, maar nog niet heel erg. Ben benieuwd naar jullie namen straks! Ik begin me nu af en toe een beetje naar te voelen, nog niet echt misselijk, maar soms een beetje weeig ofzo. Hopelijk blijft het daarbij!
@Mar, fijn dat je gister al terecht kon voor een echo. Super dat je een mooi knipperlichtje heb gezien alleen wel spannend wat dat vocht dan weer is. Ik ga heel hard voor je duimen dat je frummel gewoon heel netjes doorgroeit en dat er verder niks aan de hand is. @Tina, fijn dat je je goed voelt en alleen last heb van je boobies en vermoeidheid. Nog een paar dagen en dan ook jij je echo. @Kweenie, succes op het wachtbankje? Weet niet meer wie er om vroeg maar een HSG is een eileideronderzoek. Tussen dag 5 en dag 12 van je cyclus krijg je dat. Via een slangetje brengen ze met druk vloeistof naar binnen en via het rontgenapparaat kunnen ze zien hoe de vloeistof via je baarmoeder door je eileider(s) gaat. Ik vond het geen verschrikkelijk onderzoek. Op het moment dat het gebeurt heb je wel krampen die te vergelijken zijn met behoorlijke ongikrampen. @hier, is het broekloeren weer begonnen. Eergister een sliertje rood inwendig en gister wat roze/bruinrood slijm van binnen. Vandaag 11dpo en had nog wel een klein beetje bruin van binnen. Heb vanmorgen ook getest maar die was witter dan wit. Dus vermoed dat de ongi er gewoon weer aankomt. Wacht het maar af kan toch niks anders doen. Borsten zijn nog wel gevoelig. Verder tot eergister niet echt lekker geweest. Misselijk en diarree. Majoman is ook 2 dagen thuis geweest met behoorlijke diarree, dus denk dat we beide een virusje te pakken hadden. Vandaag maar genieten van mn vrije dag en lekker rustig aan. Rustig afwachten op wat er komen gaat (ongi of toch nog een posi test, denk eerder de ongi)
Ooooh mar, wat heerlijk! Een knipperend lichtje! Wat ben ik blij voor je! Niet teveel zorgen maken hoor! Ook niet over dat vocht! Positief blijven denken nu! Hier alles okidoki. Mannetje heeft mn 9 maanden dagboek opgehaald, dus daar kan ik straks in gaan neuzen. Manlief vond het wel een leuk boekje sms'te die. Ik moet nog even wachten. Nog tot 16u werken... En heb dus heeeeeeeeelemaal geen zin meer! Tijd voor weekend zou ik zeggen!!! Nog even doorbijten. Gisteren te horen gekregen dat onze bouw vertraging oploopt...ze zijn nog geeneens begonnen... Normaal zouden ze in oktober beginnen, maar aangezien nog niet genoeg verkocht was in het blok voor ons, gaan ze nog even wachten. Aan de ene kant wel fijn, want dan kunnen we extra sparen...aan de andere kant jammer, want dan zal frummel toch eerst in een ander huis slapen. De babykamer zal dus nog even moeten wachten. Die laat ik pas leveren in het nieuwe huis. Ga niet dubbel verhuizen. Dus maar eens op zoek gaan naar een mooi wiegje. Maar ik ga weer aan het werk...heb nog wat dossiers weg te werken voor het weekend...
Even snel tussendoor. Mar!!! Geweldig nieuws! Alleen dus dat vocht. Kan het erg veel kwaad? Houd vast aan het knipperlichtje! Kus
Hey Mar wat fijn dat je een hartje hebt zien kloppen zeg!!! En dat het dus op de goede plek zit . Wat raar van dat vocht, maar dat komt vast wel goed en anders halen ze het weg. Ik snap wel dat je je er zorgen over gaat maken... Blijkbaar kan het niet normaal he. Als het allemaal maar goed afloopt, is het de moeite dubbel en dwars waard moet je maar denken... Ik voel me op dit moment heel goed. Geen last van hormonen, heeeeeerlijk! En verder ben ik wat kilo's kwijt, daar wordt je ook altijd vrolijk van Zit gewoon echt lekker in mijn vel nu. Hoop dat zo blijft voorlopig. Maandag naar het ziekenhuis, ben benieuwd. FIjn weekend allemaal en ik duim voor iedereen!!!
Haaai, Zo ben ik weer. Even verder op Mar dr verhaal. Wat ik me nu nog afvroeg. Konden ze ook nog herleiden welke kant je eisprong is gewest? Aan het vochtverhaal af te lezen waarschijnlijk de goede kant? Ben wel erg nieuwsgierig. Men zegt dat de overgebleven eileider de functie overneemt maar heb nog nooit praktijkvoorbeelden gelezen waarbij dat ook echt was gebeurd. @Tina: Jij ziet het echt helemaal zitten he? Superpositief!! En waarom ook niet? Maar heerlijk om te lezen!!! Kom op met die echofoto's!!!!! @Majo: Balen van die omotest! Maar inderdaad geen bloed geeft moed, het kan!!!! @Minnie, Ona, Roos, Iris, Laurie, Jonie, Juulzon, hoe is het met jullie? @All: Hier denk ik rechts (verkeerde kant dus) weer een eisprong gehad. Althans, ik heb weer het beurse gevoel aan die kant. Gelukkig niet zo erg meer als in het begin. Aan de andere kant voelt het links af en toe ook wel wat gespannen en nu tintelt het in heel mijn buik. Dus tsja... En hé, misschien word ik wel het praktijkvoorbeeld van aan de ene kant een sprong en aan de andere kant de bevruchting . Gewoon maar afwachten he? Fijn weekend meiden! Kweenie