Zo, inmiddels toch een stuk terug gelezen. Goed om te lezen dat er toch al weer aardig wat meiden al weer zwanger zijn, geeft de burger moed Gefeliciteerd voor alle zwangere dames!! @Laurie Thnx! Fijn trouwens dat jij zo snel zwanger bent geworden! Mooie testen. Vanmorgen voelde ik me nog erg goed, nu inmiddels wel weer een beetje beroerd. Vooral veel pijn bij de sneetjes. Half uur geleden 2 paracetemol genomen maar merk er nog niet veel van Heb ook best nog wel veel gedaan vandaag dus ik denk dat ik me toch iets rustiger moet houden. Ik zat er eerst aan te denken om dinsdag weer te gaan werken, maar misschien toch verstandiger om een weekje thuis te blijven. Moet met de fiets-trein-fiets naar m'n werk en denk dat dat toch nog een beetje te veel is. Hoe hebben jullie dat gedaan?
@Poemi, welkom hier en klets rustig mee. Ook je vragen gewoon stellen. Ik ben uiteindelijk na mn bbz 10 weken thuisgeweest. Maar dit kwam ook doordat ik heel veel bloed ben verloren bij mn bbz. Op het moment van opereren was mn bloeding nog actief. Ik zou als ik jou was het nog wel zeker een week rustig aan doen en zeker nog niet gaan werken. Het is niet niks wat je hebt meegemaakt en ook de operatie is best wel heavy. Is het bij jou een eileidier-besparende operatie geweest of hebben ze je eileider moeten verwijderen? @Laurie, dat zijn een paar duidelijke testen. Gefeliciteerd meid. @Bellerose, hoe is het bij jou. Jouw nod nadert toch ook? @hier, gaat het prima, voel me goed. Weinig last van klachtjes dus tot nu toe scheelt dat wel. Sinds deze week doen mn borsten best wel zeer en ook mn tepels zijn gevoeliger aan het worden. Mn borsten lijken ook wat groter te worden. Af en toe heb ik wat last van steekjes en krampjes in mn onderbuik en heel af en toe een vlaag van misselijkheid. Doordeweeks ben ik 's-avonds na mn werk wel erg moe en zit ik tegen een uur of 9 echt te vechten om mn opgen open te houden, maar opzich valt de moeheid mee. Verder af en toe ook best wel wat angst. Zit het wel goed, doet ukkie het ook goed. Vind het vooral spannend of over 2 weken met de echo het hartje wel klopt, maar vooral of het wel op de goede plek zit. Vind deze weken naar de echo toe wel redelijk snel voorbij gaan daarbij scheelt het dat ik het ook best wel druk heb, dus daardoor gaat de tijd ook snel. Nou ga nog ff lekker genieten van het mooie weer. Tot gauw
Welkom Poemi, lucht maar lekker je hart hier. Ik heb het een weekje rustig aan gedaan na de operatie, ging na een paar dagen wel alweer autorijden maar bij ieder hobbeltje deden de wondjes zeer, dus neem je tijd meid!
Bedankt voor de reacties! @MaJo Fijn dat je inmiddels weer zwanger bent. Kan me erg goed voorstellen dat die weken tot de echo erg spannend zijn, zie daar nu ook al tegenop mocht ik weer zwanger worden. Je bent nu in ieder geval al een week verder dan bij je bbz, dus dat is toch wel hoopvol? Ik heb een eileider besparende operatie gehad. De bbz zat heel gunstig, aan het einde van de eileider dus ze hebben hem eruit kunnen trekken/duwen. Niet hoeven snijden/branden. Er is dus verder weinig schade aan de eileider. Donderdag op de echo hadden ze al vocht in m'n buikholte gezien, en vrijdagochtend begon ik ook al behoorlijke buikpijn te krijgen. Toen stond de operatie al ingepland en daar bleek dat er ook al aardig wat bloed in m'n buik zat wat dus die buikpijn verklaarde. Ze zijn er bij mij dus gelukkig op tijd bij geweest, dus dat scheelt al wel. Maar kan me voorstellen dat bij veel bloedverlies het herstel een stuk langer duurt. @Minnie Ook weer zwanger zo te lezen. En gelijk na je bbz al. Wanneer mag jij voor de eerste echo? Hebben jullie trouwens op je werk verteld dat je een bbz hebt gehad? Ik twijfel nogal, want dan is ook wel gelijk duidelijk dat we voor een tweede bezig zijn.
Lieve meiden...1 dag voor mijn nod..IK BEN ZWANGER!!!! Ik, die precies 1 jaar geleden werd geopereerd aan een bbz die over het hoofd werd gezien en waarvan ik het vanaf het begin al wist! Ik, die tranen heb gelaten..zoveel als alle forumdames bij elkaar, die na 15 jaar tobben eindelijk beter werd na intensieve therapie en een bbz kreeg in de eerste ronde! Ik, ik geloofde er niet meer in. Ben overtuigd van een dominante eierstok rechts en heb daar geen eileider meer. Ook deze maand bij het samenlevingsonderzoek een ei op rechts! Ik, die afstand wilde nemen van dit forum, maar nachtenlang hier rondzworf. Meiden, ik wordt gek!! Gister naar de acupunctuur want kon niet meer slapen....maar ik ben gefopt?? Ik heb naar klachtjes gezocht maanden lang..meer dan je kan bedenken...en nu?? NIKS!! Geen zere borsten, niet misselijk, geen zere tepels, geen krampjes, geen rozeverlies, niet duizelig of weet ik veel......kom maar klachtjes, ik zal jullie omarmen!! Heb zelfs wijn gedronken van de week, ik wist toch dat het weer niet raak was.. Ik kan niet meer helder nadenken, ik heb zomaar even getest zodat de teleurstelling wat minder zou zijn morgen. Roosman is naar mijn zus om mijn fiets op te halen...... Men.....niet te geloven.....IK ben helemaal beduusd... Ik heb vanmiddag nog een gesprek gehad met vriendin, ik wilde naar het buitenland, IVF, zelf betalen, kan mij het schelen..maar ik wil zooooo graag!! Overwegen om naar een academisch ziekenhuis te gaan, second opinion...echt, ik ben BLIJ!! Ik laat snel van me horen, Meiden een knuffel voor iedereen!!
@Bellerose Oh, wat fijn meid!! Het is je echt gegund! Zeker na alles wat je hebt meegemaakt Geniet ervan!
@ Poemi, welkom hier en veel sterkte komende tijd. Fijn dat je eileider iig bespaard is gebleven. Ik ben ook een week thuis gebleven na de operatie, maar was erg veel bloed verloren en ben dus achteraf wel een beetje te snel weer aan het werk gegaan. Doe het rustig aan!! @Majo: kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, duurt ook best lang voordat je een echo krijgt hoor. Al die tijd in onzekerheid. Maar goed als je je verder goed voelt, is er ook geen reden om aan te nemen dat het niet goed zit moet je maar denken... @ Bellerose dat meen je!! Wat een goed nieuws meid, gefeliciteerd!!!! Oh wat fijn voor je zeg. Spannend nu, ik hoop dat alles goed mag gaan. Jeetje de een na de ander wordt gewoon zwanger .
Whaaaaah Roos, ik ben zo blij voor je! Gefeliciteerd!! Zelf moet ik nu echter even wat afstand gaan nemen. Ik gun het jullie allemaal stuk voor stuk maar 6 achter elkaar? Dan wordt het toch wel een tikkie pijnlijk als je niet mee kunt praten over misselijk zijn en zere borsten..... Hopelijk begrijpen jullie dat mijn positieve flow, gelet op mijn eigen bbz, even vee te zoeken is en dat dat los staat van blij zijn voor jullie. Daag lieve meiden, steun elkaar en de nieuwelingen. Ik ga even op radiostilte, tot ik mezelf weer in de hand heb, en spreek jullie over een poosje weer. Oh en naturlijk heel veel genieten! Liefs, Kweenie
Dankjewel lieve meiden. Lieve lieve Kweenie, wat voel ik met je mee. Als geen ander weet ik hoe het is, hoeveel pijn het doet wanneer het bij anderen wel lukt en bij jezelf niet. Ikzelf ben verdronken in verdriet en wat heb je me vaak uit de put gepraat. Ondanks dat ik hier niet altijd schreef ben je altijd naar mij blijven vragen, net als Majo. Stiekem las ik toch mee op de achtergrond. Ik wil je laten weten dat ik onwijs veel aan je denk. Ook bij jou komt het goed. Vanmorgen nog heb ik mijn maansteen onder de kraan gewassen. Ik heb hem vorige maand gedragen, deze maand niet. Wel acupunctuur gedaan. Ik zou je mijn maansteen heel graag willen toesturen als dat mag. Wie weet helpt het. Want lieve Kweenie, ook jou gun ik het zo!! Hele dikke knuffel voor jou!
Bellerose: wat super voor je! Gefeliciteerd Kweenie: ik snap je helemaal. Op een ander forum waar ik sinds de geboorte van onze dochter actief schrijft werd iedereen maar zwanger van nr 2 en bij mij bleef het uit, werd het een mk of een bbz. Ik werd daar ook erg verdrietig van. Sterkte en ik hoop dat je toch blijft komen en dat het voor jullie ook heeeeel snel raak mag zijn. Majo: krijg je na je bbz niet een vroegere echo? ik ga morgen denk ik bellen en hoop daar eigenlijk wel een beetje op....
WHAAHOOWWWW Bellerose wat een super nieuws Meid het is je super gegund. arghhh zit hier te shaken op de bank. Ben zo blij voor je. Weet je ook wanneer je bent uitgerekend? @Kweenie, snap heel goed dat het nu ff heel moeilijk is voor je. Neem de tijd en rust die je nodig hebt en hopelijk kom je ons heel gauw vertellen dat het ook bij jou weer raak is. Dikke knuffel voor jou. @laurie, je krijgt idd vaak een vroege echo als je weer zwanger bent na een bbz. Ik kon evt ook al morgen, maar dan kon ik zelf niet ivm een cursus waar ik niet onderuit kan. Dus vandaar dat ie nu volgende week is. Zkh gaf ook aan dat bij een hele vroege echo de kans erg groot is dat je nog geen hartje ziet en daar weer spanning door komt. Krijg mn echo nu met 7w4d en dan is de kans ook zeer groot dat het hartje te zien is. @hier, vandaag 6 weken. Voel me verder prima op wat last van mn borsten na. Vannacht ook goed geslapen ondanks dat ik er om 2 uur uit moest om naar de wc te gaan. Verder niet veel nieuws hier. Fijne dag allemaal.
Ik heb gebeld en kan 7 oktober voor een echo komen, ben dan 5 weken 4 dagen. Dit is puur om te kijken of het op de goede plek zit. Een week of 2 erna krijgen we dan de "normale" echo.
Wat een super geweldig nieuws Bellerose! Van harte gefeliciteerd meid. Poemi, ik heb eigenlijk mn 1 echo al gehad. Ik kwam op nacontrole bij de gyn ( 6 WEKEN NA OPERATIE ) en zei dat ik weer zwanger was, dus ging ze gelijk kijken, het zit iig al op de goede plaats. Woensdag krijg ik mn 2e echo en dan hopen we een mooi kloppend hartje te zien. Ben best wel zenuwachtig pfff
@Minnie Wat fijn dat je al gezien hebt dat het op de goede plaats zit. Nu alleen dan nog de spanning voor een kloppend hartje, maar dat gaat vast ook helemaal goed komen! Heb jij trouwens een eileiderbesparende operatie gehad of is hij helemaal verwijderd? En je mocht dus gelijk weer voor een zwangerschap gaan? @Laurie Fijn dat je ook al zo vroeg een echo krijgt. Heb je in ieder geval zekerheid dat het op de goede plek zit. Bij mij hadden ze in het ziekenhuis aangegeven dat ze pas met 7 weken een echo maken, maar hoop toch stiekem dat het tegen die tijd ook iets eerder kan... Even wat algemene vraagjes: Hebben jullie een eileider besparende operatie gehad of is hij verwijderd? Hoelang hebben jullie nog bloedverlies gehad na de operatie? En was dit dan gelijk een menstruatie, of kwam die later pas? En als je een eileider besparende operatie hebt gehad: Hoe lang heeft het geduurd voordat het HCG op een goed niveau was? Het bloedverlies is bij mij al wel wat minder, nu vooral nog oud bloed. Maar denk dat ik pas een echt menstruatie krijg als m'n HCG weg is, of hoeft dat niet? Donderdag voor het eerst bloedprikken dus dan weet ik hopelijk meer. Sorry voor alle vragen, maar weet niet waar ik ze anders kwijt kan.
Poemi, ze hebben bij mij mn rechtereileider weggehaald. Ik heb nog zo'n 9 dagen bloedverlies gehad na de operatie, leek niet op ongesteld zijn. Was meer oud bloed en soms stolsels wat eruit kwam.
@Poemi, bij mij is mn eileider verwijderd en ik heb tot een dag of 5 na de operatie bloed verloren. Mn 1e ongi kwam 40 dagen na de operatie. Daarbij heeft mn hcg er een week of 3 over gedaan om te zakken tot kleiner dan 5. Wij kregen het advies om 1 menstruatie af te wachten voor we er weer voor mochten gaan. Ik weet dat Kweenie eerst een besparende operatie heeft ondergaan en die mocht er gelijk weer voor gaan en die was ook gelijk weer zwanger, alleen bleek dit weer een bbz te zijn in dezelfde eileider en is bij haar de eileider toen verwijderd. (Kweenie, schrijf dit op omdat je gisteren vertelde wat afstand te nemen) @Tina, waar ben je????? @Bellerose, kan je het al een beetje bevatten dat je nu zwanger bent. @hier verder niet veel nieuws. Voel me prima. Tis dat ik weet dat ik zwanger ben en mn borsten dit ook laten merken anders zou je denken dat er niks aan de hand is. Fijne avond
Hebben jullie deze zwangerschap ook lang doorgetest? en werden ze deze keer wel sneller donkerder? bij mij bbz werden ze namelijk maar heel traag donker. Nu zit ik op 15 DPO en zijn ze nog niet knal en vraag ik me af of het toch weer niet goed is....
Dames, bedankt voor de info. Het is toch even afwachten hoelang het allemaal gaat duren. Vanmorgen toch nog een zwangerschapstest gedaan en het streepje was best wel vaag. Zaterdag was ie al een stuk lichter, maar nu helemaal. Hopelijk een goed teken. @Laurie Bij 15 DPO hoeft ie toch ook nog niet knalpositief te zijn? Door deze onzekerheid duurt die 1,5 week tot de echo helemaal lang. Misschien kun je morgen gewoon even bellen? @MaJo Fijn dat je je zo goed voelt
Poemi, bij mij is mijn rechter eileider weggehaald, ik vloeide al 4 weken maar de bbz was over het hoofd gezien. Na de operatie was mijn test meteen omowit en heb ik geen druppel meer gevloeid. Wij mochten er meteen voor gaan, 30 sept 2010 ben ik geopereerd en nu een jaar na de operatie weer zwanger. Ik heb regelmatig steekjes links en ben eigenlijk doodsbang.. Laurie, ik had bij mijn bbz op de dag van mijn nod een knaltest die steeds donkerder werd, nu weer. Ik probeer te genieten maar is best eng. Voel je je goed? Majo, fijn hè!! Niet te geloven hoor. Ben helemaal de kluts kwijt. Ik slaap niet!! Zo druk in mijn hoofd, verde alleen licht gevoelige borsten, verder helemaal niets. Jij binnenkort een echo, leuk!! Ik krijg hem dinsdag as, ik heb dan een afspraak bij de gyn, neem aan dat ze even kijkt Voor alle meiden een dikke knuffel, voor Kweenie nog een extra!