Zwanger worden na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kweenie, 7 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    @ Bellerose: ja voel me prima, maar ben wel weer erg onzeker. Terwijl ik "in het echt" altijd zo zelfverzekerd ben.

Hoe voel jij je?

2. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Hey laurie, ik denk zelf niet dat je aan de hand van een test kunt zien of het goed of fout zit, het komt goed meid!
    Ik heb nu steeds steekjes links. Ik heb ook te veel gelezen hoor, er zijn schrikbarend veel mensen met 2 x een bbz maar daar gaan we niet vanuit hè:)..al vind ik die steekjes heel eng.
    Bij mijn bbz had ik zulke steken opeens dat ik met de telefoon in mijn hand stond om 112 te bellen, ik had pijn niet normaal. Ik begon helemaal te trillen en te braken en ging zowat onderuit van de pijn....
    En toen was de pijn opeens weg?? Pas 4 weken later met spoed geopereerd. Anyway..zit heerlijk met een kruik op de bank:) voel me goed!

3. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    hahah heerlijk klinkt dat.

Ik had trouwens met mijn bbz helemaal geen pijn, dus kun je nagaan hoe verschillend het is. Ik weet alle waarheden ook wel en ook dat testen niets zeggen. Maar ik wou dat ik weer zo onbevangen zwanger kon zijn als toen van Laura. Toen wist ik helemaal niet dat er zo vaak iets mis ging. Sterker nog we zijn toen dag na de eerste echo getrouwd, dat zou ik nu echt noooooooooit meer durven:D

Maar ik ga proberen ook te genieten en vooral van het feit dat het weer gelukt is en ons weer een kans op een goede zwangerschap is gegund. Hoop zo dat het voor de andere meiden hier ook snel zo zal zijn.

4. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Kan toch niet helemaal wegblijven hier....
    Maar reageer even niet op (alle) zwangerschapsperikelen als jullie het niet heel erg vinden en ook niet heel vaak (nogmaals ik gun het jullie echt met alle liefde van de wereld maar ik doe mezelf er niet zo'n groot plezier mee om alle pijntjes en kwaaltjes te lezen) :).

Ik heb inderdaad een besparende operatie aan mijn rechter eileider gehad. En het enige advies die ik kan geven is: "Neem ten minste 1 ronde rust! Liever nog 2 of 3 rondes!" Tegen mij is 2 weken na de operatie al weer gezegd dat we weer groen licht hadden. Prompt raakte ik daarna weer zwanger en helaas voor mij zat het op exact dezelfde plek!! 1 februari had ik de eerste operatie, 7 april (data weet ik niet meer exact zeker) de 2e operatie. Ik ben dus na de operatie niet meer ongesteld geraakt en zat op een cyclus van 40 dagen. Geloof dat ik een week na de operatie weer op <5 HCG zat maar ik had ook geen hoge startwaarde (nog geen 300 HCG). Het bloeden hield vrij vlot op na de operatie.

Het kan overigens wel zo zijn dat je na circa 2 weken (nadat HCG < 5 is) een tussentijdse bloeding kunt krijgen. Vaak met wat grijzige afscheiding. Dit schijnt te komen door de afbraak van het baarmoederslijm dat zich heeft opgestapeld in je baarmoedermond. Zoiets althans :). Dit kan maar hoeft dus niet (bij mij dus niet).

Nu is het trouwens niet gezegd dat jou, of wie dan ook, hetzelfde kan overkomen. Waarschijnlijk heb ik echt gewoon vet domme pech gehad (welke ei spring nou gelijk wéér aan de beschadigde kant...) maar toch vraag ik me soms wel af: "Is het gewoon niet te snel gegaan..." Dus vandaar dat mijn advies is om niet gelijk weer aan de slag te gaan.

@Bellerose: Ik zag je bericht over je maansteen. Meen je dat nou echt dat je die aan mij wilt geven? Wil je de maansteen niet zelf dragen meis?

Het is een goede steen voor vrouwen die zwanger zijn of willen worden en ondersteunt de zwangerschap, de bevalling en borstvoeding. Fysiek werkt maansteen ontgiftend en activeert de pijnappelklier en zorgt hij voor evenwicht in het hormonale stelsel. De steen heeft een positieve invloed op de spijsvertering en de voortplantingsorganen en vermindert vochtophoping.

@All: Denk aan jullie!!!

Liefs, Kweenie

5. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dag lieve meiden,

Gefeliciteerd allemaal met de zwangerschappen! Wow! Had een tijdje niet gelezen (zat / zit ook een beetje in een dipje... voor ons wordt het strax de 4e IVF / ICSI , zelf betaalde poging :( in Gent.... ALS het door mag gaan en we geen chromosoom-afwijking hebben... volop onzekerheid dus... Mijn BBZ-operatie was eind februari...en rechtereileider is weggehaald. Heb wel een regelmatige cyclus nu, positieve ovu-testen, maar geen resultaat tot nu toe. In Gent noemen ze het tot op heden 'onbegrepen infertiliteit'...
    12 oktober krijgen we uitslag van bloedonderzoek. Misschien werkt de maansteen ook wel voor ons.... Zal eens kijken.

Anyway, hoop dat 'We' (nog niet zwangeren na de BBZ) jullie gauw volgen!
    Geniet van de groeiende buikjes.

xxxx

6. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wat is dat toch met die rechter eileider? Geloof dat het bij iedereen hier dus rechts zat, apart..

@Kweenie Lief dat je toch zo uitgebreid op me reageerd :) Als ik het goed lees ben jij de enige die ook een eileider besparende operatie heeft gehad (in eerste instantie dan). Heftig dat het daarna gelijk weer niet goed zat :( Mijn HCG was ook niet echt hoog, dag voor de operatie 287, dus hopelijk zakt het bij mij ook zo gauw als bij jou. Het bloeden is bij mij nu ook wel gestopt, maar ik vroeg me idd af of je dan eerst ook nog ongesteld wordt, maar dat hoeft dus niet. Ik weet niet of ik één ronde kan wachten, wil het zo graag weer :( En bij een latere ronde kan het eitje net zo goed weer aan de verkeerde kant komen toch? Nu maar hopen dat je later niet tegen mij hoeft te zeggen: Ik zei het toch? :) Veel sterkte meid, en ik hoop dat het bij jou ook weer snel raak mag zijn en dat je lekker met de andere zwangere dames hier mee kunt kletsen over kwaaltjes :)

@Bellerose Wat goed dat je al zo snel een echo krijgt! Hopelijk kun je daarna echt van de zwangerschap gaan genieten. Al blijft het misschien wel spannend totdat je ook het hartje hebt gezien.

@Laurie Dat onbevangen gevoel ben je idd wel kwijt na zoiets. Je weet altijd wel dat er iets fout kan gaan, maar je wordt er pas echt bewust van als het bij jezelf of echt in je nabije omgeving gebeurt :(

@Juulzon Jeetje meid, wat heftig allemaal! Was je voor de bbz ook al onder behandeling? Of is dat pas na de bbz gekomen? Oh, zie nu pas aan je onderschrift dat je al vrij lang bezig bent :(. Erg verdrietig dat als het dan eindelijk raak is het eindigd in een bbz...

7. Huis van Puck

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Kweenie, die maansteen is voor jou!!
    Pb me even een adres waar ik hem naar toe kan sturen, hij is echt heel mooi. Met een hangertje voor aan een ketting of met een speldje aan je ondergoed. Beloofd is beloofd!! Knuf!!

8. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Meiden heb vandaag mn echo gehad en ze hebben een hartje zien kloppen, ben helemaal in de wolken, ze dacht dat ik nu zo'n 6 a 6,5 week zwanger was aangezien het nog ieniminie was, over 3 weken heb ik de termijnecho. pffff wat was ik zenuwachtig zeg!

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    *breekt in*

minnie, wauw ! Ik zag je naam staan en moest even kijken hoe het met je ging.

Geweldig je bent zwanger, gefeliciteerd.

Alle andere meiden die zwanger zijn ook gefeliciteerd en de rest een dikke knuffel

10. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Lieve lieve lieve meiden!

Sorry dat ik al een paar dagen niets heb laten horen, maar ik ben zoooooooo ziek... voel me zo beroerd dat ik me ook niet kan concentreren op wat jullie allemaal schrijven. Dus heb beetje scannend gelezen. Srry dat ik niet op iedereen reageer...

Bellerose: waaaaaaaaw! In deze beroerde dagen tover jij een glimlach op mn gezicht! Wat ben ik blij voor je meid! Wat een fantastisch nieuws!

Kweenie: meisie toch! Natuurlijk begrijpen we dat dit erg pijnlijk is voor je. Weet dat ik aan je denk. En ik duim en hoop dat ook jij snel een mooie roze test kan laten zien. Het is je zo gegund!

Poemie: welkom...ik zie dat je al aardig meebabbeld. Wou je even de volgende raad meegeven...neem je tijd om dit te verwerken. Zowel lich. als psych.! Wat je hebt meegemaakt is niet niks. Dit heeft tijd nodig... hoe goed je je nu ook voelt...ik heb mn "klop" ook later gehad. Niemand kan je zeggen hoe je hier het beste mee kan omgaan. Maar neem je tijd...

Juulzon: ik hoop dat voor jou ook snel de zon mag schijnen. Ben benieuwd naar de uitslag van de onderzoeken.

Meiden ik ga weer liggen...bleeeeeeh-gevoel zet weer op. Helaas...

11. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Hey Ikdus, wat leuk dat je me nog kent, heb eigelijk nooit meer iets gepost in jullie topic. Doe de meiden de groeten!!

12. AnnekeLoes

AnnekeLoes Actief lid

10 apr 2010
    369
    0
    0
    Hoi dames,
    Op advies van een medeforumganger hierbij mijn verhaal. Hopelijk hebben jullie positieven verhalen en word ik weer wat vrolijker
    Hoi hoi,

Ik vertel dit omdat ik er enorm mee zit en me af vraag of mijn gevoel wel ''normaal'' is...

We zijn nu 2 jaar geleden gestopt met de pil , vorig jaar oktober werd ik ongesteld maar midden in de cyclus had ik last van mijn buik/bruine afscheiding veel en lang. En toen bleek ik dus zwanger te zijn na vele testen... Wij helemaal gelukkig maar er klopte iets niet, het voelde niet goed en dat bleek dus ook wel......
    Na wat echo's en testen in het ziekenhuis bleek het ook niet goed te zijn. Waarschijnlijk had ik al een miskraam gehad en ik kreeg om de 2 dagen nieuwe testen enz.Het ging beter en de klachten verdwenen een paar dagen waarschijnlijk was het nu ''opgelost'' ik moest het in de gaten houden en als ik weer enorme buikpijnen kreeg naar het ziekenhuis komen. Na het weekend ging het helemaal mis, ik vloeide helder rood veel bloed en had weer enorme buikpijnen. Naar de EHBO en binnen 1,5 uur lag ik al op de O.K. Maar goed ook want ik liep al helemaal leeg, ik had dus een buitenbaarmoedelijkezwangerschap gehad en was nu mijn rechter eileider kwijt. Na deze heftige periode ging het weer goed met me en wilde we weer gaan proberen zwanger te worden. Afgelopen Juni hadden we een postieve test, weer in de wolken en het voelde goed!!! Alle klachtjes die je maar kon bedenken en ik was er gelukkig mee!!! Onze 1e echo was super, het kindje was alles goed mee en het hartje klopte, hij was wat klein maar er werd gezegd met zo'n krachtig hartje zien we vaak wel dat het goed blijft gaan, helaas bleek dit dus niet zo.
    Bij 9,5 weken zwangerschap kregen we tijdens de echo te horen dat ons kindje was overleden , waarschijnlijk was hij al een klein weekje dood maar mijn lichaam had geen signaal doorgegeven. het hartje klopte niet meer. We waren/zijn enorm verdrietig en geschokt. Met 10 weken verloor ik het vruchtje spontaan, gelukkig ook geen curretage gehoeven...
    Alles en iedereen om ons heeft net een baby;tje gekregen of is alweer zwanger. Ik gun het ze enorm , kan enorm genieten van hun kids. Maar soms heb ik echt van die buien dat ik me enorm K*T voel!!! Wij hebben een enorme kinderwens en hebben gewoon pech gehad en het zal wel een redenen hebben maar we hopen ook op een wondertje van ons zelf...
    We hebben nu ongeveer 2 maanden geleden de miskraam gehad en onze vrienden en familie is enorm lief en houd er enorm veel rekening mee.
    Maar soms ben ik enorm down. Ik ben geen zeurkont en het gaat altijd ''goed'' met me, wil niet klagen enz maar volgens mij gaat nu niet zo goed met me....
    *weer aan de klus............(helaas...)

13. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Jeetje meid wat een verhaal!! Dikke knuf
    Weet niet wat ik moet zeggen!

14. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @AnnekeLoes Jeetje meid, wat heftig. Na een bbz helemaal blij met een mooie echo, en dan eindigd het zo :( Het mooie van een forum is dat je voor ons geen mooi weer hoeft te spelen. Dus als je je niet goed voelt, gooi het bij ons neer. Veel sterkte en een dikke knuffel!

@Minnie Gelukkig een mooie echo gehad :) Hopelijk kun je nu van je zwangerschap gaan genieten.

@Tina Jij ook al zwanger een een goede echo gehad. Fijn om zulke verhalen te lezen, geeft weer hoop :) Momenteel voel ik me bijna weer helemaal goed, op een klein beetje last van m'n buik na. Ik hoop dus eigenlijk dat ik het zo een beetje gehad heb. ;)

15. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Ahhhhhhhh heb ik een heel verhaal getypt ben ik alles ineens kwijt.. nou hopen dat ik het nog weet.

Annekeloes jeetje wat heftig zeg! Kan maar 1 ding heel hard voor je hopen en dat is dat je snel weer zwanger mag zijn en dat het dan WEL goed mag gaan! Schrijf hier lekker mee en klagen mag natuurlijk altijd he ;)

Minnie wat fijn dat jullie een kloppend hartje hebben gezien!! Dat is goed nieuws dus :)

Poemie bij mij is de linker eileider verwijderd (dus dat kan ook ;)). Ik hoop voor jou iig dat je eileider die bespaard is gebleven gewoon goed is en dat het daar niet aan ligt.

Ga zo ff een ovulatietestje doen, kijken of er al een eitje aankomt binnenkort! Hoop het zoooooo :)

16. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    @ Annekeloes: jeetje wat een heftig verhaal. Kan me voorstellen dat je je erg verdrietig voelt. Zoiets heeft echt tijd nodig. Neem die ook en probeer het vooral ook van je af te praten. Je bent hier van harte welkom.

@ Mini: wat ontzettend fijn dat jullie een hartje hebben gezien, gefeliciteerd!

@ Tina: sterkte meid!

17. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    @Juulzon: Wat fijn om wat van jou te horen meis!!! Alleen helaas nog niet met goed nieuws. T is jou ook zo enorm gegund, kan er echt zo verdrietig van worden af en toe. Ik zelf had ondertussen al een kindje kunnen hebben of was net met verlof (2e EUG). Bah! Zo oneerlijk af en toe! Ik denk aan je en op de momenten dat ik wat positieve energie over heb stuur ik het naar je toe!!

@Poemi: No problem. Zag je post en moest echt even op je reageren. En ja, je hebt gelijk. Het kan best dat je nu een ronde overslaat maar vervolgens rechts weer een eisprong hebt... Je weet gewoon niet hoe het afloopt. De artsen zelfs weten het al niet eens. Heb je meegedaan met een onderzoek trouwens of was het sowieso 1e keuze om je eileider te besparen. In mijn ziekenhuis kiezen ze normaliter standaard voor verwijderen maar men is nu aan het onderzoeken of het niet beter is de eileider te besparen, indien dit kan. Helaas bleek dat bij mij dus een slechte keuze. MAAR...het zegt inderdaad NIETS over jou!!! Je moet doen wat je je gevoel je ingeeft en waar je je prettig bij voelt. Heb je al een nacontrole gehad? Bespreek het dan anders eerst even met je gyn!

@Bellerose: Je krijgt me toch nog half in tranen hier! Wat ontzettend lief van je!!!!! Ik ga je mijn adres PB-en. Had trouwens net een maansteentje besteld maar die wilde ik al terug sturen (beschadigd), die van jou brengt vast veel meer geluk!! Echt heel lief!!!!

@Annekeloes: Ach meis toch!! Degene die je ons topic heeft getipt heeft je een goeie tip gegeven. Kom lekker hier van je afschrijven. Het is een beetje dubbel hier nu omdat er in 1 x een roze golf is ontstaan hier maar er is ruimte zat om je verdriet hier neer te zetten. Zit er zelf ook midden in. Aan de ene kant enorm blij dat mijn virtuele vriendinnen hier zwanger zijn maar aan de andere kant toch ook het verdriet omdat ik het niet ben. Omdat ik niet mee kan praten over misselijk zijn, zere borsten en steekjes in je liezen. Ik kies er nu dan ook voor om niet op alles en iedereen persoonlijk te reageren. Maar dat kan ook (men weet dat het ze van harte gegund is).

Neem de ruimte om je verdrietig te voelen. Schrijf het van je af (hier of in een dagboek), schreeuw het van mijn part eens goed van je af! Het zal opluchten denk ik. Mogelijk voel je je daarna ook ontzettend alleen en leeg maar daarna kan het echte herstel wel weer beginnen. Misschien helpt het je ook om iets aan te schaffen waar je positieve energie uit haalt (bijv een maansteen) of iets te ondernemen waar je energie uit haalt, yoga, hardlopen....vul het maar in.

Mogelijk doe je dat ook allemaal al hoor. Voel je in elk geval welkom hier en weet dat je geen zeurkont bent! HET IS NIET NIETS wat je hebt meegemaakt. En of de zwangerschappen nou in week 6 of week 17 zijn misgegaan, je zit altijd met het feit dat er een droom kapot is gegaan. En dat doet pijn! Dat doet iedereen pijn! Hier kun je dat in elk geval altijd uiten!

Knuf!

@Iris: Gooooo ei!

@ Pregnant chickies :).... Gefeliciteerd met alle kloppende hartjes, sterkte met de kwaaltjes en op naar de volgende mijlpalen!!

Liefs, Kweenie (die stiekem al weer heeft zitten tikken hier, tssskkk)

18. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Iris Gelukkig niet allemaal rechts dus, vond het echt wel heel toevallig ;) Is er al een eitje in zicht trouwens? Hoop het zo voor je. Die 11 en 25 zijn cyclussen na je bbz?

@Kweenie Ik heb niet mee gedaan aan dat onderzoek, jij dus wel? De arts waar ik de afgelopen 2 weken geweest ben was ook nogal pro-verwijderen, maar het zat me niet helemaal lekker. Voor de operatie was nog niet eens zeker of het een bbz en ik moest al gaan beslissen wat ik met m'n eileider wilde. Ik dacht toen eigenlijk: Hij kan er altijd nog uit, maar als ik zo jouw verhaal lees is dat toch ook niet zo makkelijk :( Voor jou helemaal moeilijk met de zwangere hier omdat je al (bijna) een kindje zou hebben gehad nu. Misschien een hele kleine troost, er zijn al weer 2 niet-zwangere bijgekomen, even beetje voor evenwicht zorgen ;) Hopelijk gaat de maansteen van Bellerose je helpen :)

Ik heb nog geen nacontrole gehad. Morgen voor het eerst bloed prikken, dan word ik vrijdag gebeld voor de uitslag. En daarna nog 4x bloedprikken. Maar kan het vrijdag wel gelijk even aan de telefoon vragen. Afgelopen vrijdag had de arts het wel over één menstruatie afwachten, maar als dat alleen is om het hun makkelijk te maken qua zwangerschapsduur, dan gaan we er toch wel weer gelijk voor. Ik temp en gebruik ovu-testen, dus dan weet ik wel wanneer ik m'n ei heb gehad.

19. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Dankje Kweenie :) en wat een verhaal heb je toch weer getypt ;). Toch moeilijk he om niks te zeggen en dat hoeft ook niet, want je kan hier komen en gaan wanneer je wil.

Poemie dat zijn idd de cyclussen van na mijn bbz. Dus al heel snel (na 11 dagen) werd ik weer ongesteld (of andere bloeding) en daarna na 25 dagen weer. Fijn dat je je al weer wat beter voelt!!

Nog geen positieve ovu test hier, dus we wachten nog even af.

20. Huis van Puck

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Kweenie, hij komt eraan!
    Wat schrijf je toch mooi jij!! Ik hoop van harte dat de steen je mag helpen, en hij is nog mooi ook! Knuf

Annekeloes, fijn dat je ons hebt gevonden. Zoals de dames hier al schreven: hier heb je de ruimte om verdrietig te zijn en je hart fijn te luchten. Het sterkt mij heel erg te weten dat je niet alleen bent met dit verdriet! Het heeft heeel veel tijd nodig en eigenlijk is de enige pleister een nieuwe zwangerschap! Voor jou een knuffel en ik hoop dat je snel mee mag varen op de roze wolk!

Ik wil jullie allemaal een hart onder de riem steken door jullie te laten weten dat ik zwanger ben van een eitje aan de kant waar ik geen eileider heb. Ik heb 2 wkn geleden een samenlevingsonderzoek gehad waarbij er een ei op rechts zat, en daar heb ik geen eileider meer!! Dus dames... Hou vol!! We weten nu dat het geen fabel is dat je andere eileider het eitje op kan vangen!!

Liefs voor iedereen!!

Deel Deze Pagina