Zwanger worden na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kweenie, 7 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Oh Laurie wat erg voor je!!! Ik had ook zo gehoopt dat het toch goed zou komen. Ik hoop ook zo dat het geen bbz is. Ik sluit me aan bij de rest en zou zo snel mogelijk een afspraak maken helemaal met jouw geschiedenis! Liever morgen dan overmorgen. Heel erg veel sterkte en dikke knuffels! Laat je ons ajb weten hoe het is gegaan?

Bij mij zitten er ook 2 sneetjes. Eentje in het midden maar iets meer rechts van het midden, deze is heel klein en een overduidelijk links en die is groot. Het zou dan toch onlogisch zijn als m'n rechter eileider is verwijderd? Hoewel mijn verhaal een beetje klinkt als dat van Iris. Ze waren er bij mij ook vrij laat bij (ong. 10 weken). M'n HCG was, schrik niet 4000. Hoe dan ook heb ik zelf het gevoel dat het m'n linker is geweest omdat ik ook heel lang niet op m'n linkerzij kon liggen. Ik ben erg benieuwd wat de arts daar morgen over te zeggen heeft. M'n ongi is bijna over. Ik heb alweer wat ovu-testjes gekocht en ga ze deze keer maar eens gebruiken. Ook om te kijken of ik een ovulatie kan opspeuren. Dat is de reden dat ik evt. met Clomid wil beginnen. Ik weet niet zeker of ik een eisprong heb ook vanwege m'n PCOS. Omdat we nu toch weer begonnen zijn met zwanger worden (althans we staan er weer open voor) wil ik er alles aan doen om dit proces te vergemakkelijken. Ik ben benieuwd wat de arts me aanraadt. Misschien zegt hij wel dat ik m'n cyclus eerst een paar maanden moet aankijken en volgen. Ik wil zelf niet te lang meer wachten. Vooral met mijn geschiedenis en leeftijd weet ik dat het niet makkelijk gaat. Ik ben pas na een jaar zwanger geraakt.

2. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Lieve Laurie, ik wens je heel veel sterkte vandaag. ik hoop dat je eindelijk duidelijkheid krijgt! Sterkte!

Ona, als het grotere sneetje bij jou links zit, is het zeer waarschijnlijk je linker eileider die weg is.

Ik ga opstaan...lekker werukuh......grapje:)

3. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Hoe gaat het nu met je Laurie? Laat je ons weten wat de gyn heeft gezegd?

Ona mijn HCG was zelfs 6800. Maar misschien zegt dit bij een bbz wel niks over de duur. Hoop voor jou dat je snel een ei op kan speuren, kun je tenministe weer verder.

Fijne dag allemaal, ook ik ga zo weer aan het werk.....

4. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Prima geslapen. NIet meer gebloed. Heb ook geen pijn meer in mijn been. En mijn zwangerschapstesten blijven nog donkerder worden.

Ga straks even bellen met de gyn.

5. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Succes vandaag Laurie!!

6. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Dat klinkt wel weer hoopgevend Laurie. Hopelijk gaat het toch nog goedkomen!! Heel veel succes voor straks!!!

Iris: bedankt, ik hoop 'm ook snel te signaleren. De hoogte van de HCG zegt idd niet alles. Ik weet wel dat ik aan de late kant was en ook veel bloed heb verloren (ik heb 2 transfusies gehad). De precieze duur weet ik eigenlijk niet (mede dankzij mijn onregelmatigheid).

Bellerose: ja het sneetje links is groter dus het leek mij ook logischer. De vorige gyn haalde het uit de status en daar bleek rechts te staan en tijdens m'n opname hadden ze het over links, raar he?!

7. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Meiden! Wat heb ik weer veel moeten bijlezen!
    En ben alweer zoveel vergeten :)

Hier gaat het vandaag weer wat beter. Ben weer aan het werk. Heb homeopatische pilletjes van vsm (okugest of zoiets) en die helpen wel goed tegen de misselijkheid. Het is niet helemaal weg, maar wel draagbaarder. Afgelopen 2 weken aardig ziek geweest...en afgelopen week ook nog midweekje weggeweest. (Tja, kan ook op een andere plaats ziek op de bank liggen ;)) Maar gelukkig toch wat dingetjes kunnen ondernemen. En nu dus proberen om de dag door te komen... Valt me wel zwaar hoor. Maar we bikkelen verder.
    Komende vrijdag heb ik een termijnecho. Ben zo benieuwd.

Laurie: Jeetje meis, wat een onzekerheid... Ik wil je toch graag adviseren om zo snel mogelijk voor een echo naar het ziekenhuis te gaan. Bloedingen, slecht stijgend hcg, last van je been...bij mij waren dat echt wel de voortekens van mijn bbz. En mijn zwangerschapstesten werden ook gewoon donkerder... dus dat is helaas geen garantie dat het goed gaat... Ik krijg een heel eng gevoel bij je verhaal. Ik wil je niet bang maken...maar meid, neem alsjeblief het zekere voor het onzekere! Verder heel veel sterkte toegewenst.

Euhm...voor de rest van de dames... succes met de eisprongen/zwangerschappen/nodwachtbankjes/... Ik probeer vanaf nu weer wat vaker aanwezig te zijn. Als jullie niets van mij horen is het vanwege de misselijkheid :) Dus dan weten jullie het even :)

Groetjes!
    Tina

8. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Net geweest, HCG te weinig gestegen en ook in de baarmoeder was het te weinig gegroeid. Wel iets daar dus geen bbz.

Nu wachten op de mk anders volgende week pillen mee om het op te wekken.

9. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    aaaah meis wat jammer...:(:(:(maar ergens wel een geruststelling dat het geen bbz.
    Heel veel sterkte de komende tijd. Neem je rust en je tijd om dit te verwerken.

10. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Ona Ben je al bij de gyn geweest? Heb je iets meer duidelijkheid gekregen nu?

@Tina Gelukkig is de misselijkheid wat draagbaarder nu. Hopelijk duurt het niet meer al te lang. Spannend, de termijnecho!

@Laurie 'Fijn' dat het toch echt op de goede plek zat, maar wel erg balen dat het een mk is :( Heel veel sterkte.

Apart trouwens dat die sneetjes toch zo verschillen. Ik heb namelijk links een sneetje terwijl het om m'n rechter eileider ging. Misschien zit het verschil erin dat het bij mij besparend is en bij jullie helemaal verwijderd is? Want de gyn zei nog dat het sneetje dus aan de andere kant zat omdat ze er anders bovenop zitten en dan kunnen ze niet goed werken.

11. Huis van Puck

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Laurie, wat verdrietig meid,we hadden het zo gehoopt hier voor je.
    Ik wens je veel kracht toe voor de komende week! Liefs voor jou

12. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Laurie, heel veel sterkte meid!!!

13. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Laurie: Heel veel sterkte meid!!!! Ben wel opgelucht dat het geen bbz is maar goed, dat maakt het verdriet niet minder groot. Knuffel!!

Poemi: Ik heb de eerste keer ook een besparende operatie gehad aan de rechterkant, sneetje zit ook rechts.

Tina: Af en toe wel voor me zwaaien met je pompoenen he?

All: Gewoon even een knuffel.

Kweenie

14. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Laurie ben opgelucht te lezen dat het iig geen bbz is, erg verdrietig dat het nu weer mis moet gaan.. Heel veel sterkte komende tijd meid!!

Heb het idee dat ik nu al ongi ga worden.. bleh

15. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Laurie, wat een verdrietig bericht. Inderdaad is het onder omstandigheden wel fijn dat het geen bbz is. Hoe dan ook niet leuk. :(

Mijn afspraak bij de gyn ging wel goed. Hij gaf toe een fout te hebben gemaakt. Het blijkt dus m'n rechter eileider te zijn geweest. Terwijl ze het tijdens de opname over de andere hadden. Ook in de status staat 1 x links maar overwegend rechts. Ik had ook aangegeven dat ik ahv de operatiewonden zelf het idee had dat het links was (linker sneetje is groter). Hij gaf aan dat dat niks zegt. Verder is er besloten verder hormoononderzoek te doen. Hij gaf een aantal redenen van m'n late ongi. Ten eerste de PCOS, ten tweede stress of misschien toch een hele vroeg mk. Hij vond het iig reden om eea uit te zoeken. Ik heb al bloed laten afnemen en over een maand krijg ik een echo en de uitslag van het bloedonderzoek en de echo. Dit ook om te bepalen of het nodig is om "ovulatieopwekkers" te gaan gebruiken.

Verder wens ik alle dames met misselijkheidsklachten alle goeds toe. En de andere dames ook een dikke knuffel!

16. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Fijn dat het 1 en ander wordt onderzocht Ona!
    En neeh Iris dat zijn innestelingskrampjes....... :)

Lauri: Hoe gaat het?

Liefs, Kweenie

17. MaJo1976

MaJo1976 Actief lid

31 jan 2010
    151
    0
    16
    Zuid-Holland
    @Laurie, wat een verdrietig nieuws. heel veel sterkte de komende tijd.

@Ona, fijn dat ze nu het eea gaan nakijken en hopelijk kan je over een maand weer echt verder

@Kweenie, hoe gaat het bij jou??

@hier, nou afgelopen zondag voor het eerst en tot nu toe voor het laatst een omhelzing met de toiletpot gehad. Ben nu ook sinds het weekend meer misselijk, vooral 's-ochtends en gister ook 's-avonds. Gelukkig niet hoeven overgeven, maar dat misselijke gevoel is ook niet fijn. Sinds maandag brengt vriendlief me elke ochtend een kop thee en een boterham op bed en ook al blijft de misselijkheid het is wel wat beter te doen. Verder merk ik dat ik nu ook vooral 's-avonds behoorlijk moe ben. Nou ja tis voor een heel mooi goed doel. Daar hou ik me maar aan vast.
    Verder ook maandag aan mn manager en ass-manager vertelt dat ik zwanger ben. Kreeg de felicitaties maar even later vertelde mn manager wel dat ik mn afspraken op de ochtenden en mn vrije dag moet plannen. Als het onder werktijd is kost me dat vrije uren.....en bedankt.
    Pfff krijg steeds meer de neiging om te gaan kijken voor ander werk na mn zwangerschap. Voor nu maar ene oor in andere oor uit.
    Vanmiddag voor de intake weer naar de gyn en dan nog 2 weken wachten voor de volgende echo.

Fijne dag allemaal

18. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Majo: een tipje tegen de misselijkheid. Okugest van VSM, verkrijgbaar bij de drogist. Manlief heeft het voor mij gehaald bij het kruidvat. Zijn homeopatische pilletjes en die helpen mij echt tegen de misselijkheid!
    En ze zijn niet schadelijk voor het vruchtje. Zijn meer vrouwen hier op het forum die het gebruiken. Zijn kleine pilletjes, dus geen slikproblemen.

Ik kom met 1 pilletje bijna een hele dag door. Ik probeer me ook echt te verzetten tegen de misselijkheid en de afgelopen dagen gaat het best goed. Toen heb ik enkel 's avonds een pilletje genomen omdat we visite kregen (en ik niet als een aardappelzak op de bank wou zitten;))
    Ik heb mezelf ook voorgenomen om er maar 1 per dag te nemen. Maar er zijn ook dagen dat ik er geen neem.
    Ik heb er nu voor de zekerheid één in mn tas zitten. Als het echt te erg word heb ik tenminste iets achter de hand. Verder moet ik er op letten dat ik geen honger krijg. Als ik echt honger krijg word ik misselijk en kan ik ook niet meer eten. Dus nu loop ik de hele dag kleine dingetjes te snaaien. Heb een slurpfruit, een banaan, een lange jan, lekkere koekjes enzo op mn buro liggen. Verder drink ik ook kleine slokjes cola om mn maag bezig te houden.
    En verder eet ik alleen dingen waar ik trek in heb. Is niet altijd makkelijk voor manlief om een vrouw te hebben die à la carte eet ;):D Maar hij is al blij als ik goed eet :) zo gaan patat en frikandellen er altijd in. Maar afgelopen week hebben we ook rundsvlees met stoofpeertjes gegeten. Vandaag weet ik nog niet waar ik trek in heb... Denk gewoon een prakkie ofzo. Of gebakken aardappels met majo en ketchup...oh ja, das lekker :D Kijken of we manlief kunnen overhalen ;):D

19. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Majo: jammer trouwens van je manager...hier zijn ze gelukkig heeeel meelevend. Ik heb aangegeven dat ik momenteel dagen van 8u niet zie zitten. Moet langer opstarten, en een dag tot 18u is echt te lang. Dat red ik niet.
    Heb nu afgesproken dat ik tijdelijk van 9.30u tot 16.00-16.30 werk. En op dagen dat ik me goed voel blijf ik wat langer. Gaat momenteel best aardig zo. Maar het is maar tijdelijk. Ik wil weer fulltime aan het werk als de misselijkheid en ergste moeheid over is.

20. Huis van Puck

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Lieve ladies,
    Ik Ben zoooo beroerd. Vanaf zaterdag ben ik misselijk, echt de hele dag. De nachten ben ik volledig slapeloos. Ik ben bij de huisarts geweest en krijg niets om te slapen. Warme melk en kamillethee helpen niet. Ik slaap 2 u per nacht en heb me gisteren ziek moeten melden, helaas. Het lijkt of ik er de griep bij heb, mijn hele lijf is beurs. Heb soort van koortsaanvallen lijkt het wel. Het is voor een heel mooi doel natuurlijk maar heb nog niet echt kunnen genieten :(. Idd Tina, cola helpt af en toe en druiven ook.
    Ah, wil niet zeuren hoor maar hoop wel dat het snel beter gaat.
    Iemand een tip tegen slapeloosheid? Yoga en mindfulness doe ik ook al..
    Ik zwerf nachtenlang op zp rond...

Knuffel voor iedereen!

Deel Deze Pagina