Hey meiden, Ik ben een behoorlijke tijd afwezig geweest, was jullie een beetje kwijt Had geen abonnement erop en topic staat niet zo vaak boven. Nu dus wel gelijk abonnement geregeld! Eerst maar even terug lezen... Helaas een nieuwe erbij @Lobke Wat heftig allemaal, ook voor je man om zoiets te zien! Dat slechte gevoel komt me heel bekend voor. Bij mij is het alleen wel een stuk minder heftig geweest als bij jou allemaal. Veel sterkte de komende tijd en hopelijk knap je snel weer een beetje op. @Bellerose Wat super dat alles goed was bij de echo weer! Zo bijzonder ook dat je gewoon zwanger bent geworden met een eisprong aan de 'verkeerde' kant! @Ona Ook zwanger zo te lezen, wat super meid! Gefeliciteerd!! Terwijl je cyclus de vorige keer toch nog zo van slag was? Vrijdag eerste echo, spannend! @Jonie Wat balen van je ongi. En wat zijn jullie al lang bezig zeg! En dan gaat het ook nog eens 2x fout @Tina Wat vervelend dat je niet echt van de zwangerschap kunt genieten. Maar het is voor een goed doel. @Iris Fijn dat je een goede reactie hebt gehad van het ziekenhuis. Helpt je misschien ook om alles echt een plekje te geven, nu dit ook van je hart is. Over eitje aan de verkeerd kant, Bellerose had dat toch ook? Dus er is misschien nog wel hoop. @Kweenie Weer op de wachtbank. 2x een EUG is ook wel heel wat voor je lijf natuurlijk. @Laurie Toch wel balen dat de test (nu nog) negatief is. Hopelijk toch nog net iets te vroeg getest. Als het telkens zo snel raak is valt het nog eens extra tegen als het nu dan een keer niet raak is. Al zal een beetje rust voor je lijf ook geen kwaad kunnen. Nu heb ik hopelijk iedereen wel gehad Dan nog even over mezelf. Zoals jullie wel aan m'n banner kunnen zien ben ik weer zwanger. Gelijk na de operatie was het weer raak. Afgelopen dinsdag de eerste echo gehad en het zat op de goede plek! Volgens m'n eigen berekening had ik toen 5w3d/5w2d moeten zijn, het zkh kwam op 5 weken maar ze hebben niet echt gemeten ofzo. Er was een vruchtzakje te zien met (waarschijnlijk) een dooierzakje. Vind het nu nog wel erg spannend of het verder allemaal dan toch wel goed zit. Helaas krijg ik pas met 10-11 weken een termijnecho, dus tot die tijd nog in spanning.
Poemi! Wat fijn dat je weer zwanger bent en dat het op de goede plek zit! Ik ben soms zo bang dat het niet gaat lukken met 1 eierstok... Gelukkig zie ik hier ook hele positieve verhalen. Ik wil zo graag weer zwanger zijn... Ik ben nog aan het herstellen van de operatie en ik heb het gevoel dat het verdriet en het gemis nu pas komen. Ik heb afgelopen vrijdag de gyn. nog gesproken en hij kon me vertellen dat het hartje nog klopte vlak voordat ze moesten opereren (spoedoperatie). Het is zo vreseslijk hard te moeten accepteren dat er een gezond vruchtje was. Ik heb net een doosje gemaakt en daar de tests en de kaartjes die ik al had gekregen ingedaan samen met een brief van mij... Het klinkt raar maar dat had ik toch nodig. Een soort van 'gedenkdoosje' ofzo... liefs, Lobke
Hallo Meiden, Ik heb a.s. Donderdag of vrijdag mijn Nod. Dus hoef voorlopig nog niet te testen . Poemi: Leuk dat je ons weer hebt gevonden! Heel pril zwanger dus nog. Wel fijn dat ze het met 5 weken al kunnen zien! Jammer dat je zo laat pas weer een echo krijgt. Maar he, het zit goed!! Lobke: Is je eierstok ook verwijderd? Zat het daaraan verkleefd? Ben je niet in de war met je eileider. En wat een horken zijn artsen soms ook he? Wat heb je er aan om te weten dat het hartje nog klopte? Neem de tijd om alles te verwerken. Dikke knuf voor jou! Kweenie
Gefeliciteerd met je zwangerschap Poemie, had het volgens mij ergens anders ook al gelezen. Het stomme bij mij is ook nog dat ik de eerste twee keer snel zwanger was (heb al wel een zoontje van 2) en het daarna een jaar heeft geduurd. Ik vind het zo raar en heb het gevoel dat het nu ook wel weer heel lang zal duren... Zo'n rotgevoel krijg ik ervan, pff Wat is er toch mis met mij?
Hier net zo hoor Jonie. Was van ons dochtertje binnen 2-3 rondes zwanger. Daarna weer na 2 rondes. Dat werd n BBZ. Daarna gelijk weer zwanger, weer een BBZ. En sindsdien lukt het niet meer. Ondertussen dik een jaar verder . Nou ja, sinds we van start zijn gegaan. Knuf voor jou!
Dank je, hier in februari alweer 2 jaar... Jij ook een knuffel! Het moet zoiets leuks zijn, maar die lol is er wel vanaf zo he?
@Lobke Wat heftig dat het kindje zelfs nog leefde. Dan is het helemaal dubbel. En van dat doosje is echt niet raar. Je moet toch een manier zoeken om alles te verwerken en een plekje te geven, en als jou dit helpt is dat alleen maar fijn toch? @Kweenie Het is zo donderdag/vrijdag hoor! Heb je er zelf al een gevoel bij? Dat het bij jou nu ook zolang duurt, kan dat dus te maken hebben met je eileider die ze uiteindelijk weg hebben gehaald? En mag je dan ook eerder terug komen als het niet lukt of moet je ook gewoon een vol jaar wachten? (als je tenminste de mmm in zou willen natuurlijk) @Jonie Kan me goed voorstellen dat je aan je eigen lijf gaat twijfelen, zeker omdat je wel weet dat het kan. Was bij jou ook je eileider verwijderd? (heb niet alles terug gelezen ) Ik had nog een mail gestuurd naar Wereldkind. Daar kan je zelf echo's laten maken. Had gevraagd of ze dat ook al met 7 weken doen, en dat kan dus! Ze hadden volgende week maandag/donderdag (mijn vrije dagen) ook nog plek dus moet nu gaan bellen voor een afspraak. Kan alleen tussen 09.00-13.00 dus was net te laat Had het ziekenhuis ook nog gebeld, want dat vocht dat ze hadden gezien op de echo zit met toch niet helemaal lekker maar het zou vanzelf weg moeten gaan, en als ik er niet al teveel last van heb kan het ook geen kwaad.
Ja mijn re. eileider is verwijderd helaas. Ooit zal het wel eens goedkomen hoop ik. Ik zou als ik jou was ook zeker nog een extra echo doen. Gewoon voor de zekerheid en ook leuk natuurlijk.
Ahhhhhh Poemie, wat leuk meid, gefeliciteerd!! Echt heel blij voor jou!! En zo snel??! Super!! Hoop op een hele mooie echo voor jou! Jonie,gek is dat hè? Ik was ook in de eerste ronde zwanger, nou ja, een bbz en daarna duurde het een jaar...met heel veel tranen en wanhoop. Wij stonden op het punt van behandelen vandaar dat ik wist dat mijn ei aan de verkeerde kant zat. Ik hoop onwijs dat het niet te lang meer gaat duren bij jullie! Kweenie..wachten duurt lang hè? Ik duim en hoop zo met je mee. Is je steen van de week weer bijgeladen? Dacht dat het volle maan was toch? Knuffie! Dames, voelt iemand van jullie iets voor acupunctuur om zwanger te raken? Ik heb na 1 jaar proberen zwanger te worden toch eens acupunctuur gedaan en een mooie maansteen gekocht. En die ronde ben ik zwanger geraakt. Wie weet ook iets voor een van de dames hier? Lobke, fijn om hier je hart te luchten hè meid. Fijn dat je ons gevonden hebt. Zoals ik al schreef ben ik zwanger van een eitje van de verkeer kant. Ik heb mijn leeftijd niet meer zo mee dus denk dat het daarom zo lang duurde,en veel stress. Ik begrijp dat er maar 1 pleister is en dat is een nieuwe zwangerschap. Neem je tijd en ik hoop dat je cyclus snel op orde is zodat je er snel weer voor kunt gaan! Ik duim voor jou! Ona...ti's bijna vrijdag....duim duim duim! Tina, misselijk misselijk misselijk..hier ook...niet normaal. Ik leef met je mee. Bij mij doet die emesafene ook niets meer...we tellen af naar 14 wkn en hoop dat de hormonen wat gaan rusten. Knuf Minni nog in Chinatown? Iris meid, ook bij jou komt het goed hoor, hou de moed er in! Laurie, hoe gaat het met je? Ook spannend voor jou dus. Ik hoop met je mee!
Gefeliciteerd Poemi! Goed om te lezen dat weer iemand met een bbz ervaring weer zwanger is geworden. En nu wachten tot 10 weken is wel erg lastig. Misschien als je je een beetje aanstelt of zegt dat je je erg veel zorgen maakt, dat je toch wat eerder mag komen... Spannend Kweenie ik hoop het zooooooo voor jou!!! Na een jaar is het tijd dat jullie aan de beurt zijn hoor!! Ik duim voor jou
Hoi allemaal, hier weer een berichtje van mij. @Lobke, helaas welkom hier. Neem de tijd om alles te verwerken want het is niet niks wat je hebt meegemaakt. Niet de moed opgeven want hier 8 maanden na de bbz opnieuw zwanger en inmiddels 13 weken. Ook ik ben een eileider kwijt, dus het kan echt met maar 1 eileider. @Poemi, gefeliciteerd met je zwangerschap @Kweenie en Iris, succes nog even op het wachtbankje. Hopelijk voor jullie ook gauw een mooie roze streep. @Jonie, balen van de ongi en dat je je ff wat minder voelt. @Ona, ga je het al een beetje beseffen dat je zwanger bent. @Tina, wat balen dat je zo misselijk blijft en niet echt kan genieten van je zwangerschap. Hoop voor jou dat het gauw minder gaat worden en je alsnog kan gaan genieten. @Bellerose, balen dat ook jij zo'n last heb van de misselijkheid. Hoe gaat het nu met slapen? Hoop dat ik niemand vergeten ben, maar ben zo'n zeef de laatste tijd. @hier, gaat het op zich prima alleen ben ik extreem moe. Daarbij gaat het ook op mn werk niet helemaal lekker. Het kost me zoveel energie en die heb ik gewoon niet. Doe thuis helemaal niks om energie voor mn werk te hebben. Vorige week dus ook lichtelijk ingestort in het bijzijn van mn ass.manager en als het goed is deze week gesprek met mn manager. Moet volgende week ook weer voor controle naar de gyn/vk en ga het dan ook bespreken. want dit is geen doen zo. Tis erger geworden nadat ik die 2 dagen in het zkh heb gelegen met een niersteen. Dat heeft me zoveel energie gekost en het lukt me op het moment niet om dit bij te tanken. Dus er moet iets gebeuren. Verder hebben we het afgelopen week ook wereldkundig gemaakt en allemaal hele leuke reacties gekregen. Daardoor lukt het ook om er wat meer van te genieten, al komt ook de angst best nog wel om de hoek kijken (ook volgende week maar bespreken) Afgelopen week ook best wat last van bandenpijn gehad en nu ook het idee dat mn buik wat duidelijker wordt. ga proberen weer wat meer te reageren, maar ben 's-avonds vaak zo moe dat de laptop op zn plek blijft staan.
Balen Majo dat je zo moe bent, ik hoop voor jou dat het snel beter wordt en dat je kan genieten van het zwanger zijn! Sterkte. Kweenie heb je al testdrang??? Hoe gaat het verder, heb je het idee dat het miss raak is? Hier nog geen ongi, wel opgezette buik en wat misseljk. Maar mn dochtertje is net ziek geweest met overgeven enzo, dus miss heb ik daar ook last van...
Heeeee Majo, fijn om weer wat van je te horen meis! Wel vervelend dat je zo moe bent. Als je geluk hebt zal dat straks wat minder worden (2e semester) maar ik doe geen beloftes! Iris: Nog niet ongesteld? Klinkt best spannend!! Je was toch iets voor mij aan? En ik moet het donderdag of vrijdag worden. Denk niet dat het raak is. Denk dat de sprong weer rechts is geweest en geloof er nog niet zo in dat het dan overspringt naar de andere kant. Maar misschien ook maar beter gelet op het darmonderzoek... Mijn volgende eisprong is dan begin december...wie weet een mooi Sinterklaascadeautje? Ona: Hoe is het nou met jou? En Joni? En de rest? x Kweenie
@Laurie Das toch wel een beetje balen dan Misschien wel beter voor je lijf, even rust, maar je wilde er wel weer gewoon voor gaan toch? @Kweenie Wanneer heb je een darmonderzoek dan? En voor wat als ik vragen mag? (heb namelijk niet alles terug gelezen mocht je het al een keer gezegd hebben ). Zou dat dan ook kwaad kunnen bij een eventuele zwangerschap? @Iris Op wat voor dag zit je nu dan? En er heerst idd van alles nu, maar ik duim dat die misselijkheid toch ergens anders van komt @Majo Wat ontzettend vervelend dat je zo moe bent. En ben je toch nog steeds bang dat het fout gaat? Je bent in ieder de 12-weken grens voorbij, dan is het grootste gevaar wel geweken toch? Het is me gelukt om een afspraak te maken voor een echo volgende week donderdag, de 24e. Niet bij m'n vk of in het zkh maar bij Wereldkind. Moet het dus wel zelf betalen maar ik heb het er graag voor over. Een weekje wachten is nog wel te overzien
Balen Laurie, maar wel fijn dat je gelijk al een goede cyclus hebt of niet? Iris, nog niet ongi? Kweenie, al kwaaltjes of gevoel van naderende ongi? Spannend hoor! Majo, wat vervelend dat je zo moe bent. Hopelijk gaat het snel beter! Ik voel me nog steeds in een dip eigenlijk. Kan overal wel om janken de laatste dagen, heel erg iritant! Gelukkig ga ik vrijdag een avondje stappen met mijn vriendinnen. Even niks aan mijn hoofd en lekker lallen met zijn allen!!
Balen Laurie van je ongi! Hopelijk komende ronde meer geluk en idd wel fijn dat je regelmatig bent. Poemi goed dat je een echo doet, dat geeft je wat meer rust denk ik.. We horen wel hoe het was Jonie soms heb je dat gewoon he, ff lekker stappen met vriendinnen is altijd goed. Geniet er lekker van zou ik zo zeggen Ik zit nu op dag 32. Afgelopen cyclus 30 dagen en de cyclus daarvoor 25, daarvoor bbz. Voor de bbz had ik altijd een cyclus van 34/35 dagen, maar zeker 4 dagen voor die tijd bruinverlies. Dus het is wel spannend, maar het kan dus ook zijn dat doordat mijn ei aan de verkeerde kant is gesprongen mijn lichaam er geen raad mee weet oid.. IK had vreselijk veel last van slijm na de vermoedelijke eisprong. Dus wel een beetje vreemd allemaal. Misselijkheid zal van een virus komen, mijn man was afgelopen nacht ook ziek met overgeven enzo.. Mijn borsten steken wel wat en dat had ik ook tijdens zwanger zijn... maar ja spannend dat wel, maar ff afwachten. Heb nog geen durf om te testen.. Miss het weekend!
Iris.....aaaargh, het klinkt wel heel positief meis! Heb er wel een goed gevoel over . Hier helaas sinds vanmorgen last van roze/oranje verlies dus ik vrees dat het morgen wel zal doorbreken . Nou ja, misschien maar beter ook ivm t onderzoek. Jonie: Keep the faith. Ik herken je gevoel, lekker op stap gaan helpt vast. Poemi. Ik moet eens in de 2 jaar een coloscopie laten doen omdat ik een verhoogde kans op darmkanker (kan) hebben. Indien je zwanger bent verschuift het onderzoek. All: Hug! K