o nee Tina, wat enorm *** nieuws zeg . Eerst al de bbz en nu dit... wat ontzettend oneerlijk vind ik dat voor jullie. Gooi het er maar allemaal uit hier, hopelijk lucht dat een beetje op. In ieder geval een hele dikke knuffel en heel veel sterkte voor jullie!
Live Tina, wat een heftig nieuws voor jou, wat balen. Ik kan me voorstellen dat je even alles weer op een rijtje moet krijgen. Schrijf alle vragen op die in je opkomen de komende maanden zodat je ze kan stellen wanneer je terug gaat naar de gyn. Je schrijft dat je mag stoppen met tempen,is dat omdat je nu toch eerst op je ongi moet wachten? En zijn er medicijnen tegen pcos? Veel sterkte met het verwerken van weer een tegenslag meid, knuffel voor jou! Mar, heerlijk geshopt jij! En nu maar hopen dat die kleren over 2 maandjes lekker niet meer passen, ik duim voor jou dat je ongi wegblijft en dat je over 5 dagen heerlijk posi test! Majo, lekker bijgekomen dit weekend? Ik heb met mezelf afgesproken voorlopig even geen dingetjes buiten mijn werktijden om te doen, zoals bijscholingen en vergaderingen, echt too much! Probeer dan wel te gaan als zoiets op mijn vrije dag staat. Hoe is dat bij jullie? Ben je dat verplicht? Doe het rustig aan hè! Knuf! Kweenie...lekker geluierd dit weekend, je was moe! Hoop ook dat jij weer een beetje hebt kunnen tanken. Hoe is het verder met jou? Weer een beetje hersteld na die tweede o.k.? Wondjes netjes dicht? Juulzon, hoe gaat het met jou? Danabella, geniet je lekker van het fijne nieuws? What can i say..ik wil ook!! Hier nog aan het genieten van mijn laatste vakantiedagen, nou ja, we hebben hard gewerkt! Ik ben vrijdag begonnen met shaken..ik wil ook min 6 kg kwijt, doen jullie mee? Ik vervang 1 en soms 2 maaltijden door een shake. Ik eet wel veel groente en fruit want het hoeft er niet te snel af. Kuit en arm zijn weer beter en ik broed op mijn ei! Als het goed is verwacht ik hem woensdag. Rond mijn eisprong heb ik altijd goede zin, dan is er weer hoop en een mooie kans! Veel liefs, Roos
Sjezus Tina, wat vreselijk KUT (zeg het maar gewoon even zoals het is). Had nog zo'n goede hoop dat het wat mee zou vallen, gelet op je vorige cyclussen voor de BBZ. Weet ook even niet zo goed wat ik moet zeggen. Dus ik houd het nu maar gewoon even kort en geef je een hele dikke knuffel!!! Liefs, Kweenie
@ roos: een temperatuurcurve kan aangeven wanneer je je ovulatie gehad hebt. In mijn geval is er geen ovulatie geweest, wat mijn PCOS-diagnose nogmaals bevestigd. De gyn wil dat ik een beetje rust neem. Hij is van mening dat temperaturen obsessief kan uitvallen en adviseerd om gewoon een menstruatiekalender bij te houden. Er zijn geen medicijnen om PCOS te "genezen". Het is eigenlijk ook geen ziekte maar een syndroom. Door verstoorde hormoonwaarden rijpen er meerdere eicellen/vochtblaasjes in mijn eierstokken. Maar deze groeien dus niet of niet maandelijks uit tot een volwaardige eicel, waardoor er dus ook geen eisprong is. Dmv bepaalde medicijnen kan er wel een rijping (lees eisprong) "geforceerd" worden, maar door afvallen zou het ook op een natuurlijke wijze kunnen gebeuren. Daarom dat de gyn eerst 3 maanden wil aankijken of mijn lichaam dmv afvallen weer op de baan komt. Over 3 maanden willen ze me terug zien. Als ik dan nog niet zwanger ben, kijken we welke mogelijkheden er zijn om me te helpen. (Medicatie schrijven ze niet graag voor bij een BMI groter dan 32...mijn bmi is 35. Vandaar mij reeds eerder gestarte afvalpoging. Het is wel een motivatie om nu nog een extra tandje bij te steken...) Wat voor shakes ga jij doen? Herbalife, Modifast, Cambridge,...? Mijn vriendin doet Cambridge en die resultaten klinken erg aanlokkelijk... Daar zit ik nu dus een beetje over te verzinnen...hoewel ik weet dat het crashen is...maar de resultaten zijn wel motiverend... dus ik weet het even niet... Ik besef nu ook (nogmaals) dat mijn bbz-zwangerschap echt een lucky shot was...het doet wel extra pijn nu ik weet dat een eisprong niet maandelijks vanzelfsprekend is. Mijn kansen worden aardig beperkt en die keer dat het raak was ging het ook nog eens mis... Zwanger worden is echt een wonder... het ene moment ben ik superonzeker en zie ik mijn droom kapot spatten, het andere moment denk ik 'positief blijven...het kan nog steeds!' om vervolgens weer met de tranen in de ogen te zitten. Van heen en weer slingeren gesproken... Pfff, waarom kan het bij mij niet eens een keertje gewoon normaal zijn??? :x
@Tina, jeetje wat een ongelooflijk k** nieuws. Zit je echt ff niet mee. Hoe gaat het nu met je? Weet dat het een dooddoener is, maar ondanks de pcos is het nog steeds mogelijk om zwanger te worden. Veel succes met het afvallen. Bij mij heeft het afvallen ook een goede invloed op mn cyclus gehad, dus hopelijk gaat dat bij jou ook helpen. Ik heb trouwens vorig jaar gedurende 6 weken de modifast shakes gedaan. Hiervan waren de 1e 2 weken volledig shakes en daarna in 4 weken de shakes afbouwen en de maaltijden weer opbouwen. Ik heb dit schema via de dietiste gekregen. Mocht je het schema willen hebben, moet je het me ff laten weten. Heb je nu trouwens wel medicijnen gekregen om je ongi op te wekken? @Roos, je ei in aantocht. Drukke tijd in de slaapkamer dus voor jullie. Ik doe ook mee met het afvallen. Moet nog steeds ook een kilo of 6 kwijt, maar t wil op het moment niet echt lukken. Ben het weekend wel lekker bijgekomen. Zaterdag vrienden op bezoek gehad en gebbq en zondag lekker relax gedaan. Vergaderingen zijn bij ons altijd voor werktijd en daar hebben wij ook uren voor staan die we daarvoor kunnen gebruiken. Ik probeer juist niks qua werk op mn vrije dag te plannen (al gaat dat deze week niet lukken). Daarbij zijn de vergaderingen op het moment verplicht, door alle veranderingen die gaande zijn. @Kweenie, Mar, Juulzon en Danabelle, hoe is het bij jullie. @hier, de afgelopen dagen goed aan de klus geweest. Sinds vrijdag waterig en eiwitachtig slijm. Gister was mn temp 36,5 en vanmorgen 36,3 dus ei springt als het goed is vandaag. Temp morgen en overmorgen nog om te kijken of mn temp idd stijgt en dan blijft de thermometer weer op het nachtkastje liggen en gaan we weer op het wachtbankje zitten. Moet zeggen dat ik ook een behoorlijk gespannen buik heb, dus er is echt wat bezig daarbinnen. Verder nog steeds behoorlijk druk op het werk, gister al om 10 uur begonnen en 2 vergaderingen gehad tot half 3 en daarna nog aan het werk. Vandaag gelukkig een rustigere dag, maar morgen op mn vrije dag een afspraak met onze interim-manager om de verlofaanvragen voor de zomervakantie door te nemen. Door de vakantie van mn collega ben ik nu voor 2 weken assistent van onze manager en moet ik voor de roosters zorgen en de manager bijstaan voor vragen omdat zij zich nog aan het inwerken is. Ergens niet zo erg dat ik het druk heb, gaan die 2 wachtweken tenminste ook wat sneller voorbij. (Elk nadeel heeft zn voordeel) Merk wel dat ik er wel op let dat ik niet teveel op mn nek neem, dus dat is al weer heel wat voor mij. Fijne dag Dikke knuf van mij
Majo, you've got mail Ik heb geen medicijnen gekregen om wat op te wekken. (Ben ik ook helemaal naar vergeten te vragen... stom...) Maar ben sinds gisteren weer begonnen met teunisbloemolie. Even kijken of ik voor de 3de keer op rij een bloeding kan "opwekken". Ik reageer straks nog even. Ben nu druk aan het werk. Laters!!!! Tina
Hai, Ik ben moe. Zou vandaag een afspraaak hebben bij de gyn maar door zieken etc op het werk maar verzet naar volgende week. Ondertussen wel buikpijn....wat dat nou weer is. Anyway, druk, druk, druk... Vroeg me trouwens ook ineens af hoe het met Moi is. Lieve meiden, houd moed he? Hoe klein de kans ook is.... Het is nog steeds een kans!! Liefs, Kweenie
Kweenie, take it easy jij, niet te druk doen he! Wanneer je jezelf steeds voorbij loopt en niet op rust komt, blijf je achter de feiten aanlopen. Rust, rust rust! En jezelf verwennen hoor! knuf gezellig Majo, we lopen weer gelijk! Ik broed mijn ei vandaag en anders morgen uit! Lekker vroeg naar bed hier dus . Ook hier dan nog 2-3 dagen tempen en dan weer weg ermee! Ik begin trouwens pas op dag 10 met tempen. Die tweede week duurt bij mij toch altijd zooo lang. Dan temp ik meestal 1-2 dagen voor mijn nod weer..samen op roze deze maand? Zou jij mij dat schema ook even willen pb'en? Tina, mijn collega heeft ook pcos, was al maanden niet ongesteld, gaat naar de gyn en guess what?? Zwanger! Nu eerst even wat proberen af te vallen, het komt best goed hoor! Ik vervang de ene dag 1 en de andere dag 2 maaltijden door een shake. Ik ben in 5 dagen 2,3 kg afgevallen en ik zie het al aan mijn lijf. Ik MOET lunchen, echt een paar boterhammen met kaas en tomaat..daar mag niemand aankomen. Ik heb de shakes gekocht van Weight care, die waren bij Kruivat 2 halen 1 betalen. Ik heb choco, vanille en aardbei en vind ze allen erg lekker. Ik meng de choco met vanille en zo ook aardbei/vanille. Mengen met magere melk, echt goed te doen (volgens mij moet je Modifast mengen met water). Als stimulans weeg ik mezelf iedere morgen! Het resultaat schrijf ik met lipstick op de spiegel. Succes!! Morgen weer werken, de vakantie zit erop, ben benieuwd! Mar, mogen Majo en ik gezellig bij jouw op het wachtbankje komen zitten...in de zon en uit de wind, gezellig! Gaat ie goed? X
@Roos, je hebt pb!!! @Kweenie, doe je het een beetje rustig aan. Ben het helemaal eens met wat Roos schreef. @Roos, we gaan idd weer gelijk op. Ik ben gister pas begonnen met tempen en doe het morgen en evt overmorgen nog en dan wil ik weer stoppen. Heb de hele dag al een gespannen buik en dan links in mn buik steken en dan weer rechts. Heb ook nog steeds vruchtbaar slijm, dus ook hier gaan we het vanavond nog ff gezellig maken in de slaapkamer. Jouw manier met de shakes is trouwens ook een goed idee. Modifast is idd met water mengen. Ik vind aardbei, vanille en banaan het lekkerste. @hier, vandaag gelukkig een redelijk rustige dag gehad. Nu morgen op mn vrije dag ook nog naar mn werk, heb om half 11 afgesproken maar ga aangeven dat ik rond 1 uur weer naar huis wil. Benieuwd of dat gaat lukken. Fijne avond Dikke knuf
*Waai weer even aan* Tina, wat een ***nieuws zeg ! Zit je niet op te wachten. Dat wordt superlekkere salades eten enzo... En iedere dag wandelen, minstens 20 minuutjes. Dat afvallen gaat je lukken! Echt-wel! Ik ga duimen voor een wonder voor jou! Danabelle, had ik je al gefeliciteerd? Zo niet, bij deze! Wat een geweldig nieuws joh!!! @all, duim ook voor jullie!!! Mijn update op mijn blogje: maaaaar: heb donderdag een punctie en dan hopen we op mooie eitjes, mooie emmy's... als die er zijn, zondag de terugplaatsing! Heeel spannend weer.... Pfffff Veel liefs en toitoitoi allemaal! xxx
@Kweenie, wat voor buikpijn heb je precies? Ik heb het ook nog af en toe, soms voel ik mijn inwendige littekens, dat heeft meestal te maken met mijn cyclus weet ik nu: (naderende) eisprong of naderende ongi. Soms is mijn hele buik een beetje opgezet en pijnlijk, voor mij een teken dat ik wat rustiger aan moet doen. Misschien nadert er bij jou ook alweer een eisprong? Ik begin daar nu pas wat inzicht in te krijgen, in het begin had ik geen idee waar de pijn nou weer van kwam. Zoals jij al eerder zei is het erg vervelend als je niet meer op je lichaam kan vertrouwen. Hoop dat het bij jou ook snel beter wordt, en probeer idd genoeg rust te nemen zoals Roos en Majo zeiden. Je 2e operatie is nog maar pas geleden! Misschien kan de gyn je volgende week ook nog wat duidelijkheid geven. @Roos en Tina, succes met de shakes! Jullie zijn allebei al goed op weg!! Ik doe niet mee met de shakes, maar wel met afvallen hoor. Hoewel het deze week even niet zo goed gaat ivm ego-stukje hieronder. Maar ik blijf bewegen en proberen niet te snoepen . @hier, sinds gisteren bruinverlies, ben bang dat het weer over is voor deze ronde . Verwacht ergens tussen vrijdag en zondag mijn ongi. Na de krampen van zaterdagnacht had ik even hoop, toen ik daarna 2 dagen geen bloed zag (hoopte op een innesteling..., misschien was het dat ook wel, maar is het niet goed gegaan). Tot ongi doorzet hou ik nog een beetje hoop, maar bereid me ook alvast voor op ronde 3 na bbz.
sorry, moest eerst even mijn eigen frustratie kwijt . Nu nog wat meer reacties. @Juulzon, had je blog al af en toe in de gaten gehouden, gaat goed zeg. Ik duim voor een goede punctie morgen, met in elke follikel een mooi eitje! En daarna voor mooie emmys en een plakbeeb voor jou op de goede plaats!! Als ik zie hoeveel meiden met je meeleven en hoe ze het jou gunnen, moet deze 3e keer toch scheepsrecht worden. @Tina, heb je het slechte nieuws al een beetje een plekje kunnen geven? Goed dat je meteen weer verder gaat met afvallen en je niet klein laat krijgen! Welke shakes heb je nu gekocht? @Roos, pak dat ei he, zet hem op! Jij en Majo zijn van harte welkom op het wachtbankje, ik zit er dus alleen alweer bijna met 1 bil naast. Hoop dat hij jullie meer succes brengt deze ronde! Is het werken je meegevallen vandaag? En hoe is jullie echte klusresultaat geworden, afgekregen wat jullie wilden doen? @Majo, succes om op tijd weg te gaan (weet hoe moeilijk dat is), maar je kunt het, en je hebt het nodig! Je vrije dag is om bij te komen toch, dus ze kunnen je niets kwalijk nemen en je moet je ook niet schuldig voelen naar je collega's en je werk toe (weet niet of dat bij jou speelt, maar dat maakt het voor mij meestal moeilijk om aan mezelf te denken). En het klinkt alsof je ei er al is, of elk moment kan komen, dus welkom op het wachtbankje, vandaag iig heerlijk in de zon! @Danabelle, hoe is het met jou? Kunnen je de weken tot aan de echo nog een beetje doorkomen? Ik ben ook erg benieuwd hoe het met Moi is. Ik ga maar eens genieten van het mooie weer, ben vandaag ook een dagje vrij, heerlijk!
Kweenie: Rustig aan meid! Jezelf voorbijlopen heeft geen zin! Roos: Werk ze! Ik heb volgende week en de week erna een paar daagjes verlof. Gaan misschien een weekendje weg Majo: Normaals bedankt voor het schema Ik heb de koe bij de horens gevat, en ben vandaag begonnen (lees hieronder maar verder) Juulzon: Ik duim suuuuuuperhard voor je! Wat zal het een spannende week voor jouw zijn Hier: Vandaag ben ik dus begonnen met modifast. Eerste shake heb ik al op (aardbei) best lekker Ik ben verder ook blij dat ik jullie kan meedelen dat de teunisbloemolie-capsules hun werk weer doen. 3 dagen capsules slikken, en vanmorgen dus het eerste bloed weer gespot Whoehoe! Dadelijk mijn handtekening maar even aanpassen. Na CD65 ga ik weer op CD1 Hoop wel dat het doorzet...
@Tina, je bent super goed bezig. die kilo's gaan er af vliegen. Ik vind naast de aardbei ook banaan en vanille lekker. Chocola vond ik weer niet lekker. Ik wacht deze ronde nog ff af en als het dan niet raak is, ga ik ook weer aan de shakes, want ik wil die laatste kilo's ook kwijt. @Juulzon, veel succes morgen met de punctie, ik duim voor mooie eitjes en een mooie emmy's. @Kweenie, hoe is het vandaag gegaan. @Mar, balen dat er al weer bruinverlies is, maar we blijven duimen dat de echte ongi wegblijft. @hier, nou 3x keer raden ik was niet op tijd weg. Wilde uiterlijk 1 uur naar huis maar dat werd dus pas kwart over 3 . En uiteindelijk is er nog steeds geen akkoord voor de zomervakantie verlofaanvragen, want blijkt dat we ook de kindaantallen nodig hebben en die zijn nog niet compleet op alle groepen. Oftewel nog steeds stress of mn vakantie wel doorgaat. Heb mn reis al geboekt, dus desnoods laat ik die papieren zien, want dit wordt niet als reden gezien om te annuleren. Ben echt ff klaar met mn werk:x. Mn temp was vanmorgen nogmaals 36,3, dus voor de zekerheid ook vanavond nog maar een klusje ertegenaan. Heb dan in ieder geval genoeg geklust (vrijdag, zondag, maandag, dinsdag en vanavond.) Ga in ieder geval maar heerlijk in het zonnetje op het wachtbankje zitten. Fijne avond. Dikke knuf MaJo
Hai Lieve Meiden, Ik houd het weer even kort. Nog steeds moe, nog steeds buikpijn en vanmorgen zelfs overgegeven, daarna ging het weer. En nee, ik ben niet zwanger hoor (als je niet vrijt....wordt je ook niet zwanger). De buikpijn zou wel eens van een naderende eisprong kunnen komen inderdaad maar denk eerder dat ik iets onder de leden heb of misschien inderdaad te druk doe. Nou ja, nog 1 dagje werken en dan weer weekend en de vakantie is ook al in zicht . Als ik me weer wat beter voel kom ik weer wat uitgebreider kletsen hier!!! Liefs, Kweenie
Oh en Juulzon...Succes donderdag..ow verrek, het is al donderdag. Hoe is de punctie gegaan? Ik hoop op een goede terugplaatsing zondag!!!
Hoi meiden, Ik heb niet alles gelezen. Probeer me niet te veel bezig te houden met buitenbaarmoederlijke zwangerschappen - aan de andere kant begrijp ik ook wel dat jullie naar mij vragen, want jullie willen ook weer zwanger worden! Sorry dat ik dus niet reageer op wat jullie schrijven. Hier gaat t, tja, op zich goed geloof ik? Ik heb alleen helemaal in het begin wat buikpijn gehad, maar zeker niet ernstig, meer een paar krampjes eigenlijk. Nu nergens last van. En de weken tot aan de eerste echo zijn niet om door te komen, zo lang! En het laboratorium heeft mijn bloedonderzoek verknald, zucht, maargoed, de ene HCG-waarde die ik wel heb (ander moment geprikt) past wel bij de zwangerschapsduur. Alleen kunnen we die dus niet vergelijken met een eerdere of latere waarde. Handig. Enfin, ik denk nu telkens: als die eerste echo maar goed is! Maar natuurlijk weet ik dat er ook daarná nog van alles mis kan gaan. Alleen kan het vruchtje zich niet meer alsnog buitenbaarmoederlijk innestelen natuurlijk. Hoe dan ook, de tijd van 'onbezorgde' zwangerschappen is definitief voorbij.
Korte correctie Danabelle: We vragen niet alleen hoe het met je gaat omdat wij ook zwanger willen worden. We vragen hoe het met je gaat omdat we oprecht geintresseerd in je zijn!!!! Het hielp mij hier toen te schrijven, om mijn angsten etc te kunnen uiten maar als dat voor jou juist niet plezierig is dan moet je dat uiteraard niet doen! Komt wel goed meis. Ik ben echt een uitzondering geweest!!! Hoop dat je gauw een mooie echofoto kunt showen hier! Hoe is het met de rest van de meiden? Liefs, Kweenie
@Danabelle, ben het helemaal eens met Kweenie, ik wil ook graag weten hoe het met je gaat omdat ik heel hard hoop dat het nu wel goed mag gaan bij jou! We gunnen jou het zo om nu wel een goede zwangerschap te mogen hebben! Maar je moet doen waar jij je fijn bij voelt hoor. Wat je trouwens zegt over nooit meer onbezorgd zwanger zijn is iets wat ik zelf ook een heel verdrietig aspect vind aan het hele bbz gebeuren . Wat balen van de fout van het lab, nu heb je nog niet zoveel aan de HCG-metingen. Ik blijf ondertussen duimen voor een goede echo voor je!!! @Kweenie, gaat het alweer wat beter met je? Er heerst volgens mij wel iets, bij mij op het werk waren best wat mensen ziek de afgelopen weken. Nog even een beetje op jezelf passen en dan lekker op vakantie voor jou! @Hier, vanochtend was mijn temp al wat gedaald. Ik verwacht morgen een verdere daling en dan hopelijk ook mijn ongi. Klinkt misschien wat raar, maar ik heb me er toch al bij neergelegd, en morgenavond heb ik een etentje, dus doe mij dan die ongi maar. Dan kan ik ten minste een lekker wijntje drinken , en hoef ik ook geen smoesjes te verzinnen . En daarna op naar de volgende ronde! @Roos, en zit je lekker daar op het wachtbankje . @Majo, en jij gezellig naast Roos? Wat een vervelende situatie op je werk zeg... hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. En eh jij gaat gewoon op die vakantie he, dat heb je verdiend!! Fijn weekend allemaal! p.s. Na de bzz heb ik veel meer last van pms klachten, en ook al bijna meteen na mijn eisprong. Herkennen iemand dat?