Zwanger worden na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kweenie, 7 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden,

@Iris Wat balen van die negatieve test weer :( Nog steeds niet ongi geworden?

@Minnie Heb je na de curretage al een negatieve test gehad? Al kan ik me wel voorstellen dat je niet meer getest hebt in China. Het kan nog wel van de vorige zwangerschap zijn. Je was ook best al wel ver zeg, wat heftig! Maar dan kan je lichaam ook wat langer de tijd nodig hebben om alle HCG eruit te krijgen. Ik zou over een paar dagen weer een testje doen om te kijken of ie donkerder wordt. Hopelijk is het toch een nieuwe zwangerschap!

@Kweenie Kan me goed voorstellen dat je een beetje jaloers bent. Toen het bij mij buitenbaarmoederlijk zat was ik ook wel een beetje jaloers op de meiden waar het wel goed zat. En ik heb eigenlijk totaal geen last van die kant. Scheelt denk ik bij mij ook wel heel erg dat de zwangerschap al aan het einde van m'n eileider zat dus ze hebben hem er heel makkelijk uit kunnen krijgen. Daardoor is er geen verdere schade aan m'n eileider toegebracht waardoor de kans op herhaling vrij klein was. Ik duim heel hard dat het bij jou ook weer snel raak mag zijn. Eerst dat onderzoek maar eens, en dan op naar een goede zwangerschap!

Donderdag idd de 2e echo, ben wel heel benieuwd. Vind het toch ook wel erg spannend hoor. Klopt het hartje wel? Ziet alles er goed uit? Gelukkig duurt het niet meer zo lang.

2. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Ik ben nog steeds niet ongi. Voel me echt niet lekker heb het zooooo koud (zit met mijn jas aan te werken) en alles doet me zeer, klinkt meer als een griepje misschien, maar ben niet misselijk ofzo. Vind het wel raar allemaal. Straks ben ik in de overgang oid.

Minnie hoe heb je het gehad in China dan? Zou mooi zijn he als je meteen al weer zwanger bent!

Kweenie snap je heel goed, ik was eerst heel positief, maar op een gegeven moment verlies je dat als het niet lukt dat snap ik heel goed. Hoop voor jullie dat het toch raak mag zijn de komende maanden!! Als het niet zo is, wil je dan kijken of het met hulp gaat? ?

3. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Kweenie: ik doe met je mee voor een prachtig december kadootje.

Ona: wat super van jullie mooie echo!

Mini: heb je al wel een negatieve test gehad? HCG kan nog best lang in je lijf blijven, maar je zou ook weer zwanger kunnen zijn. Spannend. Om zeker te weten moet je eigenlijk een bloedonderzoek doen om te monitoren of je HCG stijgt of daalt.

Iris: op hoeveel dagen zit je nu?

Hier verder niets bijzonders te melden, alles gaat z'n gangetje. Menstruatie was deze keer erg heftig....maar nu gelukkig weer achter de rug

4. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Ik zit nu op cyclusdag 37. Het kan trouwens ook zijn dat ik pas op 11 november mijn eisprong heb gehad, omdat ik toen ook van die middenpijn had en de week daarvoor heel erg veel last van nat slijm. Ik dacht alleen dat ik mijn eisprong al gehad had, maar goed het zou dus kunnen... Dan moet ik komende woensdag pas ongi worden. Wel erg lange cyclus dan, maar je weet het niet. En anders ben ik bang dat mijn lichaam echt flink in de war is.

Laurie op naar de komende cyclus dus!!

5. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hallo Meiden,

Gezellig dat het hier weer wat drukker is. Al mis ik de zwangere meiden wel wat hier hoor. Kom op, misselijk of niet meiden, waar zijn jullie met de pompoenen? *grijns*

Poemi: Mijn situatie was vergelijkbaar met de jouwe. Ook vrij bovenin de eileider, operatie super geslaagd, niets stond ons in de weg het op nieuw te proberen... Alleen kreeg ik gelijk aan die kant weer een eisprong en ik denk dat dat toch funest is geweest. Zeker weten doe ik het natuurlijk niet maar het vruchtje zat op precies dezelfde plek als daarvoor. Ik snap ook nog steeds niet hoe het kan dat ik aan die kant gelijk weer een eisprong heb gekregen. Je zou er eerder op gokken dat de eisprong na zoiets aan de andere kant komt. Soms denk ik wel eens dat het niet de bedoeling is om nog een kindje te krijgen...

Maar neemt niet weg dat ik niet heel erg blij voor jou ben natuurlijk!!! T is op zich ook wel weer erg tof om te weten dat het dus wel kan na een besparende operatie en dat gelijk na de operatie! Schiet bij jou ook echt al weer op he? Bijna 8 weken. Zie je al wat???

En de andere zwangeren?? WAAR BLIJVEN DIE BUIKFOTO'S!!!

@Iris: Ik hoop dat je je vergist hebt wat je eisprong betreft en dat het dan inderdaad rond de 11e is geweest. Aan de andere kant, je hebt het steeds erg koud he? Bij mij was dat tot 3 x toe een zwangerschapskwaaltje!! Ik hoop het, blijf nog steeds duimen!!! Maar ik benijd je nu niet hoor, pffff...wat een spanning!!

En nee, wij gaan niet de MMM in. Ik heb voor mezelf een grens in gedachten (oktober 2012, dan word ik 35) en als het dan nog niet gelukt is dan denk ik dat we afscheid moeten nemen van de wens om een 2e kindje te mogen verwelkomen. Niet zo zeer omdat ik dan 35 wordt trouwens (al heb ik wel altijd gezegd na mijn 35ste niet meer zwanger te willen worden) maar meer omdat we het dan 2 jaar hebben geprobeerd. En op een gegeven moment moet je ergens tegen je zelf zeggen: "Het is genoeg, klaar!" Of inderdaad er voor kiezen om vruchtbaarheidsbehandelingen te ondergaan.

Als we ons meisje niet hadden gehad had ik het misschien wel willen doen maar nu.... nee. Ik ben allereerst heel bang voor naalden en denk dat ik heel sterk reageer op de hormonen. Denk niet dat het er veel gezelliger op gaat worden hier dan. En dan is het nog maar de vraag of het in 1 x wil lukken of niet. Ben dan echt bang dat ik de focus zo veel ga leggen op zwanger worden dat ik onze dochter 'vergeet' en veel mooie momenten (die niet meer terug komen) zal missen.

Nee, we hebben nog een klein jaar en ik hoop dat het in dit jaar nog mag lukken.

Laurie: Mijn menstruatie stelt dit keer geen zak voor. Een vriendin van me stelde zelfs nog voor om toch nog even te testen voor de zekerheid. Ook gedaan (i.v.m. de coloscopie a.s. vrijdag) maar gewoon negatief. Ook niet anders verwacht maar just in case...

Maar je doet dus mee met een decemberkado? Een mooie Sinterklaas-suprise? Hihi.. Deal!!

Lobke: Hoe oud zijn jouw dochters?

xxx Kweenie

6. MaJo1976

MaJo1976 Actief lid

31 jan 2010
    151
    0
    16
    Zuid-Holland
    Goeiemorgen,

heb alles bijgelezen, maar er is niet veel blijven hangen sorry:)

@Iris, ik hoop dat je eisprong de 11e is geweest en dat je nod volgende week pas is en je dan alsnog een hele mooie test in handen krijgt.

@Kweenie, snap heel goed hoe je je af en toe voelt. Ik heb het zelf ook gehad in de periode na mn bbz en als ik hoorde dat er iemand zwanger was.
    Ik hoop voor jou dat er een heel mooi sinterklaaskado uitkomt. Ik sta al klaar met de pompoenen;)

@Laurie, ik hoop voor jou dat er ook een mooi sinterklaaskado komt.

@poemi, nog 2 dagen en dan je 2e echo. Spannend he

@minnie, fijn dat jullie zo'n fijne tijd in china hebben gehad al was het dan een werkvakantie.

@Tina en Bellerose, hoe gaat het met jullie?

@hier, gaat het op zich prima. Nog wel steeds heel erg moe en daardoor ook weinig energie om achter de compu te zitten. Morgen weer voor controle naar het zkh en ga dan ook wel aangeven dat ik zo enorm moe ben. Acupuncturist van mn moeder heeft aangegeven dat ik toch moet vragen of ze bloed willen prikken op mn nierfuncties omdat die extreme moeheid is gekomen na dat niersteentje en er miss toch iets met mn nieren is wat ook die moeheid kan veroorzaken.
    Buikfoto's heb ik al wel een paar, maar daar zie je nog weinig op. Aangezien ik al een buikje van mezelf heb, zal het wel ff duren voor je echt een zwangerschapsbuikje gaat zien. Al heb ik wel het idee dat mn buik wat steviger gaat worden, dus er is al wel wat bezig. Ga dit weekend weer foto's maken.

Fijne dag allemaal

7. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Ja misschien ligt het daar aan Majo, lijkt me goed om je te laten onderzoeken idd. Sterkte.

Kweenie wij (mijn man en ik) willen waarschijnlijk ook niet de mmm in als het op de natuurlijke weg niet lukt. Ik heb zoiets van als het niet wil dan moet het misschien zo zijn... en het scheelt natuurlijk heel erg veel dat ook wij al een dochter hebben! Zij maakt ons zo gelukkig, het zou fantastisch zijn (zeker ook voor haar) als ze nog een brusje krijgt, maar als het niet lukt dan is dat zo en daar kunnen wij mee leven. Maar goed zover is het nog niet, we zijn nog heel positief over zwanger worden. Ook nog maar net bezig na de bbz, dus ik geef de moed zeker nog niet op. Op een gegeven moment is Iris ook op een leeftijd dat het verschil erg groot is. We zullen zien wat de toekomst ons brengt!!
    Voorlopig iig nog geen ongi hier, hoewel ik wel steeds het idee hebt dat het er aan komt. Vandaag niet meer koud, maar eerder snel warm (dat heb ik altijd vlak voor de ongi) en ik voel me erg onrustig. Dus waarsch. breekt het morgen-vrijdag wel door.

8. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Hoi meiden,

Heb alles weer bijgelezen hoor!!

Gisteren ben ik op nacontole bij de gyn geweest.
    Had daarvoor nog een testje gedaan, niet die 2 voor 5 euro maar die ander van de kruidvat waar je gewoon overheen plast, en die gaf negatief aan.
    Heb een echo gehad en daarop was geen zwangerschap te zien, ze zag wel dat ik een eisprong had gehad aan de rechterkant, helaas de verkeerde kant, dus ik verwacht ieder moment ongie te worden, zo voelt het iig wel.
    Nou ja het is wel weer eens goed om ongie te worden, de laatste keer was in juni voor mn bbz.

Kweenie ik weet wat je bedoelt, ik ben weliswaar nog niet zolang bezig met proberen maar iedereen is zwanger in mijn omgeving, zelfs 2 die net zo ver zijn als ik zou zijn geweest, ik zie hun buiken groeien en die van mij is weer leeg, Ik gun het hun van harte maar baal enorm dat het hier 2x is mis gegaan.
    Had gisteren weer een jankmoment

Dikke x voor iedereen

9. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Hoi meiden!

Hier even een teken van leven :D

Met frummeltje gaat alles supergoed.
    Met mij ietsje minder... Heb medicatie gekregen omdat mijn bloeddruk te hoog was. En deze medicatie heeft wat bijwerkingen zoals misselijkheid, spugen, duizeligheid. Volgens de arts moet ik even wennen aan de medicatie, maar ze kan niet zeggen hoe lang dat duurt. Met mij gaat het dus op en neer. Ene moment gaat best wel goed, andere moment spuug ik weer mn zieltje uit mn lijf. Het vervelendste vind ik de duizeligheid. Met momenten wordt het echt zwart voor mn ogen.
    Vorige week controle gehad in het ziekenhuis, en daar bleek dat mn bloeddruk nu netjes was. Maar de dosis van de medicijnen wordt niet aangepast...anders gaat die bloeddruk waarschijnlijk weer omhoog. Dus de komende tijd moet ik de pilletjes dus blijven nemen.
    Ben verder veel en snel moe, en nog steeds dagelijks misselijk. Spugen komt ook regelmatig voor (ondanks de medicatie die ik daarvoor krijg)
    Maar het is niet allemaal ellende hoor...er zijn af en toe momentjes dat ik me best lekker voel en ik voorzichtig probeer te genieten van het zwanger zijn (al duurt het maar 5 minuutjes;)) Sinds vorige week heb ik ook af en toe weer een hongergevoel. En sinds kort staan er ook weer wat groentjes op het menu :) Keuze is nog beperkt, maar ben al blij met de kleine vooruitgang.

Verder heb ik niets bijgelezen dames, sorry hoor. Maar ben al blij dat ik hier wat van mij kan laten horen :)
    Ik probeer de komende tijd weer wat actiever mee te doen. Maar is nogal vermoeiend. Ik schrijf/lees af en toe ook mee in nog een ander topic op dit forum. En wil jullie niet in de steek laten, maar zo 2 topics volgens is soms een beetje teveel. MAAR! ik doe mn best :D

10. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Mooi omschreven, wij voelen het precies zo. Misschien moet het dan gewoon niet zo zijn. Hier is mijn vriend weer ziek trouwens. Eisprong duurt zeker nog een week mar heb wel zoiets van: Ja hoor gaan we weer, grote kans op een sprong van links....komt er weer wat tussen.......

11. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Minni: Weet je, misschien is t wel even goed om ongi te worden. Even een week helemaal niets. Niet bezig zijn met een nieuwe zwangerschap maar kort de tijd nemen om afscheid te nemen van deze. Of langer de tijd nemen natuurlijk maar net wat goed voelt. En dan hopelijk een goed begin van 2012.

Tina, Mar: Bah, ik gun jullie een betere zwangerschap dan dit. Sterkte meiden en houd vol! Het is echt zo de moeite waard!

Hoe is t met de rest?

Liefs, Kweenie

12. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Kweenie Jullie hadden dus echt heel erg pech bij de tweede keer, dat het zelfs weer op precies dezelfde plek zat :( Wat knap dat je zelf al een grens hebt gezet tot wanneer en hoever je door wilt gaan. Maar kan me ook goed voorstellen dat als je al een kindje hebt dat je er dan wel sneller vrede mee hebt. Maar hopelijk komt het allemaal niet zo ver en ben je toch snel zwanger van de 2e! Morgen heb je dat onderzoek toch? Veel succes ermee.

@Iris Is er bij jou inmiddels al iets veranderd? Nog niet ongi geworden? Je denkt nog wel heel erg positief, hopelijk heeft dat een goede invloed.

@Majo Misschien idd goed om toch even verder te kijken want het is wel toevallig dat je daarna zo moe bent geworden.

@Minnie Toch wel een beetje balen dat je nog niet zwanger bent, maar misschien wel even goed voor je lijft. Wel confronterend dat je andere in je omgeving hebt die net zo ver zwanger zijn als jij zou zijn geweest :(

@Tina Hopelijk ben je snel gewend aan die medicatie, want zoals je je nu voelt schiet ook niet erg op. Gelukkig gaat het wel weer iets beter met het eten.

Hier vanmorgen de 2e echo gehad en we hebben het hartje zien kloppen! Wel weer 2 dagen terug gezet, nu in totaal al 5 dagen dus. Hopelijk geen slecht teken...

Nog even een foto van onze frummel:

13. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    even voorstellen:

Hallo dames, ik ben Manon en heb op 12-11 een ok ondergaan voor een eug. Het vruchtje zat links en de eileider was al gescheurd, ondanks dat toch de eileider kunnen besparen.
    Nog steeds heb ik het moeilijk, maar wil het rustig aan een plaatsje gaan geven en weer verder gaan en een 2e poging proberen.
    Ben de afgelopen dagen enorm bezig met dat de kans nu nog groter is, aangezien mij eileider beschadigd is geweest en of het allemaal wel goed gaat. Kan dat maar moeilijk uit mijn hoofd krijgen.
    Vanmorgen ook weer bloedgeprikt en net de uitslag hcg staat nu op 1.9.Maar hij moet op 0.2 staan van de gyn.
    Nou hoef ik niet volgende week maar pas over 2 weken pas weer bloed te prikken.
    Kan het voor mijn gevoel nu moeilijk loslaten, ben er zowiezo nog 2 weken mee bezig. ( op een verplichte manier)
    Ik zit er aan te denken om ma te bellen en te vragen of ik toch volg. week kan prikken.
    Zou dat nut hebben? Of denken jullie dat ik gewoon wat geduldiger moet zijn??

14. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Laurie: Gefeliciteerd! Het hartje klopt!!! Whiiiiiiii! Focus je daar lekker op en niet op die 5 dagen!! Is nu nog moeilijk meten.

En ja, morgen onderzoek brrrrrrr. Ik probeer het positieve er maar van inbte zien. Ontslakkingskuurtje is wel oke :)

Manon. Wat rot voor je meis! Voel je welkom hier. We praten veel over opnieuw zwanger zijn/worden maar we weten allemaal hoe ellendig je je kunt voelen. Ik begrijp je hcg waardes niet goed. Alles onder de 5 is toch goed? En waarom hebben ze jouw eileider niet verwijderd? Of hebben ze hier geen reden voor gegeven? Heb je nog een nacontrole? En neem de tijd om alles een plekje te geven! Knuf voor jou!

Hoe is het met de rest? Iris, ongesteld geworden?

Kus, Kweenie

15. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ kweenie
    Hcg onder de 5 klinkt goed ( heb hier zelf nog niks over gehoord)maar mijn gyn. wil om dus onder de 0.2 zo weet hij zeker dat er geen zwangerschapsweefsel is blijven zitten(zoals ik het heb begrepen) Waarom een besparende is gedaan, geen idee, de gyn heeft gezegd dat als hij hem kon besparen dit zal doen. gebeurd het nu links nog een keer dan verwijderd hij deze alsnog.

16. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Oke, ik dacht namelijk dat de eileider altijd werd verwijderd als deze al gescheurd was. Ik heb zelf 2 x een EUG gehad waarbij de 1e keer een besparende ingreep. Maar gelukkig kan het ook anders. Poemie heeft ook een besparende operatie gehad en is nu zwanger. :)

Maar doe eerst maar rustig aan! Ben je nog thuis of al weer aan het werk?
    Xxx

17. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Mooie echo Poemi!!! Het hartje klopt dat is heel belangrijk, nu gaat het vast wel goed :).

Manon welkom hier, wat ontzettend naar dat ook jij een bbz hebt gehad. Veel sterkte de komende tijd met verwerken en doe het rustig aan!

Hier nog steeds geen ongi. Heb last vd borsten, ze zijn echt voller. Dat was tot nu altijd een teken... en ik voel dat er wat zit onder in mijn buik... maar ik wil niet te vroeg juichen. Dus ga morgen als ik durf of anders zaterdag nog maar een keer testen.. Nog steeds spannend hier dus!

18. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Iris Dat klinkt zeker spannend, ik duim voor je!

@Manon Bij mij wilde ze het inderdaad ook op 0 hebben om 100% zeker te zijn dat er niets is achtergebleven. Het risico daarop is bij een besparende operatie groter dan als alles direct verwijderd wordt. Je kunt altijd het zkh even bellen en vragen of je toch al volgende week mag komen. Als je het zo uitlegd moeten ze daar toch wel begrip voor hebben?

@Kweenie Je 2-jaarlijkse reinigingsbeurt :D Sorry, mag er niet om lachen :)

19. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Whaaaaaaaaaaaaaaaahhhh! Nou, ik hoop op een knaltest hoor! Dat mag zo ondertussen wel, my god....wat een spanning.

En lach jij maar Poemi.....een bevalling is erger moehahahahaha :D

20. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Manon: Wat vervelend dat je hcg nog niet genoeg gedaald is.

Maar dames...bij mij werd in het ziekenhuis gezegd dat als je ooit zwanger bent geweest je HCG-gehalte nooit helemaal nul zou worden... Bij mijn bloedtesten moest het hcg kleiner zijn dan 1 en dan ben je niet zwanger (of is er geen restje van de BBZ aanwezig)
    Tja, dat is hoe ze het mij uitgelegd hebben... dus vraag me af waar de gyn het 0.2-getalletje vandaan haalt:) Maarja, ander ziekenhuis, andere opinies.

Ik hoop in ieder geval dat je hcg snel mag dalen :)

Deel Deze Pagina