Heej meiden! Ben ik weer! Bellerose: Meid, ik weet wat je meemaakt! Misselijk zijn is echt zwaar kl*te! Bij mij was het met 16weken wel over. Ben superblij! Begin nu echt te genieten. Ben ook weer aan het werk, en dat bevalt me prima. Ben wel nog aan het opbouwen Ik hoop dat jij er ook snel vanaf bent. Kweenie: Je ei kwijt??? Ook niet in je schoen gevonden? Jeetje, sinterklaas heeft het toch niet meegenomen zeker? Meid, ik hoop dat je vandaag een knaltestje hebt! Het word nu toch wel tijd dat jij ook op roze springt! (Rest van de meiden ook hoor ) Minnie: Pfew...moeilijke situatie. Is je ongi echt doorgebroken nu? Ik weet niet juist hoe het werkt met je cyclus tellen na een curretage... Weet wel dat je cyclus hierdoor van slag kan zijn. Maarja, of je nu voor je volgende cyclus weer 6weken moet tellen??? Wou dat ik het antwoord voor je had meis. Die midstream test die je trouwens gepost hebt vertoont inderdaad een vaag lijntje...maar ik vind het lijntje iets te ver naar rechts staan. Dus denk dat je die als negatief moet beschouwen. (Als dat nu nog van toepassing mag zijn...) Manon: Ik weet even niet meer wanneer jouw operatie geweest is. Maar als je zelf niet gerust bent, moet gewoon even bellen met de gyn hoor. Misschien kan die je wel gerust stellen. Ik kan me even niet meer herinneren of ik nog steekjes heb gehad na mijn operatie. Ja, de eerste maand wel omdat je dan eigenlijk nog herstellende bent, maar daarna volgens mij niet meer. All: Kom op meiden! Het einde van het jaar komt eraan! Nog een laatste flinke klusbeurt en dan met zn allen zwanger het jaar uit he! Zetten we met z'n allen een roze kerstboom op Ik duim voor jullie! Bij mij is het gelukt... met 1 eileider en PCOS! En toch op de natuurlijke manier! Dus kom op! Bij jullie moet het ook lukken! *Doet pomponnendans voor de meiden*
Minnie, balen als je ongi wordt maar dan weet je wel waar je aan toe bent idd. Heb hetzelfde gehad afgelopen cyclus en het is knap irritant! Je lichaam kan je gewoon zo voor de gek houden na een miskraam/bbz. Het heeft blijkbaar tijd nodig om te herstellen en bij de een gaat dat sneller dan bij de ander. Ik kan je niet helpen met hoe lang je cyclus nu duurt. Bij mij is er nl. geen pijl op te trekken, echt helemaal NIET. Dus ik zou als ik jou was idd maar met ovu testjes aan de slag gaan. Ik heb er zelf net 50 besteld, zodat ik mijn ei iig niet kan missen . Ik zit nu op dag 10, dus mijn ei duurt naar verwachting nog wel een dag of 10.. Voorlopig even rustig dus, maar dat vind ik niet erg nu. TIna wat ben je al ver zeg! Al bijna 18 weken zie ik, heb je al bijna de 20 weken echo?? En fijn dat de misselijkheid eindelijk voorbij is! Was bij mij idd ook bij 16 weken over.. Lekker van genieten!! Oh en bedankt voor de positieve woorden !! Kweenie, hopelijk vandaag een knal test!!
Mini: wat jammer. Ik gebruik de testen van zwangerenkids.nl bevallen mij heel erg goed. Heb de goedkope dipsticks en ik weet daarmee altijd duidelijk mijn LH piek te vinden. Kan ze je zeker aanraden.
He allemaal, Whoehoeeeeh!!! Ik heb m hoor! De knaller! In eerste instantie een licht testje maar mijn urine was ook net water (oeps, cola!) dus om 19.45 uur nog even een testje gedaan en jawel....daar hebben we m! Het voelt ook wel alsof mijn ovu er aan komt. Dus hehe, kom nu op ongeveer een cyclus van 35 dagen uit. Vanavond flink bezig, morgen ook en ach...misschien donderdag ook nog wel even. Blij dat het mooi voor het weekend valt nog. Anders had ik wel heel erg de pe in gehad.... Wel wat steekjes af en toe rechts maar ook een warm gevoel links dus tsja... En natuurlijk heb ik nog steeds mijn grote voorbeeld Bellerose dus jaaaaaaaaaaah Tina, ik wil ook een roze kerstboom!!! @Minnie: Wat zijn je cylussen afgelopen rondes geweest? Kijk even naar je kortste cyclus. Voel je je eisprong daarnaast aankomen? Buikpijn, opgezette buik, vruchtbaar slijm? Ik gebruik ook de testjes van z&k ook gewoon de goedkope dipsticks. Werken perfect. Normaliter doe ik er 1 per dag en ook niet iedere dag op dezelfde tijden. Maar dat komt ook omdat mijn testjes vaak 2 dagen posi blijven dus mis ik de piek niet zo gauw (vandaar dat ik deze ronde echt zoiets had van: Heuh?). Tip: Klik ook even op de zwangerschapstesten en dan door naar gratis proberen. Dan kun je 3 uiterst gevoelige zwangerschapstesten (dipstick) mee bestellen!! Ik PB je ook nog even een kortingscode zo meteen. 5% korting als je voor 1 februari besteld! @Tina: Fijn om te horen dat het lekker met je gaat!! Heb je nog mooie echofoto's? En hoe zit het met jouw buik? @all: Laat Tina niet voor niets met die pompoenen zwaaien....let's get pregnant!!! xxx Kweenie
Thanks Kweenie voor de kortingscode, zal straks eens even op de site kijken!! Ik had de vorige keer maar 1 cyclus (25) en toen raakte ik zwanger van die bbz, daarna weer gelijk zwanger zonder ongie en nu 6 weken na curretage weer een keer echt ongesteld. Zet alleen niet echt door, ik verlies wel bloed, maar echt minimaal, kan in principe af met een maandverbandje per dag en dan nog zit er weinig op, als ik plas zitten er wel wat bruine vlokjes bij ( sorry voor details). Je zou toch denken dat je hevig ongesteld zou zijn aangezien ik in juni mn laatste echte ongie heb gehad??? Vind het allemaal een beetje eng meiden of stel ik me aan?? O ja Kweenie veel plezier vanavond hihi !!
@tina: wat fijn dat je nu al ruim een week minder misselijk bent en wat spannend/leuk je 20 weken echo net voor kerst! Mijn ok is a.s zaterdag 4 weken terug. Het zal snel zijn maar ook ik wil toch wel die roze kerstboom, en ander laten we de boom gewoon wat langer staan @ Minnie: Balen meid! @Kweenie: Enjoy je 'klus' periode, duim voor je! Ik doe mee met de pompoenen hoor!!
@Minnie: Waren je zwangerschapstestjes echt positief? In de zin van duidelijke een 2e streepje? Heb je ze nog? Kun je anders de gyn bellen en de situatie kort uitleggen? Ik denk niet dat er wat aan de hand is hoor maar snap wel dat je niet helemaal gerust bent. Als je nu nog maar 2 cyclussen hebt gehad is het voor nu moeilijk om uit te rekenen wanneer je precies met de ovutestjes aan de slag kunt. Beetje op gevoel doen denk ik. Bij mij werkt het niet obsessief trouwens. Vind het wel fijn juist. Want laten we eerlijk wezen, je vrijt momenteel toch het lekkerst als je weet dat je in de juiste periode zit toch? Hihi @Manon: Als het geen roze boom wordt dan giga roze vuurwerk . xxx Kweenie
Zet m op Kweenie en je bent lekker positief dan gaat het dit keer vast lukken!! En anders even randjefietsen na het klussen, dat vergroot de kans . Ik gebruik ook de ovu testjes van zwangerenkids, dipstick, niet duur en ze werken prima!
Whahaha, randjesfietsen! Nee sorry. Hier gewoon gezellig een vluggertje vanavond! We zijn al sinds vorige week bezig joh! Zondag, dinsdag, donderdag, zondag...en dan vanavond en morgen en misschien donderdag weer. Leuk hoor als meiden schrijven dat ze het doen wanneer ze zin hebben en het niet doen als het een moetje wordt.... Maar hier wordt het gewoon lekker een moetje hoor! Niet dat ik geen zin heb maar randjesfietsen....Neh! Trustennnn
Kweenie, Haha ben je uitgeput? Tja je moet er wel veel voor over hebben he, ik heb er af en toe ook even geen zin meer in hoor.. helemaal als je ei maar niet springt. Maar even serieus ik heb zondag op discovery een programma gezien over voortplanting, sex ed. En ook daar gaven de wetenschappers aan dat wanneer de vrouw klaarkomt na de man, dat dat er voor zorgt dat de zaadjes de goede kant op worden geleid. Ze lieten dat zien met beelden, door de samentrekkingen wordt het zeg maar de goede kant op geleid. En volgens deze dokters, vergroot dat de kans op zwanger worden! Tuurlijk kan het ook zonder, maar dan is de kans wel kleiner, omdat de zaadjes dan op eigen kracht deze weg moeten afleggen. Dus het is zeker de moeite waard he!!!
Kweenie, jee veel plezier ermee Zal ook even in vunzige details treden, over de kansen op zwangerschap als de vrouw zelf ook klaar komt tegelijk of net na de man. Ik ben nu in totaal 4x zwanger geweest. Alle keren was dat terwijl ik zelf ook kwam. De mislukte keren ook wel vaak een verplicht nummertje gedaan waarbij ik zelf niet heel actief mee deed, maar die keren is het nooit gelukt. Wij doen dus niet meer aan vluggertjes als het om kindje maken gaat, voor mijn gevoel is het ook geen toeval meer.
Bij mij is dit 3 keer niet het geval geweest. Ik ben in totaal 3 x zwanger geweest en ik ben zo'n vrouw die meestal niet klaarkomt tijdens de daad (dit komt bij veel vrouwen voor, als ik het goed heb zelfs bij de meerderheid). Het is natuurlijk ook op andere manieren op te wekken. Is hier werkelijk een wetenschappelijke studie naar gedaan? Ik werk zelf in de medische wereld en heb tot nu toe vernomen dat het hoogtepunt van de vrouw nog een redelijk groot evolutionair raadsel is.
Bij ons is het vaak andersom. Eerst kom ik, dan hij. 3 x zwanger geraakt op die manier. Maar..... Gisteravond ging hij nog even uit bed en moest ik nog wel even aan je tip denken Iris. Dusehmmmm.....zelf nog maar even gezellig gemaakt hihi. Zonet nog n testje gedaan. Die lijkt nog dikker dan gisteren. Dus vanavond weer even bezig. Xxx
Goed zo Kweenie!! En als je zwanger bent, bedankt je me maar hihi . Ona ja daar ging het programma juist over of het vrouwelijk hoogtepunt ook enig nut heeft (behalve dat het lekker is) .. en dat blijkt volgens deze wetenschappers dus wel zo te zijn, omdat het de zaadjes de goede kant op leid (ook nog eens naar de eileider waar het eitje springt). Enneh verder weet ik er ook niet zoveel van, maar alle beetjes helpen denk ik dan maar.
Gegoogled: Houdingen: Er worden twee houdingen aanbevolen om ervoor te zorgen dat het zaad goed toegang heeft tot de baarmoederhals. Deze houdingen worden bij voorkeur ingenomen voor het klaarkomen van de man en tot een half uur daarna aangehouden. Bij de eerste houding ligt de vrouw op de rug, met de knieën opgetrokken tegen de buik. Bij de tweede houding ligt de vrouw op haar knieën, terwijl de man haar van achteren binnengaat. De vrouw steunt niet op handen of ellebogen, maar ligt vanaf de heupen zo plat mogelijk voorover. Klaarkomen: Als de vrouw in de periode van 1 minuut voor het klaarkomen van de man tot ongeveer 45 minuten daarna klaarkomt, houdt het lichaam meer zaad vast dan als ze dat niet doet. Waarschijnlijk treedt er door de spiersamentrekkingen van het hoogtepunt en het openstaan van de baarmoedermond door de hormonen een aanzuigend effect op. Maar dat klaarkomen erná gebeurd bij ons dus meestal niet. Wij doen wel standje 2 vaak trouwens hihi maar ik blijf daarna niet een half uur met mn billen in de lucht hangen.... xxx
Haha Kweenie, Dus je hoeft niet eens met je benen in de lucht Ik vermoed dat ik weet waar mijn buikpijn vandaan komt, Sinds gister avond menstruatie krampen enzo ook vandaag, nog niet door. Ook mijn hormonen zijn ALWEER hevig aanwezig. Maar wel fijn dan had ik het vorige keer voor mijzelf wel goed dat ik een cycli heb van z'n 26 dagen. en dat ik een tijdje terug daadwerkelijk mijn ei heb gevoeld. Dus over een week of 2 mogen wij ook aan de diverse standjes
@Laurie, wel een heel interessant fenomeen. Het is niet dat ik het niet geloof of iemand wil tegenspreken. Ik wil alleen aangeven dat het ook zonder kan. Ik ben denk ik opgevoed (tijdens m'n studietijd) in de tijd dat het nog als een groot mysterie werd gezien. Volgens mij zijn de theorieen hierover wel wat bijgesteld (zag ik ook aan wikipedia als je op hoogtepunt zoekt). Ik merkte wel toen ik bewust ging klussen voor een baby dat ik er minder van genoot. Ik geloof dat het genieten ook wordt gezien als extra stimulerende werking (dit zorgt ook voor een heftiger hoogtepunt zowel bij man als vrouw) maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Ga dat maar eens op commando doen. Ik weet als geen ander hoe lastig dat is. Ik hoop dat jullie er toch een beetje van genieten Kweenie (en de anderen ook)!