Meiden, ik ga 23 dec met een vriendin naar de sauna. Staat dat een eventuele zw.schap in de weg?? Stel dat dan de innesteling plaats vindt, of is het een beetje ver gezocht?? Ik kan me herinneren dat ik bij mn dochter ook in het begin naar de sauna ben geweest, wist toen niet dat ik zwanger was hoor, maar 2 weken later wel een posi-test, maar ja na een bbz en een ma ga je toch anders over dingen denken. Ik wil graag jullie mening, ik zal het ook eens hier aan de vk vragen.
Meiden ik heb nog een vraagje, heb net mn eerste ovu-testje gedaan (z&k dipstick) en er komt een heel vaag 2e streepje binnen 10 min. Wat betekent dit?? In de gebruiksaanwijzing staat dat de beide strepen even donker moeten zijn, maar waaron verschijnt er dan wel een vaag streepje, is dat altijd?? Sorry maar ik heb nul komma nul ervaring met ovu-testen.
Minnie een vaag streepje zegt niks, dat heb ik bijna altijd. Hij moet echt net zo donder zijn als de controle streep of donkerder dan is het LH hormoon hoog genoeg en heb je bijna je eisprong.
Ok dan weet ik dat ook weer, en hoe zit het als je ei net een dag ervoor is geweest, is de streep dan nog donker?? Of kleurt ie alleen als ei in aantocht is??
Hallo dames, ik kom me ook even melden hier.. Heb net al de eerste 10 pagina's terug gelezen en moet zeggen dat het me goed doet jullie verhalen te lezen. Niet verkeerd opvatten hè please..vind het rot wat we allemaal mee moeten maken, maar ik weet af en toe totaal niet wat ik met mijn gevoelens aan moet en als ik jullie verhalen lees voel ik me niet zo alleen Zal mijn best doen om alles terug te lezen (is wel wat veel maar heeeel spannend!) en misschien schrijf ik binnenkort toch zelf ook mee!! *dikke knuf* Niesje
Hoi Niesje, heb je ons toch nog gevonden. Helaas welkom hier op dit topic, hopelijk kun je er wat mee.
@ Laurie; Hè Meid, Wat vervelend hoop dat het goed blijft gaan! Ga je nog bloedprikken bij de ha? @ Kweenie; toch maar ff naar de ha met die buik van je!! @ Minnie; Ik zeg, ga lekker naar de sauna!! Lekker even ontspannen en tijd voor jezelf! Mocht je idd zwanger zijn kun je ALTIJD nog wat anders gaan doen! @ niesje; helaas welkom hier. Hier gaat t wel redelijk ben eerlijk gezegd blij dat ik de test heb gedaan hoor, na 2 uurtjes gleed er echt een enorme last van mijn schouders!
@Fijn manon dat je het nu los kunt laten, waarschijnlijk komt je ongie er nu gauw aan, als je te gestrest bent kun je ongie wat langer weg blijven, was bij mij ook het geval. Ja ik ga lekker volgende week naar de sauna, mocht ik zwanger zijn dan kan ik dat op die datum nog niet weten, vroeg me alleen af of het geen nadelige gevolgen had bij eventuele innesteling. Maar goed ik ga er lekker van genieten en dat is dan weer wel bevorderdelijk, ik ga proberen om zoveel mogelijk te genieten en mn leven gewoon te leven, zwanger of niet. @Kweenie, hoe is het met de buikpijn?? @Laurie, hoe gaat het met jou?? en met de andere zwangere dames, kunnen jullie al een beetje genieten ondanks misselijkheid, moeheid en werkperikelen??
Laurie. Nee! Dit moet blijven gaan! Weet je al meer? Minnie. Ik heb vaak 2 dagen posi testen dus das wel handig. Niesje. Welkom. Al 2 (wat oudere) kinderen zie ik? Begin het toch nog weer te kriebelen of steekt er een ander verhaal achter? Hier gaat t weer goed. Buikpijn is weg (of niet meer dan normaal). Helaas nu verkouden en erg moe. Oh, en steeds meer afscheiding. Echt veel! Meer dan normaal het geval is. Zou t een symptoom kunnen zijn? Xxx
Ik zal het even kort proberen uit te leggen...is natuurlijk wel zo fijn als jullie ook iets over mij weten! Mijn lieve kids komen helaas uit een verschrikkelijke relatie, mijn "nieuw" lief en ik zijn toch al bijna 6 jaar samen, wonen 3 jaar samen en zijn sindsdien een echt gezin(met mijn ex was dat niet het geval). Ik heb heel lang geroepen dat het voor mij goed zo is, ik geen kindje meer wilde omdat we juist al zoveel meegemaakt hebben. Maar vorig jaar begon het toch te kriebelen, ik ben nog relatief jong (31) en een kindje samen is toch iets fantastisch hè, al accepteerd en houdt vriendlief van mijn kids alsof het zijn eigen zijn! Helaas zat het geluk ons niet mee..... Na ronde 1 erachter gekomen dat ik voorstadium baarmoederhalskanker heb, gelijk na de behandeling tegen alle verwachting in zwanger, helaas een missed abortion heb heel lang mijn lichaam en ons beebje(s...we zagen er 2 op de eerste 2 echo's) de kans willen geven het zelf te "regelen" ...in september helaas toch geholpen moeten worden dmv een histeroscopie, eind oktober pas ontslagen uit het ziekenhuis omdat toen eindelijk "alles schoon was" en november weer gelijk zwanger, maar na 2 weken accuut opgenomen in het ziekenhuis ivm een bbz...daarbij is ook mijn linkereileider verwijderd Ik weet gewoon af en toe niet meer waar ik het vandaan moet halen, valt me erg zwaar om positief te blijven. Ben ook bang voor een nieuwe zwangerschap hoewel we toch wel echt nog heeeel graag een kindje willen. Ik ben natuurlijk ook pas geopereerd, het is allemaal nog erg vers. Hoe ging het bij jullie, meteen na de operatie? Lieve groetjes, Niesje
Jeetje Niesje een heftig verhaal meid!! Hoe ben je hersteld van de baarmoederhalskanker? Word je nog goed in de gaten gehouden door de gyn. Gelukkig heb je een lieve begripvolle vriend, super dat die je kinderen als zijn eigen beschouwd, maar ik snap het ook dat jullie samen ook een kindje willen. Hopelijk wordt jullie droom gauw werkelijkheid. Ik heb in aug een bbz gehad waarbij mn rechtereileider is weggehaald, gek genoeg had ik me snel bij de situatie neergelegd omdat ik er vanaf dat ik positief had getest een negatief gevoel erover had mede door het bloedverlies dat ik telkens had. Boven boven wonder kwam ik er op de nacontrole achter dat ik weer zwanger was, we hadden die maand maar 2x geklust, dus een toevalstreffer. Ik had zo'n goed gevoel bij die zw.schap ik had geen bloedverlies en voelde me super zwanger, bij 6,5 weken hebben we het hartje zien kloppen, 3,5 weken later kregen we de termijnecho en daarop was te zien dat het hartje gestopt was met kloppen. Dat was een behoorlijke domper, ik heb gelijk voor curetage gekozen, wilde weer door met mn leven maar ik moet eerlijk zeggen dat het me nu nog steeds zwaar valt, mede omdat iedereen om me heen zwanger is en ongeveer op dezelfde datum uitgerekend is als ik zou zijn. Maar goed we gaan er weer vol goede moed tegenaan!! Hopelijk is het snel weer raak, er is geen beter medicijn.... @All, net weer ovu test gedaan en de teststreep is bijna net zo donker als de controlestreep, is mn ei nu in aantocht??
Even snel reageer later meer. Ik denk het wel Minnie! Hier net ook een bijna even donkere streep dus mijn ei is ook in aantocht! Zet em op Minnie, doe ik dat ook
Niesje, welkom. Jeetje wat heb jij wat meegemaakt. Logisch dat het je moeite kost. Dat mag ook, neem je tijd! Mini, ik heb voor mijn ei ook altijd lichte streepjes. W 2 dagen voor mijn ei worden zo donkerder tot ze vlak voor mijn ei mega knal zijn. Daarna nemen ze langzaam weer af naar bijna niet te zien. Mijn zwangersschapstest van vandaag was wel donkerder geworden, zit natuurlijk ook nog maar op 15 dpo dus misschien is de schommeling aan het begin wel de oorzaak van de lichtere test van gisteren. Ga niet bloed prikken we wachten het af.
@ Niesje; wat een ellende zo zeg, hoop dat jullie er samen sterker van worden! En dat ook jullie je wondertje mogen gaan verwelkomen! @ Laurie, spannend hoor, hoop dat de donkere strepen aanhouden! en dat het ditmaal goed gaat, dat zou toch een enorm mooi 2012 zijn dan!
@Niesje, jee wat een verhaal meid. Neem de tijd om te herstellen, zowel lichamelijk als geestelijk, het is echt heftig allemaal. Ik was ook erg bang voor een herhaling, en wij hebben dan ook twee maanden rust ingelast voor ik er weer aan toe was. En daarna rond NOD vaak weer zenuwachtig (regelmatig zelfs een week na NOD nog een test gedaan om zeker te weten dat ik echt niet weer zwanger was), maar de maand dat ik echt weer zwanger was, was ik juist veel rustiger. Als je nog meer ervaringen wil lezen kun je misschien ons oude topic ook eens bekijken (http://www.zwangerschapspagina.nl/miskraam/254001-buitenbaarmoederlijke-zwangerschap.html). Ik heb toen ook heel veel gelezen, ook om uit te zoeken hoe snel het iedereen weer lukte om zwanger te raken. Veel sterkte! @Kweenie, die afscheiding kan volgens mij een teken zijn hoor, o spannend meis ik duim voor je! En fijn dat de buikpijn weer over is. O en moe natuurlijk ook he, ik was de week voor NOD ook erg moe. Wanneer is jouw NOD? Hoop zo op een mooi kerstcadeautje voor jullie!!! @Laurie, pff dat was even schrikken zeg, gelukkig worden ze nu toch donkerder. Misschien was je urine net even wat minder geconcentreerd? Ik blijf voor je duimen, op naar steeds donkerdere testen en een mooie eerste echo (weet je al wanneer je mag?). @Manon, nega test balen zeg. Maar wel fijn dat je weet waar je aan toe bent. Hopelijk nu snel ongi, dan kunnen jullie weer door. Mijn 1e cyclus was trouwens een week langer dan normaal, gerekend vanaf ok. @Ona, morgen echo toch? Spannend weer, hoop op een mooie echo voor jou. @Tina, jij voelt je weer goed gelukkig! Wij hebben maandag de 20-weken echo, wel spannend hoor. Wij willen wel weten wat het wordt, vooral manlief, idd vooral omdat het praktisch is. Mijn buik is trouwens de afgelopen weken enorm gegroeid, lijk wel veel verder. Maar dat komt waarsch. doordat mijn buikspieren door de operatie verslapt zijn (en ze waren al niet sterk ). @Minnie, klinkt alsof je ei binnen een paar dagen gaat springen. Volgens mij springt een ei binnen 24-48 uur na het begin van de LH-piek (en die kan ook weer een dagje duren). En in de LH-piek krijg je zo'n donkere knaltest. En bij Iris ook, kunnen jullie straks gezellig samen op het wachtbankje bij de kerstboom! Succes en veel plezier natuurlijk . @Bellerose en Marjo, hoe gaat het met jullie? Hier voel ik me alweer een heel stuk beter, nauwelijks pijn meer van de operatie. En de laatste dagen voel ik ons kleintje al regelmatig, wat een geweldig gevoel zeg!!! Nog niet hard hoor, maar toch wel heel duidelijk. Dat maakt alles ineens een stuk leuker . Nu nog een goede 20-weken echo maandag.
@Laurie, gelukkig meid dat de testen weer wat donkerder worden, zeer waarschijnlijk hcg schommeling geweest. @Iris, leuk dat lopen we straks gelijk op, we hebben iig gisteren ons best gedaan hihi. Vanmiddag 0m 16u weer ovu testje doen, ben benieuwd. @Mar, fijn dat je nu meer van je zw.schap geniet en dat je geen last meer hebt van de operatie. Ben benieuwd naar het geslacht van jullie baby, of is het geheim straks??
Ze blijven donkerder worden, dus ik heb goede moed! Eigenlijk heb ik nu al een knaltest en dat is voor het eerst dat ik dat mag zien op 16 DPO. Ik hoop dat dit nu eindelijk iets goed betekent. Mar ik heb voor 30 december een afspraak staan voor eerste echo. Kweenie: hoe gaat het met je?
@Minnie, denk niet dat ik het geheim kan houden als ik het weet, hihi. Heb trouwens al een hele tijd het gevoel dat het een meisje wordt, weet niet waarom. Ben erg benieuwd of het ook zo is. Ben benieuwd of je testje alweer lichter wordt, anders nog even verder met jullie best doen . Eigenlijk is het sowieso wel slim om niet te snel na een positieve ovu-test te stoppen, want bij sommige vrouwen springt het eitje pas later dan na 24-48 uur, en dat kan ook nog weer per cyclus verschillen om het makkelijk te maken... Maar misschien wist je dat al lang. @Laurie, gelukkig dat klinkt goed!!! Nu op naar een goede echo, duim duim.
@Mar, nee ik weet eigenlijk helemaal niks over ovu-testen dus alle tips zijn welkom. Stel dat de teststreep nou weer donkerder is, moeten we dan vanavond weer klussen?? Hebben het namelijk gister ook gedaan, iedere dag klussen was toch ook niet goed?? Om de dag is toch het beste??