Minnie dat kan ook je eisprong zijn! Ik heb dan vaak ook een beetje roze en een zeurderig gevoel.. Dus ik zou nog ff testen voor de zekerheid, miss moet je ei toch nog komen.
@ Mar; Wat fijn dat je echo goed is,blijft denk ik altijd spannend! Gefeliciteerd een meisje, komt het nog overeen met een theorie? chinese kalender ofzo? Ik hoop dat de ha het niet goed heeft, brengt weer een negatieve lading mee hoor. Ik heb voor mijn bbz geen menstruatie gehad na stop pil direct zwanger.dus idd kan het toen op mijn 13e ook zijn geweest dat mijn lijf nog zoekende was. Laten we t hopen. @ Minnie; he meid het blijft ook spannend bij jouw he! Snap dat je bloed meteen met iets negatiefs linkt. Kan je niet vertellen wat het kan zijn, kan ook volgens mij gewoon een vaatje zijn die is gesprongen hoor.
Lieve Meiden, Toch even snel nog. Ik had veel van jullie lieve reacties helemaal niet gelezen!!! Wat zijn jullie toch ook een schatten! En wat voel ik me goed als ik hoor dat jullie me normaal gesproken juist super positief vinden. Heb heel eerlijk wel wat tranen laten lopen zonet tijdens het lezen van jullie reacties.... Ik moet inderdaad ook niet vergeten dat ik 2 x een BBZ heb gehad. Het is welliswaar bijna een jaar na de eerste positieve test maar de 2e was pas in maart + de 2e operatie begin april. En dat moet ik niet vergeten + de impact die 2 operaties (vlak achter elkaar) hebben. Ik bloed nog steeds stevig. Ben in tijden niet zo zwaar ongesteld geweest. Zelfs stiekem een zwangerschapstestje gedaan (dacht even aan miskraam gezien de hoeveelheid bloed die af en toe in het toilet belandt...gelukkig omowit!!!). Maar ook hier probeer ik maar een positieve draai aan te geven. Grote schoonmaak? Resetten van mijn lijf? Wie weet gaat vanaf nu rechts ook meetellen! Verder zie ik deze ronde maar even als uitzondering. T is raar zo'n korte LF ineens maar ja, vrouwenlichaam is ook apart! We gaan er de 10 komende 10 maanden gewoon nog fanatiek voor (eind oktober word ik 35 en dat is voor ons de grens, niet om de leeftijd maar meer omdat je op een gegeven moment moet zeggen: "Genoeg zo!")! 10 rondes waarin ik zwanger kan raken. Dat moet toch lukken? Maar voor nu even een adempauze. Even wat afstand. Even hoor... langer kan ik jullie niet missen! Oh en zwangere meiden. Waag het niet om jullie in te houden!! Vertel alsjeblieft over jullie kwaaltjes, de echo's etc. Ik weet, iedereen weet dat jullie het de 'nog niet zwangeren' onwijs gunnen! En eerlijk? Als ik even geen zin heb om er over te lezen...dan lees ik er gewoon over heen !!! Echt hoor, we moeten hier alles kunnen delen samen! Het is toch niet voor niks het topic 'ZWANGER worden na een BBZ?' Goed, ik ga even ergens aan een potje positiviteit snuiven en kom over een poosje weer verder schrijven. Wilde jullie voor nu nog even bedanken voor jullie onwijs lieve woorden! We trekken elkaar er wel doorheen volgend jaar! Of het nou weer een maand wachten is of wachten op de 1e echo of .... een bevalling (aijaijaaiii).... we steunen elkaar hier op welk vlak dan ook...toch? Thanks girls!!! En hele fijne feestdagen alvast!!!! Wie weet wat het jaar ons nog brengt! Liefs, Kweenie
@Kweenie, goed om te lezen meis! We zien je wel weer verschijnen hier als je er weer aan toe bent. Nog een dikke knuffel voor jou! @Minnie, ik heb 1/2 dagen na mijn eisprong wel eens wat roze verloren, dus kan idd goed van je eisprong zijn. Die pijntjes kunnen ook goed van je eisprong zijn. Innesteling zou wel heel snel zijn denk ik, en voor een bbz is het te snel. Maar kan me je angst ook heel goed voorstellen. @Manon, heb wel eens gekeken naar die Chinese kalender, maar vond het te ingewikkeld . Ik had wel al heel snel een meisje-gevoel, keek met namen ook alleen maar naar meisjes namen. Maar ja, dat was op zich nergens op gebaseerd natuurlijk. Hoop voor je dat je cyclus mooi regelmatig wordt. Of beter nog natuurlijk, dat het weer in een keer raak is!
@Iris, heb vandaag nog een ovu test gedaan maar streepje was bijna niet te zien. heb helemaal nog geen knaltest gehad, de eerste keer was ook een heel vaag streepje, en de dagen erna een beetje donkerder en vanaf maandag weer heel vaag, dus ik denk echt dat mn ei in het weekend is gelegd hihi Anyway het roseverlies zal nog wel van het ei zijn zoals Mar zegt. Het is trouwens maar 1x minimaal geweest dus ik probeer het te vergeten anders ga ik me weer vanalles in mn hoofd halen. @Kweenie, neem je tijd meid, en we zijn er voor elkaar !!! Fijne avond allemaal ik kruip op de bank x
Kweenie wat ben je toch een top vrouw! Hele dikke virtuele knuffel. Mar wat fijn dat de echo helemaal goed is. Is dit jullie eerste? Mini kan wel hoor dat je je piek hebt gemist. Nadat ik wat langer ovu testen had gebruikt wist ik mijn lichaam te herkennen en teste ik vaak op die dagen 2x
Kijk! Daar is die posi-kweenie weer! Neem maar lekker je tijd meid. Komt allemaal goed! Mar: Gefeliciteerd! Een dochter! Leuk hoor! Ook fijn om te horen dat alles goed is. Ik heb vrijdag de 20-weken echo. Ik wil het ook zooooo graag weten. Maar manlief dus nog steeds niet dus we moeten nog eens goed praten Manon: ik weet niet meer hoe mn cyclus was voor ik met de pil begon. kan me wel nog herinneren dat ik lange cyclussen had en onwijs erge, lange en hevige ongi's! Nadat ik stopte met de pil waren mn cyclussen eigenlijk weer vrij lang (en ook nog eens onregelmatig) en mn ongi's ook weer lang en hevig. Maar dat onregelmatige komt bij mij dus vanwege mn pcos. Als jou cyclussen ook zo onregelmatig en lang zijn, kan je je ook eens laten onderzoeken op pcos. Het is natuurlijk mogelijk dat je dat helemaal niet hebt, maar ik weet hoe frustrerend het wachten op iets wat niet komt kan zijn... Ik heb in 11 maanden tijd maar 2 eisprongen gehad, waar ik ook gelijk zwanger van was. Maak je er nu nog niet te ongerust over, maar hou het even (ver) in je achterhoofd Rest: ik ben het een beetje kwijt... ga ook meiden door elkaar halen merk ik (excuses, komt door de zwangerschap!) en ik moet nu weer aan het werk. Komende dagen krijg ik het erg druk, dus zal waarschijnlijk ook tijdelijk wat minder actief zijn hier... Maar I'll be back!
@Laurie, dit wordt onze eerste. En misschien wel onze enige, dus ik hoop zo dat alles goed blijft gaan! Hoe is het met jou? Hou je het nog een beetje vol tot aan de echo? @Tina, nog maar even goed met je mannetje praten dan! Bij ons was het andersom, mijn man wou het heel graag weten, en ik liever niet. Maar toen ik het hoorde vond ik het meteen helemaal geweldig om al te weten . En het blijft toch wel een verrassing hoe jullie kindje er precies uit gaat zien en gaat zijn enzo. Misschien wat argumenten om je man om te praten ? Veel plezier en succes vrijdag met de echo! @Minnie, als het maar een keer roze was is het vast van je ei geweest. Dus hop, nu lekker broeden jij, hihi.
@ Tina: Ik ga het heel heel ver weg in mijn achterhoofd opslaan. Maar heb me nu voorgenomen om het maar even aan te zien, Dat is vanaf het begin onze bedoeling geweest, en wij zijn immers ook nog niet lang bezig. Probeer natuurlijk wel een beetje te tellen maar ga nog niet ovu testen of tempen. Hoop dat ik het allemaal wat los kan laten, want ben er de laatste tijd weer erg mee bezig. @ Kweenie: Meid wat een positiviteit, Maar denk aan jezelf en voel je vooral rot als je dat wilt! @ Minnie: Ow fijn het wachtbankje, Dat is zo goed voor je stress gehalte :S
haha ja zeg dat wel Manon, ik vraag me af hoelang ik het volhoud op niet te testen, ik heb mn NOD op 1 januari staan.
Haha het is stil he Stilte voor de storm? Hopelijk een hele positieve storm!!! @ Minnie: ja dat wachten dat wachten :-S Ik heb even een berekening gemaakt van mijn mogelijke ovulatie op 26, 28 en 30 dagen wordt flink klussen voor ons
Meiden Even snel tussendoor! Vanmorgen 20wekenecho gehad. Alles prima met de kleine Hij/zij lag mooi op schema. We hebben gevraagd naar het geslacht, maar omdat frummel zo beweeglijk en eigenwijs was, konden ze het moeilijk zien en hebben we geen 100% zekerheid gekregen. Wachten op de volgende echo dus... We houden het spannend Pffff, had ik eindelijk manlief zover om het geslacht te weten...beslist frummel er anders over! Heb ik weer!
Sorry dat ik ff niet ben geweest, maar al wordt de vermoeidheid wat minder, ben ik 's-avonds nog behoorlijk gesloopt. @Tina, fijn dat alles goed was met de 20wkn echo. Jammer dat je het geslacht nu nog niet weet. Nog maar even geduld hebben dan. Wanneer heb je nu weer een echo? @Mar76, gefeliciteerd met jullie meisje en dat de 20wkn echo goed was. Nu gaan genieten. @Kweenie, een hele dikke knuffel voor jou. Hopelijk is je lichaam nu weer helemaal op orde en gaat het gewoon heel snel raak zijn. Moet zeggen dat de ronde dat ik nu zwanger raakte voor mijn gevoel ook de 1e ronde was dat ik het idee had dat mn lichaam het weer snapte en op orde was. Dus wie weet. @Minnie, succes op het wachtbankje @Manon, gek he dat je zo blij kan zijn met je ongi. Ik ben zelf ook jong aan de pil gegaan omdat ik erg onregelmatig was. Na het stoppen met de pil eerst een paar redelijke rondes gehad en daarna liep mn cyclus vast. Na mn bbz had ik netjes een cyclus van rond de 33-35 dagen. Wel wat langer dan normaal maar wel regelmatig. @Bellerose, hoe is het met jou? @hier, jaaaaaa eindelijk vakantie. Gewoon 2 weken ff helemaal niks qua werk. Heb vanochtend nog 3 mailtjes verstuurd wat betreft mn werk en nu is mn hoofd leeg. Vanavond kerstfeest op het werk van mn vriend. Afgelopen woensdag weer voor controle geweest bij de vk in het zkh. Baarmoeder zat 2 viongers onder mn navel, dus die was goed gegroeid. Bloeddruk was ook goed. Hartje luisteren lukte niet goed, dus toen kreeg ik een echo. Mn moeder helemaal blij want die was mee. Ukkie dus weer gezien en hartje klopte prima. Alleen ukkie wou zich niet laten zien, lag lekker dwars. Hoofdje lag rechts, beentje links en met het ruggetje naar boven. Lukte de vk uiteindelijk wel om een echo-foto te maken van het gezichtje. Dus die heb ik mee gekregen. Over 2 weken de 20 weken echo en over 4 weken weer terugg voor controle. Wil jullie allemaal alvast hele fijne kerstdagen toewensen.
@Tina, ow jammer dat jullie uk zich niet tussen zijn/haar beentjes liet kijken, hihi. Maar wel heel fijn dat alles er goed uit zag. Hoe zeker waren ze van het geslacht, of zeiden ze daar niets over? Bij ons kon ze het eerst ook niet heel goed zien, en zei ze 98% zekerheid. Maar daarna zag ze het nog beter, en klonk ze behoorlijk zeker. Voordat wij veel roze in gaan kopen wachten we dus ook nog even de volgende echo af, je weet maar nooit. @Majo, lekker 2 weken vakantie, geniet ervan meis! En dat belooft bij jou dus ook nog wat voor de 20-weken echo met zo'n eigenwijs ukje Willen jullie weten wat het wordt? Blijf jij trouwens in het ziekenhuis onder controle? @Minnie, dat zou wel bijzonder zijn zeg, als je met nieuwjaar een positieve test in handen mag houden. Ik hoop het voor jullie! Met deze dagen zijn de wachtweken in ieder geval beter door te komen dan normaal denk ik. @Manon, en voor jou worden het ook bijzondere feestdagen, veel plezier . @All, vergeten te melden, maar ben een paar weken geleden 35 geworden. Nu ik zwanger ben vind ik dat in eens een stuk minder erg. Hier gaat het goed, voel ons kleintje steeds meer bewegen, nu ook weer. Zo bijzonder. Meiden, hele fijne kerstdagen voor iedereen! En hopen op een roze uiteinde!
@Mar76, nog gefeliciteerd met je verjaardag. Ik ben nu ook 35 en 36 als de kleine wordt geboren. Moet zeggen dat het me niet uitmaakt. Ben idd benieuwd hoe eigenwijs ons ukkie gaat zijn met de 20wkn-echo. Wij willen het geslacht niet weten. Hebben samen lang getwijfeld en uiteindelijk besloten dat het een verrassing blijft. Ik blijf idd in het zkh onder controle. Dit vanwege mn hoge bmi (overgewicht). Ben alleen bij de 1e echo bij de gyn geweest en verder tot nu bij de klinisch verloskundige. Moet zeggen dat ik het wel een fijne gedachte vindt om in het zkh onder controle te blijven. Iedereen fijne kerstdagen
@ Tina; he heb je manlief eindelijk zover.. Wil de kleine spruit zelf dat het een verassing blijft Hier soms moeilijke dagen hoor zo rond de kerst. Mensen verwachten dat ik er al klaar mee ben ofzo, krijg erg vervelende opmerkingen echte dooddoeners. Bah! Krijg te horen dat ik nu iniedergeval weet dat ik zwanger kan worden en dat ik nog zo jong ben. Dit was mijn 1e zwangerschap dus nee ik weet niet dat het goed kan gaan en ja ik ben jong maar bewezen is nu dus dat dat geen garantie geeft op een goede zwangerschap. Zo moest het even kwijt voel ecth een opgekropte woede zeg! Hoe gaan jullie hiermee om ladies? verwacht dat jullie ook dergelijke opmerkingen krijgen? Wens jullie allen hele fijne kerstdagen !! Liefs enne sorry voor mijn gemopper zo voor kerst
Lieve meiden, ik wens jullie allemaal hele fijne warme en knusse kerst toe!! Kom van de week even kletsen hier. Knuf voor iedereen en in het speciaal voor de dames die nog niet zwanger zijn!!mijn duimen draaien overuren voor jullie!!