Zwanger worden na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kweenie, 7 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Iedereen van harte gefeliciteerd.
    x

2. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het met iedereen?

@ kweenie, hoelang tot je NOD??

Hier al behoorlijk misselijk, en vooral veel onzekerheid, hoop dat het snel de 23e is!

3. MaJo1976

MaJo1976 Actief lid

31 jan 2010
    151
    0
    16
    Zuid-Holland
    @Manon, gefeliciteerd met je zwangerschap. Nog een weekje geduld, maar weet dat dit heel moeilijk is. Misselijkheid is ergens wel weer een goed teken.

@Lobke & Laurie, gefeliciteerde met de goede echo's.

@Tina, Bellerose & Mar, hoe gaat het bij jullie?

@Kweenie, wanneer is je nod. Duim dat jij de volgende bent samen met Minnie en Iris?

@hier, vandaag de extra echo gehad ivm het hartje en alles zag er prima uit. Gyn zei dat ukkie een echte draaikont is, zo beweeglijk. Door het spek op mn buik merk ik dit nog niet, al voel ik ukkie af en toe wel. Meot nog ff geduld hebben eer ik het echt ga voelen. Kan sinds een week of 2 ook niet meer verbergen dat ik zwanger ben, tis overduidelijk te zien. Vorige week dus ook aan de kinderen en de ouders op mn werk verteld. Hele leuke reacties gekregen. Woensdag weer controle bij de vk in het zkh.
    Voel me verder prima. Over 2 weken komen ze de meubeltjes leveren en dan is het kamertje op de decoratie en gordijnen na helemaal klaar.
    Heb een echo foto bijgevoegd van de 20weken echo
    Bekijk bijlage 215467

4. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ majo wat een mooi plaatje zeg!!
    Zijn de kids helemaal blij?? Vast wel.

5. MaJo1976

MaJo1976 Actief lid

31 jan 2010
    151
    0
    16
    Zuid-Holland
    @Manon, de kids op mn werk vinden het helemaal super en gaaf. Krijg ook heel veel vragen van de kids. Bijv: hoe de baby nu eet in mn buik en of ik al weet of het een jongen of een meisje is. Is echt onwijs leuk.

@hier, voel ukkie al een aantal weken via kleine steekjes in mn buik, maar vanochtend lag ik nog ff rustig wakker te worden en toen voelde ik uk echt heel goed (en niet via kleine steekjes, maar meer een golfbeweging).
    Werd gelijk helemaal blij en heb ook vriendlief gelijk gebeld. Eindelijk ga ik het dan echt goed voelen. Wist dat dit ff zou duren door dat er wat meer spek van mezelf op mn buik zit. Zal nu echt gauw gaan ervaren wat een draaikont uk is.

Fijne dag allemaal

6. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Majo: Leuk hè, die kleine voelen!

Hier gaat alles eigenlijk heel goed! Ik heb wel last van mn rug en maagzuur en 's avonds ben ik echt doodop. Maar verder heb ik niets te klagen. En dat doe ik ook helemaal niet :) Na de zieke beginmaanden, kan ik nu alles aan :p:D
    Frummeltje voel ik best goed. Soms zie je mn buik ook al bewegen. Manlief is meestal net te laat met voelen...of op het moment dat hij zn hand op mn buik legt, ligt frummel doodstil :)$ papa is daar;):D) Jaaaaa, tis een eigenwijsje :D bij de echo's ook. Met de 20-weken echo wou hij/zij het geslacht niet prijsgeven. Tja, een echt stierenkind ;) Ik doet alles op mijn manier en hoe ik het wil! (lijkt nu al op moeders:D)
    Qua aankopen zijn wij nog niet zo ver. We hebben het ledikantje en de kinderwagen al wel, maar verder nog niets. Komende donderdag hebben we weer een echo en daarna denk ik dat we helemaal los gaan :D Momenteel is het nog een beetje oriënteren in de babywinkels... mijn god wat bestaan er veel babyspullen! Manlief stelt ook heel vaak de vraag...moeten we dat allemaal kopen? ;) Op de uitzetlijstje staat bijvoorbeeld een badje en een tummytub. Ja doei! Ik koop alleen een badje hoor! je kan het zo gek maken als je zelf wil natuurlijk...maar vind toch dat er ergens een grens is :)

Maar moet er weer vandoor dames. Ben aan het werk ;)
    Maar ik lees wel met jullie mee hoor!

7. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Lieve meiden,

Na er even over nagedacht te hebben, heb ik het besluit genomen afscheid te nemen van dit topic. Ik heb vorig jaar veel moed en energie hier vandaan kunnen halen en elke ronde (vaak) weer positief gestart.

Dat positieve gevoel heb ik niet meer en bij elke nieuwe zwangere zakt de moed me in de schoenen. Het vreet aan me en kost me te veel energie. Ik wil bij elk nieuw lid niet steeds weken lang niets lezen en dan plots blij voor ze moeten zijn omdat, hoera, ze 1 x hebben gemikt en weer zwanger zijn. Hoezo moet ik me daar aan op kunnen trekken? Ik raak er alleen maar verder door in de put en voel me intens verdrietig als ik probeer aardig te zijn door er weer een aantal felicitaties uit te persen.

Misschien ben ik nu te eerlijk en vinden jullie me nu een rot wijf. Dat kan en dat mag maar ik wilde toch even proberen uit te leggen waarom ik deze beslissing heb genomen.

Met pijn in mijn hart overigens want ik gun jullie al het liefs in de wereld. Een giede zwangerschap, fijne bevalling en bovenal een gezond kindje toe. Ik kan alleen niet meer jullie geluk delen omdat ik bij elke posi test, bij elke tekst over een kloppend hartje in de baarmoeder en bij elke echo hard met mijn neus op de feiten wordt gedrukt......Ik sta met lege buik/handen.

Veel liefs,

Kweenie

8. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Lieve kweenie, ik wil toch even kort reageren. jij omschrijft namelijk precies mijn gevoel en dus ook de reden dat ik hier niet meer schrijf. Je gunt het iedereen echt wel, maar jezelf ook wel een keer toch? Nou, kop op meid en onthou; je bent niet alleen! Dikke knuffel

9. Niesje123

Niesje123 Actief lid

1 mrt 2011
    456
    0
    0
    Kweenie, ik snap jou wel...'t is allemaal zo dubbel hè meis!?

Wel toevallig, ik wou ook net even afscheid komen nemen,
    ik ben niet zeer actief geweest hier en heb me ook al een tijdje niet laten horen. De bekende "klap" kwam bij mij ook gewoon iets later denk ik!
    En elke keer als ik iets wilde schrijven heb ik het weer gewist, omdat ik mezelf vond overkomen als een negatieve zuurpruim :(
    Het heeft mij wel goed gedaan om te lezen dat alles nog goed kan komen!!

Ik wil iedereen het aller, allerbeste wensen en hopelijk ben ik ook snel weer de oude en kan ik ook eindelijk iets positiefs melden hier op ZP :D

dikke knuf voor iedereen!

10. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Aaah meiden...Ik weet wat jullie meemaken. Hoewel ik het geluk heb dat ik nu met een buikje mag pronken. Het is inderdaad erg pijnlijk om steeds maar weer geconfronteerd te worden met datgene wat je zo graag wil...en wat maar niet wil lukken. Ik begrijp volkomen wat jullie willen zeggen.

Zelf ben ik de laatste tijd ook niet meer zo actief hier. Deels omdat ik jullie niet constant wil confronteren met "oh, hier is alles prima, de baby zus en de baby zo" In het begin, toen ik zo ziek was, vond het ik het ook zo vervelend. Je gaat haast ondankbaar overkomen over iets waar anderen zo naar verlangen. En dat is ook de bedoeling niet. Verder heb ik mijn BBZ-periode eigenlijk ook een beetje afgesloten nu, als ik dat zo kan noemen. Ik denk er nog heel vaak aan hoor...morgen is het precies een jaar geleden dat ik toen positief testte...maar het heeft een plekje gekregen bij mij. Mede dankzij jullie hier hoor!

Ik lees hier nog wel vaak mee, maar denk dat ik mentaal "het stokje doorgeef" aan meiden die er nu middenin zitten. Denk dat ik een stationnetje verder ben.

Ik wil wel alle meiden een hart onder de riem steken. Weet dat, hoe hopeloos je je soms ook voelt, je na een BBZ heus nog zwanger kunt worden. Ik ben één van die meiden die, na haar BBZ, de verwerking hiervan, en dan ook nog eens PCOS erbij kreeg, toch zwanger is geraakt. En ik hoop van harte dat voor jullie de zon binnekort weer mag schijnen.

Ik wil ook alle meiden bedanken die mij het afgelopen jaar hebben gesteund en geadviseerd. Jullie zijn allemaal topwijven! :) Ik gun jullie die zwangerschap allemaal! En deze keer met een goede afloop!

Ik blijf hier wel meelezen, want ik voel me op de één of andere manier toch wel verbonden met jullie, maar ik hou me verder ook een beetje op de achtergrond. Als er vragen zijn...jullie zijn altijd welkom hoor :)

Liefs
    Tina

11. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ik snap je na twee miskramen en een bbz natuurlijk ook heel goed. Ik wens jullie het aller beste!

12. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kweenie, ik begrijp je helemaal meid!
    Ik ben inderdaad heel gelukkig met het feit dat het weer snel raak is, maar na zoveel ronde's proberen snap ik dat je daar geen boodschap aan hebt.

Je bent zeker geen rotwijf!!Je hebt nu voor jezelf gekozen en dat is het allerbelangrijkste!

Natuurlijk hoop ik je hier weder te zien, maar nu eerst lekker aan jezelf denken!

Het beste met al wat komen gaat meid!

@Niesje natuurlijk ook voor jouw!

13. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Ook ik neem (officieel) afscheid. Eigenlijk had ik dat al gedaan. Ik voel me eigenlijk wel aangesproken maar niet in negatieve zin. Ik ben niet bijzonder actief geweest maar ik moet bekennen dat ik geen schrijver ben maar meer een lezer. Hoewel ik me hier wel voor schaam (dat is niet echt de bedoeling op een forum) ben ik er ook maar gewoon eerlijk over. Daarbij wilde ik het ook niet meer teveel over m'n huidige zwangerschap hebben. Ik herken me erg in het verhaal van Tina. Nu moet ik er bij zeggen dat ik voor mijn bbz ook meer dan een jaar bezig ben geweest en dezelfde gefrustreerde gevoelens had. Het is goed om daar eerlijk over te zijn en ze gewoon te uiten! Gewoon doen wat goed voelt!! Ik wens iedereen heel veel geluk. Bedankt voor jullie steun want dat heb ik hier zeker gevonden!

14. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    We houden toch nog wel een forum over hè?! Andere dames:)

15. lobke1409

lobke1409 Lid

3 nov 2011
    50
    0
    0
    begeleider gehandicaptenzorg
    Ik begrijp alles heel goed. Ik wens iedereen die afscheid neemt het beste... Misschien is het een idee om een nieuwe topic te starten?
    xxx

16. lobke1409

lobke1409 Lid

3 nov 2011
    50
    0
    0
    begeleider gehandicaptenzorg
    @Manon: nog 3 nachtjes!!! x

17. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou die echo mag snel komen hoor. Heb er niet zon goed gevoel over. Heb eigenlijk vanaf de ei sprong al af en toe steekjes links. vrijdag nacht Een harde buik en pijnlijk. Overdag ook weer steken vooral links. En daarbij die spanning. Misschien kunnen we een topic maken zwanger ZIJN na een bbz. Dan kunnen de dames waar het nu nog niet lukt ook hun plekkie houden!!

18. MaJo1976

MaJo1976 Actief lid

31 jan 2010
    151
    0
    16
    Zuid-Holland
    @Kweenie, ik begrijp je beslissing heel goed en wil je heel veel sterkte en succes wensen. Met heel mn hart hoop ik dat ook jij dalijk een klein beebje in je buik heb.

Ook ik neem afscheid al blijf ik hier nog wel op de achtergrond meelezen. Was hier de afgelopen tijd al minder, om dezelfde reden als die Tina omschreef.
    Ik heb heel veel steun aan dit topic en ons andere topic gehad. Afgelopen weekend was het voor mij een jaar geleden dat ik ben geopereerd aan de bbz en dat heeft zn plekje gevonden. Ik geniet nu heel erg van de bewegende uk in mn buik en hoop dat dit jullie de moed geeft om hoop te houden.
    Ik wens iedereen heel veel succes en sterkte.

Liefs Majo

19. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zakjej zit op de goede plaats, verder weinig kunnen zien, nog te vroeg.
    De 31e weer een echo! Dan zien we als het goed is wat meer.

20. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Die geruststelling heb je nu in ieder geval.

Deel Deze Pagina